Annons:
Etikettandlighet
Läst 6066 ggr
fatcat
2014-04-05 13:35

Göra anden i glaset själv?

Tänkte fråga om det är möjligt att göra Anden i glaset med sig själv?

Jag ändrade rubriken så den blev tydlig/Amandla

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
fatcat
2014-04-05 13:38
#1

Funderar på att göra det ikväll

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Zamizen
2014-04-05 13:47
#2

man kan göra det själv, men OM något dåligt skulle hända så skulle det nog vara bättre att vara 2-3! Men berätta gärna vad som hände om du gör det 🙂

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Magi-cat
2014-04-05 13:47
#3

Varför? 😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

fatcat
2014-04-05 14:06
#4

Vill få bekräftat att det verkligen existerar en andevärld, och om det i så fall finns tomtar. Låter säkert knäppt men måste få veta.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Zamizen
2014-04-05 14:15
#5

Aa, men då är nog Anden i glaset ett bra alternativ haha, men skulle ändå vad 2 🙂

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Magi-cat
2014-04-05 15:09
#6

#4 fatcat, man kan/får inte alltid veta allt säkert, utan får hellre lära sig att leva med en viss grad av ovisshet.😎🙂(tycker jag)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
fatcat
2014-04-05 16:28
#7

Jag blev utsatt för inte så längesedan av en vilsen "ande" eller nått. Vill ha svar på vad det var. Varför den sökte upp mig.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-04-05 16:30
#8

Sen vill jag också ha svar på varför alla tjejer jag träffar tror på spöken? Min nya flickvän tror det spökar i hennes vardagsrum. Håller med om att det känns konstigt där.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-04-05 16:39
#9

Jag låter antagligen galen men får se hur det går ikväll 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-04-05 16:44
#10

Ordnade en seans med mig själv igår och frågade högt om det fanns andar i närheten, men fick inget svar. Hörde bara knak i golvet så ett flickskratt lite senare när jag körde bil men det kan ha kommit utifrån.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-04-05 16:56
#11

Vaktar min mammas hus medans hon är på fastlandet, brukar höra konstiga saker i köket och dessutom har hon själv sagt att det spökar i huset. Därför vore det utmärkt tillfälle att göra "anden i glaset" ikväll.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Zamizen
2014-04-05 17:10
#12

intressant! men lycka till ikväll! berätta sen vad som hände!

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Magi-cat
2014-04-05 17:27
#13

#11 Men fatcat, ta det lilla lugna med det där glaset, hörrö. 🙂
Kommer du att få fler svar via det än du får av dig själv om du släpper allt, släpper alla "måste-veta", och bara låter svaren komma till dig? 
Blir det någon skillnad mot om du låter spökena och tomtarna knaka bäst de vill och pyssla med sitt, medan du gör ditt?

Att alla tjejer du träffar tror på spöken kanske helt enkelt beror på att många faktiskt gör det och många fler än man kan tro har haft någon form av upplevelser i den vägen.

Hur som helst, ha en trevlig kväll! 🙂🌈🌛


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
mickisö
2014-04-06 21:13
#14

#4 Nää, de finns inga tomtar . Bara dvärgar med små fötter 😉

Zamizen
2014-04-07 07:08
#15

Enligt min åsikt så finns tomtar

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

fatcat
2014-04-07 09:32
#16

Fick inte kontakt med någon tomte så är skeptisk.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Magi-cat
2014-04-07 09:36
#17

#16 Inte det? 😉

Är du skeptisk mot allt du inte kommer i kontakt med via anden-i-glaset? Hur kan det komma sig att du sätter så stor tilltro till den metod man så ofta avråder från? 🙂

Jag menar, vad hade du väntat dig skulle hända? Och varför känns det så viktigt att du får bekräftelse på att just tomtar finns?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

fatcat
2014-04-07 09:46
#18

Imitationsinlärning magi.. Jag vill och kan uppleva det som andra upplever🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Magi-cat
2014-04-07 09:53
#19

#18 Jag har aldrig sett en tomte, men har valt att tro på dem ändå. 😉 Det stör ingen annan och tomten blir glad åt gröten. 😉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gesus Pettersson
2014-04-07 13:08
#20

#2 "OM något dåligt skulle hända"

Vad som är "dåligt" skulle kunna hända vid Anden i glaset?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Annons:
Zamizen
2014-04-07 13:53
#21

Väldigt många dåliga saker kan hända med Anden i glaset! T.ex. man blir skrämd och blir stängd från andevärlden pågrund av det, dem stannar kvar i ditt hus och "stökar" runt, eller så får man kontakt med något riktigt

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Amandla
2014-04-07 13:53
#22

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Gesus Pettersson
2014-04-07 14:42
#23

#21 "blir stängd från andevärlden"

Kan du utveckla det..?

#21 "dem stannar kvar i ditt hus och "stökar" runt"

"Stannar kvar", varifrån kommer dom - var befinner dom sig innan..?

#21 "eller så får man kontakt med något riktigt"

"Med något "riktigt"" - hur menar du här, får man kontakt med "oriktigt" också, eller..?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
2014-04-07 14:43
#24

Är där något medium som använder Anden i glaset vid sina sittningar?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

[Rumpstek]
2014-04-07 14:46
#25

Det fungerar enbart om du bjuder på gevalia.

Zamizen
2014-04-07 14:47
#26

Om man är öppen för ned världen så kan man se andar och höra osv.. men om man är stängd så kan man inte, föreställ dig det som en dörr. Dem kommer ju från den andra sidan till våran. var meningen att det skulle stå "eller så får man kontakt med något riktigt dåligt"

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Gesus Pettersson
2014-04-07 14:48
#27

Är det just bara vid Anden i glaset som "dåliga saker kan hända" - kan det inte hända om man är på t.ex en privatsittning?

Det är väl samma sak - man kontaktar döda människor..!

Och, är det skillnad på Anden i glaset och Ouijiboard?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Annons:
Gesus Pettersson
2014-04-07 14:49
#28

Tarotlasse skriver "det finns mängder med historier om hur folk råkat illa ut blivit skrämda och stött på onda andar."

Finns det någon länk eller så till någon som råkat illa ut, som man kan läsa om?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
2014-04-07 14:49
#29

Ser också att Tarotlasse där också skriver att det finns onda andar, finns det/dom?

Och varför är dom onda och på vilket vis?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Zamizen
2014-04-07 14:50
#30

Dåliga saker kan hända ändå, men när man kör Anden i glaset så öppnar man en port till andevärlden där då dem "elakare" sakerna kan komma igenom enklare.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Gesus Pettersson
2014-04-07 15:11
#31

#30 "så öppnar man en port till andevärlden där då dem "elakare" sakerna kan komma igenom enklare."

Vad är detta för olika portar, och vad är skillnaden på dom för att "elakare saker" (och vad är saker) ska kunn akomma igenom just där?

En fråga först/sen bara - hur gammal är du? Inte intresserad "diskutera" om du är "för ung"…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Zamizen
2014-04-07 15:17
#32

Har jag nämt att det finns olika portar?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Gesus Pettersson
2014-04-07 15:43
#33

jaha jag uppfattade det som att det var olika portar, eftersom dom"elakare sakerna" kunde komma igenom då…

men du menar alltså att "dom elakare sakerna" kan komma igenom i alla portar alltid ändå, då..?

Är det samma portar som medium "öppnar" när deras spöken kommer igenom?

Och du vill inte upplysa om din ålder?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

mickisö
2014-04-07 16:07
#34

#15 håller med dej .

Annons:
Gesus Pettersson
2014-04-07 16:40
#35

#15 jag håller också med

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

tarotlasse
2014-04-07 22:47
#36

#29

Gesus där måste du missuppfattat det jag skrivit.

Jag har aldrig stött på en ond ande i hela mitt liv men jag har hört otaliga som påstår sig stött på onda andar.

När jag sedan kommit dit så har det varit någon nära anhörig den boende  känt av.

Men av okunskap om vad som skett eller vad för närvaro dom känt av så har de blivit rädda och skapat världens demoner men inte tusan har det varit något ont för det.  

Men vet man inte vad det är och av okunskapen så skapar man  många rädslor och då onda andar som inte finns.

Jag skriver att jag själv har haft dessa rädslor i ungdomen och då trodde det rörde sig om onda andar på den tiden men i dag ser jag det på ett helt annorlunda sätt.

Däremot har jag sagt att har en person varit ond. elak och våldsam under sin livstid så kan den som ande visa det så att den blir igenkänd.

När anden blir igenkänd så visar den en helt annan bild av sig och då visar den en enorm kärleksfullhet och vill oftast be om förlåtelse för hur den bar sig åt under livet.

Jag hade en sittning där en ande visade sig som ondskan själv och när jag beskrev detta och hur grym denna man  var för klienten så sa hon det är min pappa.

Han var fruktansvärt grym och en ond människa när han levde.

Så fort denna kvinna sa att hon kände igen detta hos sin pappa så försvann all ondska hos anden.

Han bad om ursäkt för hur han betett sig under jordelivet  och gav sedan en helt underbar vägledning till sin dotter som han inte sett sedan hon var barn.

Jag har varit i hus där de boende varit vettskrämda eftersom det upplevde en ande som puttade dom ner för trappan i huset.

Ett flertal medium hade varit där och beskrivit en ond ande och ett par andra medium sa att det rörde sig om en demon.

Några eldade med salvia andra skvätte vigvatten där och läste ur bibeln och problemen blev bara värre och värre så frun i huset flyttade i från huset för hon vågade in te vara kvar på grund av mediumens prat om onda andar och demoner.

När jag och mina  2 kollegor kom dit och beskrev anden till utsende och till sätt att han var en samlare och hade ett helt skrotupplag på tomten och han dog av en hjärtinfarkt i en trappa och ramlade ner för trappan.   

Då sa mannen i huset som inte trodde på sådant här dravel att vi beskrev hans farbror och att han avlidit av en hjärtinfarkt och hittades nedanför trappan.

Så det var varken en ond ande eller en demon och när anden då blev igenkänd så fick de budskapet att det fanns ett el fel i köket och som kunde orsaka en brand och att det var orsaken till att han varit så intensiv att få fram detta budskap.

Det visade sig mycket riktigt  finnas två lösa el sladdar bakom kylskåpet när det drog fram det.

Efter det så blev det helt lugnt hos familjen och frun flyttade hem igen.

Det var ingen ond ande som puttade de boende i huset utan en ande som vill bli igenkänd och visade hur den avled.

Så både de boende och ett flertal medium utan kunskap om ande världen som skapade ett fruktansvärt kaos av sina egna rädslor.

Jag har haft en ande som visade hur den blev torterad till döds och det var det jävligaste jag varit med om som medium.

Det var fruktansvärt att uppleva de smärtorna och känna det som skedde i min egen kropp.

När jag berättade detta så kom tårarna på klienten och han berättade om att han visse vem anden jag beskrev var och att han var en av dem som låg bakom denna grymma misshandel.  Då släppte allt detta hemska och det var en av de finaste och kärleksfullaste budskap jag fått till en person och då  från offer till gärningsman.

Jag grät lika mycket som min klient vid det tillfället. 

Jag lärde mig då att  kan en person bli så grymt behandlad i livet och sedan vara så förlåtande som ande.

Ja vad har jag då för rätt att döma andra mäniskor här på jorden.

Jag kan fördömma deras handlingar men inte fördömma dem som männikor.

För det är  mäniskor från precis alla kategorier som söker hjälp hos ett medium allt från de med prästkragar till de med västar på ryggen.

Från olika kulturer religioner och från de som flytt från krig och våld.

Jag har tyvärr fått se och uppleva det mest makabra våldet till de finaste kärleks mötena.

Man jag har aldrig stött på en ond ande men en jäkla massa missförstånd på andevärldens kommunikation för att de ska bli igenkända. 

En person som var ond och grym när den levde skulle aldrig blivit igenkänd om jag beskrivit den som god och kärleksfull.

Lasse

tarotlasse
2014-04-07 23:09
#37

Till trådskaparens fråga visst kan du göra Anden i glaset själv men till vilken mening då skulle jag vilja fråga?

Är det du själv som har fingrarna på glaset så kan du omedvetet styra glaset själv.

Så då kan du lik förbaskat inte veta om det är en ande eller du själv som styr glaset.

Är man flera stycken vid en ande i glaset session där alla har ett finger på glaset  och när anden vill gå till  dig och du då tar bort ditt finger.

Så minskar den risken betydligt att det är du själv som styr glaset och att uppgifterna som kommer fram kommer från dig.

Som sist jag var med om det och min pappa kom igenom då tog jag bort mitt finger och när dessutom det kom fram uppgifter som jag inte hade en aning om kom fram under sessionen kan jag inte förklara det på annat sätt att min pappa var med och lämnade informationen.

När jag ringde min mamma efteråt så kunde hon bekräfta att det som kom fram stämde och andra saker som framkom under sessionen fick vi svar på någon månad senare.

Lasse

Gesus Pettersson
2014-04-08 00:02
#38

#36 Hej Lasse - kul!

Aha, ja det var ju någon meter text :-]

Men du menar istort att onda andar är något "vi själv skapar, om jag förstår dig rätt..? (håller med dig där f.ö)

Om jag säger att "vi" skapar även dom andra "andarna" med mera - vad anser du om det?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
2014-04-08 00:04
#39

#36 "Jag hade en sittning där en ande visade sig som ondskan själv och när jag beskrev detta och hur grym denna man  var för klienten så sa hon det är min pappa.

Han var fruktansvärt grym och en ond människa när han levde.

Så fort denna kvinna sa att hon kände igen detta hos sin pappa så försvann all ondska hos anden.

Han bad om ursäkt för hur han betett sig under jordelivet  och gav sedan en helt underbar vägledning till sin dotter som han inte sett sedan hon var barn."

Så du menar att "pappan" kunde be om ursäkt och ge vägledning, men  inte tala om vem han var, säga sitt namn innan - utan var tvungen att "visa sig" som en grym ond istället..?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
2014-04-08 00:04
#40

#36 Varför måste man hålla på glaset - det är väl andarna som sägs flytta det, eller?

Gör ni det, om du nu gör det, med ett ljus som man håller glaset över först. Som man (vi) gjorde när man var liten/ung…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
2014-04-08 00:05
#41

Tarotlasse, du skriver där: "Den moderna spiritualismen startade i USA där man kommunicerade med andevärlden genom knackningar i väggarna i huset. Man ställde frågor och fick en knackning som svar."

Varför gör man inte det så längre? Frågar och får svar.

Väldigt sällan man ser något medium fråga andarna något idag. Jag har sett/hört, men aldrig, aldrig t.ex deras namn..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Annons:
ALPHIRA
2014-04-08 01:04
#42

Jag har inte stött på någon elak ande (har dock stött på mina egna rädslor möjligen)…

…men jag har stött på ett väsen som var inte från denna värld och inte heller från min fantasi. Men inte ens det var elakt men var inte rolig att möta av olika skäl.

Men sen kom -HÖR OCH HÄPNA, GESUS- en av dom självaste ärkeänglarna och räddade situationen.

Detta hände när jag var 15 år och kopplar ihop detta med att jag hade lekt med Anden i glaset.

Erna
2014-04-08 13:35
#43

Jag avråder bestämt från att leka "anden i glaset" om du inte vet vad du gör. Det som kan hända är att du öppnar upp för oinbjudna elaka andar som kan terrorisera dig och andra i huset.

Andevärlden är ingen lekplats. Andar är människor som levt tidigare och det finns både onda och goda andar, precis som de var i jordelivet. Däremot tvivlar jag på att det finns demoner, men vet inte säkert. Kanske de kommer från en annan dimension? Det är mycket vi inte vet.

Forskare har bevisat att det finns minst 7 dimensioner. Exakt vad det innebär vet iaf inte jag.

Om du vill komma i kontakt med dina avlidna kära, så finns det säkrare och enklare sätt. När jag mediterar eller sover så kommer de till mig. Då kan jag välja bort de som jag inte vill prata med. Jag behöver bara tänka på en viss person, så får jag kontakt förr eller senare.

Du verkar helt okunnig om det mediala och måste lära dig mer, bl a att stänga ner och skydda dig. Mitt råd är att du läser på, ev går en kurs. Det tar tid att bli medveten, så ha inte för bråttom.

Så sluta med såna fåniga lekar som "anden i glaset", du kan råka riktigt illa ut.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

tarotlasse
2014-04-08 14:28
#44

Hej igen Gesus och bra frågor du ställer.

Vi börjar med första frågan om att vi skulle skapa de andra andarna själv genom vårt eget tänkande.

I bland kan man fråga sig det när viss medium inte kan beskriva anden utan bara säger att den har en pappa eller farfar med sig och så får man inte mer av mediumet.

Eller när mediet beskriver ett tidigare liv eller en Guide som klienten inte har den blekaste aning om eller existens .

Därför så viktigt att mediet då kan beskriva anden till utseende till sätt och få fram specifika saker om anden så att klienten kan känna igen vem mediet beskriver.

Alla pappor var inte så grymma som det fallet jag beskrev i tråden.

Inte heller alla pappor har tillringat sitt liv i fängelse och inom psykvården större delen av sitt liv .

Specifika saker jag har svårt att skapa med min egen hjärna och som då stämmer i varje enskilt fall.

Eller som det andra fallet där vi beskiver ett utseende på anden och på ett hus och en tomt full med skrot det är inte alla personer  som har det  och dessutom avlididit av en hjärtinfarkt i en trappa och uppgifterna stämmer på en och samma person.

Jag tror det är fruktansvärt  svårt att skapa dessa specifika uppgifter i vår egen hjärna utan det måste komma från annat håll.

Men allt vi får till oss gå ju igenom vår egen hjärna och vi tolkar och analyserar det vi får till oss med vår hjärna.

Andevärlden talar ju tyvärr inte i klartext med oss utan i symbol språk  Det kan vara att man ser bilder ungefär som man drömmer.

Det kan visa sig som känslor i kroppen att man då känner smärtor  bröstet eller man får ont i höften  och börjar halta.

I bland hör man meningar och ord i huvudet och detta får man sätta i hop som en rebus och då använder vi vår egen hjärna för att tolka detta och då berättaför klienten och då inte alltid att man tolkar allt exakt rätt .

Som när en ande visar mig en bild av ett gevär jag tolkar detta som att anden var intresserad av jakt.

Men klienten säger att anden hon tror det kan vara inte var intresserad av jakt men förstår ändå bilden på geväret eftersom hennes man var vapensamlare.

Så jag som tokar andens kommunikation fel  ungefär som feltolkningarna med onda andar där personens egna rädslor påverkar tolkningen av andens kommunikation.

Jag skulle vara otroligt tacksam om jag kunde få namnet på anden till mig de hade underlättat betydligt.

Men tyvärr får man inte namn till sig alla gånger ibland får man det men oftast får man då namnet på någon närstående till anden.

Kan vara namnet på en partner, barn, föräldrar syskon och inte andens eget namn.

Men händer även i bland man får namnet på anden till sig men sällsynt det händer  för min egen del.

Varför kan jag inte svara på. Men min egen teori är att i livet sa man inte tilltals namnet utan kanske pappa mormor i stället. Men bara mina egna teorier.

Nu måste jag vidare på ett möte så får besvara övriga frågor senare i kväll.

Lasse

tarotlasse
2014-04-08 17:43
#45

Nu blir det ett milslångt inlägg igen.

Men det är många intressanta frågor  Gesus ställer i olika inlägg.

När det då gäller fallet med kvinnan o den grymma pappan.

Så nej jag fick inget namn på denna anden så inget jag kunde förmedla till kvinnan.

Däremot så kände jag ett fruktansvärt obehag av anden närvaro jag kan känna slag mot min kropp och jag ser bilder på våldshandlingar.

Jag tänker inte specificera närmare vad för bilder jag fick till mig för anser det  är väldigt privat.

Andra bilder som dyker upp i mitt huvud är galler försedda fönster som jag då tolkade som fängelse straff och jag fick även en inre bild på det gamla mentalsjukhuset i stan.

Vilket jag  och min hjärna då tolkar som psykvård.  

De orden jag får till mig är inte av det kärleksfulla slaget.

Så även om jag inte fått till mig namnet på anden så är den övriga informationen så specifik att klienten kan känna igen detta som sin pappa.

Att vissa av dessa våldshandlingar kunde hon känna igen och att pappan både varit dömd till fängelse och under perioder varit intagen inom den slutna psykiatriska vården.

För det finns så mycket mer en ett namn och en adress som kan få en person att känna igen en annan person eller en ande. 

Men visst hade det underlättat för mig  som medium om jag fått den informationen till mig men tyvärr är dom inte alltid så tydliga i sin kominikation.

När hon säger att hon känner igen sin pappa så försvinner detta obehag som jag känner känslomässigt och de grova orden förändras.

Nu känner jag i stället en värme och kärleksfullhet och orden är nu om förlåtelse och om att pappan aldrig  under sin livstid insåg hur illa han bar sig åt under sitt jordeliv.

Men fått insikt om detta som ande.

Sedan så gav han kvinnan ett råd om den situationen kvinnan stod i för tillfället.

Kvinnan visste direkt om vad rådet gällde och sa att det hade med hennes situation att göra och för ett val hon stod inför.  

Så svaret är att i detta fall så visade anden inget namn.  Men visade  istället en ren ondska och grymhet för att kunna bli igenkänd.

För var tyvärr på det viset kvinnan kände sin pappa.

Till nästa fråga.

Vad andevärlden säger så behöver de energien från en fysisk levande kropp för att kunna förflytta föremål och att det då underlättar om ngn då lägger fingret på glaset.

Samma sak när det gäller bordsdans så säger dom att det krävs vår fysiska energi för att förflytta detta glas eller bord eller vad det nu må vara.

Men även att de kan förflytta föremål utan att fingrar och händer läggs på men att det kräves mycket träning från deras sida men att det ändå fortfarande krävs att en levande fysisk persons närvaro för att de ska kunna förflytta  ett föremål.

Det är vad jag fått till mig närmare en så kan jag inte svara på din fråga för jag begriper inte själv hur det går till.

Jag använder inte själv ett ljus för att värma upp glaset  för det fungerar precis likadant med eller utan men  jag vet andra som använder ljus.

Jo visst ställer medium frågor vi får hela tiden ställa frågor för att kunna beskriva en ande det kommer oftast inte av sig själv.

Det handlar om en kommunikation mellan två parter även om kommunikationen sker på ett annat sätt en vad vi är vana vid.

Jag får som medium  be anden beskriva sig själv  det kan vara att jag får be anden om ögonfärg, frisyr, hårgfärg, namn  osv ibland får man  klara svar genom något av våra sinnen ibland är de svagare och  då svårare att uppfatta.   

Men ibland får man inte svaren eller så är det så att jag inte kan uppfatta svaren.

Men det handlar hela tiden om en inre kommunikation där jag ställer frågor tyst inom mig själv och ber om information av anden.

Men detta med knackningar, Anden i glaset mm så finns det många medium som fortfarande sitter och övar i cirklar med andra deltagare precis som man gjorde förr.

Men inget som efterfrågas av klienter som kommer på besök.

Tyvärr är det så i dag att en bekräftelse på andens närvaro inte är så viktig för många som besöker ett medium utan de är bara ute efter att få en vägledning och budskap.

Vem det kommer ifrån och om de får bevis på andens existens eller inte är tyvärr inte lika viktigt längre är min uppfattning vilket jag tycker är otroligt sorgligt.

Lasse

tarotlasse
2014-04-09 02:38
#46

Jag kan tillägga att i dag så plockade vi fram alfabetet och glaset under vår mediala cirkel vi var en väldigt liten grupp på 3 personer.

Som vanligt öppnade vi upp Anden i glaset med en öppnings bön och bad om nära och tydliga kontakter.

Glaset började så gott som omedelbart  röra sig och skriver ett ord som vi inte förstår och ber om förklaring och vi får upp att det är ett namn inget namn som vi kan förstå och denna ande vill ge hela gruppen ett råd vi får ett klockrent råd och på hur detta ska gå till och även vilken stad det ska ske i.

Sedan så berättar glaset att de är två andar samtidigt som ger oss vägledning och att den ena är kopplad direkt till mig så  jag frågar vem det är och ett namn dyker och jag bara ryser i hela kroppen det är namnet på en arbetskamrat jag arbetat med tidigare och som avled innan jul. 

Att jag skulle inte följa rådet som vi fick först det gällde bara de två övriga personerna.

Jag skulle  i stället koncentrera mig till terapi under sommaren och då  på AA.

Sedan så stavade glaset upp ett ytterligare ett namn och en ovanlig stavning på en gemensam vän till mig och anden som stavade sitt namn på det viset och anden  sa att denna vän behövde hjälp.

Stämmer alldeles utmärkt  jag träffade denna kille på stan för några veckor sedan och som visade sig fått ett återfall i drickandet.

Och den personen ringde mig i lördags och frågade om jag ville följa med honom till AA men jag  fick säga nej och sa att jag får följa med vid nästa tillfälle. Eftersom jag i lördags besökte en annan mycket nära vän på ett sjukhus på annan ort.  

Till min förvåning dyker även namnet på den jag besökte i lördags  upp i glasets information om att jag ska inte ge upp och inte släppa taget om denna person utan att jag ska hjälpa denna person och stötta denna person i sitt arbete med att sluta med sina drogproblem  

Då blir jag nästan  knäsvag över två så ruggigt specifika uppgifter som stämmer och är så aktuella den första vännen som fått ett återfall och den andra vännen som vårdas på ett behandlings hem för  sina drog problem. Här kom även upp information med en  förkortning och siffror  i infot som kunde hjälpa den ena personen. Inga förkortningar och siffror som sa mig något överhuvudtaget.  

Men  när jag sökte på internet efter förkortningen så hamnade jag  på en sida om rehabilitering av missbrukare och lagen och paragraferna för detta.

Så troligtvis ngt som vi kommer ha nytta av längre fram misstänker jag.

Nästa ande som kommer i genom presenterar sig med ett förnamn och ett efternamn och vill gå till en av de andra deltagarna i cirkeln.

Men deltagaren kan inte komma i håg detta namn  och  frågar var de har för relation med varandra. Glaset svarar då arbets relaterat.

Deltagaren frågar då i vilket arbete eftersom deltagren haft flera arbeten och olika uppdrag genom åren.

Glaset svarar då riskdagen ingen av oss andra visste att denna deltagare suttit i riksdagen. 

Deltagaren kan ändå inte placera namnet och frågar vilken nämnd de arbetat inom och glaset svarar utrikesdesnämden  och nämner två länder som anden och deltagaren besökt tillsammans.

Glaset nämner även att anden varit aktiv inom sociala frågor i sitt arbete.   

Deltagaren kan fortfarande inte placera namnet men medger att den varit i dessa två länder med andra politiker men det var många deltagare  från olika länder på dessa stadsbesök.

När jag kommer hem och söker på datorn går in på Riksdagens hemsida och söker på detta namn som glaset lämnat.

Då får jag över tusen träffar på protokoll från olika utskott och nämnder där en politiker med detta namn suttit i och i protokollen finns namnet med både i utrikesnämnden och i socialutskottet och olika uppdrag denna man haft i riksdagen så mycket som kom fram under Anden i glaset stämmer med denna man förutom partibehörigheten där har glaset nämnt ett annat parti.

 Jag har mailat den här deltagaren om vad jag nu hittat på nätet  och om denna riskdagsledamot o vilka uppdrag han haft och om nu deltagaren nu kan veta om de under någon period och dessa årtal i riksdagen arbetat i hop med något ärende.

Den tredje deltagaren fick upp två namn och beskrivningar på  två personer av glaset och deltagaren hade ingen aning om dessa namn. Sedan skriver glaset om att de ska vara kamrater och nämner också  deltagarens barndoms stad och då blir deltagaren med på noterna och kan känna igen namnen med två barndoms kamrater men deltagaren kan varken bekräfta eller förneka eftersom hon  inte har en aning om dessa två personer  är avlidna eller inte så hon ska  luska vidare i detta.

Så  det ska bli mycket spännande och se vad dessa två deltagare kan känna igen mer när vi forskar vidare på dessa uppgifter vi fick under denna Anden i glaset session.  

När det gäller namn så under privatsittningar så har jag personligen jätte svårt att få namn till mig, Men vet andra medium som har lättare att få namn till sig.

Men under dessa Anden i glaset sessioner så får vi så gott som  alltid exakta namn i de flesta sessioner och inte ovanligt att glaset skriver både för och efternamn och vi  har vid ngt tillfälle även fått mellan namn skrivna av glaset.  

Lasse

spirit33
2014-04-09 10:28
#47

#46

Men under dessa Anden i glaset sessioner så får vi så gott som  alltid exakta namn i de flesta sessioner och inte ovanligt att glaset skriver både för och efternamn och vi  har vid ngt tillfälle även fått mellan namn skrivna av glaset.

Har ni inte fingrarna på glaset? Då är det anmärkningsvärt isf, annars om det finns fingrar på glaset så går det att få väldigt specifik information… Eftersom just fingrar som känner till informationen finns på glaset.

tarotlasse
2014-04-09 14:53
#48

Jo visst så är det alltid någon som har fingret på glaset.

Men vanligtvis så den som glaset går till och får en andekontakt plockar bort sitt finger från glaset.

Då ska alltså de andra deltagarna som är med känna till namnen på den personens vänner och anhöriga som finns på andra sidan och samtliga ska styra glaset så det skriver  det rätta namnet.

När man  som vid tidigare tillfällen gett mig information som jag inte känt till överhuvudtaget hur ska då de andra deltagarna då kunna känna till detta?  

När jag tar bort mitt finger från glaset och det då stavar upp min pappas förnamn och sedan skriver att även xxxx och xxxxx är med oss i kväll och det var namnen på både på min farmor och farfar.

Min pappa nämner då namnet på vår släktgård och att vi inte ska sälja det och till ett namn för att vi kommer förlora miljoner.

När jag dagen därpå ringer min mamma så berättar hon att en person lagt ett bud på gården och att intressenten hade just detta namn som glaset nämnde.

Jag hade inte den blekaste aning om att de fått ett bud på gården och allra minst visste jag namnet på den som lagt budet.

Att sedan glaset berättade att de skulle dyka upp ytterligare en intressent till som skulle lägga ett högre bud visste varken jag eller min mamma då.

Hur tusan ska då det andra deltagarna veta detta och då styra glaset så att jag får informationen ? 

Även om de hade sina fingrar på glaset  så kunde de omöjligt veta detta och jag hade som sagt vad inte mitt finger på glaset eftersom kontakten var till mig.

Gårdagens session så hade jag visserligen mitt finger på glaset eftersom vi var så få deltagare.

Så namnet på anden så  kanske kunde jag styra glaset till detta trots de andra två personernas fingrar finns på glaset men jag tror inte det.

Men även denna gången kommer det upp information som jag inte har en aning om och som jag får se framöver om det stämmer eller ej.

Lasse

Annons:
Gesus Pettersson
2014-04-09 20:37
#49

#48 "Jo visst så är det alltid någon som har fingret på glaset."

Varför måste man ha fingrar på glaset - det ska väl vara spökena som flyttar det..?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

pirri17
2014-04-10 23:59
#50

Kl 03.00 varje natt. Buuu!

Brunett

spirit33
2014-04-11 09:36
#51

#48

Jo visst så är det alltid någon som har fingret på glaset.

Varför finns det fingrar på glaset?

Men vanligtvis så den som glaset går till och får en andekontakt plockar bort sitt finger från glaset.

Vanligtvis? Har jag aldrig hört tidigare.

Då ska alltså de andra deltagarna som är med känna till namnen på den personens vänner och anhöriga som finns på andra sidan och samtliga ska styra glaset så det skriver  det rätta namnet.

Jag vet hur det brukar vara i sådana sammanhang, man vet det mesta om varandras anhöriga då man vanligtvis tränar på varandra.

Sen kan man så klart krydda historien lite eftersom det inte finns någon här som kan kontrollera den. Jag kommer ihåg att du (förmodligen omedvetet) kryddade vad som hände i Anders Åkessons fysiska seans som jag var med på också. Där sa du något i stil med att ett litet barn gick runt och tog på oss, vilket varken jag eller flera av de andra inte kände… Så jag förhåller mig lite skeptisk till hur Anden i glaset gick till enligt dig. Sorry, men min uppfattning.

Gesus Pettersson
2014-04-11 12:21
#52

Ingen som vill svara på:

Varför måste man ha fingrar på glaset - det ska väl vara spökena som flyttar det..?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Jina.
2014-04-12 18:39
#53

Så länge det finns ett enda fingret på glaset så finns det inga andar som "flyttar" glaset, så enkelt är det..🙂 Jag håller med ovan, varför måste man ha finger på glaset?? När jag gjorde detta så tog vi alla bort våra fingrar och glaset rörde sig ändå. Alla blev rädda och ingen ville "spela" mer. Jag var då 16 år och naiv, idag kontaktar jag andar på mitt sätt. Ingen vet ju vem man tillåter att komma in i mitt hem och förmodligen kommer att stanna med, nej tack för det.

www.mediumjina.se

Gesus Pettersson
2014-04-13 13:59
#54

#53 vad "skrev" glaset när det inte fanns några fingrar som rörde det?

Använde ni stearinljus..?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Jina.
2014-04-13 19:10
#55

Nej det använde vi inte. Den skrev mitt namn.

www.mediumjina.se

Annons:
Gesus Pettersson
2014-04-13 20:21
#56

#55 Varför ditt namn?

Förklara gärna hur ni gjorde (om du vill) - jag har inte gjort det sedan jag var liten och då använde vi stearinljus som man höll glaset över innan man frågade något tyst i glaset och sen på glasskivan…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

tarotlasse
2014-04-14 00:48
#57

Det är tydligen väldigt få som läser inläggen här inne.

Frågan om varför ett finger på glaset behövs ställs gång på gång.

En fråga som jag svarade på i ett tidigare  Inlägg nr 45.

Är det egentligen någon mening att svara på en fråga när ändå folk inte läser inlägget.

Lasse

#56

Ja varför skriver den deltagarens namn jo när man kör Anden i glaset som en seans så frågar man dels vem anden vill gå till.

Antingen så stavar glaset deltagarens namn eller så går glaset  direkt fram till delragaren för att visa vem den vill kontakta.

Kan berätta vid ett av dessa tillfällen då glaset börjar röra sig och jag som cirkel ledare frågar då vem anden vill gå till.

Vid detta tillfälle stavar då glaset en av deltagarnas förnamn.

Jag ber då denna  deltagaren ta bort fingret på glaset och anteckna vad glaset skriver

Nästa fråga jag ställer är vem det är som besöker oss o anden svarar pappa.

Jag nöjer mig inte med pappa utan ber om att få mer specificerat  så vi vet att det verkligen är pappa.

Då stavar glaset upp Gunnar från Dalarö fiskare och sist Ale stenar.

Deltagaren som sitter och antecknar bekräftar att henens pappa hette Gunnar bodde på Dalarö och var fiskare.

Han var även väldigt fascinerad av Alestenar och dess historia.

Mer specifikt för att det verkligen skulle vara deltagarens pappa kan man knappast få.

Räckte gott för mig för att godkänna kontakten så frågar vidare om ett budskap och blev ett mycket personligt budskap och som deltagaren kunde förstå.  Sedan avslutar anden o glaset med att skriva ett datum och skriva Jönköping.

Deltagaren bara skrattar och berättar att  datumet är hennes mans födelsedag och att han då tillfälligt ska arbeta i Jönköping och hon tänkte överaska sin man genom att åka dit och hade bokat bord på en restaurang den kvällen.

I tisdags så stavade glaset upp att den ville gå till Lasse så till mig  och sa att han hette Sune o att vi arbetat i hop.

Har mycket en Fd arbetskamrat som heter Sune som avled strax  innan Jul.

Han sa att jag skulle ta hand om och hjälpa 2 personer i min nära omgivning  med  missbruks problem och gav namnen på båda två.

Den ena rekommendera anden  terapi på AA och den andra skulle inte söka hjälp hos och fick två förkortningar som jag inte begrep vad det betydde utan i stället söka hjälpen och fick upp ytterligare en förkortning.

Jag sökte visserligen den sista förkortningen och hamnade på en  samverkans organisation för missbruks problem med lagar o paragrafer.

Men när jag pratade med min vän i helgen blev denne  helt tyst en stund och sa att den mycket väl visste vad det rörde sig om och att förkortningarna var initialerna på tre namn.

Så att de nämner namnet på levande personer och på de andarna vill kontakta är faktiskt väldigt vanligt under Anden i glaset seanser.

Under en vanlig seans i mentalt mediumskap får jag sällan dessa  namn till mig o varför har jag ingen aning om.

I det här sista fallet med förkortningarna så var det nog inte meningen att just jag skulle få reda på de namnen om de var för min eller deras säkerhet vet jag inte för inte alla i de kretsarna som är så lätta att ha o göra med. 

Men min vän fick ett råd om två personer som den ska undvika och en tredje som kunde  ge hjälpa o komma ur sitt missbruk.

Lasse

tarotlasse
2014-04-16 03:43
#58

I det tredje fallet Så fick en av deltagarna  ett namn på en politiker och som sa att de samarbetat i sociala  frågor och utrikesfrågor och gjort flera utrikes resor tillsammans. Denna cirkeldeltagare kan inte känna igen namnet på anden som lämnar sitt namn och partibehörighet.

Cirkeldeltagaren  känner inte igen anden och dess namn  men medger att den själv suttit i riksdagen i många år och arbetat med utrikes frågor och sociala frågor. Deltagaren kan även bekräfta att den gjort dessa  resor till b.la Libanon och Mocambique som anden säger de gemensamt besökt men att de var många deltagare på dessa resor. Även  riksdags ärenden som nämns kan  det  är samma politiker och samma budskap som deltagren fått till sig  ett par veckor innan vid en stor seans och som hon inte kunde känna igen.

Så även om deltagaren inte har några  minne av denna person  så när jag sökte på internet på riskdagens sida kan jag hitta både andens namn och deltagarens namn och att de haft liknande uppdrag i riksdagen och även gjort resor tillsamman. Det fanns över 1000 träffar på denna politiker och hans riksdags uppdrag

Så vad ska man tro deltagarn som inte kan placera namnet eller vet att den arbetat med anden.

Eller fakta uppgifterna från riksdags departementet som visar att de faktiskt suttit i 2 olika stora nämnder tillsammans.

Det jag konstaterade rätt så snabbt var att anden sa att den var Miljöpartist men hittade ingen miljöpartist som stämde med varken uppdrag eller namn.

Däremot en socialdemokrat som stämde både med uppdrag, namn och resor.

Mycket märkligt men i bland kommer man ju inte i håg alla man arbetat med eftersom   man arbetat med många olika personer.

Lasse

spirit33
2014-04-16 10:38
#59

#58

Det jag konstaterade rätt så snabbt var att anden sa att den var Miljöpartist men hittade ingen miljöpartist som stämde med varken uppdrag eller namn.

Kan det vara så enkelt att ni visste att han var politiker och därför styrde glaset till ett förnamn(?), och ett parti?

Kanske inte så svårt att koppla ett namn till politik om man kan välja bland andra partier. Varför tror du glaset hade fel på miljöpartiet?

Jina.
2014-04-16 13:45
#60

Vi frågade vart anden befann sig, då skrev han mitt namn och vi avslutade direkt…

www.mediumjina.se

tarotlasse
2014-04-17 21:17
#61
tarotlasse
2014-04-17 21:49
#62

#59 Spirit33 så enkelt var det inte.

Vi två andra som satt med under denna session hade ingen aning om att den deltagare suttit i riksdagen på 70 talet.

Jag var då i tonåren och hade helt andra intressen en politik.

Jag som de festa andra visste väl namnen på topparna inom politiken,

Men inte ens i dag  kan jag namnen på alla 350 personerna som sitter i riksdagen kan du det ?  

Att  anden berättade sitt namn och även berättade att den suttit i utrikesnämden och i socialutskottet.

Plus att den berättade att anden och deltagaren rest till både Libanon och till Mocambique tillsammans på stadsbesök.

Deltagaren berättade då att den besökt dessa 2 länder när den satt i riksdagen.

Så  jag tycker det är för specifika svar för att vi skulle kunna gissa oss till detta  och styra glaset till detta.

Varför det inte stämde med partitillhörigheten när de andra uppgifterna stämde har jag faktiskt inte något svar på.  

Kan ju spekulera tror inte Miljöpartiet fanns på 70 talet så möjligt denna politiker blev Miljöpartist på äldre dar.

Men som sagt vad rena spekulationer fån min sida så bättre att svara att jag inte kan ge dig något svar på varför just detta var felaktigt.

Lasse

Annons:
tarotlasse
2014-04-17 21:49
#63

#60 Jina

Ren okunskap från din sida och de som gjorde Anden i glaset så det var helt rätt att  ni avbröt sessionen.

För har man inte kunskapen så ska man inte syssla med Anden i glaset.

Det var inget konstigt alls att anden nämnde ditt namn om den ville till dig och troligtvis var det någon av dina avlidna anhöriga eller bekanta som ville kontakta dig.

Då får man som medium gå vidare och fråga och be anden beskriva sig så man kan får den igenkänd inget konstigare en så.

Funkar precis likadant under en vanlig seans och andekontakt  det händer att anden säger namnet på personen den vill gå till även om det inte sker så ofta för min egen del men det har hänt några gånger. Då får man som medium ställa frågor till anden och be den beskriva sig och be den ge mig sådana uppgifter så  att personen känner igen anden som är på besök.

Funkar precis lika dant med Anden i glaset att den som leder Anden i glaset sessionen ställer sådana frågor om namn, utseende, hur den var till sättet. yrke, specifika saker mm.

Frågar man inte anden så får man inte heller några svar,

Precis som när vi levande personer träffas så inleder vi en kommunikation och pratar med varandra för att få information.

Pratar vi inte med varandra får vi heller inget veta  eller så missförstår vi varandra fungerar på samma sätt när det gäller andekotakt.

Lasse

Denna kommentar har tagits bort.
tarotlasse
2014-04-17 22:36
#65

#64  JoHo

Hur förklarar du det att när personen får kontakten då får ta bort sitt finger på glaset  ändå får svaren ?

Det är enbart cirkel ledaren som får ställa frågorna inte den som får kontakten.

Däremot kan jag hålla med dig i det att skriver glaset att den vill gå till La och det bara finns en i kring bordet som heter Lasse .

Så kan man ju säkerligen styra glaset till de andra bokstäverna.

Eller som i förra veckan när glaset berättar om en missbrukare i min omgivning och glaset börjar skriva  bokstäverna na så naturligtvis så går ju hjärnan in och tolkar det som narkotika och då kan jag hålla med dig att de vore troligt att alla i gruppen skulle omedvetet styra glaset till ordet narkotika.

 Men hur tusan ska  de andra deltagarna veta namnen och få fram specifika uppgifter om anden som säger den är närvarande och i bland uppgifter som inte ens motagaren  har någon kunskap om.  '

Att jag fick information om försäljningen om släktgården som jag inte visste något om och om jag vetat så hade jag inte fingret på glaset.

Eller när min mammas morfar kom igenom och han berättar om brunnen han grävt bakom ladugården.

Jag säger att det är fel för brunnen ligger bredvid boningshuset på anda sidan tomten. 

När jag berättar detta för min mamma så berättar hon för mig att det faktiskt låg en brunn bakom ladugården  men när den upprepade gånger sinade så grävde man en ny brunn.

Jag hade inte den blekaste aning om denna gamla brunn som nu ligger under gödselstan.

Så jag kan inte till fullo köpa din förklaring till att vi själva styr glaset till svaren.

Lasse

spirit33
2014-04-17 23:12
#66

#62

Du var i tonåren? Det var ett tag sen det va? Tiden brukar ha kryddande effekt på historier.

Glaset måste ha varit glödhett efter att skrivit all den informationen.

Kan du inte filma dessa företeelser med glaset så att vi alla kan se med egna ögon hur Anden i glaset går till?

tarotlasse
2014-04-17 23:26
#67

# 66 spirit33

Det jag beskrev med Anden i glaset och riksdags politikern är ifrån en Anden i glaset session vi gjorde i tisdags  förra veckan.

Det borde inte vara några problem att filma detta.

Vi har filmat en bordsseans vid ett tidigare tillfälle  och vi frågade då om det var ok att vi filmade och fick ja till det. 

Jag har  den filmen här hemma men  jag kan tyvärr inte lägga ut den på nätet eftersom vissa av deltagarna inte vill synas och kopplas samman med detta. Tyvärr

Lasse

Denna kommentar har tagits bort.
tarotlasse
2014-04-18 00:23
#69

#66 spirit33

Jag har själv inga problem med detta med att det blir filmat och visa mig offentligt det har jag gjort både i tv rutan och radion i andra samanhang så många gånger tidigare.

För jag har ett offentligt arbete  inom media branschen.

Däremot  har min nuvarande uppdragsgivare  sagt att jag inte får kopplas i hop med mitt ordinarie arbete och mitt mediala arbete.

Min förra arbetsgivare hotade med uppsägning för mitt medium arbete

Men då hänvisade  jag till religionsfriheten vi har här i Sverige sedan sa de inte så mycket mer.

Jag skiter faktiskt i vilket  idag eftersom jag enligt läkarna ändå kommer få ett sjukbidrag inom ett par år.

Men tyvärr är det  fortfarande många som inte vill synas offentligt i samband med detta med mediumskapet.

Jag gjorde en offentligt trance demonstration för två år sedan

vilket jag normalt inte gör.

Då var det ett media bolag som ville filma  och publicera sessionen.  

Jag sa ok  till detta och där jag frågat andevärlden innan  om det var ok  och de sa ja till det.

Men då sa arrangören nej till detta så det finns en rad olika faktorer till detta med att filma och offentligöra det.

För det är tyvärr inte bara jag själv som ska godkänna det utan även de övriga närvarande.

#68

Jag har inget emot att göra ett test.

Jag har sagt ja flera gånger tidigare men då har de som velat göra testen backat ur.

 Det får bli här i Skåne för jag reser inte runt nu mer på grund av min hälsa.  

Lasse

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2014-04-18 08:08
#71

Ett annat förslag är att göra det via den parapsykologiska forskningen vid t.ex. Lunds universitet.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2014-04-18 09:46
#73

#72 Det finns inget "en gång för alla" inom forskning, det vet du säkert.
Lite intressant att du anser att forskning vid ett universitet är "bias" medan test vid VoF skulle vara "mer objektiv".

Med detta lämnar jag diskussionen för att inte gå OT. Lasse vet bäst själv hur han tänkt sig.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
spirit33
2014-04-18 11:43
#75

Bra Lasse, det låter som en plan. Enligt dina berättelser så ska det inte vara några som helst bekymmer att få till ett positivt resultat. Lycka till!

tarotlasse
2014-04-18 14:23
#76

Ja Lunds Universitet och  en  erkänd vetenskaplig  forskning skulle vara otroligt intressant att få vara med om.

Att VOF skulle vara objektiva var det mest korkade jag har hört.

När jag gjorde en storseans  för några år sedan om det var i Västerås eller Eskilstuna kommer  jag inte i håg idag.

Men då kunde man läsa på VOF sida: Hur kan man släppa upp ett så äckligt fetto på en scen.

Det var enbart en massa nedvärderande ord om mitt utseende och inte ett enda ord om seansen eller om mitt mediala arbete under kvällen.

När Jag hade en storseans i Norrköping var det en reprensetant från VOF med i publiken och var en av de häftigaste seanserna jag hållit  där även fysiska fenomen  skedde under seansen.

Men inte ett ord om denna otroliga seans på VOF.  

Är det  vad man på VOF kallar objektivt då avtackar jag mig för den objektiviteten.

Men jag skulle inte säga nej till Lunds universitet eller till ngn annan som på ett seriös sätt vill göra en objektiv undersökning o test.

Men vad jag sett och läst på VOF så kan jag inte tycka detta är seriöst.

När man gör personangrepp i stället för att koncentrera sig till själva sakfrågan.

Men  det är ett par år sedan jag var inne o läste på VOF.

Om det har förändrats sedan dess vet jag inte men  jag har svårt att tro det.

Lasse

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
tarotlasse
2014-04-18 15:56
#78

#76 JoHo

Jo det var ju på det öppna forumet detta skrevs och helt rätt precis vem som helst kan skriva där med sitt nicknamn o  det kan vara precis vem som helst.

Men rent faktum  så har forumet en ansvarig utgivare och har skyldighet att ta bort rensa  bort personangrepp och kränkningar.

Så i slutändan så är ändå styrelsen ansvarig för allt som skrivs på forumet och ska se till att sådana inlägg tas bort.

Jag har själv varit misstänkt för brott och utredd av polisen för vad medelemmar skrivit på ett forum.

När vi drev spirituellt.com en gång i tiden. Men ärendet blev så småningom nedlagt.

Jag hade önskat att det skulle gå att mötas vi troende och ni skeptiker och  att kunna mötas på ett objektivt sätt och hitta ett gemensamt sätt att hitta svar på vissa frågor.

Utan att vara otrevliga och häckla varandra för  det finns många troende som är lika otrevliga som vissa skeptiker. Så jag vill inte  dra alla över en kam. 

Det finns rötägg i precis alla branscher oavsett man är troende eller inte liksom det finns vettigt folk.

Så samma kålsupare oavsett troende eller  skeptiker skulle jag vilja påstå.

Jag är själv skeptiker och jag köper absolut inte allt och det finns mycket som  jag är ifrågasättande och är skeptisk till inom den mediala rörelsen.

Jag har försökt sträcka ut handen tidigare liksom du gör nu.

För att tjafsa och slänga skit  på varandra löser absolut inget ting.

Tror du att ni inom skeptiker rörelsen skulle kunna vara överens  att mötas på dessa villkor?

Jag får tyvärr säga att jag tror inte vi inom den spiritualistiska rörelsen

skulle kunna göra det.

För helt krasst  och ärligt  så kan vi spiritualister tyvärr inte ens komma överens med varandra.

Utan  vi samlas i olika grupper istället för ett gemensamt tyvärr.

En sådan här test får enligt mig göras under ett flertal olika sessioner.

För du skriver att det skulle fungera varje gång när jag gör det. Men helt felaktigt det händer att det vissa gånger inte fungerar alls för jag har upplevt det med.

Det har funnits gånger där det funkat men inte lika bra och specifikt och andra gånger det funkat ruggigt bra och vi  har fått otroligt specifika  uppgifter.

För naturligtvis i en sådan här diskussion så berättar jag ju om dessa ruggigt bra sessioner med ruggigt specifik information.

Jag har ju inte nämnt de gånger som fungerat mindre bra eller inte alls för det sker det med.

Så en test på detta skulle behövas göras vid ett flertal olika tillfällen inte bara ett tillfälle för att man ska kunna göra en utvärdering.

Det fysiska aktiviteterna som t.ex skedde i Norrköping så har det varken  skett innan eller efteråt  att det skett sådana saker.

Nej jag kommer inte i håg eller vet inte om personen  i Norrköping ens berättade sitt namn.

Men nu kom vi helt utanför tråden.

Lasse

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
ALPHIRA
2014-04-21 09:12
#81

Tillbaka till fatcat och #0 och 1…

Hur blev det, gjorde du Anden i glaset själv?

Gesus Pettersson
2014-04-22 16:16
#82

#67 "Det jag beskrev med Anden i glaset och riksdags politikern är ifrån en Anden i glaset session vi gjorde i tisdags  förra veckan."

#69 "Jag har inget emot att göra ett test."

Shit Lasse, du finns väl i Helsingborg? Jag är där lite dåochdå ju ;-]  kan inte vi göra en Anden i glaset där jag är med och filmar, tillattbörjaemed..?

Blir ett galet intressant inlägg på min blogg ju - där du visar att detta fungerar - och jag får "bevis" på att det är så + blir "omvänd"…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

tarotlasse
2014-04-24 17:05
#83

#82

Du är välkommen Gesus så kör vi  och även med kameror om du önskar det.

Men som jag skrev i ett tidigare inlägg så ge det ett par försök och inte bara ett enda tillfälle så kan man göra en bättre utvärdering av det hela.

Lasse

Annons:
Gesus Pettersson
2014-04-24 22:11
#84

Gott snack Lasse - jag jagar fatt på dig pånåtvis…

Och ja ja du får hur många "försök" på dig som du vill ha så klart

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

tarotlasse
2014-04-25 00:36
#85

#84 Gesus Det är bara att messa mig privat här inne på ÖN. Eller på e mail adressen tarotlasse@hotmail.com Så kan du få mitt tel nr för en kontakt. I dag arbetar jag inte som medium längre och jag har lagt ner min verksamhet o min hemsida o kontakt uppgifter på grund av hälsoskäl. Den enda verksamheten jag gör idag är enstaka seanser o den egna mediala cirkeln för en liten grupp. Bara för att jag tycker det är så jäkla kul att syssla med mediumskapet. Så jag har numer bara denna offentliga mail adress o mitt privata tel nr kvar vilket jag inte lämnar ut offentligt. OBS: Jag svarar inte på personliga frågor eller ger någon medial vägledning på denna mail adress. Svarar numer bara på allmäna frågor om medialitet o bara när jag orkar o har tid för det. Lasse

fatcat
2014-04-26 15:29
#86

#81 Jag utförde Anden i glaset själv. Resultatet är dock inte alltid vad man förväntar sig. Även om andevärlden existerar så är våra liv alldeles för korta för att vi ska ägna våra liv åt att kontakta de döda.

Meningen är att vi ska njuta av livet och göra nånting meningsfullt med tiden vi har här på jorden!🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Magi-cat
2014-04-26 15:31
#87

#86 Klokt sagt! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

fatcat
2014-04-26 15:32
#88

Tack magi! 🙂☀️

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: