Annons:
Etikettertvtidningarradio
Läst 2478 ggr
sveavännen12
11/22/13, 8:24 PM

Det Okända

Hej!

Jag missar sällan ett avsnitt av Det Okända. Är väldigt intresserad o nyfiken på andevärlden o det övernaturliga. Så jag hoppas o tror att programmet inte är fejk.

På jobbet idag hade vi en het diskussion  om programmets äkthet.

Är det någon där ute som har erfarenhet eller vet hur inspelningen går till?

Kram o ha en fin helg allihopa!❤️

Annons:
[Bettanbop]
11/22/13, 8:42 PM
#1

Jag ser också programmet ibland, mest för skoj skull. Tror att det är mer fejk än äkta. De måste ju förstora upp och lägga på effekter så att det blir mer spännande, annars hade folk slutat titta för länge sedan.

De mediums som är med i programmet överdrivar en hel del för att programledaren måste ha ett spännande program att visa, men vissa medium glider bara på kändisskapet tack vare programmet.

[Sol69]
11/22/13, 10:33 PM
#2

Bra skrivet Bettan 👍

zepsweden
11/22/13, 10:57 PM
#3

Ta och läs lite om Cold Reading, finns 2 medium där som är väldigt duktiga på detta. Ska dock inte outa några namn….

Aleya
11/23/13, 10:23 AM
#4

Jag tycker att det finns bättre program än det okända. Jag tycker det är lite tamt och att du sällan får se nå bevis på att det finns något som spökar där.

Föredrar Ghost Hunters, där dom LETAR bevis.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ynnej1
11/23/13, 11:34 AM
#5

Jag träffade på "byn" en kille jag umgicks med för ca 30 år sedan, känner honom inte så bra alltså, så att jag kan säga hur pass pålitlig han är.

I alla fall så var han med sin familj med i det okända för ett tag sen och jag frågade om det verkligen var sant allting.

Han sa att det var sant och att det blev mycket lugnare.

Men självklart lägger dom på effekter, det måste dom ju för att visa hur personerna upplevt det.

Deras ytterdörr tex öppnades trots låst dörr, mitt i natten, det visar dom ju med lite extra knarrande.

Han ville inte prata så mycket om det, vilket jag kan förstå, det blir nog för intimt om man inte setts på 30 år. Dessutom är/var han en skeptiker. Han svarade lixom "ja det hände allt dom visade på tv, och det mesta slutade efteråt, men jag vet inte vad det var, om det verkligen var "spöken" vet jag inte"

JoHo
11/23/13, 5:47 PM
#6

Och jag har träffat flera som säger tvärt om vad #5 sagt. Att de fått ord lagda i munnen, att de klippt ihop det på ett sätt som inte stämmer överens etc.

Det Okända är ett underhållningsprogram och inte ett vetenskaps- eller faktaprogram. Det är byggt för att locka en viss grupp människor där de kan sälja reklam som passar till dessa (det är därför de t ex inte kan köra det in TV4 då de har en yngre grupp tittare som är fler män.

Annons:
[Evigheten]1
11/23/13, 7:59 PM
#7

#6 av JohnHoudi

Vissa "skeptiker" kallar det "det okända för dummis." Jag gillar egentligen inte ordet skeptiker som beskrivning på en som har en annan tro, alla är ju skeptiker från sitt perspektiv.

Vetenskapligt program är det inte, men likheter finns. Saker kan försvinna och komma ur ingeting. Vi kan observera det men knappast begripa det i den begränsade rum tiden. Att vissa människor kan känna av information som andra inte kan är från mitt perspektiv sant. Hur den information översätt i rum-tiden är däremot en tolkning från ett subjektivt perspektiv. Om det funnits något objektivt sant vore det enklare att hantera det osanna, nu är det ju inte så.

Med vänlig hälsning Evigheten

Upp till toppen
Annons: