Annons:
Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 2409 ggr
Ribessa
2014-09-22 13:20

Sina tidigare liv?

Jag har alltid varit nyfiken på hur mina tidigare liv kan ha sett ut… Jag har alltid haft en stark känsla att jag iallafall någon gång varit en högre uppsatt kvinna Egypten-trakten. Jag vet inte varför men det känns bara så… ;) 

Finns det något bra sätt att leta inom sig själv och ta reda på sånt här? Eller någon som rent ut sagt kan känna det på andra personer? Hur funkar det?

Annons:
[NeferNefer]
2014-09-22 15:57
#1

Det finns regressionsterapeuter, och det finns också guidade meditationer på cd som leder en till minnen från tidigare liv (sök på nätet). Jag tycker personligen det känns bättre att få hjälp av terapeut eller guidad Meditation för att själv uppleva minnena, än att någon annan talar om vad en har gjort tidigare.

[månfare]
2014-10-05 23:07
#2

Du kan alltid gå till ett medium, de kan oftast berätta var och vad du varit i tidigare liv. Men vad ger det..? - jasså var jag kines, negerkung eller pyramidbyggare eller vad de nu säger.

Du måste uppleva det själv, gå till en hypnoterapeut och gör en regression. Då är det du själv som minns tidigare liv. Man är vaken och minns allt, tvärtemot vad många som inte gjort det  tror. Bästa sättet att beskriva känslan är om du sover på natten och drömmer, så ringer väckarklockan mitt i drömmen, du är medveten om att du vaknar samtidigt som du är kvar i drömmen. Precis så känns det, man har en fot i drömmarnas värld men är medveten om omgivningen.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
H-lena
2014-10-06 20:24
#5

#3 OT men jag har hört om människor som haft VANLIGA liv, t.ex. bonde eller liknande. Inget konstigt med det.


Evigheten
2014-10-06 22:16
#6

Första gången jag gick tillbaka i tidigare liv var hos en regressionsterapeut, jag var bara 15 år men det gick bra ändå, jag blev vägledd in i en Meditation och gick tillbaka rent själsligt, efter att hon hade väglett mig tillbaka frågade hon frågor och jag svarade. Jag gick tillbaka till 3 olika liv. Detta tog några timmar. Sedan har jag fått syner från tidigare liv i drömmar,  i vaket tillstånd, i Meditation och hos medium. Dom senaste hundra åren har jag levt mycket i Sverige, men innan dess har jag vart runt lite överallt, bland annat i egyptiern :)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Evigheten
2014-10-06 22:55
#9

#8 Jag har vart väldigt betydelsefull för mig själv i tidigare liv, givetvis, de är ju de som format min själsliga utveckling. Tidigare liv har gett mig svar på frågor, bekräftelse på tankar och teorier och hjälpt mig få ihop vissa ''pusselbitar'' eller vad man ska kalla det.  Samt hjälpt mig att förstå relationer bättre i detta livet.  Men jag tycker inte det är något man ska rota i för mycket, utan lägga fokus på här och nu och forma sin framtid efter de.

Denna kommentar har tagits bort.
hannan
2014-10-07 08:50
#11

#3

Jag har upplevt tre tidigare liv, vitt skilda från varann. Jag hade inte någon högt uppsatt position i något av dem, i ett av dem snarare tvärtom. Men att uppleva dem har fått mig att förstå saker om mig själv, vilket har varit väldigt nyttigt.

Denna kommentar har tagits bort.
H-lena
2014-10-07 16:45
#13

#12 Vad jag vet så återföds man för att man inte är färdig utan behöver lära sig mer. Läste någonstans att vissa väljer att återfödas också. Tror att de flesta har haft tidigare liv, och om man dör och är klar så går man över till andra sidan i någon annan dimension. Men det är ju bara vad jag tror. 

Förövrigt har jag ingen aning om mina tidigare liv, om jag ens har levt tidigare. Men nyfiken är jag definitivt!

Ingen vet väl vad som är sanning eller hur man ska säga, men det senaste jag hörde var att kvantfysiken tillåter reinkarnation så det är ju en början i alla fall. Vet inte mycket om det dock men går säkert att hitta en del om det på nätet.


Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
H-lena
2014-10-08 13:07
#15

Googlade snabbt nu och hittade massor med länkar. Vet dock inte hur pass pålitliga källorna är men här kommer några:

http://www.sott.net/article/271933-Scientists-claim-that-Quantum-Theory-proves-consciousness-moves-to-another-universe-at-death

http://www.collective-evolution.com/2013/12/25/did-quantum-physics-just-prove-the-existence-of-an-afterlife/

Som sagt jag har inte läst själva förklaringen utan bara hört av andra och läst rubriken att det finns någon koppling. Så jag är inte helt övertygad tror det är i ett väldigt tidigt stadium fortfarande.


Denna kommentar har tagits bort.
H-lena
2014-10-09 10:17
#17

#16 Oavsett om det är de mest seriösa sidorna eller inte så har de ju inte hittat på det, utan åtminstone fått idén från någon annan. Jag tror att kan du skriva här kan du nog också googla själv och se vilka källor du tycker är pålitliga och inte. Det här är ju inget jag har hittat på heller utan något jag hört, som jag tycker ger en annan dimension till den här diskussionen. 

Tror inte att reinkarnation har något med evolution att göra i den bemärkelsen som vi använder. Varför man inte kommer ihåg tidigare liv har jag ingen aning om.


Denna kommentar har tagits bort.
tarantass
2014-10-09 14:04
#19

Upplever man saker, som är svåra eller till slut blir omöjliga att förklara på annat än ett eller annat "övernaturligt" sätt – till exempel med själavandring – så brukar inte de upplevelserna komma komplett med förklaringar på hur det hänger ihop, kosmologiskt eller psykologiskt. Lika litet som några andra upplevelser. De brukar inte heller i ett slag frikoppla hela ens varelse från de kulturella och psykologiska sammanhang man har levt i.

Det torde väl vara därför vi har haft alla dessa mytologiska, religiösa, vetenskapliga och andra idéer genom historien. Vår fixering vid förklaringsmodeller och vår långa historia av samhällsbygge på intolerans är säkert också en stor orsak till att vi alla har så lätt att avfärda upplevelser som inte stämmer med vår egen modell som osanna eller missuppfattade.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: