Annons:
Etikettsorg
Läst 4666 ggr
PAH
2014-07-28 00:57

vår älskade hund är död

Hej, jag är ny här och skulle skriva lite här. Jag och min fru har nyligen förlorat vår älskade hund och vi sörjer henne något så otroligt och vi gråter hela tiden och saknar henne så mycket.Hon livade upp våra liv med sina tokigheter,hon hade mycket humor. Hon har lämnat ett stort tomrum efter sig och man känner sig helt tom och har ångest över detta. Jag undrar om man kommer att få träffa henne igen då man själv dör? Kommer hon att vänta på oss i himlen så att vi blir tillsammans igen? Och brukar dom komma tillbaka som änglahund för att titta till oss och visa att dom finns här bredvid oss? Måste man vara extra mottaglig för att märka av att dom hälsar på oss? Ja hoppas någon kan svara på mina frågor i en stund som denna :(

Annons:
molam
2014-07-28 01:27
#1

Håll ögonen öppna efter ensamma fåglar som håller sig i närheten och UDda fjärilar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

pirri17
2014-07-28 03:54
#2

I tidigare liv kan eran hund komma tillbaka 3 gånger till er som en annan hund om man har varit bra matte och husse! Djur kommer tillbaka igen som vi människor fast som en annan! Det märks på hundens tidigare vanor och personlighet!

Brunett

Denna kommentar har tagits bort.
PAH
2014-07-28 08:22
#4

Jag hoppas hon har det bra där hon är och att hon inte har ont,och hoppas att vi kommer att ses,men just nu så är allt upp och ned och saknaden efter henne gör så ont.

Pialinn
2014-07-28 10:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Engelsmännen har en fin tradition. De säger: Vi möts på andra sidan regnbågsbron.

Läste en så fin historia hur hunden sprang emot mannen från en grön äng när det var dax för honom att passera bron.

Den har tröstat mej många gånger.

(Bilden sitter högt upp på ett av skåpen i min husbil. Därför är den lite sned.)

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

pirri17
2014-07-28 10:23
#6

Jag kan se att eran hund är glad, lika glad som när han levde och känner lycka för han har det bra nu som när han levde och väntar på er. Han kan vara hos er, då måste man vara extra mottaglig för att ana en hund vid sig. Ni kommer till ljuset/himlen när ni går bort och träffar eran hund för att han väntar på er. Han hade det bra i livet och var så glad in i döden så han har det bra nu och är lycklig i himlen och väntar på er!

Brunett

Annons:
Melinda69
2014-07-28 16:07
#7

Smärtan är enorm när man förlorar ett djur. Min katt gick bort i  januari efter 19 år.
När man försöker att släppa smärtan tror jag att man har stor chans att få kontakt.

Så var det i mitt fall. Jag har börjat känna hennes närvaro mer och mer, men det är inte lätt att släppa smärtan… 

Regnbågsbron, se under länk nedan:
http://www.medialt.se/text1_24.html

Pialinn
2014-07-28 18:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7 Ja, det var den berättelsen jag läste fast i en engelsk tidning.

Bilden föreställer de 2 senaste katterna som gått bort. Tänker ofta på dom. Har nu 2 nya, på 1&2 år.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

PAH
2014-07-29 06:28
#9

#7 Tack för länken, det skulle kännas helt underbart om det är så det går till 🙂

Magi-cat
2014-07-29 08:14
#10

#0 Beklagar sorgen och känner med er! Att förlora ett älskat husdjur gör ont och det får ta sin tid med sorgen.

Men er hund har inte ont nu och hon skulle säkert vilja att ni att ni mår bra och inte låter sorgen ta över för länge. De ljusa minnena, avtrycken de älskade djuret lämnat till oss i världen, finns alltid kvar för oss. All kärlek djuren ger oss finns kvar och gör skillnad. Kärleken är evig. Hon hade det bra hos er och det är kärlek och tröst att tänka så.

Så brukar i alla fall jag tänka. Och så finns det fler djur ute i världen, på den här sidan regnbågsbron, som behöver ens omsorger…Inte samma djur, men andra med egna personligheter och sitt sätt göra intryck. 

(Min katt fattas mig ännu, det är ett år sedan nu…)

Kram!🐱❤️🐶


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Nirvana_Ophelia
2014-07-29 18:37
#11

Jag är ledsen över er bortgångna hund.;:`(  Vet hur det känns, förlorade Rosie, min förra mops, till diabetes och blindhet, dövhet och ögontumör./  Jag saknar henne också och har hört av henne lite ibland…tror hon kommer tillbaka till er som en ny hund eller som  änglahund, för att vaka över er som behandlade henne så väl.

I´m so sorry…hon är med er.

Upp till toppen
Annons: