Annons:
Etikettandlighet
Läst 3304 ggr
lahjnen
9/22/14, 11:37 PM

Min kropp rör sig av sig själv. Vad händer?

Hej!

Jag heter Linus och är 21 år gammal. För 3 månader sen så upplevde jag något underligt hos en vän. Jag skulle precis till att sova då jag märker att min hand börjar röra sig själv. Låg bara avslappnad och lät det flowa på, utan rädsla i tanken. Trodde först att det var en klardröm jag hade, men sen så insåg jag att jag inte inbillade mig det här. La det åt sidan och gick vidare, tills nu i torsdags. Var hemma hos samma vän som förr och kollade på tv i hans soffa då jag märker att handen börjar röra sig igen. Säger till min kompis att jag "känner" nåt som drar i min hand och detta pågick säkert i en kvart. Efteråt så är vi båda två som ett frågetecken och förstår ingenting. Nyfiken som jag är så lutade jag mig tillbaka och blundade för att aktivera det igen. Denna gången så uppmärksammade jag kraftiga cirkelrörelser. Det blev så intense att jag var tvungen att spänna till armen för att få det att sluta. Efter det hände så kände jag en extrem värme i hela kroppen, som sedan gick över till rysningar. I samband med att jag rös så kände även min vän av det här varpå jag började fälla tårar (utan att jag var ledsen). Vid ett moment så blev jag dessutom svimfärdig när jag ställde mig upp. Blev tvungen att lägga mig ner för att det kändes så jobbigt. Ett starkt tryck i skallen..  Jag är ateist sen förut och detta har förstört alla mina teorier. Detta har pågått sen torsdag och jag kan "framkalla" effekten när jag vill i princip. Det händer även att fötterna och benen får sitt eget liv och jag känner typ en dragkraft som suger åt dom. Det har börjat bli obehagligt och jag skulle vilja veta vad jag ska göra och hur jag får kontroll på det hela. Aldrig varit med om något likande..

Annons:
Honeycoco
9/22/14, 11:54 PM
#1

Det är inget konstigt. Det är bara andar som ville säga något. Jag hade upplevt samma sak i min gamla lägenhet. :)

AliennaII
9/23/14, 3:34 PM
#2

Jag har tidigare, under flera års tid, erfarit detsamma som du beskriver. Jag kommunicerade även med den som orsakade detta.

Enligt skrivreglerna (punkt 1), är det dock inte tillåtet för mig att skriva i detta forum.

Magi-cat
9/23/14, 4:54 PM
#3

#0 Hej!

Du skriver att du var avslappnad och utan rädsla vid tillfället. Jag kan tänka mig, men vet så klart inte, att det var muskelspänningar som släppte i det avslappnade tillståndet. I vanliga fall spjärnar man kanske emot utan att ens tänka på det. Det är nog ovanligt att man blir så avslappnad att någon kroppsdel släpper spänningar så pass av sig själv, men jag har sett något liknande hända med hjälp av osteopat som bara nuddade lätt vid armen och dess spänningar släppte med yviga rörelser.

Man kan framkalla det själv genom att pressa handen/armen hårt mot en yta och sedan släppa - och armen rör sig mot det tidigare trycket av sig själv.

När spänningar (särskilt om de varit omfattande) släpper är det vanligt att man känner värme (ibland kyla) och en känslomässig reaktion kan komma på samma gång. (Tanken är då att kroppen hållit fast känslor som släpper när muskelspänningen släpper.)

Kroppen är klok och vill släppa spänningar, ateist eller troende spelar igen roll.

Bara en liten fundering.Glad


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
10/2/14, 1:38 PM
#4

Om du är intresserad, när handen rör sej igen, prova att ta en penna och papper och se om du ritar eller skriver något.

J-Artur-K
10/2/14, 10:17 PM
#5

Kan ju finnas naturliga förklaringar som #3 nämner som ex.

Men annars känner jag igen saker du nämner men ska inte var några problem få tillbaka kontrollen.. Så svårt säga något här med lite info

Ny dag nya möjligheter

Miiiraas_
10/12/14, 1:37 AM
#6

Nästa gång du ska fösöka framkalla detta, ta en penna och ett papper och se ifall rörelserna bildar ett or, kanske en mening eller till och med en bild?

Annons:
Upp till toppen
Annons: