Annons:
Etikettmeditation
Läst 3564 ggr
random321
2014-07-28 15:59

Svårt att meditera på kraftdjur

vet att det är mycket prat om Kraftdjur men det går INTE bra.

när jag försöker meditera så händer INGET. Annars kommer fantasin och då kommer det djur men då kan jag välja vilket och då är ju inte det mitt riktiga Kraftdjur??  varför kommer inte mitt Kraftdjur i meditationen? och vill helst inte göra trumresa. Hur ska jag finna kraftdjuret

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Annons:
Huygens
2014-07-28 17:40
#1

Kolla även här

random321
2014-07-28 18:07
#2

#1 Där pratar dom om att dom hittade dem i Meditation & trumresa. Obs skrev vill inte veta via Meditation / trumresa.  Försökt meditera och det fungerar inte så nej inte Meditation tips vill jag inte ha..

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Amandla
2014-07-28 19:34
#3

#2 Hur ska du då få veta? Det allra bästa är om du tar reda på det själv, gärna genom meditation/trumresa. Om någon annan talar om för dig så ger det inte lika mycket, dessutom så kanske du kommer att tvivla på om det stämmer.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
random321
2014-07-28 20:16
#4

Hur ska jag kunna veta om det inte går och meditera? Har försökt massa gånger och det fungerar bara inte.. Kraftdjuret dyker inte upp. Sen så finns det nog inga shamaner i närheten där jag bor.

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Amandla
2014-07-28 20:18
#5

Har du läst på om Meditation? Har du provat vägledda meditationer? Det finns massor på youtube till exempel. Du måste ha tålamod och slappna av. Alla ser inte bilder men om du får en känsla av något så lita på den.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
random321
2014-07-28 21:17
#6

Har försökt ungefär i 4 månader, det ska inte ta så lång tid.

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Annons:
GiraffTunga
2014-07-28 21:23
#7

Kära Random.. Du ska absolut inte ha bråttom. Kraftdjuret kan vara blyg också. Trumresa har jag aldrig gjort men har haft tålamod och sökt runt i google och försökt meditera. Är absolut sämst på Meditation. Har du någonsin drömt om ett djur? Gör en tjänst för mig. Innan du går och lägger dig säg till ditt Kraftdjur att visa sig när du sover.

You can not judge me unless you know me.

Huygens
2014-07-28 21:25
#8

Det finns en metod utan Meditation, trummande eller andra andliga tekniker, men den bygger på några förutsättningar. Och dessutom kan ditt Kraftdjur visa sej vara en insekt enligt denna metod, vilket somliga personer har invändningar mot.

Till att börja måste ditt Kraftdjur finnas i den miljö som du använder metoden. För det andra kräver det lite uppmärksamhet och ett dygns tålamod.

Den här metoden påstods på ett numera nedlagt forum ha lärts ut av ett naturfolk till vita man som har svårt att finna sitt inre. Av uppenbara skäl fungerar den dock inte på rent mytologiska eller utdöda djur.

Du väljer en plats i den miljö (skog el dyl) där du tror ditt Kraftdjur kan uppvisa ett motsvarande vanligt djur. Du ska välja en öppen plats, som inte kryllar av insekter. En glänta på 3 meter i skogen duger bra. Det är ok om trädgrenar sträcker sej in över platsen, men marken ska vara öppen så att små däggdjur kan ta sej fram utan att skymmas. Platsen får inte ha eldningsförbud, för du behöver göra upp en liten brasa.

Du kan förbereda dej hemma och ta med mat, vatten och lämpliga kläder. Du startar med att raka av dej allt hår (och skägg om du har sånt) på huvudet. Det avklippta håret tar du med dej till gläntan. Du samlar ihop lite brännbart material, död ved duger. Ta med en mössa för det kan vara kallt om du är ovan att vara utan hår på huvudet. Sedan före gryningen, när det fortfarande är mörkt ute, tänder du en liten brasa och eldar upp allt ditt avklippta hår. Det kommer att lukta lite, men låt det brinna en stund tills lukten av brännt hår försvunnit. Släck sedan elden med vatten (ej på klipphäll som kan spricka) och placera en flat sten, ungefär lika stor som din handflata på askan. Stenen får dock inte vara helt omgiven av vatten efter att elden släckts, utan det måste finnas någon väg in till stenen som t ex en myra kan promenera.

Sätt dej nära stenen, inte mer än en meter bort. Det är ok att du reser dej upp, äter en bit medhavd mat och går runt lite, men håll hela tiden koll på den flata stenen. Då det är nära till gryning kommer solen snart gå upp. Vänta sedan tills solen gått ner och solen gått upp igen. Dvs vänta drygt ett dygn på platsen och observera vad som händer runt din flata sten. På det här sättet kommer du märka av både dag- och nattaktiva djur. Om ett djur närmar sej, var helt stilla.

Om du inte vet eller är osäker på om ditt Kraftdjur kan finnas i vatten, välj en plats nära vattendrag eller hav. Tänk på att det lever lite olika typer av djur i insjöar och ute i havet.

Har du tur och om ditt Kraftdjur är kopplat till ett vanligt djur, kommer ett djur att ta sej fram till stenen och vidröra stenen. Har du otur dyker inget djur upp eller så är det bara insekter och spindlar som intresserar sej för stenen.

Om ditt Kraftdjur är vattenlevande, kommer du märka att det slår ofta i vattenytan intill platsen du befinner dej.

Det kan dock även medföra att ditt Kraftdjur är en insekt. Om det t ex dyker upp flygande nyckelpigor eller fjärilar som flera gånger landar på stenen, kan du ha ett motsvarande sådant Kraftdjur. Bli inte heller förvånad om en hund dyker upp, om någon är ute och rastar. Ju ovanligare djur som närmar sej din flata sten, desto större är sannolikheten att det verkligen är ditt Kraftdjur. Landar en stork och släpper spillning ovanpå stenen, har du svar. Likadant om många djur av samma sort närmar sej din sten. Får din sten besök av fem sorkar, eller om en gädda flera gånger gör språng nära stranden, kan du ta det som Tecken.

Vissa personer är dock negativa till insekter som Kraftdjur, du får här använda ditt sunda förnuft och din egen känsla.

GiraffTunga
2014-07-28 21:42
#9

Insekter…. Hmmm inte direkt något jag gillar exakt.😉

Mina Kraftdjur är räv, orm och uggla. Vad är eran?

You can not judge me unless you know me.

random321
2014-07-28 21:45
#10

#8 måste jag vara närheten ex. skogen/vattnet?

#9 Gillar inte heller insekter ha.. Hur länge tog det för dig att hitta ditt Kraftdjur?

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

ALPHIRA
2014-07-30 23:25
#11

#9 GiraffTunga. Apropå, många insekter är MYCKET kloka och besitter egenskaper som skulle vara nyttiga för oss människor! Inte nedvärdera någon i djurlivet… 

❤️

[Wolf.]2
2014-07-31 04:52
#12

random321 det finns egentligen inga genvägar att finna sitt Kraftdjur utan man måste själv också jobba på att få kontakten med djuret.Du har fått många bra tips och vill du inte trumresa,meditera eller raka av dig allt hår så kan du helt enkelt be ditt Kraftdjur att visa sig i en dröm.

Be om att få möta ditt djur och att du får minnas den drömmen och kommer det flera djur bli inte förvirrad för det för vi kan ha flera Kraftdjur precis som vi kan ha flera guider men endast en huvudguide.

Jag gissar du vill lära känna ditt huvud Kraftdjur,be då att får möta just huvud kraftdjuret.

Ett annat enkelt sätt är att själv känna in vilket djur du känner enorm samhörighet med.Är det nåt djur som du dras mer till än andra då kan det vara ett av dina Kraftdjur.

Om jag säger så här,du vet redan inom dig men av nån anledning blockerar du dig och litar inte på dom djur som dyker upp för du vill ha bekräftelse från andra men den enda som kan bekräfta är du och din egen inre känsla på vilket djur som är rätt.

Insekterna,låt er inte luras av djurets storlek för det handlar inte om att ett Kraftdjur måste vara stort och ståtligt även den minsta insekt kan göra samma insatser som dom stora djuren.Tänk på att kraftdjuren är i andlig form där krävs inte storleken utan det handlar om så mycket mer som vår egen andliga utveckling,balans med allt på Moder Jord.Precis som med våra guider så utvecklas även kraftdjuren genom att vara våra följeslagare.

Jag har alltid haft vargen med som huvud Kraftdjur men den byttes ut för några år sedan och för första gången och enda gången i mitt liv klev en av mina katter in och tog plats på första parkett.Det där är en lång invecklad händelse och en väldigt vacker sådan,nåt jag aldrig trodde mig få vara med om att dela mitt fysiska liv med mitt Kraftdjur men så blev det i alla fall och nu finns Eliah som mitt huvud Kraftdjur och jag kan bara känna en enorm tacksamhet över att fått ha haft  mitt Kraftdjur med mig en tid i en fysisk kropp.

Beträffande insekter men även andra djur så kan jag ta ett exempel om getingar.Jag har getingen med mig också men den stannar bara den tid jag behöver för att komma förbi min enorma rädsla för getingarna.

Kraftdjuren är här för att lära oss så mycket både om våra egna rädslor men också för att ge beskydd,kunskap,insikter och visdom,övervinna rädslor och finna total balans.

Jag kan ju säga som så att veta att getingen finns med mig är ju inget jag direkt är förtjust i men den är här för att lära mig att leva i harmoni med dom,att släppa mina egna rädslor och blockeringar som jag har för dessa djur men det sitter väldigt långt inne men av erfarenhet vet jag att getingen vinner den ronden om än det kommer att ta sin tid och väl jag överkommit min geting skräck då lämnar den mig och jag har nått så pass långt att jag kan leva sida vid sida med dom.

Lycka till och känn efter ordentligt vilket djur känner du mest samhörighet med där har du ditt Kraftdjur.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
katsy
2015-12-30 14:16
#14

Intressant och skumt.. Lite nyfiket bad jag att få möta mitt Kraftdjur i drömmen samt att få komma ihåg den sedan. Jag är usel på att komma ihåg drömmar nämligen. Vad jag kommer ihåg är att det fastnade, trasslade in sig, en liten fågel i mitt hår. Åtminstone kändes det som en liten fågel men när den trasslades ut var det en skata! sen kom jag ihåg att det låg fullt av My little ponnys leksaker över hela gräsmattan. Jag tror aldrig att vi har haft någon sådan hemma ens?! Som sagt.. Skumt.. Går det att tolka detta till något vettigt?

Amandla
2015-12-30 17:46
#15

#14 Hur känner du själv? Den som bäst tolkar de symboler du får till dig är du själv, nämligen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
katsy
2015-12-30 20:09
#16

Hästar är jag ju rädd för. Kanske därför de kom i form av söt liten figur ;-) Skata har jag en som ofta hoppar runt på balkongräcket, undrar ibland om den vill något speciellt

Sagaliten
2016-01-01 06:27
#17

Kanske är så att du vill för mycket och att det blockerar lite? Vet att jag haft/har problem just med att jag så gärna vill så jag blir frustrerad när det inte blir som jag vill och då blir det bara tvärstopp. Tålamod är inte min starka sida direkt ☺️ Men jag jobbar på dem 😊

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

bernadette
2016-03-01 16:44
#18

Jag har själv mött mitt Kraftdjur i en Meditation, en trumresa för väldigt många år sedan. Sedan har jag i det "verkliga livet" träffat på detta Kraftdjur i märkliga sammanhang. Personer i min omgivning har vissa djur som dras till dem och då menar jag vilda djur ute i vår vackra natur. En möter jämt ekorrar t ex. Så mitt förslag är att man kan försöka vara lite uppmärksam på vilket/vilka djur som du ofta av någon märklig anledning träffar på när du är ute i naturen eller ja, där du förtillfället råkar befinna dig. Det kan vara så att du hittar svaret där…Eller en hint åtminstone :) Lycka till.

Upp till toppen
Annons: