Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1644 ggr
Habb1
11/24/13, 11:31 AM

Min son drömmer om "hissen" som finns i vårat rum

Hejsan, min son Hugo som är 2,5 år pratar ofta om att han drömmer om en hiss som åker ner och ibland pekar han mot ett hörn inne i mitt och pappans rum och säger att hissen är där. Tidigare nämnde han även att det var ett lejon i hissen. Vet inte om det bara var påhittat men jag undrar varför han så ofta drömmer om den här hissen och säger att den är i vårat rum. Någon som kan hjälpa mig tolka detta?

Annons:
[Kakanbieber]
11/24/13, 11:35 AM
#1

Följe tråden

Zamizen
11/24/13, 11:35 AM
#2

vet inte vad det kan betyda men tror det har ett starkt budskap i sig

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Habb1
11/24/13, 11:41 AM
#3

Okej, hoppas någon som vet kan berätta vad budskapet är.

Habb1
11/24/13, 12:00 PM
#4

Kan även lägga till att han nyss sa att han är i hissen och att vi (jag och pappan) lämnar honom, och så är det ett spöke i hissen med honom.

Habb1
11/24/13, 12:32 PM
#5

Puff?

[Lynx1]
11/24/13, 1:14 PM
#6

jag tror att han har klardrömmar / astralrese-upplevelser och att hissen i hans dröm symboliserar någon slags portal till en annan plats. fråga var han brukar hamna efter hissåkandet. men skräm inte upp honom, visa att du tolkar upplevelsen som en dröm. förklaringen till ert sovrum kan vara att vid astralresor känns det som om man lämnar kroppen och därefter kliver han nog av ren vana in i ert sovrum och därefter vidare till hissen. det är en möjlig förklaring iaf.

Annons:
Nirvana_Ophelia
11/24/13, 8:22 PM
#7

Lynx1, Djupsinnigt och vackert…är impad. Kära du, det är som Lynx säger, att det handlar om en hiss som går till en annan värld…få honom som sagt att berätta om den andra världen, dimensionen, och spöket, som förstås är någons astralprojektion eller ngt liknande.

Habb1
11/25/13, 8:49 AM
#8

Spännande, är inte så insatt i ämnet så jag förstod inte riktigt allt Lynx1 menade. Exempelvis vad är klardrömmar / astralrese upplevelser? :) När jag frågar honom vart han kommer med hissen i drömmen springer han till sovrummet och pekar där han berättar att hissen är. Han säger bara att han åker ner. Och visar vart hissen finns. Svårt att få en 2,5ring att beskriva en dröm :)

[Lynx1]
11/25/13, 9:21 AM
#9

Det finns jättemycket information om det på nätet. Icke-troende kallar det för klardrömmar och människor som tror på själen brukar kalla det för astrala resor (betyder att själen ränner iväg på resa, dvs lämnar kroppen temporärt, i princip). Googla om du är mer intresserad av ämnet.

ru4real
11/25/13, 3:42 PM
#10

Eller så är det så enkelt att sonen har livlig fantasi som vi alla hade i den åldern och som barn skall ha. Det kan vara från ngt han sett på tv under dagen som sedan återskapas av hans hjärna, eller en annan vardaglig händelse som han varit med om. 

Ibland är saker inte mer än vad de ser ut att vara, en dröm helt enkelt.

Krille12
11/30/13, 2:52 PM
#11

#10 Håller med helt och hållet. Man måste ju tänka på att allting inte är något övernaturligt, utan som i det här fallet endast en dröm. Jag tycker inte att man borde göra en så stor grej av det här, då det bara är en dröm. Ni får tro att det är något annat än en dröm, men jag säger bara att det finns en icke övernaturlig förklaring till det mesta.

Medarbetare på Vetenskap.

[Lynx1]
12/1/13, 8:53 AM
#12

klardrömmar är annars vetenskapligt fastställda och ämne för många forskare runt om i världen.

daisy55
12/1/13, 11:01 AM
#13

Varför kan inte lillkillen få ha hissen och lejonet utan att man måste hålla på och analysera? Han är 2,5 år! Barn har livlig fantasi och dessutom är de mediala. Låt honom få drömma, tycker inte man ska hålla på och pressa honom att berätta låt det i så fall komma av sig själv. Farligt är det inte. Ett av mina barn såg små gubbar och gummor i krukväxterna i ca ett års tid, dom pysslade och spelade fiol och hade sej! Hon är idag 31 år och har 3 egna barn som ser och hör både det ena och det andra.

Annons:
[Lynx1]
12/1/13, 11:15 AM
#14

kan ju annars vara så att barnet får känna sig sett om man pratar om hens upplevelser och låter hen beskriva det hela. att barn lär sig sätta ord på sina upplevelser och att de får känna att deras upplevelser är viktiga gör nog mer nytta än skada. i min mening.

Denna kommentar har tagits bort.
[sara888dormina]
12/1/13, 11:30 AM
#16

Jag kan tyda den om du berättar med mer detaljer, men så som den är så tyder det på att drömmen handlar om en domare

Denna kommentar har tagits bort.
[sara888dormina]
12/1/13, 1:15 PM
#18

#12

Nu hänger jag inte med, klardrömmar är det inte när man drömmer i vaket tillstånd, eller du menar att klardrömmar är OBE,

Denna kommentar har tagits bort.
[Lynx1]
12/1/13, 1:58 PM
#20

#18: mjaa jag tror iaf att vi pratar om samma sak. lucid dreaming på engelska. att man i sin dröm blir medveten om sina handlingar och sedan styr det själv. obe är en variant på lucid dreaming (om man ser på det vetenskapligt) i vilken man upplever att man tar sig ut ur sin fysiska kropp. men vad man tror att det hela beror på, dvs vad som ger den upplevelsen är olika beroende på människa. många troende (däribland jag själv) ser på det hela som astralresor. dvs att själen lämnar kroppen temporärt. men fenomenet finns "på riktigt" helt enkelt oavsett vad man tror på (vetenskap eller andlighet)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[sara888dormina]
12/1/13, 2:18 PM
#22

#21

jag har haft en upplevelse för nått år sen som jag har grubblat så mycket över och ännu vet jag inte vad det var, ja var vaken med öppna ögon satt på en stol framför datorn och var närvarande i min kropp, jag var kanske djup i tankarna men jag hade inte lämnat kroppen eller kände mig paralyserad så jag kunde röra min kropp, och jag såg en lång dröm jag har funderat många gånger på vad det var, kan jag få din åsikt på vad det kunde vara

[Lynx1]
12/1/13, 2:27 PM
#23

#22 Av respekt för TS (vars tråd redan handlar mer om mig än om TS) så skickar jag dig ett PM med svar istället.

daisy55
12/1/13, 3:32 PM
#24

Jag väntar

daisy55
12/1/13, 6:24 PM
#25

Jag väntar fortfarande

Fjäril
12/1/13, 6:25 PM
#26

Ett par kommentarer plockades bort vilka handlade om….ja jag vet inte. Oavsett, har man åsikter om andra medlemmar (något jag verkligen inte förstod i det här fallet) får man ta det via pm.

Sajtvärd på Övernaturligt

Fjäril
12/1/13, 7:02 PM
#27

#25 Vad väntar du på?

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Upp till toppen
Annons: