Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 630 ggr
andreanilsson
2014-09-20 21:29

kontakta min döda pappa

Min pappa gick hastigt bort för några månader sedan vid en ålder av 64 år. Jag är 21. Jag har haft svårt att bearbeta sorgen dån jag inte prioriterade det och 2 månader efter hans bortgång träffade jag min nuvarande pojkvän (som är från och bor i USA). Nu går jag hos psykolog en gång i veckan samt käkar anti-depressiva. 

Jag har alltid trott på att det finns något efter döden men skulle vilja komma i kontakt med pappa och skulle uppskatta er hjälp så himla mycket på alla sätt och vis. 

Jag har heller inte drömt om honom förrän nu i veckan. Drömmen var under en hel dag varav min pappa var med mig hela tiden, jag visste att han var död men jag kunde samtala med honom som vanligt. Jag frågade honom om jag kunde ta på honom för att känna om han var på riktigt eller om min hand bara skulle gå igenom honom som om han var ett spöke men jag kunde känna honom. Någonstans i drömmen frågade jag hur gammal han var för att han inte såg ut som han gjorde strax innan han gick bort och han menade då att han var 42 (så gammal som han var när jag och min tvillingssyter föddes). Vad jag hört så är man i "himlen" helt symptomfri från sjukdomar och man ser ut som när man mått som bäst i sitt liv, är detta sant? Efter ett tag frågade jag varför han inte visat sig för mig tidigare vilket han inte svarade på men när jag istället fråga om det gjorde ont när han gick bort svarade han nej, vilket var fruktansvärt skönt att veta.

Men vad betyder det att drömma såhär egentligen? någon snäll själ som är villig att hjälpa mig? och även kanske hjälpa mig att komma i kontakt med honom? Någon som är bra på heeling med? behöver all hjälp jag kan få känner jag. 

Tack på förhand

Annons:
Amandla
2014-09-20 21:34
#1

Jag tog bort dina andra två inlägg som var identiska med det här, det räcker med ett.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
andreanilsson
2014-09-20 21:35
#2

jaha, tack. Visste inte hur jag skulle göra :)

J-Artur-K
2014-09-21 00:27
#3

Jag kan inte säga vad det var du var med om men kan säga vad det känns som när jag läser texten o känslorna jag får av det.

Drömmen känns som du fick kontakt med din far i drömmen. Du kände säkert av starka känslor i drömmen som om du var där på riktigt mer verkliga känslor än en vanlig dröm. 

Alla skador , sjukdomar o lidande , försvinner när man hamnar i himlen o man kan i princip välja vilken ålder man ska vara i när man hamnar där. Så att han såg ut som han gjorde i 40 års åldern passar in och han såg säkert harmoniskt o pulserade ut harmoni när du träffa han i drömmen så du fundera är detta verkligt. 

Du kan säkert inte sätta ord på känslorna ifrån drömmen för man måste varit med om det själv för att veta. 

Men låter som du träffa han genom drömmen och att han ville visa att allt är bra.

Men är min uppfattning av det du skrivit bara. 

Har själv träffat min bror som är på andra sidan efter hans död genom en dröm där jag prata med han.  Känner igen saker du nämner om drömmen

Om du vill ha en healing kan jag ge en distans healing. Är bara att du sänder ett Pm så kan vi bestämma en dag o tid som passar oss båda. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Gilaper
2014-09-21 12:57
#6

Konstigt skrev ett inlägg men det försvann ?.

Annons:
Amandla
2014-09-21 18:20
#7

#6 Har du sett pm:et som en annan medis här på Övernaturligt har skickat till dig? Dina inlägg försvinner för att vi ser dem som otillåten reklam, ta kontakt med sajtvärden för mer information.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
andreanilsson
2014-09-21 18:56
#8

tack #3 för att du tog dig tid att svara, det betyder verkligen jättemycket. Jag är lite rädd för healing, vet inte riktigt vad det är men har hört bra saker om det. Jag tror också att pappa försökte kontakta mig men skulle så himla gärna få kontakt med honom igen på något sätt, vet inte hur bara.

J-Artur-K
2014-09-21 20:50
#9

#8 Är inget att vara rädd för men är ju naturligt att vara rädd för något man inte vet så mycket om och som dom flesta inte vet vad det är. 

Man kan ju känna olika saker. Som ex, harmoni , känna sig tyngdlös . energier som far runt. Visa saker kan ju låta otäckt som ex tyngdlös men är härliga känslor. (man fatta först när man själv är med om det för går inte beskriva) Men är mycket annat man kan känna med. 

Men om man har någon skada eller liknande. Att kanske vänstra handen är kraftigt vrickad eller liknande. Så man känner smärta i den och inte kan hålla i något. 

Kan det bli att man kan känna stor smärta i den handen. Men är något som måste göras för det ska bli bra. 

Dagen efter när det varit så. Så har problemet varit borta o handen fungera r som den andra handen. (behöver inte vara just handen . Bara ex) 

Men detta är vad jag själv varit med om när jag get healing (så har hört av den jag get healing) 

Men alla vad jag kommer ihåg som kände den stora smärtan i området där problemet var. Kände som smärta men harmoni med det. För i den stunden kom av något slag ett lugn med smärtan fast smärtan var obehaglig så såklart men ändå en frid av ett slag (Blir svårt att förklara för jag själv har inte varit med om det för har inte haft skada eller liknande på det sättet o fått healing) 

Men dom tyckte det var värt det. För problemet försvann dagen efter (Efter en natts sömn o sedan dagen efter var det bra)

Men är bara om det är något speciellt där det krävs mera åtgärder för att få det bra. Utan det så kanske det hade behövs flera healingar o tagit längre tid om jag ska spekulera. 

Men som har aldrig varit med om att någon klagat på det. Alla har varit glada efteråt för problemet försvann. (Har inte varit med om vad jag hört att dom känt så och problemet varit kvar, Men kan ju inte veta själv om någon låtit bli att berätta) 

Du kan ju skicka ett pm så kan vi försöka få kontakt med din far med när det passar oss båda. Men har fullt upp nu. Så blir först om 1-2v jag kan. Men kan ju inte garantera att jag får kontakt med han innan. Du behöver inte betala något för det. (Bruka ta betalt men om det är något speciellt bruka jag kunna göra det gratis som vid detta tillfälle. Man gör det ju inte för pengarna) 

Så är bara sända ett pm om du vill ha hjälp med något. 

Mvh  / Joakim =)

Ny dag nya möjligheter

andreanilsson
2014-09-21 23:11
#10

Har PM:at dig Joakim, tack för alla svar här på forumet!

skotty
2014-09-22 06:41
#11

Den drömmen du hade är nästan identisk till den min syster hade efter att våran mormor gick bort. Hon frågade henne varför hon inte hade hälsat på innan och hon svara inte utan sa "jag är här nu och jag ska ingenstans".. Dom pratade som vanligt om allting, och Mormor såg ut som hon gjorde ungefär 20 år innan hon dog. Sen sa mormor till min syster, "nu ska jag till skotty och säga godnatt, jag brukar göra det" och så försvann hon och min syster vaknade, kollade på klockan - 4:07. Samma natt vaknade jag och såg min mormor stå vid min säng och le. Jag var inte rädd eller något utan sa "hej mormor, jag har saknat dig" halvt sovande, hon fortsatte bara le mot mig och jag tittade på henne och njöt. Sen blinkade jag och hon var borta. Kollade på klockan och den var 4:08. Senare på dagen berättade min syster om drömmen för mig, och jag berättade att jag vaknat och sett mormor. En underbar upplevelse. Har dock inte sett henne sen dess, men har fått kontakt flera gånger och njuter varje gång. Hon är med mig jämt, det vet jag! Så ja, din pappa hälsade på dig i drömmen. Dom kan göra så.

Upp till toppen
Annons: