Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 6064 ggr
sländanskaniner
12/7/13, 7:28 PM

Andar i stallet

Vi har förmodligen ett gäng andar i vårat stall, för det har hänt en hel del saker och jag ser även de väldigt ofta.

Det började med att jag förmodligen såg ''Nikkita'', en död häst. Nikkita dog i våras, och inte långt efter så köptes en ny liten ponny, Solist som fick Nikkitas gamla box. Och en dag när jag stod och borstade Solist på stallgången såg jag något som såg ut som rök/imma som sedan försvann uppåt i Nikkitas gamla box. Kan det då vara Nikkita som hälsar på?

När jag rider så brukar jag se en ande som brukar stå på läktaren med armen över staketet och titta ner på mig, den kan även sitta där eller stå ute vid paddocken. Det måste vara en kvinna, inte för jag ser mycket detaljer men den har någon mörk jacka och är lite ''mullig''. Men senast jag såg den stod det även ett litet barn bredvid henne, i kanske 4-5 årsåldern?
Undrar vem detta är eller vad den vill.

Sedan så märkte en vän i stallet att hennes presenning blivit nerdragen som sitter vid höet. Den kan inte ha blåst ner eftersom den satt fast med stora spikar och ingen kan ha gått in eftersom det är låst in dit.
Hennes mormor berättade att det kan vara någon som tycker att det ändras om för mycket, att anden var där först liksom. (Stallet är gammalt)
Sedan brukar även en av alla ridhusets lampor gunga och även den stora spegeln.

Tror det är olika andar, hoppas det.. Men vad tror ni dessa andar vill osv? Skulle även vilja ta reda på vilka dessa är…

Annons:
sländanskaniner
12/7/13, 7:37 PM
#1

Kan väl tillägga en till grej, efter att jag och min kompis såg andarna i ridhuset första gången så tog hon genast fram mobilen. Hon sökte och fick fram artikeln '' Hur man vet att en ande är i närheten'' och började läsa. Hon hade mobilen på höger sida om hästen och någon drog ner mobilen i marken, på vänster sida om hästen, rakt ner i bajset…

sländanskaniner
12/7/13, 8:48 PM
#2

Även sett en arm på olika platser i ridhuset flera gånger, armen slutar ungefär vid armbågen och gör en stor svepande röresler, lite som en vinkning.

lollolovee
12/8/13, 10:48 AM
#3

Oj, men Gud vad häftigt! Ja, det verkar som ni har flera andar hos er i stallet. De stall jag har besökt har ofta minst en ande, och de jag besökt har vart riktigt gammla. Sedan det jag själv rider i, är också väldigt gammalt, och visst finns det andar, men de bara vakar över oss om man kan säga så. Har du provat att följa dit armen vill att du ska gå? :) det är tydligt att en ande är starkt emot elektroniska saker, och vill att det ska vara som förr. Anden verkar kunna vara en forntida ägare av stallet, verkar vara mycket tydlig med hur det ska vara, och kan ha ett väldigt humör ibland…? Du kan ju kolla om du hittar några gammla arkiv om det står något om dödsfall eller bränder i stallet och nära omkring, då tror jag att du kan få fram kvinnan och barnet, med tanke på hennes pösiga jacka, borde det vara mot vintern det hände. Lycka till! :) ( sånt här är alltid spännande!)

kulanturbo
12/8/13, 4:44 PM
#4

Ja fortsätt berätta. Spännande

sländanskaniner
12/8/13, 7:17 PM
#5

#3 Ja det är verkligen fascinerande och spännande, men även liite läskigt i bland! Men jag vill verkligen se de och ibland kunna kommunicera med de, försöker vara öppen för det, och ser de klarare för varje gång..

Eftersom armen gör en svepande rörelse så är det svårt att se vart den visar, men vad tror du den anden vill visa i så fall? :)

Tror du att anden vid lampan, spegeln och den som drog ner presenningen är samma ande som den som står på läktaren? Men i alla fall den som vill att det ska vara som förr. Hur i så fall skulle man ändra på det, eller så, för den verkar ju lite vilja förändra eller lite förstöra, en sån ande vill man ju inte ha :o

Ska försöka se om jag hittar något gammalt eller så, men tror inte det kan vara så lätt dock och vet inte riktigt hur jag ska få fram det isf .. Men är verkligen nyfiken på vilka dessa är!

Sedan så ser jag här i bland att folk lägger in bilder på tex hus och så kan folk förmedla en känsla eller vad för folk som bott där eller vad för energier det finns där. Skulle jag då kunna lägga upp en bild på stallet eller liknande..? :)

lollolovee
12/8/13, 7:45 PM
#6

#5, lägg gärna upp en bild på stallet, inuti och utanpå och på alla ställen du ser spöken ;) kvinnan med barnet är nog verkligen ingen aggressiv ande, den som drog ner presseningen osv var nog en annan ande, en man skulle jag tro. :)

Annons:
sländanskaniner
12/8/13, 8:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

ridhuset

sländanskaniner
12/8/13, 8:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

i en utav boxarna i ett utav våra stall

sländanskaniner
12/8/13, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

-

sländanskaniner
12/8/13, 8:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

ridhuset

sländanskaniner
12/8/13, 8:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

ridhuset

sländanskaniner
12/8/13, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

nikkitas gamla box

sländanskaniner
12/8/13, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

-

Annons:
sländanskaniner
12/8/13, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

ridhuset

sländanskaniner
12/8/13, 8:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

en gammal bild på stallet

lollolovee
12/8/13, 9:24 PM
#16

Första bilden på ridhuset, det är taget på läktaren antar jag? Iallafall fick jag on huvudet och en klump i halsen när jag såg den, och kände av den. I flera av bilderna kände jag av en man, runt 40 års åldern som går runt. Han har vart ägare av stallet och mycket mån om det. Även efter döden. Han dog i någon sorts olycka, jag tror att han var full då det hände. Han levde i början av 1900 talet. Han håller mestadels till ridhuset. På gången du hade en bild på, ser jag en man som jobbar i stallet, han är glad i hågen och älskar hästarna. Han finns även inne hos dem. Det kan möjligen vara honom du ser ibland, han har lortiga arbetskläder, blåa hängslebyxor. Hur ser handen ut som du ser ibland? Jag tror säkerligen att det kan vara Nikita som hälsar på i sin gammla Box, men jag tror inte att hon stannar där, jag tror hon kanske redan har gått över… :)

sländanskaniner
12/8/13, 9:45 PM
#17

#16 Spännande!! Varför fick du ont i huvudet och en klump i halsen tror du? Vet du någonting om hur mannen såg ut, lång??
Hm, ägaren av stallet har tagit över det av hennes pappa som i sin tur tog över det efter hans föräldrar efter kriget. Kan det vara ägarens då farfar som är där?
Vilka av bilderna kände du av denna mannen?
Är det då han som är emot elektroniska saker osv?

Den glada mannen verkar ju gullig haha! Har även märkt att draperiet i 6:e bilden flyttat på sig i bland, alltså när jag varit ute har jag dragit för det men när jag kommit tillbaka var det öppet tex..

I bild nr 2, i det stallet (boxen bredvid där) så har det stått en häst som kallades Sudden, som dog för något år sedan. Ägarna köpte då en ny häst och alla i stallet stod då givetvis runt den nya hästen. Och rätt som det var åkte alla deras grepar/sopar osv ner på marken, helt utan anledning. Antagligen för att sudden var avundsjuk? Kan du se ngt i den bilden? :)

Samt kanske i den sista, den äldsta?

sländanskaniner
12/8/13, 9:51 PM
#18

Handen, eller armen ser precis ut som en vanlig arm, rätt ljus hy och slutar någonstans över armbågen. Den har varit i speaker-tornet, på själva läktaren bredvid tornet och även i ett av hörnen i ridhuset, det högra på de sista bilderna.

sländanskaniner
12/8/13, 10:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Någon mer som ser något i bilderna?

Kanske någon kan se ngt i denna bild?

[Lindyhop]
12/9/13, 9:00 AM
#20

Jag ser inte med mina ögon utan jag "känner" en liten gråskimmel som står en bit ifrån ponnyn närmare de röda skåpen och boxdörren. Sen fick jag magkänsla när jag såg bilden på Nikkitas gamla box, hon är nog där och hälsar på av o till. Har du märkt något på de andra hästarna att de reagerat? En nyfikenfråga: hur vet du att det är en ande som stod och tittade när du red? Jag menar kvinnan med barnet? Dina upplevelser är f.ö häftiga och intressanta, jag är en gammal tant nu men som ung höll jag på med hästar i nära 20 år och har upplevt mycket s.k övernaturligt (för mig är det naturligt med andevärlden) som nån skrev tidigare så finns det massor med andar runt stall och hästar. Berätta gärna mer.

Annons:
[Remix]
12/9/13, 9:37 AM
#21

# "Och en dag när jag stod och borstade Solist på stallgången såg jag något som såg ut som rök/imma som sedan försvann uppåt i Nikkitas gamla box."

Står det någon häst i den boxen nu eller det en tombox? Jag frågar eftersom det ju är "normalt" att det stiger upp avdunstningar i rökliknande form från ströet i boxarna.

sländanskaniner
12/9/13, 9:52 AM
#22

#20 Såg du en annan gråskimmel än den som står i Nikkitas gamla box? Men trevligt att ha lilla Nikkita på besök

[Lindyhop]
12/9/13, 9:58 AM
#23

Den lilla hästen jag "såg" har mycket ljusare man än den som står i Nikkitas box och tittar ut.

[Lindyhop]
12/9/13, 9:59 AM
#24

PS och längre man och pannlugg, bägge lite rufsiga. Hästen är knubbig o lite rund om baken.

sländanskaniner
12/9/13, 10:13 AM
#25

#21 Solist står ju i Nikkitas gamla box, men just när jag såg dimman så stod ingen häst i boxen :)

sländanskaniner
12/9/13, 10:48 AM
#26

#24 Jaha, missuppfattade dig, trodde du mena den andra bilden.. Men vad spännande.. Kanske vet vilken ponny det är.. ;)

sländanskaniner
12/9/13, 3:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Någon som kan känna något i dessa bilder?

Annons:
sländanskaniner
12/9/13, 3:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

-

sländanskaniner
12/9/13, 3:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

.

lollolovee
12/9/13, 6:42 PM
#30

#17, det var nog allt jag kunde känna tyvärr, om farfaren levde innan andra världskriget kan det vara möjligt, 1945 får jag upp, men han ska vara i livet runt 1940 i alla fall. Han är hyfsat lång, ja, men inte enormt lång. Han hade skjortor på sig, uppkavlade i armarna, en gräddvit med bruna rutor ska han haft, även en basker, som han inte använde all för ofta.

sländanskaniner
12/9/13, 6:52 PM
#31

#30 Ja okej, spännande de där.. Kan nog vara han då skulle jag tro :)

lollolovee
12/9/13, 7:03 PM
#32

Men vad härligt! En ande avklarad! ;)

sländanskaniner
12/9/13, 7:12 PM
#33

# Ja precis! Men undrar om det är han som ''vill att det ska vara som förr'' och är emot elektroniska saker, han som är i lampan och spegeln osv.. :o

Vilka bilder kände du av honom förresten? :)

Sedan är det bara alla 48576 andra kvar haha!

lollolovee
12/9/13, 8:03 PM
#34

#33 ja, eller hur! Jag känner av honom i framför allt den gammla bilden, men även på den ni står med mobilerna i ridhuset.

Annons:
[Myraan]
12/9/13, 9:42 PM
#35

Spännande att du ändå kan se så pass bra. Det verkar inte vara så ovanligt att det spökar i stall. Undrar vad det kan bero på.. Det kanske är för att det ofta är gamla byggnader eller något.

sländanskaniner
12/9/13, 9:48 PM
#36

# 34 Jasså, haha, bilden i spegeln var tagen innan jag ens visste om andarna i stallet, haha!

#35 Jo det är verkligen kul är det, liite kusligt i bland bara… Ja men precis, vårat stall är väldigt gammalt, kanske många som dött genom åren tex.. ;)

lollolovee
12/10/13, 3:31 PM
#37

#35 oftast är det gamla, elr lite äldre hus som det spökar i. Andarna stannar kvar av en anledning, och av något själ är bunden till platsen :)

Amandla
12/10/13, 5:02 PM
#38

#37 Det kan precis lika gärna spöka i ett helt nybyggt hyreshus, för andarna finns överallt omkring oss 😉Platsminnen däremot är det nog större chans för i äldre hus eller områden där det bott människor länge.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
sländanskaniner
12/11/13, 8:45 PM
#39

Idag i stallet såg jag även en hel del grejer till ;)
När jag red i ridhuset så såg jag någon på läktaren, såg inte så tydligt men såg att det var någon klädd i mörkt, kändes inte som kvinnan med barnet denna gången utan mer som en man.
När min pappa står på läktaren så säger jag ''kolla bakom dig, det är någon där'', på skoj alltså. Jag trodde inte att det var någon där just då, men det var det tydligen då min rid-kompis såg ett ansikte bakom de.. Kanske jag visste det ändå? Varför skulle jag annars säga så just i den sekunden?

Sedan såg min vän även en död häst springa i en av hagarna, (inte n) i den hagen som hästen gick i innan den dog. Den sprang och busade som den alltid brukade göra innan, den var på väg till öppningen precis som ''ååh kommer du och hämtar mig nu'' men då sa hon ''jag reflekterar'' så såg hon den inte mer.. 

Även innan jag skulle ner i ridhuset, när jag stod och gjorde i ordning min häst i stallet på bild nr 6 så sa jag direkt att jag uppskattade om jag fick vara i fred i dag. 
Eftersom jag brukar känna där att någon är där, och jag ville inte det just då. Men jag kände inte att någon var där. Men sedan efter jag ridit och har gjort i ordning Solist för natten så står där en man utanför stallet och väntar. En man som hade en basker på sig och stod antagligen och väntade tills jag hade gått, då han kunde gå in i stallet och klappa på hästarna eftersom jag bad om att få vara själv? eller? :)

lollolovee
12/12/13, 3:47 PM
#40

Ja, förmodligen :) det är inga särskilt arga andar du verkar ha i ditt stall, bara beskyddande :)

sländanskaniner
12/12/13, 3:58 PM
#41

Så härligt, att han i detta fallet då respekterar att jag ville vara ensam.. ;) Och du hade ju rätt med att det var en man där då! 

Skönt att veta! Det är bara den där som verkar vara emot elektronik osv jag funderar lite över…

Annons:
sländanskaniner
12/13/13, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Idag var det förmodligen en ande inne i Balders stall. Han blev helt plötsligt jätte orolig och nervös, stod i ena sidan av boxen, stirrade ut mot skåpen, stod och trampade och liksom 'fnös'. Förstod verkligen inte vad det var med honom, men tänkte sedan att det var en ande? antagligen en ''ande-häst'' som förmodligen skrämde honom?

Jag försökte då lugna ner honom och bad anden att gå, det blev lite bättre men han stod fortfarande och stirrade på samma ställe och vågade inte gå mot hönätet. 

Här är en bild som jag tog i stallet i dag, hoppas någon kan se eller känna något i bilden?

Undrar varför han reagerade som han gjorde, för han verkade rädd .. :o

sländanskaniner
12/13/13, 9:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

en till, någon som ser något?

sländanskaniner
12/13/13, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Balder, som är ganska lugn men vågar inte gå nära och står och tittar dit hela tiden…

sländanskaniner
12/14/13, 10:15 AM
#45

Någon som vet/ser något?

Evisen
12/14/13, 3:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Jag vill ställa frågan: Hur ser väggen ut ovanför hinken där det ser ut som galler? Min fantasi kan vara rätt livlig och tyckte det såg ut som två ansikten. Tog din bild och förstorade upp och ringade in vad jag såg.

sländanskaniner
12/14/13, 3:39 PM
#47

#46 Hm, vet faktiskt inte. Antingen är det väl bara ojämnt i träet/färgen eller så är det som du säger, något helt annat..
Det till höger såg ju verkligen ut som ett ansikte.. :o
Men jag vet inte riktigt.. ;)
Du får ingen känsla eller liknande? 
Fick ju en kommentar att det var en liten ponny där inne här över!

Evisen
12/14/13, 4:23 PM
#48

#46 Nix inga känslor osv då jag är urkass på sådant*l*. Så jag vill inte ge falska förhoppningar.

Annons:
sländanskaniner
12/15/13, 4:08 PM
#49

#48 Kollade i dag och det var bara fläckar, alltså inga ansikten..

Ingen som kan läsa av bilderna?

Evisen
12/15/13, 4:17 PM
#50

#49 Då har vi "avpolleterat" det👍.

sländanskaniner
12/25/13, 8:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

**Idag hände det ännu mer spännande grejer i stallet!
**
Både i dag och i söndags när jag var i ridhuset så kändes det precis som om någon stod över mig på läktaren när jag red förbi, blev väldigt chockad :o
Men i dag så hörde jag även ''röster'' när jag var i ridhuset, det var som ett barnskrik/skratt, fick känslan att det var en flicka på något sett. Kan det vara detta barn som jag såg på läktaren? Undrar vad det finns för historia bakom detta..

Sedan så öppnas även en av ridhusets dörrar, den står öppen en stund, men det står ingen där som har öppnat? Sedan stängs den. (Det kunde inte ha blåst upp eftersom det är en tung dörr med handtag) Min kompis såg att det stod någon där med en röd mössa eller liknande, jag såg inte så tydligt men såg att det inte var någon riktig människa där!

Sedan när jag skulle släppa in min häst i boxen, så ville han verkligen inte gå in där. Men när jag väl fått in honom trycker han sig i hörnet och står och stirrar på samma ställe (som jag beskrivit här uppe någonstans)

Undrar sedan om någon kan koppla denna hästen (den ljusa) till min bild i inlägg #43 eller om någon kan läsa av den överhuvudtaget? Mycket tacksam för svar! :D

sländanskaniner
12/25/13, 8:48 PM
#52

När jag ser de, eller när de dyker upp är när jag inte har så mycket att tänka på eller så. Koncentrerar jag mig på hästen ser jag oftast inget. Därför när jag skrittar av så ser jag de oftast tex, då jag kanske tänker på de också eller pratar om de med min kompis.
Och när jag väl sätt något, så fortsätter det bara tills jag själv sätter stopp, om jag nu gör det ;)

[Lindyhop]
12/25/13, 10:41 PM
#53

Jag ser iallafall ett par väldigt söta hästar.

sländanskaniner
12/26/13, 10:11 AM
#54

#53 Hihi ja, väldigt lika är de också.. :o Men undrar om någon kan se en historia eller koppla den ljusa hästen till bilden i #43 .. :)

sländanskaniner
12/26/13, 4:36 PM
#55

Inte för att så många kanske läser eller bryr sig, men skriver här ändå för att samla i hop allt… Och om någon har svar på mina frågor eller bara vill diskutera så vore det superkul!
Idag i alla fall så ramlade jag i stallet, det började blöda på knät och min kompis som är känslig för blod la sig på en bänk utanför. Hon blundade och hörde hur fotsteg bara kom närmre henne..? :o
Samtidigt som jag var inne och tvättade rent såret så hörde jag hur en kran på den andra toaletten sätts på, trots att ingen är där!

Sedan är det en till sak jag funderar på. Min mobils batteri tar ALLTID slut när jag är i stallet. Det spelar ingen roll hur mycket % den har utan den tar slut varje gång.
Trots att jag kan ha 40 % kvar tex.
Funderar då på vad detta kan vara och varför det alltid händer i stallet just?
Kan det vara så att det har med den anden som var emot/känslig för elektronik att göra? Han som lollolovee i inlägg #3 beskrev eller vad är detta tro..?

Annons:
Evisen
12/27/13, 8:00 PM
#56

#55 Inget konstigt med att din mobil's batterier tar slut i stallet. Andar brukar använda den energin för kunna.. ja vad de nu gör för ngt av den energin. (lärt mig ifrån killarna i Ghost Adventures).

sländanskaniner
12/30/13, 12:40 PM
#57

#56 Ja okej, men finns det något sett att få stopp på det? Inte så jättekul att aldrig ha någon ström kvar… ;)

[Glitterregn]
12/30/13, 3:32 PM
#58

Åh gud vad spännande tråd, kommer definitivt att fortsätta följa den! Jag kan inte se andar men jag kan känna dom om deras energi är stark. Jag brukar känna av min morbror och min mammas moster ibland. När jag var mindre och bodde ute på landet så hade vi ett stall. Jag minns att jag kunde känna en man stå på baksidan av stallet där vi hade några meters gräs och en halvmeters hög stenmur som delade av våran tomt. Känns som att det väldigt ofta spökar i stall. Jag har märkt liknande saker som du i stallet där min syster har sina hästar. Känner någon som går runt och vakar över oss, brukar stå bredvid paddocken när vi rider osv.

Evisen
12/30/13, 4:05 PM
#59

#57 Alltid ha med dig mobilladdaren när du är i stallet^^?*skojar glatt*

Nej, jag vet inte.. Kanske be dem som urladdar ditt batteri att sluta med det, och säga till dem att mobilen kan behövas i nödsituationer.

Eller.. Har du några appar i din mobil som drar extremt mycket ström? Hade en liten app i min mobil som gjorde att jag fick ladda mobilen dagligen. Sen blev mobilen väldigt varm, då den aldrig gick ner i vänteläge:/.

sländanskaniner
12/30/13, 6:20 PM
#60

#59 Haha ja, brukar få ha det, men den tar oftast slut i vilket fall..
Har kanske en hel del grejer som tar mycket ström, men den tar aldrig slut hemma eller någon annan stans på samma sätt.
Gjorde faktiskt så i dag att jag sa att jag ville ha min mobil ifred och att strömmen inte skulle ta slut.
Så i dag har den faktiskt klarat sig! :)

Sedan hände lite andra grejer i dag, stalldörren öppnade sig för mig när jag skulle gå ut bland annat…

i fokus
12/30/13, 7:31 PM
#61

Haha, märkte en sak när jag kollade på den andra bilden. Är inte alls intresserad eller kan något om detta men det där vita vid hästens mule, det som speglar sig tittade jag noga på. Sedan vände jag datorn så att jag såg det vita lite snett.

Och om du kollar riktigt noga på så ser det ut som en ritad figur. En gammal tant med svart hår och ganska vit hy, men typ ett ''hål'' vid halsen eller ett svart halsband. Bara något jag såg, haha..

Inget jag ''känner'' med det såg lite ut som det, där i det vita.. Hahaha ser rätt kul ut, faktist.🙂

sländanskaniner
12/30/13, 7:55 PM
#62

#61 Oj då haha! :o

Menar du det där vita ''sträcket'' som går från öronen och ner på ansiktet? Själv ser jag ingenting, haha, men kul att du såg något, undra om detta kan vara eller betyda något? :o

Annons:
i fokus
12/30/13, 8:00 PM
#63

Ja, asså.. Jag kanske kan fota och ''ringa in'' ansiktet. Väldigt otydligt och säkert bara min fantasi som ser ansiktet..

Jag har inte alls några erfarenheter av detta, det var bara en kul grej jag såg, liksom

i fokus
12/30/13, 8:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Typ såhär jag ser det.

sländanskaniner
12/30/13, 8:18 PM
#65

Oj, spännande :o!

sländanskaniner
1/2/14, 7:10 PM
#66

Idag så red min kompis i ridhuset och jag var med, hon skulle sätta på en låt på mobilen men den började scrolla helt av sig själv och dra fram och tillbaka ''sidan'' väldigt hastigt, och det gick liksom inte att stoppa eller göra något på mobilen.
Våran första tanke var andarna, och det var väldigt självklart att det var det.
Men undrar vad de menar med det här och vad de genom att göra så här?

sländanskaniner
1/6/14, 9:49 PM
#67

I kväll red jag min häst i paddocken, det blåste ganska mycket och jag la i alla fall mitt (hästens) täcke över räcket.
När jag ridit en stund ser jag en vit gestalt, har sett den vita fler gånger!
H*n står i alla fall vid räcket och håller handen på mitt täcke, som om den passade det åt mig eller höll det så det inte skulle blåsa i väg?
_
Sedan såg jag en stor väldigt tydlig men onaturlig rök, genomskinlig/vit precis där den vita gestalten stod. När jag sedan skulle öppna porten ser jag röken i gen precis framför ögonen på mig, dock nu något mindre och i en väldigt onaturligt/sagolik svepande rörelse som bara drog förbi. 
Den lilla röken fortsatte sedan åt samma håll som jag gick._

Sedan när jag skulle gå in i stallet så vågade Balder (min häst) inte gå in i stallet.. Men när jag väl fick in honom så stod han och stirrade på samma ställe i gen och bajsade som är Tecken på att han var nervös.

Alltid när jag sett andar i stallet så är alltid Balder rädd i sitt lilla stall, kanske den anden visar sig då?
Lite tråkigt dock att han verkar vara rädd..

Vad tror ni om allt det här?

Gabriella.L
1/7/14, 12:15 AM
#68

#64 

Jag tyckte jag också såg det!
Det ser ut som ett äldre ansikte av något slag.

i fokus
1/14/14, 4:10 PM
#69

#68

Jaa, det gör det verkligen! :o

Annons:
[Glitterregn]
1/14/14, 4:47 PM
#70

#67 Hur har det gått för dig? Har det hänt något mer i erat stall? :)

sländanskaniner
1/14/14, 6:02 PM
#71

#70 Just nu ser jag inte supermycket, men jag kan ju välja lite själv när jag vill se de. Har varit ganska stressigt det sista och har varit väldigt fokuserad, när jag tänker på det eller inte har så mycket annat i tankarna brukar de visa sig.. :) Men det har hänt en hel del ändå, kommer nog inte komma på allt. Men har sett ett hästhuvud kika ut genom ett utav stallen.. Har även sett den döda hästen jag pratade om, den stora svarta, vi kan kalla den ''S'', den stod på stallgången för ett litet tag sedan, och även ute på stallplanen. Sedan när min kompis var inne i sitt stall så hängde en utav hästarnas alla höpåsar utanför boxen som de skulle. Hon gick sedan ut och hämtade något och när hon kom tillbaka så låg alla påsarna utspridda INNE I boxen.. Undrar vem det är som busar, är det kanske hästen ''S''? --------------- Skulle vara mkt tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig med bilderna, vad de känner och ser!

findusfelix
2/26/14, 2:31 PM
#72

Var ligger det här stallet:-)? Ser ut som mitt "gamla" stall på en del bilder och där spökade det hej vilt:-)

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

[SophD]
2/28/14, 8:50 PM
#73

Har en liten fråga. När du upplever dessa sakerna, vad får du för känsla då?

Soul1973
3/1/14, 3:02 AM
#74

Lyssna

1. Du verkar vara orädd för dessa andar och det är bra.

2. Tala med dem, precis som du verkar göra ibland. De lyssnar. Be snällt, men VAR bestämd (det är viktigt). Förklara kort varför du behöver vara ifred (det skadar inte alls att förklara lite kort).

3. Jag såg att utöver människoandar som du och de andra skriver om, det finns 2 hästandar runtomkring där. Den ena människoande (en man, medelålder tror jag), han rider en andehäst - inte sällan samtidigt som du eller någon an dina kompisar. För det har ramlat av saker och ting trots att du eller dina kompisar inte har rört dem (jag menar under själva ridningen).

Den andra hästanden är mer fri (det var en vit liknande häst den fria).

4. Bilderna som du tar, det roar inte människoandarna direkt (men det här vet du tror jag, men lite gran vill du provocera dem också).

5. Det kanske går att när du talar med de andarna Ber dem att de kan vistas där under några timmar när du inte är där. Försök ha ett schema av något slag (människoanden i den lilla tjejen heter Felicia).

- Be dem också att försöka inte skrämma din häst som du skrev om att den blev rädd osv

6. Flera av de andar du ser och känner av har faktiskt gett en hel del till det stallet, de brukade älska hästar precis som du gör. De har svårt att släppa taget.

Du kanske inte vill, men kanske under avslappnande tider kan du påpeka vilket år vi är på dvs 2014,…..Ta och fäst en kalender med stora siffror med datum och årtal vet jag (inne i stallet om du kan i någon hörna - gärna vid ingången).

7. De hjälper gärna till om du behöver hjälp med något (dock skulle jag vara sparsam med det skulle jag råda dig). 

8. Köp en bukett blommor någon dag och när du är själv i stallet tacka andarna för att de tog hand om hästarna tidigare när de levde. Då kan du säga att "idag är det år 2014 och nu är det ni som tar hand om dem och försöker göra lika bra som dem). Det här kan hjälpa en del av dem att gå över. 

För din kännedom, Felicias pappa kommer inte vilja att gå över till andra sidan, dock kommer lilla Felicia att övertyga honom - det syns).

För övrigt, en av dina farföräldrar kan en del om det här. Lever eller ej en av dem kan hjälpa dig när det gäller att ha "en ordning" med dem.

Men, du verkar vara stark nog själv med allt detta också :-)

Lycka till

addapadda
3/2/14, 8:43 PM
#75

bild 2,4,14,15,16 och 17 gav mig en konstig känsla.

Jag tror att det finns minst 4 andar i ert stall ska försöka meditera och kolla igenom bilderna igen.

sländanskaniner
3/18/14, 2:30 PM
#76

#72 Stallet ligger i Uddevalla, Holmens heter det, ett mycket gammalt stall som gått i generationer :) Om det är där du varit så skulle det vara superkul att du berättar om händelserna! :D

#73 Det är olika, eftersom det är så mycket olika upplevelser och andar. Men brukar inte känna någon oro eller rädsla. Brukar känna ett lugn i bild nr 12, liksom som om det finns någon där som hjälper till. Den känslan finns förövrigt på hela stallet.

Annons:
sländanskaniner
3/18/14, 2:46 PM
#77

#74 (3) Hur ser dessa hästandar ut? Ser du något? Jag har sett en vit, relativt liten ponny, kan vara den som är i mitt stall som min häst är lite skraj för. Har även sett en stor svart/mörkgrå som jag mycket väl vet vilken det är..

Denna mannen, vet du något mer om honom? Vad har han för häst? Så du menar att han brukar rida ''med'' oss? :) Brukar faktiskt se mycket när jag väl rider, och som du säger att saker brukar ramla av stämmer också. Mitt ländtäcke på min häst ramlade av när jag gick till ridhuset, kan ha blåst av , men mycket konstigt isf.. Även min kompis mobil har åkt ner i marken bara sådär.

5: Ang den lilla flickan Felicia, kan du få fram något om henne? Ungefär hur längesedan var det hon dog osv? Jag har sett en liten flicka, i sisådär 4-7 årsålder uppe på läktaren som höll sin mamma i handen. Har även hört mycket konstiga och ljusa barnskrik inne i ridhuset, trots att ingen varit i närheten…

8: Ska ta till mig det du sagt ang blommorna och säga vilket år vi är på, verkligen!

Förövrigt blev jag väldigt glad när du skrev denna texten! Och tycker det var väldigt spännande med den där Felicia, skulle va kul om du visste något mer om henne, och hennes föräldrar, pappan och kanske mamman som jag tyckts ha sett?

Ang att mina farföräldrar kan något om det här, jadu.. Har inte pratat så mycket alls med min släkt, har berättat för mina föräldrar och de trot på det, men de har inte upplevt så mycket. Min pappa har dock sätt lampor och datorer levt sitt eget liv i vårat hus. 
Pratade däremot om andevärlden , livet efter döden och allt övernaturligt med min farmor för ett tag sedan, satt hur länge som helst och pratade om detta. Hon berättade mycket om hennes syn på allt, mest om livet och så. Men berättade även att min farfar hade sett en gång när han var ute och åkte båt att han hade kollat upp på himlen, och såg och visste att en ung flicka hade dött.
Sedan tror även min farmor att någon av våra släktingar finns i våran lilla kusin. Som är så speciell och verkligen snäll mot ALLA i våran släkt, går och klappar min farfar på kinden och är så underbar. 
Hon tror även att det är min pappas morfar som finns hemma hos oss… :) Men ska hur som helst prata med min farmor och farfar!

Tusen tack igen!

sländanskaniner
3/18/14, 3:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Soul 1973, kan du kanske se någonting i denna bilden? Eller mer om denna hästen? Kan ev finnas en viss koppling, som jag kan berätta sen.

Eller någon annan som ser/känner ngt?

sländanskaniner
3/19/14, 9:34 AM
#79

.

Denna kommentar har tagits bort.
[soffan :>]
3/19/14, 10:24 AM
#81

Det står en brun häst med svart man i bakgrunden på bilden som du ser och av nån anledning så förknippar jag det med en häst på bilden i inlägg nr #42 och #43.

jag e inte professionell eller nått sånt bara en vanlig tjej men av någon anledning så känns det som det XD

Jag tycker detta är väldigt intressant att följa :)

sländanskaniner
3/20/14, 6:49 AM
#82

#81 Jaha, den senaste bilen jag la ut? Spännande..

[soffan :>]
3/20/14, 7:46 AM
#83

japp XD

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
sländanskaniner
3/27/14, 6:30 PM
#85

#73 och 74?

Upp till toppen
Annons: