Annons:
Etikettandlighet
Läst 1490 ggr
fridis0425
10/27/14, 3:37 PM

andar

HEJ!

Jag är ju rädd för det man nästan inte vet något om… döden! Vad händer efter döden egentligen?! Det här är just det jag vill ta reda på! Är det någon som har forskat om det?! tacksam för svar!

Annons:
[VampireGirlElvira]1
10/27/14, 8:49 PM
#1

Jag är också nyfiken på det.

pirri17
10/27/14, 8:50 PM
#2

Efter döden finns ljuset som man följer upp till andevärlden där man träffar sina nära och kära som har gått bort före en i livet! Och sina husdjur! Folk som har haft nära-döden-upplevelse slutar att vara rädda och minns med värme och kärlek där och kanske ibland längtar tillbaka dit men får leva vidare! Det har varit en sån dokument på tv förlängesen, flera år sedan!

Brunett

Aleya
10/27/14, 9:04 PM
#3

Ingen har kommit åter från döden för att kunna förklara vad som sker. Tycker att det som sker sker. Och lever gör vi bara en kort stund, död är man resten av tiden. Så man har en hel evighet att upptäcka själv då den tiden är inne.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Magi-cat
10/28/14, 8:27 AM
#4

Hej fridis! Du har många frågor och funderingar och det är bra att ställa frågor. Även om det inte finns några definitiva svar, bara andra funderingar. 
Jag instämmer med vad flera andra sagt, att du är ännu mycket ung och bör inte låta medialitet och tankar runt det uppta din tid. Låt det vara som det är och ägna dig åt livet. 🙂
Att vi tyvärr måste skiljas från en del av dem som står oss nära är också något som hör till livet, något som vi måste hantera, men aldrig vänjer oss vid, hur gamla vi än blir. Men känslorna, minnena och kärleken i våra hjärtan, den finns alltid kvar.❤️

Inte ens ett medium kan "ringa upp" dem på andra sidan och prata med dem som om de vore här.
Det är förresten säkert inte lätt att vara medium alla gånger heller, med alla känslor som kommer fram m.m. 

Därför ska vi leva livet med alla känslor och allt vad det bjuder på. Det andra får vi hantera när det är dags. (Många som varit  nära att dö men klarat sig berättar att de inte längre är rädda för döden. Det kan vara en tröst.)

Kram till dej!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

fridis0425
10/28/14, 9:39 AM
#5

tack! Ni har nog rätt, jag ska njuta av livet och inte tänka på att bli medial! Jag är för ung och jag ska leva mitt liv och ha kul! Magi-cat

Magi-cat
10/28/14, 10:03 AM
#6

#5 🤗 lycka till och ha kul i livet!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
fridis0425
10/28/14, 11:04 AM
#7

❤️jag kanske kan börja fundera på att bli medial i framtiden

Upp till toppen
Annons: