Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 10042 ggr
Fjäril
7/29/14, 9:52 PM

Borttappat-Tråden

Om ni inte fått svar i den gamla tråden så ställ frågan igen här!

Gamla tråden här:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/53864abdce12c402bb00b488-borttappat-traden?discussions-1

På förekommen anledning: det är INTE jag som letar efter föremål eller djur som saknas - om det inte är så att jag skriver i tråden.

För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden - men det gäller INTE försvunna människor, det är oetiskt att känna in andra människor utan deras tillåtelse och sådana frågor tas bort direkt. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränande medium och andra som vill hjälpa till.

Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang GladDet här är också en tråd där man kan träna på att hitta saker, så prova gärna själva, kanske hittar du något som en annan medlem letar efter!

Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Det är ingen idé att börja påminna eller tjata, det har snarast motsatt verkan eftersom det då blir en obehaglig känsla omkring frågan och då minskar chansen att någon vill ta sig an den. Så ha tålamod och slappna av.

Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Lycka till!

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Antonymitet
7/29/14, 9:54 PM
#1

Jag är på jakt efter min fars gamla Nokia 3310. Den sparades men jag minns bara inte vart den lades.

Fjäril
7/29/14, 9:56 PM
#2

#1,

En "skokartong". Det känns som om det finns en plats, kanske ett hus/lägenhet där man kan gå upp till vinden genom taket. I vilket fall som helst så kom en låda till mig, likt en skokartong.

Sajtvärd på Övernaturligt

Svarttusch
7/29/14, 10:00 PM
#3

Jag saknar en nyckelknippa som jag inte vet var den hamnat. Jag hade den för ca tre år sedan, det är en hemnyckel och en blå bricka för att låsa upp porten. Inga andra nycklar på och ingen utsmyckning på själva nyckelringen.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Fjäril
7/29/14, 10:06 PM
#4

#3,

Om den inte är borttappad (alltså borta "för gott") så känns det som om den ligger på en dold plats. Svår att hitta (om man inte vet vart man lagt den). Med andra ord så är den nog försvunnen. Kom att tänka på en knippa jag själv tappade bort. Först låg den på vinden (i en skötväska) men sedan försvann den.

Inte mycket till hjälp. Kanske någon annan känner mer.

Sajtvärd på Övernaturligt

Anngerd
7/29/14, 10:09 PM
#5

#1
Innan jag såg ditt svar och scrollade ner fjäril så fick jag till mig en papplåda. Färgad sådan med typ silkespapper i.  🙂

Anngerd
7/29/14, 10:11 PM
#6

Jag skulle också behöva hjälp. Jag fick en tjock guldring, tumring, när jag fyllde jämt av min släkt. Den är helt borta, någon som ser något?

Annons:
[bellas.lee@yahoo.se]
7/29/14, 11:18 PM
#7

Har sökt min tvättstugenyckel flera månader nu utan resultat. Den försvann i samband med att jag lämnade ifrån mig ett par andra nycklar. De blev inget fel vid återlämningen men när jag kom hem igen och tog upp knippan igen var de borta. Letat igenom hela bilen och där är den inte, frågat där jag lämnade in en annan nyckel om den ramlat av där men icke. Det är en dörrnyckel och nyckel till bokninngskolv. Snälla hjälp! De är så dyra :(

MattBender
7/29/14, 11:42 PM
#8

Hej. Har åkt på en jädra ögonimflammatio. På det så har jag synfel och har använt linser under ca 6 månader. Linserna är dock inget lockande i nuläget, gick därför in i badrummet imorse för mina glasögon som jag inte har använt på ett tag. Men ack, de var/är spårlöst borta. Bruna/Ljusbruna bågar. Vore helt suveränt utifall någon ville försöka sig på mitt letande så att jag kan få synen tillbaks :) Ha det gott!

destjo
7/30/14, 10:01 AM
#9

Jag har inte gjort det här innan men jag testar för att se vad jag får till mig! Jag är alltså inte ett medium eller så. 

#6 Jag ser en bokhylla, kanske den ligger gömd där, kring böcker eller så?

#7 Jag får till mig ett trapphus, ev mellan metallstänger eller så. 

#8 Jag ser någon typ av korg , kanske i badrummet eller i närheten?

Lindiz88
7/30/14, 10:06 AM
#10

Hej. Jag ska börja ett nytt jobb på en förskola nu i slutet av sommaren. I början av sommaren fick jag mitt schema. Det är skrivet på ett papper. Jag tog hem pappret och la det på en byrå bland andra papper. Sedan ungefär en vecka tillbaka  har papper har spårlöst försvunnit. Jag kommer inte ihåg vart jag har lagt det. Det känns som att jag har letat överallt och jag skulle verkligen behöva schemat så att jag vet hur jag ska jobba då redan nu. Behöver kunna planera för en del viktiga saker. Tyvärr kan jag inte få tag på ett nytt schema nu då den förskolan har stängt den här veckan. Mycket tacksam för hjälp!

destjo
7/30/14, 10:09 AM
#11

#10 jag såg en låda i köket där det finns massa papper lite huller om buller. Men det kanske är där som den har legat? Jag kände också att den kanske har råkats slänga i en tidigare rensning av misstag.

Lindiz88
7/30/14, 10:20 AM
#12

Tack för svar. Hitta det tyvärr inte i köket. Kanske är så att jag har råkat slängt det. Hoppas  inte det men inget att göra åt i så fall.

gonares
7/30/14, 11:38 AM
#13

Hej, Snälla hjälp mig det är brådska. Jag har letat, i flera dagar, är stressad och ledsen. Jag åker bort ikväll men saknar mitt pass. Jag bokade mina biljetter hemifrån och då fanns det i knät på mig när jag skrev in passnummer. Sedan dess minns jag ingenting. Detta var 21 juni. Jag upptäckte bara för några dagar sedan att det är borta. Det är ett svenskt pass och jag är övertygad om att den ska finnas hemma men jag har vänt lägenheten upp och ned så börjar tvivla och är helt knäckt. Kan ni verkligen göra ett försök att hitta ett förlorat/gömt pass?

Annons:
MattBender
7/30/14, 4:23 PM
#14

#9, gick förväntansfullt hem för att kika i tvättkorgen som står lite utanför mitt badrum, men tyvärr ingenting. Fortsätt hemskt gärna att leta, vill återfå min syn.. Mvh

[rumelle]
7/30/14, 5:30 PM
#15

Hej, kopierar över mitt inlägg från förra tråden.  

Jag är på jakt efter en sladd som har kommit bort. Det är en liten svart sladd som fortfarande är ihopvirad med en svart ståltråd (som de brukar när man köper dem). Den tillhör min mans hörlurar och fungerar som en slags adapter så att man kan koppla ihop sladden till hörlurarna med mobiltelefonen. Vi tror att han använde den sist i onsdags förra veckan. Vi kom på att den var borta först i måndags morse och vet inte om den finns hemma eller möjligen att han kan ha tappat den när vi var hos mina föräldrar i lördags. Vi har sökt igenom hela lägenheten utan vidare resultat. Mamma har kikat litegrann hemma hos dem men jag tror inte att hon har letat så noga. 

Jag vet att det kanske inte är så mycket att gå på men om någon kanske kan få en liten känsla för var vi inte har letat så är det mycket uppskattat!

Hörlurarna ser ut som på bilden jag länkar till och den svarta sladden man ser är den som har kommit bort för oss: http://d3gqasl9vmjfd8.cloudfront.net/d440227e-d363-4282-b69a-c1c445d72888.jpg

Stort tack på förhand! Hjärta

Anngerd
7/30/14, 7:52 PM
#16

#15
Jag ser en typ av snurrfåtölj med hög rygg i brunt skinn. Den står framför en typ av stereobänk. Känns som om den lilla sladden ligger mellan dynan och ett av armstöden. 
Lycka till och återkoppla gärna.

[rumelle]
7/30/14, 8:18 PM
#17

#16 Ah, skulle kunna vara hos mina föräldrar! De har en svart snurrfåtölj i skinn, men det brukar ligga en brun kudde på den, och den står bredvid TVn som står på en typ stereobänk. Vi ska nog dit i helgen, får ta och titta där då. Berättar hur det har gått när vi varit där! Tack! :)

Lindiz88
7/30/14, 8:20 PM
#18

Tar tacksamt emot mer hjälp ifall någon skulle se något om mitt borttappade schema. Känns inte som att jag har kastat det.

Anngerd
7/30/14, 8:43 PM
#19

#18
Jag får upp en gul pärm av hårdpapp, en sådan där som man hade i skolan förut. Har du satt in ditt schema i en färgad pärm, den behöver ju inte vara gul utan kan vara färgad. Hoppas att du hittar det.
Lycka till!

Celiness
7/30/14, 8:46 PM
#20

Jag önskar mig få hjälp med att hitta min borttappade kamera batteriladdare som jag fick av mina föräldrar i 20 års present. Jag minns mig lägga den någonstanns men kan inte sätta fingret på vart, har i dagsläget lånat en likadan av mina föräldrar men önskar mig få hjälp o hitta min egna. 
tack på förhand! :)

Annons:
gonares
7/30/14, 10:44 PM
#21

Hej, Nu har jag ordnat ett provisoriskt pass för att kunna resa inatt, men jag skulle gärna vilja få hjälp ändå. Om det är någon där ute som kan ge mig något litet kring ett försvunnet svenskt pass så hade jag blivit överlycklig. Sist jag hade den så som jag minns det var den 21 juni. Har letat överallt hemma men ibland kanske man inte letat nog. Snälla kan någon göra ett litet försök?

Anngerd
7/30/14, 11:04 PM
#22

#21
Titta i bokhyllan.
Lycka till!

Anngerd
7/30/14, 11:10 PM
#23

#20
Jag ser en vit målad ganska tjock träskiva så som ett bord eller en bokhylla. Den ska ligga på skivan/hyllan och inte i en låda.Ser inget mer.
Lycka till !

Fiaalex
7/31/14, 7:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Det är våran katt som är borta sen 4 veckor.Lever hon o kommer hon hem ? Har aldrig varit borta mer än en natt innan under 7 års tid.Eller någon som kan tipsa om ett säkert medium ?Saknar våran Brummelisa så otroligt mycket :(

[rumelle]
7/31/14, 4:43 PM
#25

Sladden i #15 är återfunnen! Den låg i en brun lädersko i bakluckan bilen. Ett ställe jag aldrig någonsin skulle fått för mig att titta på. Det var min man som fick ett infall att titta i skon av någon anledning. Jag var övertygad om att den var tappad hos mina föräldrar, men där ser man. :P

Celiness
7/31/14, 5:13 PM
#26

#23 
Jag är evigt tacksam!!! Det tog ca 10 sec att hitta den efter de du beskrivit! Jag som vänt ut o in på den byrån men nu när jag öppnar ligger den där som om den ville bli hittad!
Ni är guld värda!

Anngerd
7/31/14, 6:36 PM
#27

#25
Bra att ni hittat den och tack för att du ger feed back, det är enda sättet att bli bättre på. Brun och skinn/läder var ju rätt men sko och fåtölj var ju lite skillnad. Jag får helt enkelt öva lite mer.😃

Annons:
Anngerd
7/31/14, 6:39 PM
#28

#26
Tack för feedbacken. Vad kul att du hittade den.😃

Anngerd
7/31/14, 6:44 PM
#29

#24
Jag tror att hon lever, ser henne i ett lite äldre villaområde. Men vet inte om hon bor hos någon eller om hon driver omkring. Ser bara att hon går över en väg från ena sidan till den andra. Kanske symboliserar det att hon inte bor hos någon och att hon är på väg någonstans. Ser inte mer.
Lycka till!

eriknik
7/31/14, 7:20 PM
#30

Hej allihopa! Igår tappade jag en väldigt viktig nyckel när jag jobbade. Det är en huvudnyckel till byggnaden segelflyget i barkarbystaden. Jag tror att jag var vid trappuppgång B när jag använde den senast. 5 minuter senare var den borta. Evigt tacksam om någon kan hjälpa mig att hitta den!

/Erik

calippo95
7/31/14, 7:40 PM
#31

Hej! Jag har letat efter min ring som jag fick på studenten i någon månad nu, det är en silver ring, rätt så tjock och sen står det "from here to eternity" på den. Skulle vara evigt tacksam om jag fick hjälp att hitta den! Den betyder allt för mig och är orolig att jag aldrig kommer hitta den!

Mvh Patricia

Anngerd
7/31/14, 8:02 PM
#32

#30
Det jag ser är fyrkantiga grå plattor och grått grus.
Lycka till!

Lixen
7/31/14, 9:09 PM
#33

Hej svej! 

Nu är det så att jag för ca en månad sedan flyttade från ett kollektiv hem till min pojkvän och hans familj. Någonstans har jag förlagt ett block med både bilder jag ritat och anteckningar. Det var listor, en ritning med massa mått på en terrarieställning jag tänkt beställa och liknande. Jag har letat igenom de flyttkartonger som finns kvar, letat i mitt skåp på jobbet och tömt mitt gamla rum i kollektivet helt men kan inte hitta det. Jag hade med mig det i ryggsäcken i princip vart jag än skulle så, jag kan ha lagt det vartsomhelst… är det nån som ser nåt så kom med tips, jag hade viktiga anteckningar där som behövs. 

Kram, Linda~

eriknik
7/31/14, 9:39 PM
#34

#32: Tack för svar Anngerd. Ska kolla efter den imorgon igen. Blir nog svårt att hitta den i gruset förstås, men försöka duger.

Annons:
molam
7/31/14, 11:22 PM
#35

Jag har förlagt mina nycklar och kan inte hitta dom!

DEt är en Knippa med 5 eller 6 nycklar och som Nyckelsmycke Har jag en liten Blå ficklampa en blå ledlampa, ett grönt hundben och en vit såndär grej man använder för att få lös en shopping vagn på affärerna xDDD

Nån som kan se den, måsta hitta den nu x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

blue swede
8/1/14, 6:28 AM
#36

Hej!

Jag kan inte hitta min nycklarna till min svärmors bil som jag lånat några veckor nu. Jag hade tvättat vår egen bil på garageuppfarten och därför kört ut svärmors bil på gatan. Efter jag var färdig körde jag in hennes bil på garageuppfarten igen och plockade iordning efter mig. När jag häromdagen skulle köra iväg med bilen hittade jag inte nycklarna längre. Skulle vara oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig.

Agataaggro
8/1/14, 4:07 PM
#37

Vår katt är borta är det någon som kan se var han är och om han lever. Han heter abbath och är

Agataaggro
8/1/14, 4:12 PM
#38

Han heter abbath och är kastrerad

MattBender
8/1/14, 5:52 PM
#39

Har funnit mina glasögon nu, de låg (som du sa) inne i badrummet! Tack :)

Nu till ett annat föremål som har varit borttappad i 3 hela år! När jag tog studenten så fick jag en guldring av min farmor som tillhörde min döde farfar. Denna ring fick då min farfar när HAN tog studenten år 1945. Så på ringen så finner man "Bender" (vilket var hans, även mitt efternamn) och "1945". Jag har inte den blekaste aning om var denna ring kan befinna sig, men det vore ju så otroligt fantastiskt om jag kunde återfinna denna skatt. Mvh

Fjäril
8/1/14, 8:30 PM
#40

#39, Det första som kom upp gällande ringen var en jacka, det känns som en svart, möjligen i skinn. Hoppas den kommer tillrätta!

Sajtvärd på Övernaturligt

Fjäril
8/1/14, 8:33 PM
#41

#31, Det känns som om ringen är hemma hos någon annan. Antingen att den råkat följa med dit eller att den blev glömd där helt enkelt. En kille dök också upp i huvudet.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
RebeccasS
8/1/14, 9:36 PM
#42

Hösten 2012 gömde jag mitt guldhalsband hemma i huset innan en utlandsresa. Jag gömde det i en cd-spelare men till nästa resa några veckor senare kunde jag inte lägga den på samma ställe då fönstret i mitt rum skulle bytas medan jag var borta så jag gömde det någon annanstans. Jag har letat på alla ställen jag kan tänka mig men måste ha lagt det på ett riktigt "smart" ställe som jag glömt. Det är ett guldhjärta jag fick av mina föräldrar när jag var liten. Tacksam för all hjälp. Mvh.

ElinaPersson
8/2/14, 4:38 AM
#43

Jag försöker hjälpa min mamma att hitta sina läsglasögon som hon har förlagt på något ställe. Tror att de är svarta, men inte helt 100 nu när jag tänker efter. Vet att hon använde dom senast när hon läste utomhus på gräsmattan vid huset, intill en 2 meter hög häck.
Kan någon hjälpa oss i letandet? :)

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

molam
8/2/14, 9:45 AM
#44

Mina nycklar är hittade ingen behöver lägga ner tid på #35

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Saffran.
8/2/14, 11:17 AM
#45

Hej!

Jag behöver verkligen hjälp med att hitta mina nycklar. De sitter en hemmanyckel, garagenyckel och cykelnyckel tillsammans. På samma nyckelknippa hänger det också ett silvrigt "E" och ett silvrigt Eiffeltorn från Frankrike (souvenir).

Jag tror att de finns här någonstans i huset, men jag är inte 100% säker på det.

Tacksam för svar!

Agataaggro
8/2/14, 2:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Jag är så orolig för min älskade abbath. Han har varit borta i fyra dagar nu. Han är kastrerad och brukar alltid komma in och kela på kvällen. Hans syster jamar oavbrutet som att hon vill säga nåt. Kan någon se nåt om abbis?

Denna kommentar har tagits bort.
[Selma15]
8/2/14, 2:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Vår kära katt IsaDora försvann i onsdags förmiddag (30:e Juli) i mina föräldrars sommarstuga  utanför Örebro (Sandvad, Odensbacken) .  

Hon har varit där förut och känner till området. Vi var inte där vid försvinnandet utan var på semester i Göteborg några dagar och hade därför lämnat henne hos mina föräldrar. Första natten hon sov där var hon ute hela natten och kom tillbaka dagen därpå och sov sen större delen av dagen inne. Följande två nätter var hon hemma. Hon försvann sedan på tredje dagen vid lunch, två timmar innan vi kom tillbaka från vår tripp till Göteborg. 

Vi har ropat och letat efter henne och pratat med grannar men ingen har sett henne. Vi har tittat i lador och uthus hos grannar och oss själva men inga spår. Hon har heller inte svarat oss när vi ropar efter henne men det gör hon vanligtvis inte heller… Vi har ställt ut mat och vatten vid ett buskage där hon försvann en annan gång (för flera år sedan) och där var maten uppäten i går morse men vi vet ju inte om det var hon som ätit av den.

Tacksam för tips från er!

Mvh Lena

Annons:
calippo95
8/2/14, 6:03 PM
#49

#41 

Då är den förmodligen hos min pojkvän Markus, kan du se mer specifikt vart den skulle kunna ligga? Är så tacksam för allt! du anar inte!

Mvh patricia

Fjäril
8/2/14, 6:33 PM
#50

#49, Kan ha kommit under/bakom något. Känns som en brun möbel, äldre variant. En hall dyker upp också.

Sajtvärd på Övernaturligt

karinpoberget
8/2/14, 9:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Kommer vi någonsin att hitta vår fina katt  Combat igen? Hon försvann för snart ett år sedan från bostaden vi bodde i då. Hon gick ut en morgon men kom inte tillbaka på eftermiddagen så som hon alltid brukade. Blev hon påkörd? Följde hon med någon som gick förbi? Tog räven henne?

Det hade varit så skönt att veta var hon blev av eftersom vi fortfarande saknar henne varje dag.

HelenaSjögren
8/2/14, 9:30 PM
#52

Hej hej!

Jag har tappat bort min fina vigselring som är gjord på min bortgångne svärmor & min mors förlovningsringar. Jag har inte kunnat använda den pga en viktuppgång i samband med graviditet men nu har jag lyckats tappa den vikt jag gick upp.

Jag såg den senast, vad ja minns, i fönstret i vardagsrummet! Snälla snälla om ni har tid och möjlighet, hjälp mig ♥ Kram Helena

Clementinbarn
8/3/14, 1:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Igår var jag ute och åkte fyrhjuling i skogen samt vandrade runt och letade svamp, efter ett tag upptäckte jag att jag tappat mitt guldhalsband som jag fått i studentpresent av min sambo, det var det finaste halsbandet jag ägt och det var typ bara 3dje gången jag hade det på mig, så jag skulle hemskt gärna vilja hitta det! 😇 
Letat både igår och idag, men att leta efter något som man tappat i skogen är svårt. 😭

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

LillaH
8/3/14, 5:18 PM
#54

Borttappade smycken. Kopierar över det här från den gamla tråden. Min man har tappat bort en ask med smycken. Det är hans förlovningsring, daterad 21/6-96, ett guldarmband med en bricka med namnet Daniel, ett halsband med fiskarna och ev. en klackring i guld. Asken har tidigare legat i lådan i hans pottskåp men nu hittar vi den inte. Tacksam för all hjälp!

Lindiz88
8/3/14, 9:02 PM
#55

Hej. Jag har fortfarande inte hittat mitt jobbschema till mitt nya jobb. Har tittat noga i alla pärmar här hemma men tyvärr inte hittat det. Vill så gärna hitta det.  Ifall någon skulle se något om vart pappret med schemat har tagit vägen så skulle det vara jätte bra.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
m.manne
8/4/14, 8:36 AM
#57

Borttappade nyckel och taggbricka.

Jag har förlagt eller tappat bort min lägenhetsnyckel och på nyckelringen fanns också en tagg som går till tvättstugan. HJÄLP, vart är den?

Sockerklubban
8/4/14, 11:46 AM
#58

Har för några veckor sedan tappat bort ett hårsmycke med vita blommor på, har varit ute och rest mellan Falun och Uppsala, haft många olika väskor och nu kan jag ej finna det. Finns det någon som kan hjälpa? mvh Alexandra

Agnes.K
8/4/14, 1:34 PM
#59

Jag har tappat bort min plånbok för cirka 3 dagar sedan. Jag behöver den verkligen imorgon eftersom alla mina pengar och kort ligger där i.  Jag har för mig att den låg i mitt vardagsrum på ett bord men nu kan jag verkligen inte hitta den. 

Vill gärna få svar så snabbt som möjligt. 

//Agnes

gonares
8/4/14, 3:35 PM
#60

#22 hej, har letat i bokhyllan vi har i vardagsrummet. Kan du se något mer än det? Eller vilket av rummen den kanske finns i vi har en tre rums lägenhet och många byråer och en halv bokhylla kanske den du såg. Snälla kan du kanske se något mer?

Majaajam
8/4/14, 8:00 PM
#61

Hej! Min mor la sin vigselring på en tröja på altanen till vår lilla stuga för ca 10 år sedan. I ena stunden var den bara borta. Vi har ingen aning om vart den tog vägen. Kan en skata ha tagit den eller finns den att hitta? Den är gjord på en gammal ärvd ring från mammas släkting så vore fantastiskt om det gick att spåra den. Tacksam på förhand.

[emmej96]
8/4/14, 8:32 PM
#62

Hej! Jag har tappat bort mina nycklar och kan tyvärr inte hitta dem. Jag hade lagt nycklarna i min handväska, men idag när jag titta så kunde jag inte hitta dem. tänkte att de kan ha ramlat ut ur väskan eftersom jag hade mycket grejer i den.  Jag var även på bio igår och tänkte att jag kanske tappade dem där.  Det är ganska många nycklar som sitter på en blå-randig nyckelknippa och det sitter även en blå och en vit bricka på den.  Skulle vara super tacksam för svar och om någon kunde hjälpa mig :)

Annons:
m.manne
8/4/14, 9:37 PM
#63

Jag har fått tillbaka min borttappade nycklar så ni behöver inte lägga ner någon tid på det. Mvh

smulisen
8/5/14, 8:07 AM
#64

Jag har tappat bort ett halsband i guld (kors) som min syster skulle få efter vår farmor som gick bort i höstas. Senast jag såg det låg det i min dotterns skötväska men nu är det puts väck. Samvetet gnager och syster är ledsen. Kan du se var det möjligen kan finnas. Har letat överallt…

taniabjörneskog
8/5/14, 1:44 PM
#65

Hej! jag har tappat bort en lägenhetsnyckel och tvättnyckel som sitter i samma nyckelring, den tillhör en vän jag bor hos temporärt med min familj. Jag har inte råd att betala en ny och jag hoppas så att den ska dyka upp, kan Ni se vart den kan ha hamnat? Den har varit borta ca en vecka. Tacksam för svar, med vänlig hälsning Tania

Burpee
8/5/14, 4:05 PM
#66

Jag har vänt upp och ned och ut och in på mitt hus i jakten på ett par svarta Reebok CrossFit Compression Tights. Men de finns inte någonstans. 
Hade dem senast i Göteborg i mitten av Maj då jag var på ett domaruppdrag. Bytte om när jag skulle köra hem , la dem och t-shirten jag hade på mig i min ryggsäck och körde hem. T-shirten har jag koll på, men mina favorittights är booorta.. 
Skulle bli sååå himla glad om jag fick hjälp att hitta dem. 
Tusen tack på förhand
Anna

MISTAKES are 

PROOF that you are

TRYING

Binastar
8/6/14, 7:51 AM
#67

Hej! Min sambo letar efter sin klocka som han köpte i Egypten för ett år sedan, ingen äkta men ändå en fin klocka som han vill ha.. Puts väck? Även en sportbag, inköpt på Ullared,som han är förgrymmad över, även den försvann helt plötsligt.. Han misstänker store sonen men jag tror han själv glömt sakerna någonstans.


Stjärnorkramar från BinastarStjärnor

Sussiq
8/6/14, 10:35 AM
#68

Hej! jag reste på semester 16 juli och tror jag gömde mina extra husnyckel på ett smart ställe samtidigt som jag packade. Nu hittar jag inte husnyckeln och skulle bli så glad och tacksam om någon kunde hjälpa mig att hitta den! Frustrerad och orolig Suss

[Tussan73]
8/6/14, 7:26 PM
#69

Jag har tappat bort flera böcker av Margit Sandemo, det är delar av bokserier som är borta. Kan någon hjälpa mig att hitta dom? Böckerna finns någonstans i mitt hus.

Annons:
[Droppe]1
8/7/14, 3:55 PM
#70

Hej! Min sista rökelse har försvunnit, är det någon som kan se var den är?

Anngerd
8/7/14, 5:03 PM
#71

#60 Jag känner det som om det är relativt högt i en av bokhyllorna, troligen i vardagsrummet. Jag ser set instucket mellan böckerna.

Anngerd
8/7/14, 5:06 PM
#72

#70 Den är i en typ skokartong, ser ut som om ett tunt papper lite slarvigt ligger i kartongen också. Lycka till!

Anngerd
8/7/14, 5:16 PM
#73

#33 Jag ser ett hörn i ett rum där står ett skrivbord efter väggen. I hörnet bredvid skrivbordet står det en stege eller en hopvikbara stol i trä lutad mot väggen närmast hörnet. Jag får en känsla av att det är ett ganska enkelt rum. Ser tyvärr inget mer. Lycka till!

Anngerd
8/7/14, 5:21 PM
#74

#36 Jag får en känsla av att du bör titta i fickorna på ett par blå byxor. Lycka till!

Anngerd
8/7/14, 5:25 PM
#75

#69 Jag får en känsla av att de är i en mellanstor väska. Lycka till!

Anngerd
8/7/14, 11:20 PM
#76

#37 Jag får en känsla av att han lever och att han driver omkring. Ser inget mer.

Annons:
Anngerd
8/7/14, 11:25 PM
#77

#42 Jag ser en porslin urna/ask med ett lock med en liten knopp på också den i porslin. Jag tror att den är blå och vit. Lycka till!

Anngerd
8/8/14, 6:11 AM
#78

#43 Jag ser en frottehandduk som ligger över glasögonen vid en stol ute. Lycka till!

Anngerd
8/8/14, 7:06 AM
#79

#45
Jag får fram två stora dörrar som till ett förråd, dubbeldörrar. De  är ganska stora i röd färg och i trä. Utanför förrådet är det grus eller liknande och där tror jag att du har tappat dina nycklar.

Ge gärna feedback.

Lycka till!

Sussiq
8/8/14, 8:54 AM
#80

@Anngerd; kan du hjälpa mig att hitta nyckeln tror du? (se #68)

Swars
8/8/14, 10:01 AM
#81

När jag var liten ärvde jag ett fickur i guld v min farfar. Tappade bort det för flera år sedan och har inte hittat det än! Någon som kan se vart det hamnat?

terroristen
8/8/14, 10:16 AM
#82

borttappade nycklar .. de sitter på en cerice fargad rektangular nyckelhållare.. det ar 2 förrådsnyckar  och en hemmanyckel.. Kan någon se vart jag lagt dom ? eller har jag tappat dom ute, ?

pinklady1
8/8/14, 12:04 PM
#83

Jag saknar passet till hästen. Viktiga papper som jag såg senast strax innan en flytt. Frågat andra medium och fått två helt olika utgångar för dessa dokument. Mvh

Annons:
pinklady1
8/8/14, 12:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Jag saknar också våran katt som varit på rymmen i drygt två månader. Vanligt att katter går på sommaren men han va en hemmakär liten filur som alltid väntade på oss på bron. En tuffing men liten i världen så jag undrar bara om någon kan se honom. Han heter Frasse men kallas mest Katten 💜

[Tussan73]
8/8/14, 3:08 PM
#85

#75

Tack Anngerd! Hittade några av böckerna i en blå mellanstor ikeapåse och resten i en ica-påse så din känsla var rätt.

[Ztevo]
8/8/14, 9:49 PM
#86

Vart har jag förlagt/tappat favoritshortsen?

Aine
8/8/14, 10:21 PM
#87

Hej ber om hjälp att hitta min vigselring som jag tappade i höstas. Har letat och letat men den är borta. Tacksam för all hjälp jag kan få.

Ulerika
8/8/14, 11:39 PM
#88

Jag letar efter efter min förlovningsring som försvann hemma i början på juni. Jag röjde inför att hantverkare skulle komma och byta fönster och tror att jag la upp ringen ngnstans i lägenheten. Ringen är i vitt guld med en rad diamanter. Är säker på att den inte är tappad utomhus. Tacksam för all hjälp.

SpiN
8/9/14, 5:15 PM
#89

Försöker hitta min externa hårdisk som jag innehöll mina sista minnen  bilder och videos på min katt xbox han var mitt allt . Har letat efter den i flera år.  

mvh tacksam för all hjälp

Thread
8/9/14, 9:10 PM
#90

Hej, jag har förlorat mina läsglasögon som låg i ett svart fodral. Glasögonen har svarta bågar och jag var beroende av dom vilket är tydligt nu efteråt. Vi har varit på resa sedan stunden jag senast såg dom, osäker på om dom överhuvudtaget blev nedpackade. Finns ej i väskor och finns ej i ett hem som vi vänt upp och ned på. Hoppas att någon finner deras plats.

Annons:
Anngerd
8/10/14, 10:25 AM
#91

#48
Jag får en känsla av att hon smyger runt vid en äldre sommarstuga, lite tveksamt. Sommarstugan är inte så stor, röd och vit med gamla äppelträd. Mer ser inte jag.
Lycka till!

Anngerd
8/10/14, 10:31 AM
#92

#52
Jag får fram en soffa med löstagbara dynor titta i soffan och under soffan. Bakom den soffan står också en bokhylla titta där också.
Lycka till!

Anngerd
8/10/14, 10:37 AM
#93

#53
Jag får fram en stubbe, inte så hög ungefär 20-30 cm. Stubben står nära en skogsväg vid roten av stubben bör du söka. Skogen är lite glesare där. jag får en känsla av att om du går på stigen/vägen så ser du det om du är observant.
Lycka till!

Anngerd
8/10/14, 10:43 AM
#94

#51
Först såg jag ingenting alls, gick sedan tillbaka till fotot och fick en mycket stark känsla av att en gammal dam tagit hand om katten. Hon pysslar om den och är mycket förtjust i den. Katten betyder väldigt mycket för henne så den har det mycket bra.

Anngerd
8/10/14, 10:47 AM
#95

#68
Jag får en känsla av en vit glasvas.

Lycka till och ge gärna feed back, eftersom jag övar för att bli bättre så är det så värdefullt för min utveckling.

[bellas.lee@yahoo.se]
8/10/14, 1:18 PM
#96

Fick ett svar som faktiskt stämmer in riktigt bra, där ligger en nyckel i en av räckena men tyvärr fel nyckel! Det är en hemnyckel som ligger där. Således är min tvättstugenyckel samt grovsopnyckel och smånycklar till låskolv i tvättstugan borta! Hjälp mig finna dessa, de är dyra och ekonomin är inte den bästa.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Agataaggro
8/10/14, 1:51 PM
#98

ANNGERD du ser inget mer om min katt babben/abbath? Den

Burpee
8/10/14, 2:48 PM
#99

Snälla snälla någon (Anngerd kanske, du verkar aktiv..) Hjälp mig att hitta mina träningstights. Jag har nu vänt upp och ned på allt tom bytt garderober för att verkligen gå igenom plagg för plagg..men utan resultat. Detta är ett par specialbrallor som jag ej kan få tag på igen, därför jag jagar dem så.. 
Vänligen någon, gör min dag innan jag förlorar förståndet helt ^_^
Tack 🌺

MISTAKES are 

PROOF that you are

TRYING

smulisen
8/10/14, 5:01 PM
#100

Ingen chans att du @anngerd kan se vart min farmors guldhalsband kan vara? #64 i tråden. Har letat överallt men det känns som om jag missat något. En liten hint skulle vara till stor hjälp!

jela96
8/10/14, 6:04 PM
#101

Letar efter min cykelnyckeln som har försvunnit… det är en vanlig femkants nyckel!

Letar också efter ett gult värmlandstrafik busskort!

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Arrowhead
8/10/14, 6:13 PM
#102

Jag har aldrig gjort något sånt här men nån gång måste ju vara första..
Jag saknar ett svart linne från indiska, det fortsätter försvinna hela tiden och nu har vi precis flyttat.Trodde jag skulle hitta det när vi började packa saker men nej då..
Så om någon skulle kunna hjälpa mig hitta det vore det awesome.  Det är som sagt ett långt svart linne från indiska.

Fjäril
8/10/14, 8:11 PM
#103

#102,

Jag tycker egentligen att det är två saker som dyker upp (som i och för sig kan ha med varandra att göra) och det är tvätt(stuga?) samt en kvinna. Det är inte någon som lånat/råkat få med sig det?

Sajtvärd på Övernaturligt

Fjäril
8/10/14, 8:12 PM
#104

Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
karinpoberget
8/10/14, 8:21 PM
#105

#94

Tack, 

vi misstänkte något sådant eftersom hon alltid kom springande när vi kallade och vi inte hittade henne överkörd på vägen. Det tråkiga var att hon hade ungar hemma som vi fick avliva men skönt att veta att hon har det bra.

Arrowhead
8/10/14, 10:19 PM
#106

#103 Får kolla det imorrn, säger till efter det ifall jag hittar det! Tackar

Mjösund
8/10/14, 11:39 PM
#107

Snälla jag behöver hjälp. Vi köpte en jättefin klocka till vår son i skolavslutningspresent av märket Gant. Nu är klockan spårlöst borta ,vi har letat överallt utan resultat . Önskar innerligt att nån kan hjälpa mig /Anneli

Sussiq
8/11/14, 8:36 AM
#108

#95 tack för ditt svar ang #68. Tyvärr stämde det inte alls men i natt i drömmen såg jag var nycklarna fanns, och det stämde så nu är de hittade. tack <3 (jag hade hängt dem i städskåpet!!! Ha ha! Snacka om förvirrad!)

Caroline94
8/11/14, 1:58 PM
#109

Hej! För några månader sedan när jag bodde hos mitt Ex, hände det en del oförklarliga saker jag med all logik verkligen inte kan förklara. Han bor i en liten etta och är väldigt städad och pedantisk som person, har sällan stökigt, tappar inte bort prylar osv. Men nu har hans osthyvel varit borta i över en månad och han har verkligen letat efter den ordentligt, men den verkar spårlöst försvunnen. Jag börjar undra om det är han som förlagt den eller har den blivit gömd av någonting annat? Och vart kan den isåfall vara? Finns det någon som möjligtvis kan se det? MVH Caroline

Skrället
8/12/14, 9:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Hej hej! Gör ett nytt försök om mitt borttappade (bortlagda?) guldhalsband med berlocker från Egypten. Halsbandet betyder mycket för mig och framför allt att jag fått den ena berlocken av min syster, som är min allra bästa vän.  Jag har ett svagt minne av att någon gång lagt halsbandet i ett badrumsskåp, men det kan vara något helt annat. Finns det möjligtvis någon som ser var det skulle kunna vara? Tacksam för alla tips! Kram Eva

smulisen
8/12/14, 8:51 PM
#111

Saknar fortfarande min farmors guldhalsband med ett kors på. Jag har förvarat det åt min syster som ska ha det efter farmor som dog för ett år sen idag. Sist jag kommer ihåg att jag såg det låg det i min dotters svarta skötväska, men jag kan för allt världen inte komma på var jag lagt det sen… Snälla snälla om någon känner var det kan vara så skulle jag vara evigt tacksam!

Annons:
Binastar
8/13/14, 9:17 AM
#112

Hej! Min sons mopednycklar är borta, hittar dem inte nånstans.. Den går inte att starta eftersom vi inte har några extra heller :( kan någon se vart de gömt sej?!


Stjärnorkramar från BinastarStjärnor

Miss_glömsk
8/13/14, 10:10 AM
#113

Hallå! Skolan påstår att jag har slarvat bort min matte 1C bok och de vill ha tillbaka den innan skolan börjar, annars måste jag böta och kommer ha svårt att hämta ut nya böcker från bokförrådet. Om det nu stämmer så har jag ingen aning om var matteboken kan vara och undrar om det är någon som ser den? Känns som jag har letat överallt i huset. :)

TezzD
8/13/14, 3:33 PM
#114

Snälla snälla någon… finns det någon som kan hjälpa mig att finna en Guldring?
Den är stor och har lite mönster i sig, den tillhörde min avlidna pappa. Sist jag såg den så låg den på fläkten i min förr förra lägenhet som jag delade med mitt X.

Efter att jag flyttade så var den borta, jag har genomsökt allt som flyttats och mitt x har genomsökt hela lägenheten men den e borta ;(

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Alotberg
8/13/14, 6:08 PM
#115

För en fattig student skulle det vara av största lycka om jag hittade mina glasögon och därmed slippa den utgiften att behöva köpa nya… Glasögonen är av pilotmodell av märket Lexington. Någon som har en minsta aning vart de har hamnat? Ni gör ett grymt jobb!

fgjn
8/13/14, 8:19 PM
#116

Hej! Min bilnyckel har glidit ur fickan igår ! Kan ni snälla hjälpa mig hitta den? Kan gå uppemot 10.000 att byta lås och nyckel vilket jag inte har råd med! Tack för svar :)

Anngerd
8/13/14, 9:15 PM
#117

#58
Jag får en känsla av att du tappat det på golvet i ett tåg eller en bil.
Lycka till

Anngerd
8/13/14, 9:38 PM
#118

#68
Tack för respons, även om jag inte träffar rätt så är det värdefullt att veta det. Endast då kan man skärpa sig och bli bättre.

Annons:
Anngerd
8/13/14, 9:48 PM
#119

#37, #38, #98
Jag behöver ett foto på din katt för att jag ska få en känsla av var den är någonstans. Kanske kan någon annan här se den utan foto men jag vill ha ett foto.

Anngerd
8/13/14, 9:59 PM
#120

#37, #38, #46, #98
Nu får jag be om ursäkt, jag såg fotot på din katt nu när jag scrollade upp och ner. Det är så många som skrivit här så det blir tyvärr lite rörigt.

Men nu till din katt jag får en känsla av att han finns intill en väg med ett djupt dike eller mer som en slänt. Möjligen att det är en landsväg. Det är gräs runt omkring och ganska öppet nästan inga träd alls där han är. Jag ser honom gå från vägen och ner mot slänten, så ja jag tror att han lever. Men detta är min känsla och jag övar.
Lycka till och jag hoppas att du hittar din katt!

Anngerd
8/13/14, 10:02 PM
#121

#54
Jag får en känsla av att asken har åkt bakom en möbel.
Lycka till!

Anngerd
8/13/14, 10:05 PM
#122

#116
Jag får en känsla av en gräsmatta nära grus.
Lycka till!

Anngerd
8/13/14, 10:17 PM
#123

#59
Jag får en känsla av att din plånbok befinner sig i någon väska. En mörkfärgad handväska.
Lycka till!

Anngerd
8/13/14, 10:24 PM
#124

#61
Jag får en känsla av att det mycket riktigt som ni tror är en skata som tagit ringen. Den har funnits i ett bo ganska nära huset, jag får en känsla av att den finns i närheten även nu.

fgjn
8/13/14, 10:24 PM
#125

#122 Hej! Tack för svar! Finns det möjlighet att specificera mer vart bilnyckeln kan vara? Vet att den försvann under tiden jag tog bussen till jobbet och tills jag skulle hem med bussen från jobbet! Det är en liten promenadväg till jobbet och en liten promenad till bussen där det, på båda ställena, finns grus och gräsmattor. Vet du ungefär när jag tappade den tro?

Annons:
Anngerd
8/13/14, 10:28 PM
#126

#115
Jag får en känsla av att de ligger fint hopvikta på en liten trave med böcker troligen på en stol eller en pall.
Lycka till!
Tar tacksamt emot feed back

Agataaggro
8/13/14, 10:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

#120 Tack så jättemycket! Jag vill inte ge upp sökandet än. Ska söka platsen imorgon! Än en gång tack

[LisaC23]1
8/14/14, 9:30 AM
#128

God morgon! =)
Jag undrar om det är någon själ här som kan se vart jag har lagt mina senaste betyg/omdömen från grundskolan (VT 2008) och gymnasiet (HT 2008).
Säg gärna till om du behöver mer detaljer angåede betygen eller mig.
/Lisa

jela96
8/14/14, 11:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Försöker igen :) Har tappat min cykelnyckel har inte en aning vart den hamnat… Min kille hade den sist och fick skynda sig hem pga väldigt regn… Den här cykeln är min mammas gamla och jag är i stort behov av den.. tack på

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

atlasstar
8/14/14, 1:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Hej! Nu är min väns katt Spidi bortsprungen och ingen har sett till honom på tre veckor, om det är någon som känner av någonting så vore det tacksamt.

EllensHästar
8/14/14, 5:30 PM
#131

Jag vill fråga om någon vet var min kanin Ludde är någonstans.

Han är en grå korthårig dvärgkanin (har tyvärr ingen bild)

Ludde försvann för ca ett och ett halvt år sedan, han gnagde på buren och lyckades rymma ut. Vi har inte sett till honom sen dess. Jag antar väl att han inte lever längre, men det skulle vara kul om någon kunde se hur det gick för honom och kanske hur han dog? Eller om någon människa tog hand om honom?

Jättetacksam för svar.. :)

EllensHästar
8/14/14, 5:32 PM
#132

Hejsan!

Jag har även haft ett plastkort från Pennygirl där det står en spelkod på, det är rött/vitt med en häst och en tjej på, och en stor 3:a. Det var ganska länge sedan det försvann, kanske 1 år eller så. Skulle verkligen hjälpa om någon kunde försöka hitta det, jag behöver verkligen koden!

Tacksam för svar :)

Annons:
Fjäril
8/14/14, 7:14 PM
#133

#129, Jag får känslan av att den är nära cykeln. Har ni kikat runt omkring där den står?

Sajtvärd på Övernaturligt

Mysan_
8/14/14, 7:15 PM
#134

Hej!

Jag har tappat bort min röda Kompaktkamera. Märket är Andersson och kameran ser ut så här. Jag vet att den finns hemma då jag inte haft den någon annan stans. Jag skulle bli väldigt tacksam för svar och självklart lämnar jag med feedback. 🙂

Med vänliga hälsningar, 

Islandshästen 🌺

Alotberg
8/14/14, 8:30 PM
#135

#126 Tack för svar! Tyvärr hittar jag inte glasögonen hemma, men det är inte omöjligt att den ligger hos någon bekant, så virrig som jag är. Återkopplar om jag hittar dem!

Gullan84
8/14/14, 10:15 PM
#136

Hej. Akut hjälp snälla.. Min lilla son har lyckats få tag i mitt bankomatkort och haft bort det. Kan nån snälla försöka se vart det finns? Är säker på att det finns nånstans hemma..Tack på förhand

Anngerd
8/14/14, 11:21 PM
#137

#136 Jag får en känsla av att det ligger bland något mjukt. Tror att det kan vara något stickat i färg, kan vara rött eller vinrött. Troligen är det löst stickat så som om man haft för stora stickor för det garnet. Lycka till och återkoppla gärna.

Anngerd
8/14/14, 11:21 PM
#138

#136 Jag får en känsla av att det ligger bland något mjukt. Tror att det kan vara något stickat i färg, kan vara rött eller vinrött. Troligen är det löst stickat så som om man haft för stora stickor för det garnet. Lycka till och återkoppla gärna.

Gullan84
8/14/14, 11:46 PM
#139

#137 tror du att du kan se nåt mer? Letar och letar men hittar det inte :/

Annons:
virrig86
8/15/14, 6:32 AM
#140

Hej. Behöver verkligen hjälp. Min dotters glasögon är spårlöst försvunna! Vi har verkligen letat överallt utan resultat :( De är ett par lila/svarta tjockare glasögon. Behöver också hjälp att hitta ett par nycklar som går till tvättstugan ( är en vanlig nyckel och två små till cylindrarna)

Svarttusch
8/16/14, 7:04 PM
#141

Nu skriver jag igen och frågar om nycklar. Makens nycklar har försvunnit. Han hade dem senast i början av veckan. Det är bland annat en bilnyckel, en hemnyckel och en bricka för att komma in i porten på dem. Nycklarna sitter på ett orange nyckelband med trycket "ung pirat" på. Hoppas någon kan hjälpa oss, börjar bli orolig för var nycklarna kan ha tagit vägen.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

xLilith
8/16/14, 8:09 PM
#142

Hej, jag köpte en svart tröja med tryck där fram och tryck av vingar på ryggen och vita ärmar till min pojkvän i USA för några år sedan. Den har varit borta i cirka 3 år och det skulle vara trevligt att hitta den igen. Någon som ser något?

Tack på förhand! ✨

33amanda
8/16/14, 8:47 PM
#143

Jag har tappat bort mitt armband, det är en silverlänk med berlocker på. En glass, en pingvin, en sandal, en cupcake, en studenthatt, en kamera samt en resväska. Någon som ser något?

Bufflan
8/16/14, 8:59 PM
#144

Har förlagt eller tappat bort ett svart sdkort, på detta kortet finns bilder från min pappas begravning blandannat och även bilder när han och jag var i turkiet.

Kan någon känna av vad det kan finnas?

Millan_mysan
8/17/14, 12:35 AM
#145

Hej! Min son har tappat bort sin mobil hemma för ca 2 veckor sedan, han använde den med några kompisar och spelade spel och sen dess har den varit borta , vill så gärna hitta telefonen då där finns många viktiga saker och minnen i telefonen. Det är en svart iPhone 3 med ett skal på baksidan med ett Brynäs emblem på! Vi hade blivit så lyckliga om någon kan se var den är? Med vänlig hälsning, Camilla

Millan_mysan
8/17/14, 12:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

Vår katt guldros har varit borta i ca 1 månad nu :( vill så gärna veta om han lever och om han är långt hemifrån! Någon som kan se honom? / camilla

Annons:
Anngerd
8/17/14, 9:17 AM
#147

#62 Har du hittat nycklarna? Jag har nämligen väldigt svårt för att se dem. Men det jag ser är ett litet buskage bredvid en trottoar, alltså vi är ute och i stan får också en känsla av att detta är nära biografen.hör med polisen om de fått in några nycklar om du nu inte redan hittat dem. Lycka till! Och som alltid önskar jag återkoppling.

Mysan_
8/17/14, 9:23 AM
#148

#147 Kan du hjälpa mig? 🙂

Kolla inlägg #134 🙂

Anngerd
8/17/14, 9:24 AM
#149

#64 Jag får en känsla av att det ligger i en plastasken på en hylla. Jag får färgen vit till mig, kan vara hyllan eller asken. Lycka till! Glöm inte att återkoppla till mig

Amandla
8/17/14, 9:36 AM
#150

#148 Det är ingen större vits med att "tjata", utan kan tvärtom ha motsatt effekt. Låt Anngerd och övriga som tränar/hjälper till få känna efter i lugn och ro, deras uppmärksamhet går dit de känner att de kan göra något, det går inte att styra.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Mysan_
8/17/14, 9:42 AM
#151

#150 Jag tänkte endast ifall dom missat mitt inlägg…

Svarttusch
8/17/14, 11:05 AM
#152

#141 Efter flera dagars letande hittade vi nycklarna så ni kan bortse från den inlägget :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

hårnål
8/17/14, 12:37 PM
#153

Det är så många katter som försvinner på sommaren.Om ni som saknar er katt kan vara vänlig och skriva om ni sedan har hittat katten,så vi som vill hjälpa er vet det och inte svarar i onödan! Hoppas ni hittar era älsklingar!

Annons:
anna virrpanna
8/17/14, 3:19 PM
#154

Hejsan. Jag och min sambo har nu vänt upp och ner på hela huset. Och vi kan inte hitta våran extra nyckel till huset :( och hoppas och önskar att någon kan hjälpa oss finna den. Nyckeln sitter på en rätt stor nyckelring, och på nyckelringen finns även ett svart brett läderband med ett guld hjärta. Har lånat ut nyckeln till två grannar vid olika tillfällen men är alltid noga med att få tillbaka den. Nu hoppas vi på lite hjälp :)

gulleblutt
8/17/14, 5:23 PM
#155

Vår katt jibbitz har sprungit bort, senast vi såg honom var för 5-6 dagar sedan. Han är grå långhårig sibirisk/norsk skogskatt. Vi har pratat med grannarna, satt upp lappar och polisanmält behöver all hjälp vi kan få. ….tack på förhand

Anngerd
8/17/14, 6:36 PM
#156

#65 Jag får en känsla av att nycklarna ligger ibland lakan eller örngott. Låter konstigt men titta i linneskåpen. Lycka till och glöm inte att återkoppla.

Anngerd
8/17/14, 6:43 PM
#157

#66 Det enda jag ser är ett omklädningsrum och inget mer, kan de vara kvar på platsen du bytte om?

anna virrpanna
8/17/14, 7:26 PM
#158

#154 nyckeln upphittad, va en av grannarna som hade kvar den.

Burpee
8/17/14, 9:43 PM
#159

#157 
Tack Anngerd, men de har varit med hem då jag aldrig byter om på plats i träningslokaler. Jag bytte om på en grusparkering I Göteborg efter ett domaruppdrag sista gången jag hade dem på mig. Hade de inte varit med hem så hade jag reagerat redan i Maj. 
Jag får väl fortsätta försöka tänka fram dem.. men det verkar gå sådär.. 

Tack igen för att du tog dig tid :)

MISTAKES are 

PROOF that you are

TRYING

Spindelmor
8/18/14, 4:03 PM
#160

Jag är inte alls säker på att jag "kan hitta" saker men har hjälpt till vid flera tillfällen då familj och vänner tappat något. 

Nu sa ju #158:anna virrpanna att nycklarna är upphittade, men det som "kom upp" för mig var "trasmatta" så jag måste bara få fråga om den där grannen har nån trasmatta i hallen eller så? ;) av ren nyfikenhet frågar jag.

#155: Gulleblutt: Jag ser träd… riktigt högt träd, kan katten ha klättrat upp och sitter kvar nånstans. Jag ser också buskar… gömmer den sig kanske? Ingen större hjälp alls förstår jag och önskar att du redan återfunnit din katt.

Annons:
Mcoon
8/18/14, 6:45 PM
#161

Hej Tog över en katt i lördags 16/8 redan samma dag lyckades den smita ut, men befanns sig i denna lilla skog vi hade bakom trädgården. Hade då endast vart inne några timmar. Men den lät o hade sig i skogen så vi hade koll o kunde visuellt se den, senare på kvällen kom den självmant in och vi lyckades stänga dörren. på söndags lämnade ett av barnen tyvärr dörren öppen och katten kunde försvinna igen, tror vi, ingen har sett den smita ut men den låter ej i hemmet o tyvärr inget ute heller Katten är en hona som och är ej kastrerad Hon är av naturliga orsaker väldigt rädd och nervös och vet väl antagligen inte vart hon hör hemma?? Eller gör hon det eftersom hon självmant återvände i Lördags. Eller var det bara slumpen o tur Alla tips hur vi bör agera,leta och göra för att hitta vår kisse

gulleblutt
8/19/14, 2:33 PM
#162

Tack sÃ¥ mycket spindelmor, vi letar fortfarande efter kisen í ½ skaka

smulisen
8/19/14, 6:45 PM
#163

#149

Tack för att du tog dig tid Anngerd! Det ligger mycket riktigt ett halsband med ett kors på i en färgad plastlåda på min vita badrumshylla. Dessvärre är det ett silversmycke av det billigare slaget :( Ingen chans att du ser ett GULDkors någonstans?

anna virrpanna
8/19/14, 10:24 PM
#164

#160 Spindelmor. Jag har inte varit inne i deras hall på jättelänge, sist jag va där hade dom ingen matta alls.

Agataaggro
8/20/14, 9:09 PM
#165

babben

vår katt är fortfarande borta. har inte setts till sedan 30e juli :( jag går sönder!  lägger ut en ny bild och ser om någon kan se nåt nytt och om han finns vid liv

Agataaggro
8/21/14, 2:14 AM
#166

Helt fantastiskt! Idag kom abbath hem :) så ni behöver inte leta !!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
linnlundbergh
8/21/14, 3:12 PM
#168

Hej! Är helt desperat då jag har tappat bort mina lägenhetsnycklar. Jag är dock i lägenheten och låste upp lägenheten för att komma mig in men nu är nycklarna spårlöst försvunna. 3 st nycklar ska det va, ganska små. Har just flyttat och packat upp lådor hela dagen, sen var nycklarna puts väck.  SNÄLLA kan någon hjälpa mig? Jag kan inte ens gå till ICA och handla mat!

fgjn
8/21/14, 6:07 PM
#169

Hej! Angående ärende #116 så är nycklarna funna igen! Dock låg dom inte på en gräsmatta nära grus, utan det var bussgods som hittat dom på en buss :) Tackar ändå för att du tog dig tid!

LillaH
8/21/14, 7:35 PM
#170

#121 Tack så mycket för hjälpen Anngerd! Jag får leta bakom möblerna här hemma. Jag har inte hittat asken än men den kanske kommer fram till slut.

Saffran.
8/24/14, 1:46 PM
#171

#79 Tack så mycket Annegrad! Jag kan inte komma på något ställe som jag har varit på vid de tillfället då jag upptäckte att mina nycklar var borta, som du beskriver. Jag har kollat vid vårat garage då det är stora trädörrar, fast vita och asfalt utanför.

Jag kräver ingen mer hjälp då jag är väldigt tacksam att du svarade på mitt första inlägg. Men om du får tid får du gärna försöka igen!

Sökandet efter nycklarna fortsätter! ;)

Pimboli
8/24/14, 3:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Hej. Det börjar bli kallt och jag har tappat bort mina uggs som jag senast såg för tre år sedan ungifär då vi flyttade. Någon som kan känna av vart dom är? / Marina Elvira på fb eller marina.hammarstrom@live.com

EmiliaM
8/24/14, 5:42 PM
#173

Min katt Marley har varit borta mellan 3-4 dygn. Han är orange och vit och ganska stora, stora gröna ögon. Han är väldig, väldigt snäll. Han är inte rädd av sig utan ganska så avslappnad, lugn och mysig, men försiktig.  Vi bor i skogen och har letat ÖVERALLT, verkligen överallt.. långt utanför hans område och på ställen det egentligen inte ens är möjligt att han är..

Vanligtvis håller han sig i vår trädgård och har aldrig varit borta längre än någon timme förr.  Mamma och svärmor har varit och hjälpt och vi har verkligen gått skallgång efter honom och pratat med alla grannar. Snälla, om du känner något kring detta så skriv till mig!!!!

Burpee
8/24/14, 9:27 PM
#174

Jag gör ett försök till. Finns det ingen som skulle kunna titta efter var jag har lagt mina special kompressions träningstights. De är väldigt viktiga för mig och det är därför jag ber om hjälp. Jag har vänt upp och ned på huset, bytt garderober och gått igenom allt tycker jag. Byter aldrig om i träningslokalen. Hade dem sist på ett domaruppdrag i mitten av Maj och hade de inte varit med tillbaka hem så hade jag reagerat redan då.
Så snälla någon, hjälp mig för jag håller på att bli tokig  över att vara så förvirrad/glömsk :)
Tack

MISTAKES are 

PROOF that you are

TRYING

Annons:
Milli84
8/24/14, 9:54 PM
#175

Hej!

Ber om hjälp att finna ett pappersbevis i A4 storlek, ligger troligtvis i ett kuvert i samma storlek. Har letat överallt i hela huset men kan inte hitta det. Tacksam för all hjälp!

EmiliaM
8/25/14, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

Det fungerar inte att ladda upp en bild för mig, vet ni hur? man ser endast början på bilden trots att den ej är för stor.

EmiliaM
8/25/14, 1:11 PM
#177

Förlåt! Det fungerade ändå. Bilden ovan ärpå min katt Marley som jag skrivit om ett par inlägg upp.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: