Annons:
Etiketterseansupplevelserfrågor
Läst 1985 ggr
johkru0218
2014-02-25 12:34

Egentid

Någon annan jag som kräver oerhört mycket egentid?

Det är inte så att jag är dålig social, inte alls. När jag väl är social så är jag öppen och så, men under de flesta av timmarna under dagen så föredrar jag att ligga ner med datorn, ha på musik och försvinna in in i min egen värld. Jag ser inte detta som onormalt. Jag vet att folk kräver egentid.

Men är det någon mer här som föredrar att vara för sig själv och försvinna bort med musik eller något?

Annons:
[ohoneday]
2014-02-25 13:33
#1

Jag är precis likadan, kan gå hemma ibland i flera timmar i total tystnad och bara pyssla med saker. När jag jobbar kan jag exempelvis tycka det är otroligt skönt att komma ut i bilen och bara få köra själv ett tag, även om jag inte har en stökig arbetsplats. Vet också att ända sedan jag var liten så tyckte jag av någon anledning om att stänga in mig ensam i ett rum när familjen hade fester och bara ligga i sängen och lyssna (det var inte på något vis störande tillställningar så det handlade inte om att fly). Jag har också ett stort socialt umgänge och är normalt väldigt aktiv. Men man får väl se det som att man har tur som trivs så bra med att umgås med sig själv helt enkelt :) Det finns faktiskt folk som avskyr och inte klarar av att vara själva.

Amandla
2014-02-25 23:11
#2

Jag behöver mycket egentid. Brukar kalla mig för en social ensamvarg 😉Behöver en lugn miljö med så lite ljud och annan påverkan från andra som möjligt, men jag vill inte leva ensligt på ett fjäll för det… får bli en kompromiss.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
HellaBella76
2014-02-26 08:02
#3

Jaaa.. känner igen mig så väl i det du skriver..

[gossi15]
2014-03-01 21:24
#4

yes ja e exakt likadan. O ibland när ja lyssnar på musik , tänker ja mig bort utanför ramarna. altså ingen verklighet. drömmer om min framtid ibland osv….

o så tkr ja om att ha mkt ensamtid o blir förbannad när någon kmr o stör mig.

valentiino
2014-03-02 22:26
#5

Samma här! Jag är högkänslig, vilket innebär att mitt nervsystem är lite mer finkänsligt än många andras. Detta är ingen sjukdom utan bara ett personlighetsdrag! Men jag känner också ofta att jag behöver få vara ensam i lugn och ro, annars blir det för mycket för mig.

"Lyckas med mig och vi kommer alltid vara evigt tacksamma för våra tvivel är borta."

H-lena
2014-06-30 20:54
#6

Jag är likadan. Vet inte riktigt vad det beror på. Är även ganska blyg runt folk, tycker mig känna av människor ibland på en djupare nivå än vad kanske andra gör, kan ibland påverkas av känslor osv. Om jag har varit runt många människor ex. en längre period kan jag bli lite lättretlig och då behöver jag definitivt egentid. Gärna lyssna på musik och pyssla med något, vattna blommor ex.


Annons:
Upp till toppen
Annons: