Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 10015 ggr
Amandla
2013-11-08 10:52

Borttappat-tråden

**Borttappat-Tråden
**Om ni inte fått svar i den gamla tråden så ställ frågan igen här!

Gamla tråden här:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/525ff2f9ce12c46a98000a5d-borttappat-traden

För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden - men det gäller INTE försvunna människor, det är oetiskt att känna in andra människor utan deras tillåtelse och sådana frågor tas bort direkt. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränande medium och andra som vill hjälpa till.

Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang 🙂

Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Det är ingen idé att börja påminna eller tjata, det har snarast motsatt verkan eftersom det då blir en obehaglig känsla omkring frågan och då minskar chansen att någon vill ta sig an den. Så ha tålamod och slappna av.

Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Lycka till!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
jmkforlajjf
2013-11-08 16:01
#1

Hej, jag har länge undrat och letat efter en påse som är full med filmer från när jag var liten, och det är mer eller mindre det enda minnet jag har kvar efter min mamma. Jag har verkligen ingen aning om vart den kan ha tagit vägen, men misstänker att den av misstag kan ha blivit slängd. Det sista jag minns är att min moster lånade den, men kommer inte ihåg om jag fick tillbaka den. Den är röd/vit och har intialerna L.F eller L.K, vet att min mamma sydde den men kommer inte ihåg om hon hade hunnit gifta sig då. Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde försöka hjälpa lite om var den kan finnas :)

Fru Katla
2013-11-08 19:30
#2

Hej!  Vet inte vart jag ska leta…Den där id-brickan i kedja som man får när man föds, och ska hålla reda på… Jag vet inte vart min sons bricka hamnade efter senaste flytten, har väl lagt den på nåt bra ställe så jag skulle veta var den är…suck.  Help help, nån som kan "se" vart den är?!

Krimakan
2013-11-08 20:12
#3

120 i gamla tråden Maikailoa Tack för ditt svar.jag undrar dock om du kan se något tydligare? Och jag förmodar att du menar bil nyckeln ? Jag har nämligen tappat en liten nyckel med grönvit nyckel bricka på oxå:-( Är lite desperat nen ska kika i en städ skrubb som jag kom å tänka på. All info är av intresse :-)

Maikailoa
2013-11-08 21:52
#4

Jag kommer att anta att vi har några troll i tråden och kommer att hoppa över några. Om någon känner sig förbisedd får ni säga ifrån, dock behöver inga kakis-kloner göra sig besvär.

Maikailoa
2013-11-08 21:57
#5

#101 av BlueLily 

"mina linser"

Kan vara i eller under något som går som ett långt rundat valv över dom, i röd-rosa, och med en korrugerad yta, detta ser man från undersidan och upp.

Maikailoa
2013-11-08 22:03
#6

#102 av Frifri 

"Hej!

Jag söker efter min sambos nyckelknippa."

Förefaller finnas i en mörk fyrkantig dyna eller väska, svartaktig med en dragning åt rött, ränder på ena sidan och prickar på den andra, denna ligger tydligen i (på) något större och ljust.

Maikailoa.

Annons:
Maikailoa
2013-11-08 22:11
#7

#103 av jeanbaptiste 

"min klocka"

Jag inbillar mig att det är en person, (blå och vit skjorta), som är vid ett bord och som har ett sorts föremål, framför sig, som är som en lång bur, som med grovt nät, och inne i detta så finns det ett runt föremål, som en tjock mussla… 

hmm…. vet ej vad det kan vara för något.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-08 22:30
#8

#126 av CorneliaAndersson 

"en liten väska där min testare (spruta man tar i fingret) finns."

Kan vara någon anknytning till fåglar i bur. Får en känsla av vita hönsfåglar bakom ett galler.

Ett rum där man kör in genom en port, man kör in en mindre vagn tror jag; det finns ingen tröskel utan det är helt slätt på golvet vid porten,

Och den kan hänga bland några kläder på väggen, där.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-08 22:35
#9

#129 av Fru Katla 

"Hej! 
Vet inte vart jag ska leta…Den där id-brickan"

Du ska kunna leta vid någon sorts smalt ställ, som kanske vykort som står intill varandra, eller tunna böcker eller fodral; Och som det verkar så hänger där en liten rund duk över dom.

Maikailoa.

Fru Katla
2013-11-08 22:55
#10

Maikailoa. Tack för tipset! Jag får klura på var det kan vara och leta när jag kommer hem! :-) Återkommer med uppdatering.

Fru Katla
2013-11-08 23:05
#11

#9 Hehe, du är ju grym! Fast orkar du "kolla" en gång till? …Jag har en stark misstanke om att det smala stället är våran klädhängare i hallen. Den är smal, hög och rund och det hänger ju en hel del grejer på den :-P. -och bredvid på en krok hänger min och min mans id-brickor. :-D Vänligen, Katlan.

Handler
2013-11-09 08:12
#12

Maikailoa, tack för det du fått fram om min guldring. På din beskrivning låter det som att den är stulen men jag fattar inte hur det ska gått till så jag tänkte höra om du kan få fram något mer? Handler

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Maikailoa
2013-11-10 00:49
#14

#3 av Krimakan 

"120 i gamla tråden 
Maikailoa

Tack för ditt svar.jag undrar dock om du kan se något tydligare? 
Och jag förmodar att du menar bil nyckeln ?"

Där ska finnas en brun-orange, persikofärgad, mindre sak; oval och lite tillplattad, liknande en tvålkopp till formen, i vart fall delvis; och med ett par smala gröna ränder på.

Maikailoa
2013-11-10 01:01
#15

#1 av jmkforlajjf 

"Hej, jag har länge undrat och letat efter en påse som är full med filmer"

Vad jag får fram är ett rum med en plastmatta, ljus till färgen och med ett blommönster intryckt i mattan, möjligtvis med nyanser i rött.

Och en klar blå pryl, som känns som en tandborste, eller liknande, men blank, plastig, och klart blå.

Nästan som en stor väggmålning, en sorts gul solnedgång.

Maikailoa.

DonGrif
2013-11-10 10:00
#16

Hej. Jag har en lägenhetsnyckel som har försvunnit. Ska ha tre men hittar bara två. Ska flytta snart och om jag inte hittar nyckeln tills dess får jag böta 1800:-. Kan nån "se" var den är? Tack Mikael

annapahlin
2013-11-10 10:59
#17

Hej!

Kan någon hjälpa oss med att hitta vår dotters mjukislamm som varit försvunnen sedan i somras. Det är ett vitt lamm med lilarandiga armar och ben som hon kallar för "lammet". Maja frågar ofta efter det när hon ska sova och jag har förtvivlat letat överallt utan att hitta det. Hoppas någon kan hjälpa oss att hitta lammet.

Tackar så hjärtligt på förhand/mamman

Nikgus02
2013-11-10 13:46
#18

Hej, jag behöver hjälp med att hitta ett borttappat minneskort fyllt av bilder från min senaste resa. Det låg på sängbordet i princip hela sommaren men är nu försvunnet efter en flytt. Snälla hjälp mig att hitta det!

Fia9000
2013-11-10 21:31
#19

Någon som har lite tid över och kan försöka se vart mina kaniners klicker finns? Den är blå men själva knappen är orange, i ena änden finns det ett "hål" där jag har satt ett rosa-vitt snöre. Om det nu spelar någon roll så är den av märket starmark (står inte på den) och låter ganska högt när man klickar. Den kan finnas i lekstugan men jag hittade den inte sist när jag letade så jag är osäker. Stort tack till den som vill hjälpa mig! :)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Maikailoa
2013-11-10 21:59
#20

#11 av Fru Katla 

"orkar du "kolla" en gång till?"

Verkar som att ni kan kolla efter två former, intill varandra, en som är som en lång ljusbrun droppe, med skåror i, och vid sidan om en slät ljusblå sak, en ganska stor slät yta, cyanfärgad.

Annons:
Maikailoa
2013-11-10 22:07
#21

#12 av Handler 

"Maikailoa, tack för det du fått fram om min guldring. På din beskrivning låter det som att den är stulen men jag fattar inte hur det ska gått till så jag tänkte höra om du kan få fram något mer?"

Jag rör nog ihop det mest nu.

Nu kändes det som en sorts kruka, på ett bord, (med den där kragen kan man säga), och i toppen på den "krukan", som nog är något annat, så är det som fack, myntfack, där man har lagt ner en ring, faktiskt.

mlisehl
2013-11-11 12:53
#22

Hej. Jag skulle behöva hjälp med en borttappad nyckel i Piteå. Har letat överallt och börjar känna mig ganska desperat. Den borttappade nyckeln är min väns reservnyckel som försvunnit. Det är bara en nyckel och den har en blå plastbricka. Jag är senaste person som använt den. Sista minne av den är fredagsmorgon den 25 oktober då jag låste hennes dörr. Jag har hela tiden trott att den varit i bilen någonstans men kan inte hitta den. Jag vet inte om jag tappat den utomhus eller om den ligger inomhus någonstans. Jag har inget minne av att jag tagit in den i mitt hem. Lördagen den 26 oktober åkte jag i diket precis utanför Gällivare och har funderat på om den kan ha farit ur en ficka eller ut ur bilen när vi försökte ta oss ut från bilen men jag har en känsla av att den inte är tappad där. Jag skulle verkligen uppskatta hjälp. Finns det någon som kan se någonting om den här nyckeln? Oerhört tacksam för svar! Med vänliga hälsningar Emelie

Krimakan
2013-11-12 08:07
#23

Tack maikailoa Jag ska fundera på vad det kan vara som du sett. En persiko färgad oval sak med gröna ränder på. Jag börjar fundera på om du kan se i vilket slags rum ? Barn rum kök badrum eller förråd? Vi ska ev. Sälja bilen så det är därför jag letar så desperat. Nyckeln är ca 6 cm lång svart oval med infällbar nyckel del så utfälld är den nästan 10 cm lång. Skulle det hjälpa med en bild? Har ju en till likadan? Mvh krimakan

Enma88lbs
2013-11-12 09:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Hej! Har en väninna som har en innekatt som heter Tibbe! Han har varit borta i tre dagar nu, och hon är jätte orolig, då kan bara har varit borta några timmar förut. Han är en röd/vit bondkatt! Katten bor i Strömsund! Skulle bli så tacksam om ni kunde se något om Tibbe! Mvh Emma

smulan86
2013-11-12 10:10
#25

Hejsan. 

Jag skulle behöva hjälp med att hitta ett kvitto. Kvittot är från clas ohlssons och inköpet var en telefon. Jag tog hand om kvittot och la det på ett "bra" ställe som jag nu inte kan komma på var det var. Skulle vara mkt tacksam om jag kunde få hjälp så jag nu behöver kvittot. 

Mvh Marie

lollo33
2013-11-12 21:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Den är, tydligen, vid ett föremål som har en plan mörk yta som ett bord, och med svarta stänger utefter sidorna, sedan är där i framkant, lite högre, något som påminner om en blå kina-vas, ungefär, fast möjligtvis liggande.

Maikailoa.

svar: Jag är mäkta imponerad av att du såg den blå kina vasen, dock har jag letat överallt i närheten av den men inte hittat mobilen, kan du se om den fortfarande är hemma och inlindad i laddaren? vi misstänker dock att den blivit stulen, kan du isåfall se kön, ålder ev utseende på den som kan ha tagit den!? skickar med en bild på kina vasen och en bild där den senast sågs i mitten trådkorgen i vardagsrumsbordet! jag har ärvt mobilen av min dotter och skulle byta ut min gamla trasiga samsung när jag upptäckte att den var borta, håller på att bli tokig av allt letande hoppas du kan hjälpa mej mvh/Lollo

Lollo33 Glad

Thereshansson
2013-11-12 21:14
#27

Hej! Jag och min sambo letar febrilt efter våra pass i vår lägenhet. De tillhör Samuel Muntlin och Theres Hansson. Användes senast i augusti då vi var på resa i Barcelona och nu till nyår ska vi ha dem för vår resa till China. Med dem måste vi också söka visum som behöver fixas så snart som möjligt. Vi vet inget fler ställe att leta på. Om någon skulle kunna hjälpa oss vore vi evigt tacksamma!

Annons:
Maikailoa
2013-11-12 22:40
#28

#19 av Fia9000 

"Någon som har lite tid över och kan försöka se vart mina kaniners klicker finns?"

Blev nyfiken på vad en klicker är för något, och när jag förstod vad det är så går det första bort, men möjligtvis kan den finnas invid en yta som är på något vis som gjord an kork-rutor, ljust korkfärgade rutor tätt ihop.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-12 22:44
#29

#22 av mlisehl 

"Hej. Jag skulle behöva hjälp med en borttappad nyckel"

Mmm… intill en blå och vit "tunna" intill en vägg, (egentligen ett ytterhörn).

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-12 22:54
#30

#23 av Krimakan 

Nej, någon bild hjälper mig inte. Vi kan se om vi ser något mer.

Det är så, en plan yta, bänk eller bord kanske, och precis utanför, på sidan, fast i samma höjd, finns något sådant där, smått och runt, och kanske två halvor, och där är ett ljus som kommer upp underifrån, möjligt att det är en belysning då.

Definitivt (fast olika besked) någon sorts "tvålkoppsformad" tingest som sitter på sidan av ett svart föremål.

Kan rent av vara någon text på sidan.

Krimakan
2013-11-13 06:44
#31

Tack maikailoa Ska fundera lite och leta :-) Tack så mycket för ditt engagemang. Ska försöka ställa in min tanke efter dins :-) Mvh krimakan

DonGrif
2013-11-13 13:16
#32

Kan du titta på inlägg 16 är du snäll?

Aleya
2013-11-13 13:44
#33

#32 ibland kan det vara så att den som försöker se saker inte ser något  och därför har du tyvärr inte fått svar på din fråga.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

mlisehl
2013-11-13 14:50
#34

#29 Tack maikailoa. Menar du alltså utomhus? Du ser inte mer?

Annons:
Black-Swan
2013-11-13 15:33
#35

Hej! Jag letar efter två silver ringar en fick jag av min sambo för flera år sedan och tappade bort på tåget mellan alingsås och gbg. Och den andra fick jag i 25 års present av min bror… Finns det någon som kan se vart de är?

Freddi
2013-11-13 15:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Hej, Jag skulle behöva hjälp att hitta vår gråa katt Benji.

Han har inte kommit hem på flera dagar (ca 4) och jag funderar på om han blivit inlåst nånstans eller nått, börjar bli lite orolig för honom då han annars alltid kommer hem. Katten bor i Finja.

Mvh. Alfred

Fia9000
2013-11-13 19:59
#37

#28 förstod inte riktigt vad du menar med "kork-rutor"? I vilket fall så hittade jag den i vår hall (som har rutigt golv) idag på morgonen, tack för hjälpen!

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Nikgus02
2013-11-13 21:10
#38

Hej, jag försöker igen ifall jag var otydlig. Minneskortet jag saknar så fruktansvärt mycket är ett blått, 16gb minneskort med bilder från min resa till USA i somras. Det låg som sagt på mitt sängbord hela sommaren men har nu försvunnit. Tacksam för hjälp! / Nikita

Maikailoa
2013-11-13 22:58
#39

#26 av lollo33 

" kan du se om den fortfarande är hemma och inlindad i laddaren?"

Osäker på det, men vad jag såg nu var som en svart tunna med vågig insida, alternativt med en svart plastpåse i; Men den ska även ha ett samband med en schäfer hund.

Maikailoa
2013-11-13 23:03
#40

#27 av Thereshansson 

"Hej!

Jag och min sambo letar febrilt efter våra pass i vår lägenhet."

Något som en blåaktig fyrkantig platta eller väska med två vattenflaskor liggandes uppe på, och med ett par bruna band i kanten.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-13 23:17
#41

#16 av DonGrif 

" en lägenhetsnycke"

Det närmaste jag kommer är att den kan ligga bland något som på något vis, eller delvis, är ihopaknutet på ett liknande vis som man knyter en julskinka, med snöre, så det blir som ett nät.

Och… man ska hålla något mjukt och vitt med ena handens fingrar samtidigt som man drar ut det med den andra. (?)

Maikailoa.

Annons:
Thereshansson
2013-11-13 23:44
#42

#40 Det låter som att du förklarar min träningsväska, den är väldigt noggrant igenomgådd och nu har vi försökt tänka på allt annat blått men utan resultat. Om du kanske kan försöka titta igen vore det fantastiskt och tack för att du vill hjälpa oss!

DonGrif
2013-11-14 00:28
#43

#40 av Maikailoa Tack för att du försöker hjälpa mig. Vet inte riktigt vad du beskriver dock. Ser du om den är hemma i min lägenhet eller hos någon annan? Tacksam för svar.

Fridawintvik
2013-11-14 11:45
#44

Hej, söker min vigselring av titan med fem mörkblå stenar. Försvann från mitt finger hemma, i bilen eller vid barnens förskola. Djupt tacksam om jag kan få hjälp

dyoxide
2013-11-14 16:48
#45

Hejsan!
Jag har tappat bort mitt pass, som är min enda form av legitimation (är nyss fyllda 18). Väldigt viktigt att jag hittar det så snart som möjligt, så om någon här kan hjälpa skulle jag vara väldigt tacksam! Har vänt upp och ner på huset femtioelva gånger, men hittar det inte. 😕

lollo33
2013-11-14 19:05
#46

Osäker på det, men vad jag såg nu var som en svart tunna med vågig insida, alternativt med en svart plastpåse i; Men den ska även ha ett samband med en schäfer hund.

Tack Maikailoa! Väldigt intressant att du såg en schäfer hund, då vi misstänker att en nära anhörig stulit mobilen och sålt den vidare till just en person som har en nära kontakt med en schäfer hund, då det handlar om personer i yngre tonåren och dessutom är släkt så är detta väldigt känsligt för oss, man vill ju inte ens tänka tanken men hemma finns inte mobilen längre och vi misstänker att mobilen stals på mitt kalas som vi hade i början på oktober, kan du se något mera som kan vara till hjälp för oss? är vi inne på rätt spår eller kan du se något annat? mvh/lollo

Lollo33 Glad

asalija
2013-11-14 20:23
#47

Hej

Min sons jämthund Ross försvann idag under jakt i skogarna kring Edefors och Lakaträsk (Boden). Han har inte återkommit eller gett sig tillkänna sedan morgonen och nu har det gått drygt 10 timmar och vi är verkligen oroliga. Det är kallt ute (nästan -20 grader) och man letar febrilt i skogen. Han har ett pejlhalspand kring halsen (avslagen pejl dock) med sonens telefonnummer på insidan av halsbandet. Ross är ca 3 år. Kommer vi att hitta honom? Har han skadats? Lever han?

Oron är stor bland oss, framförallt min son Jonas är mycket förtvivlad.  Hoppas på hjälp om var och att han återinns. Tack på förhand.

[Myy2000]
2013-11-14 21:16
#48

#47 Jag prövade att känna in var hunden finns och såg en vintrad båt och en liten bod med röd dörr. Leta där om ni känner igen platsen. Jag är inte så van att hitta bortsprungna djur så jag kan inte garantera att det stämmer. Lycka till,  hoppas att ni hittar vovven! !

Annons:
asalija
2013-11-14 22:03
#49

Hunden Ross har återfunnits. Han hittades när han själv hittade tillbaka till jaktstugan som är en liten byggnad/typ bod med rödbrun dörr. Det var nog där du såg honom. Tusen tack Myy2000 för ditt engagemang 🙂

[Myy2000]
2013-11-14 22:31
#50

Så roligt att han har kommit tillrätta! Det är bara roligt att kunna hjälpa till och så får jag träna lite samtidigt. Tack själva!

annapahlin
2013-11-14 23:03
#51

Hej!

Vore väldigt tacksam om någon skulle vilja titta på inlägg 17=)

MVH//Anna

Maikailoa
2013-11-14 23:13
#52

#34 av mlisehl 

"#29 
Tack maikailoa. Menar du alltså utomhus? Du ser inte mer?"

Det ska vara precis på utsidan, av en väl upplyst hall, ett gulaktigt ljus därinne, och högt i tak.

Så är det ett sorts hål i väggen, eller något knepigt där, en öppning i panelen med en mörk kant runt.

Aleya
2013-11-14 23:16
#53

#51 Om du inte fått svar ännu beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Men det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna. Och därför har du inte fått svar.

Så ha tålamod, ingen är bortglömd men eftersom det är frivilliga som dessutom gör detta på sin fritid så kan det ta ett tag att få svar.

🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

KattenMjau
2013-11-14 23:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Finns det någon djurmedium man kan ta kontakt med vill ha bekräftat att min försvunna katt Mysan är död.

Mysan försvann runt den 19 augusti och runt den 28 augusti sågs hon av en person som bor i området hon försvann i. Vart hon har befunnit sig mellan den 19 och den 28 vet jag inte och likaså vet jag inte vad som har hänt efter den 28 augusti år 2013.

Maikailoa
2013-11-14 23:20
#55

#35 av Black-Swan 

"Hej! 
Jag letar efter två silver ringar"

En utav dom kan ha fallit i en lerpöl, det regnar, och där är en slammig lerpöl på marken, och några (gräs)strån.

En finns uppe på ett högt skåp, där det även finns en rosa-röd figur, (kom att tänka på en sådan där evighetsfågel med rosa vatten).

Maikailoa.

Annons:
Maikailoa
2013-11-14 23:24
#56

#36 av Freddi 

"Hej, Jag skulle behöva hjälp att hitta vår gråa katt Benji."

Får ingen kontakt med denna.

Maikailoa.

Hmm… inlåst säger du, eventuellt kan det vara en ledtråd med en fyrkantig öppning med en pelare eller rör mitt i, så stort att en katt kan gå in där.

Freddi
2013-11-15 00:34
#57

#56

Tack Maikailoa,

Kan du ev. se om det är i närheten av hemmet, för han brukar inte gå så långt och om mer tips hur det kan se ut där den är.

Jag har kollat runt lite och kan inte direkt komma på var detta kan vara.

Om du inte får kontakt är det dåligt?

NathalieJohFunck
2013-11-15 13:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Jag har råkat tappat bort min förlovningsring och jag minns inte när de hände eller hur de kan ha gått till. Det är som ett stort svart hål när den försvann, men upptäckte de för några dagar sen att den var spårlöst försvinner! Har letat där jag brukar lägga av mig den men den ligger inte där.

Skulle vara evigt tacksam för någon tips på vart den kan ha tagit vägen! 

(Min ring är den som är överst!)

anfeline
2013-11-15 23:03
#59

hej!

Har tappat bort min husnyckel och måste verkligen hitta den då vi har en vecka på oss att renovera färdigt innan flyttning och det är den enda nyckeln vi har. 

Tack!=)

molam
2013-11-16 13:01
#60

JAg har tappat bort 2 stora svarta pärmar med filmer, kan nån se dom?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[sssofia]
2013-11-16 17:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Hej!!

Min ganska nya "morris" tröja har försvunnit helt och hållet, kan inte komma ihåg vart jag har lagt den. Tycker den borde finnas här hemma. Vill gärna få fram den då jag inte använt den många gånger och att den är väldigt dyr.

Tacksam för svar!

Karma0910
2013-11-16 18:55
#62

En dvärgpudel vid namn Sigge har sprungit bort för drygt en månad sedan i Skellefteå. Han har setts på olika platser men nu har det gått några dagar sen någon såg honom. Kan någon hjälpa till och ge tips om var han kan vara. Stan är stor och det börjar vara kallt ute. Tacksam för svar!

Annons:
Maikailoa
2013-11-16 23:08
#63

#38 av Nikgus02 

" Minneskortet"

Kan finnas i något som är blått och med mönster som ödleskinn, och med en tryckknapp i blank metall. (Den tryckknappen förefaller vara ödlans öga).

I där, eller intill, finns en vit "snurra", en axel med ett runt hjul på mitten.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-16 23:14
#64

#42 av Thereshansson 

Vad du kan leta efter är ett ställe med parallella ränder i bakgrunden, inte genomgående, men ett par decimeter långa kanske. Framför eller på denna randiga ytan finns det ett par helsvarta föremål, (fodral, väskor eller liknande).

Den randiga ytan kan vara mörkgrå och ränderna lite gulaktiga.

Maikailoa
2013-11-16 23:21
#65

#43 av DonGrif 

"#40 av Maikailoa

Tack för att du försöker hjälpa mig. Vet inte riktigt vad du beskriver dock. Ser du om den är hemma i min lägenhet eller hos någon annan?"

Var… hmm… jag tippar på att den finns hos en person med märkt hår och slät hy, och så är det något med fingrarna eller naglarna.

Jag tror att det är fingrar. Om man håller handen framför sig uppåt och böjer ner fingrarna.

Maikailoa
2013-11-16 23:32
#66

#44 av Fridawintvik 

"Hej, söker min vigselring av titan"

Detta blev lite rörigt för mig. Det första jag såg var en till synes stor yta med struktur som in kristallskål, ogenomskinlig, och på den finn ett par svarta "flammor"(?)

Känns mest som i en trädgård, (trädgårdsstolar kanske), och en klämma i håret, en avlång klämma i kort hår.

Maikailoa.

Amoz
2013-11-17 20:08
#67

Jag har försökt här en gång innan men då saken fortfarande är borta försöker jag igen.

I somras försvann min systemkamera när jag flyttade. Någon som kan se någon ledtråd? Och går det att säga om den ens finns i vår nya lägenhet? Tack på förhand.

idamarie123
2013-11-17 21:10
#68

Hej, för ca en vecka sedan förvann min älskade katt från vårt hem. Han brukar vara ute små turer men kommer alltid hem efter någon timme igen. Och han brukar inte gå särskilt långt. Vill så gärna hitta honom men vet inte vart jag ska börja leta. Någon här som kanske kan se vart han är eller ge någon ledteåd?

sanna91
2013-11-17 21:34
#69

Igår den 16 november försvann min sjal som jag avgudar verkligen haha, den e svart lite mer mjukare material alltså inte glansigt och på hela sjalen går det som guldiga kedjor på. Den e köpt ett bra tag innan sommarn på kappahl och försvann igår. Tacksam!

Annons:
[reachyourdream]
2013-11-17 21:43
#70

En svart triangulär kameraväska för en systemkamera är borta sedan 2 månader. Den har ett sidofack med en lite fjärrkontroll i också.

Camu
2013-11-18 08:22
#71

Hej!
I somras flyttade jag och min familj och sedan dess kan jag inte hitta igen mina kameror (bla en systemkamera Canon), objektiv + diverse tillbehör. De är helt borta! Någon som kan hjälpa mig? Har fått en liten bebis och vill så gärna fotografera henne.

Tacksam för hjälp! :) (ser att fler förlorat sina systemkameror vid flytt, vilket sammanträffande!)

Handler
2013-11-18 09:14
#72

Hej Maikailoa! Jag har letat överallt efter min guldring och kan inte hitta den. Och tyvärr får jag ingen klarhet i din beskrivning. Skulle du kunna få fram något mer? Ringen betyder så mycke för mig och jag skulle va evigt tacksam om den vart återfunnen Handler

annaaelisabet
2013-11-18 13:45
#73

Hej! Jag har letat överallt efter både mitt ID-kort och mitt pass :/ kan inte hitta någon utav dem. Jag skulle bli oerhört tacksam för hjälp! Hälsningar Anna

aldisa
2013-11-18 15:21
#74

Hej!

Jag har nyligen flyttat och saknar flera saker som är spårlöst borta. Ett silverhalsband som jag fick konfirmationspresent och två fleecetröjor som betyder mycket för mig. Det skulle betyda mycket för mig att hitta dem igen.

Tack på förhand!

Maikailoa
2013-11-18 19:53
#75

#45 av dyoxide 

"Hejsan!
Jag har tappat bort mitt pass"

Ser två olika ställen, kanske är det på något av dom.

På en hylla där det är gott om plats, står några dokument så att dom har böjt sig, som ett S ungefär.

Och på golvet tår det en medicinväska, som man öppnar på mitten, och med kraftiga kanter, däri finns något.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-18 20:00
#76

#46 av lollo33 

"… kan du se något mera som kan vara till hjälp för oss? är vi inne på rätt spår eller kan du se något annat?"

Jo, den kan finnas inne i en vit och grå strumpa. Möjligtvis har den varit där.

Och sedan något som jag inte kan förklara, men beskriva:

Det är som en vägg, en yttervägg kanske, och det vinklar in och sedan ut, så att det blir som en V-form, mitt i V-et sitter det något som ser ut som näbben på en örn.

Annons:
Maikailoa
2013-11-18 20:10
#77

#17 av annapahlin 

"Hej!

Kan någon hjälpa oss med att hitta vår dotters mjukislamm "

Något samband med ett vitt föremål som har ett mörkrött band på sig, fick inget grepp om formen, men känslan var som en trumma (instrument). (Trumma, en bubbla, en folkvagn, det fanns en sådan som var vit och med en röd rand på, men det är bara en känsla).

(Möjligt att det är min fantasi), men där kan finnas en huva, som är slät och grå på utsidan, som en riddarhjälm, men faktiskt vadderad inuti.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-18 20:17
#78

#54 av KattenMjau 

"Finns det någon djurmedium man kan ta kontakt med vill ha bekräftat att min försvunna katt Mysan är död."

Jag kan göra ett försök.

För mig känns det som att den lever. Och av någon anledning ser jag några rätt stora runda bär, som på en buske, och en fjäderdräkt, ungefär som på en grå höna.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-18 20:28
#79

#57 av Freddi 

"#56

Tack Maikailoa,

Kan du ev. se om det är i närheten av hemmet, för han brukar inte gå så långt och om mer tips hur det kan se ut där den är.

Jag har kollat runt lite och kan inte direkt komma på var detta kan vara.

Om du inte får kontakt är det dåligt?"

Inte alls dåligt, jag tolkar inte in mer i det än att jag inte får kontakt, när så sker.

Verkar vara som vid någon byggnad, kanske grått papptak, en märklig försänkt rostig pinnskruv med mutter, och troligtvis tjocka små fönsterglas.

Maikailoa
2013-11-18 20:34
#80

#58 av NathalieFunk 

"Jag har råkat tappat bort min förlovningsring"

Ni kan ha befunnit er vid en pelare med en liten platt avsatts runt. Och… där har ni knutit ner en liten duk över något, som tydligen ligger under duken, verkar vara knutet i hörnen.

Maikailoa.

Kickan90
2013-11-19 02:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Hejsan Min sambo har tappat bort vår förlovningsring. Han lade den på soffbordet o sen vet vi ej vart den tog vägen. Har både katt, vovvar o en liten tös som kan ha varit på den om den hamnade på golvet :( Vill så gärna hitta den…

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Anne.K
2013-11-19 17:13
#82

Hej!

Jag undrar om någon skulle kunna "se" vart ett mjukisdjur finns som varit försvunnet i väldigt många år. Det är i form av en rosa mus som ska höras ihop med en blå mus jag har (den blå är inte försvunnen enbart den rosa). Dessa kan man fästa fast i varandras "händer" med insydda kardborrband.

Denna rosa mus letade jag febrilt efter när jag var liten och lyckades aldrig återfinna den. Vore riktigt roligt om man kunde finna denna rosa mus efter alla dessa år igen. Då dessa möss tillsammans är ett kärt barndomsminne. 

Hoppas någon kan se något :) Skulle uppskatta det väldigt mycket!

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Mireke
2013-11-19 18:24
#83

Hej! Jag har tappat bort mitt körkort. Skulle verkligen behöva hitta det så snart som möjligt, då jag har en del viktiga ärenden att fixa innan min resa till Kina. Har städat hemma, på jobbet och i bilen men inte lyckats hitta det. Börjar bli lite kris då mitt pass är på visumcentret och jag reser i väg nu på fredag. Är det verkligen helt borta?

Annons:
MrNils
2013-11-19 19:23
#84

Hejsan!

Har tappat bort min pappas audinyckel eller rättare sagt min 2 åriga dotter har lånat dom och nu är dom helt borta, har sökt överallt i hennes rum och resten av lägenheten men dom är puts väck. Någon som kan hjälpa mig att hitta dom? =)

Tack snälla på förhand!

Fru Katla
2013-11-19 19:31
#85

#20 Maikailoa Tack för svar! På mitt vitrinskåp med en massa grejer i har jag en stor cyanblå resväska. Och en droppformad karaff, fast ljuslila, inte brun. Trodde själv att brickan kanske kunde vara i nån låda i skåpet, och nu har jag letat som bara den men den är fortfarande borta, tyvärr. Får se om den dyker upp ändå! känns som om den borde vara där i skåpet ändå ;) Eftersom du såg den cyanblå väskan :).

Kickan90
2013-11-19 20:39
#86

Strunta i min fråna på #81 :D den är hittad av min underbara dotter

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

NathalieJohFunck
2013-11-19 21:29
#87

#80 av Maikailoa 
"Ni kan ha befunnit er vid en pelare med en liten platt avsatts runt. Och… där har ni knutit ner en liten duk över något, som tydligen ligger under duken, verkar vara knutet i hörnen."

Jag har letat på de tänkbara stället jag kunde tro att du menade och mer där till men jag undra om det är i mitt hem den befinner sig eller om jag har tappat den någon annan stans för jag kan inte hitta den där jag tror den kunde befinna sig!

Maikailoa
2013-11-19 22:20
#88

#59 av anfeline 

"hej!

Har tappat bort min husnyckel"

Känns som att de kan finnas i en vit lerkruka, ett högt fat med vit insida och orange brottyta.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-19 22:26
#89

#60 av molam 

"JAg har tappat bort 2 stora svarta pärmar"

Någonstans har ni en / ett par metallskenor med mängder av samma prylar på, antingen hänger dom på skenan eller kan flyttas i sidled.

Skenan vetter ut mot ett rum och föremålen mera in mot ett sorts skåp, (eventuellt om det är på insidan ett skåp).

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-19 22:33
#90

#61 av sssofia 

"ganska nya "morris" tröja"

Verkar finnas tillsammans med ett par ganska ljusa byxor med livrem, och så finns där ett sorts duschdraperi som är ihopasnört i ena kanten på flera ställen.

Maikailoa.

Annons:
Maikailoa
2013-11-19 22:41
#91

#62 av Karma0910 

"En dvärgpudel vid namn Sigge"

Jag kanske kan återkomma med ett svar på detta.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-19 22:52
#92

#67 av Amoz 

"min systemkamera"

Det kan vara en sorts dubbel metall-bygel, en hake eller ett lås, rätt så komplicerat, men tydligen är det relevant; Och innanför, eller i vart fall till sidan om, finns det en massa runda vita föremål med hål i, och i vart och ett sitter det instucket ett gem i hålen (en liten tråd).

Maikailoa.

molam
2013-11-20 00:07
#93

#89 Kan det möjligvis vara under ett stort akvarium som står på en Aluminium ram, Vi har massa grejor där under,och vill inte riva ut om det inte kan vara möjligt att det är där

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

lollo33
2013-11-20 10:37
#94

Jo, den kan finnas inne i en vit och grå strumpa. Möjligtvis har den varit där.

Och sedan något som jag inte kan förklara, men beskriva:

Det är som en vägg, en yttervägg kanske, och det vinklar in och sedan ut, så att det blir som en V-form, mitt i V-et sitter det något som ser ut som näbben på en örn.

Tack Maikailoa!

Kan du se vilken färg ytterväggen är? är huset gjort av trä eller tegel? av det du skrev kan jag förmoda att den är stulen? Är så tacksam för din hjälp mvh/lollo

Lollo33 Glad

Maikailoa
2013-11-20 18:05
#95

#91 av Maikailoa 

"#62 av Karma0910 

"En dvärgpudel vid namn Sigge"

Jag kanske kan återkomma med ett svar på detta.

Maikailoa."

Fick reda på att man håller koll på Sigge över Facebook och att han var vid Ramus musikaffär i morse. Så han verkar vara i faggorna.

Maikailoa
2013-11-20 22:05
#96

#68 av idamarie123 

"min älskade katt"

Den ska kunna finnas vid konstruktion, stor som en segelbåt på land, och där är en stor rektangulär öppning på den, och så är det tre breda vita linjer, ungefär som målade på sidan, förmodligen på var sida, dom går parallellt med varandra och i en krök.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-20 22:11
#97

#69 av sanna91 

" min sjal"

Kan vara i ett rum, som en hall, där är en gul belysning till höger, till vänster något som ett bord, och på det bordet har man något som är blankt vitt på utsidan och blått inuti, kanske fällbart, något i stil med ett paraply.

Maikailoa.

Annons:
Maikailoa
2013-11-20 22:23
#98

#70 av reachyourdream 

"En svart triangulär kameraväska"

Verkar vara utomhus. Där är en sorts (slank) ställning. Något i två plan, det känns fordonsrelaterat, men väldigt slankt. Något uppe och nere, men ett stort tomrum i mitten.

Och en rund glashäll, för matlagning? Glas runt om och i mitten en soppskål, kanske. Nja, kanske inte en soppskål, med det känns modernt.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-20 22:34
#99

#71 av Camu 

"Hej!
I somras flyttade jag och min familj och sedan dess kan jag inte hitta igen mina kameror"

Jag blir observerad.

Trekantig ja, inslagen i cellofan eller plast.

En stor "fet" ring, som en blank orm, i en ring, kan vara en orm, vit är den, men även "glittrig". Något orm-ring-aktigt.

Maikailoa.

Camu
2013-11-21 12:08
#100

#99

Vet inte riktigt hur man svarar på ett inlägg så att man får med det i inlägget. Men tack för ditt svar Maikailoa!  Kan du se om detta orm-ring-aktiga finns i mitt hem? Vet inte om kamerasakerna ens finns kvar i min ägo eller om det försvann någonstans i flytten?! :/

Asuna
2013-11-21 22:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Hej Våran hund har sprungit bort den 1 november, jag undrar om någon kan hjälpa oss att hitta Maya.

Maikailoa
2013-11-22 22:05
#102

#72 av Handler 

"Hej Maikailoa! 
Jag har letat överallt efter min guldring och kan inte hitta den. Och tyvärr får jag ingen klarhet i din beskrivning. Skulle du kunna få fram något mer?"

I vart fall visar det nu på en bakficka på ett par byxor, mörkblåa, men det är osäkert om någon har dom på sig, framför dom finns ett föremål med fingrar/ribbor som går emot varandra.

Maikailoa
2013-11-22 22:08
#103

#73 av annaaelisabet 

"Hej! Jag har letat överallt efter både mitt ID-kort och mitt pass"

De kan finnas i en hög, en lunta, där ni har ett mörkgrönt fodral med guldlinjer på, kan vara ett glasögonfodral.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-22 22:17
#104

#74 av aldisa 

"silverhalsband"

Du har en kant någonstans, kanske en låda eller en bordskant, där du har två plåtdetaljer, i vart fall den främre, som är vid kanten, går fram och vinklar upp över kanten med ett par tre bågformer, som en liten figur kan man säga, delvis över delvis bakom kanten. Den andra plåten ligger något bakom.

Maikailoa.

Annons:
Maikailoa
2013-11-22 22:23
#105

#82 av Anne.K 

"ett mjukisdjur "

Av vad jag kan se så kan du ha tappat den i ett gathörn, man ser ner mot ett hörn på en byggnad, och marken ser ut att vara betongplattor eller kullersten.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-22 22:31
#106

#93 av molam 

"#89 Kan det möjligvis vara under ett stort akvarium som står på en Aluminium ram"

Det ska vara en skena som är ljus, nästan vit, och med tre sidor, med öppning åt ena hållet, som en ganska tillplattad trehörning i profil.

Det är vad jag ser.

Black-Swan
2013-11-23 01:02
#107

Hej! Skrev ett inlägg tidigare om mina två silver ringar jag har tappat bort.. Fick svar men kommer inte ihåg vad som stod och nu hittar jag inte svaret.. Vet att den ena va i lera eller ngt liknande.. Vill någon vara så snäll och leta igen? Gärna mer specifikt?:-) Saknar verkligen dom! Tack på förhand!

Liinas
2013-11-23 09:45
#108

God morgon!

Jag har flyttat runt en del och tyvärr är mina ägodelar utspridda på två ställen. Det ända jag inte kan finna är strömkabeln till min tv. Normalt borde jag ju lagt den i lådan med tv:n men inte denna gång. Har letat och rotat i alla lådor men den är som bortblåst.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Amandla
2013-11-23 13:17
#109

#107 Du kanske la din fråga i någon av de tidigare trådarna? Högst upp i varje Borttappat-tråd finns länk till den föregående. Eller så gör du en sökning på ditt namn, alltså skriver ditt namn i sökrutan.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
annaelisabet
2013-11-23 18:48
#110

#103 av maikailoa Tack för svaret! Kan dock inte komma på vart detta skulle kunna vara! Tror inte heller att de ligger på samma ställe. Kan du se något annat?

Black-Swan
2013-11-23 20:13
#111

Maikailoa tack för svaret om #35 silverringarna. Jag antar att den som är i lera kommer jag väl aldrig hitta men vart kan den andra vara. .? Vad är en evighets fågel och finns den hos någon jag känner? Tack på förhand!

Annons:
Maikailoa
2013-11-23 23:00
#112

#94 av lollo33 

"färg ytterväggen är? är huset gjort av trä eller tegel?"

Ytan (ytterväggen) är mörk, som (en nyans av lila i) brunt, och slät, på så vis att den är jämn, men den är lite sträv om man tar på den. Alltså inga tegelstenar och om det är trä så är den helt jämn, det saknas ränder i den.

Maikailoa
2013-11-23 23:13
#113

#100 av Camu 

"Kan du se om detta orm-ring-aktiga finns i mitt hem?"

En sak som kan vara svår att svara på, för en plats är i stort sett som en annan, ett hem är ju hem för någon. Det är möjligt att det går men jag har inte kläm på hur man gör. Men försöka kan jag göra.

Verkar vara en lokal där man sitter mitt på golvet på en hög pall, bakom är en lång mörk bänk/bord, en disk. Man sitter där ganska separat men någon annan kan ändå vara nära (typ som hos tandläkare eller frisör).

Torparmor
2013-11-23 23:15
#114

Saknar en genomskinlig plastlåda med mönsterhjulen till min symaskin


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Maikailoa
2013-11-23 23:29
#115

#101 av Asuna 

"Hej

Våran hund har sprungit bort den 1 november, jag undrar om någon kan hjälpa oss att hitta Maya."

Vad jag kan se så är det vid byggnader, inte direkt bostadshus, men möjligtvis något som är i närheten. Det är två hundar inblandade, en stor svart med lång svans, och en liten grå, som är mest som ett knytte, den stora visar var den lilla är.

Maikailoa.

redheadgirl
2013-11-24 17:56
#116

Finns det någon som kan "se" vart min Sony Xperia U finns? Sonen har förmodligen stoppat undan den, men vi kan inte hitta den :(

clara__
2013-11-24 23:10
#117

Hej!
Mitt usb minne som är fyllt med bilder sen mitt första år på gymnasiet och annat är spårlöst borta. Har några usb minnen men just den med gymnasiebilderna är borta. Har flyttat och är rädd att den ska ha kommit bort i flytten. 
Någon som kan se vart den är?
Är mycket tacksam för svar!

Jenniferan
2013-11-25 10:34
#118

Min silvriga tornedalsring har försvunnit och har nu sökt i 3 dagar, är ganska säker på att den ska finnas här hemma någonstans, men hittar den inte.. Tacksam för svar!

Annons:
Annatemple
2013-11-25 16:03
#119

Hej! Min lilla gråvita huskatt katt Krille som är 1 år försvann i lördags. Kan du se om han lever och vart han kan befinna sig? Är han skadad, fryser han? Han hör hemma i Landvetter.

Maikailoa
2013-11-25 22:28
Maikailoa
2013-11-25 22:35
#121

#108 av Liinas 

"strömkabeln till min tv"

Får en känsla av en sorts riktigt tjock filt, fast ändå tjockare, som en dyna kanske, helt mörk och med kanske något grönt på. Klösträd tänkte jag, men det kan vara relaterad till en katt, Den verkar ligga, som jag ser det inte på golvet utan högre upp. Om man tittar närmare på underkanten av sidan så hänger där någon liten tygbit eller plast.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-25 22:43
#122

#110 av annaelisabet 

#103 av maikailoa

"Tack för svaret! Kan dock inte komma på vart detta skulle kunna vara! Tror inte heller att de ligger på samma ställe. Kan du se något annat?"

Det ska kunna vara hos en kvinna med svart hår som är antingen uppsatt i bollar eller som är svängt i ändarna på så vis. Medelålders, rak i ryggen och uppmärksam.

Maikailoa
2013-11-25 22:51
#123

#114 av Torparmor 

"Saknar en genomskinlig plastlåda med mönsterhjulen till min symaskin"

Den kan vara under något som kan vara en köksstol, och där ni har hängt ett nät runt om, eller något nätmönstrat. Osäkert om där är några "framben".  Inunder där och långt in.

Maikailoa.

[rinrats]
2013-11-26 20:26
#124

Hej. Vi letar en digital febertermometer för öron. Har ett febrigt barn som jag vill ta tempen på.  Tack på förhand :D

Nadiabenamer
2013-11-26 20:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Hej! Jag fick ett halsband av min pojkvän när jag tog studenten i juni och det är den viktigaste presenten som jag någonsin har fått. Det är en smal silverkedja med ett litet hjärta på med små stenar i, jag måste verkligen få hjälp att hitta det! Är så otroligt ledsen över att det är borta och jag har verkligen letat överallt!! :; vad jag minns så hade jag det hemma hos honom sist!

Annons:
annapahlin
2013-11-26 22:08
#126

Svar till #77

Tack Maikailoa för ditt svar!

Jag upplever att du klockrent beskriver en av våra bilar som är en mindre skåpbil som faktiskt är vit med ett mörkrött band runt. Har dock vänt ut och in på hela bilen och letat som en galning tyvärr utan att hitta "lammet". Kan du möjligtvis se något om hur det ser ut i omgivningen runt där du ser var lammet är som kanske kan ge en ledtråd var jag kan leta. Ser du om det är i vårt hem eller hos någon annan?

Tack på förhand/Anna

Mimmilind95
2013-11-26 22:09
#127

Min katt försvann den 15/11 och jag har letat överallt. Jag mår så fruktansvärt dåligt över ovissheten vad som kan ha hänt honom. Snälla hjälp mig någon

Maikailoa
2013-11-26 23:20
#128

#116 av redheadgirl 

"Finns det någon som kan "se" vart min Sony Xperia U finns? "

Fick upp flera grejer, men där ska finnas något som ser ut som ett ljusblått oljefat, som ligger ner, halvvägs dolt. Om ni vet något med den formen, som en tunna alltså.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-26 23:24
#129

#117 av clara__ 

"Mitt usb minne"

Så ska sära på ett vitt föremål, så kan den ligga där inemellan; Bildligt talat ser det ut som en vit dubbelmacka med sylt emellan, som man kan dela på.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-26 23:31
#130

#118 av Jenniferan 

"Min silvriga tornedalsring"

Vad jag kan se så är det vid en rätt liten stålram med nät spänt i, ganska nära golvet, (kom att tänka på framdelen på en tennisracket).

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-26 23:50
#131

#119 av Annatemple 

"Hej! 
Min lilla gråvita huskatt katt Krille som är 1 år försvann i lördags. Kan du se om han lever och vart han kan befinna sig? Är han skadad, fryser han?"

Man vill ju inte lämna oroande besked, men vad jag fick se var vad som verkar vara två röda bromsljus, ett fordon då.

Kan dock inte avgöra hur han mår.

Ser även en katt som går bakom en person över en gårdsplan, denne bär på något med vita "bollar" längst ut.

Maikailoa.

Torparmor
2013-11-27 11:19
#132

Tack! Vi har två stora förråd med stolar allra längst in. Kan du känna om den ligger i något annat och om jag skulle behöva pannlampa ifall det är kväll eller natt när jag letar?

#114 av Torparmor "Saknar en genomskinlig plastlåda med mönsterhjulen till min symaskin"

#123 av Maikailoa  Den kan vara under något som kan vara en köksstol, och där ni har hängt ett nät runt om, eller något nätmönstrat. Osäkert om där är några "framben".  Inunder där och långt in.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Annons:
hannea
2013-11-27 11:21
#133

#19 Fortfarande på jakt efter surfplattan som ska ligga i ett turkost fodral. Dottern köpte den för nästan 2000kr och den har varit borta i ca 1/2 år. Mer detaljer vore tacksamt :)

KaiPon
2013-11-27 17:24
#134

Tappat bort min kompis present!

Det är en 3.5 centimeter stor Mumin figur i plast. Den ligger i en liten plastpåse och försvann ganska snabbt efter att jag fått hem den.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

annaelisabet
2013-11-27 19:19
#135

Svar Till #122 av maikailoa Vet tyvärr inte vem det skulle vara. Den enda det skulle kunna stämma in på är mor min (svarthårig ofat håret uppsatt i en boll, medelålders osv) . Men jag har letat överallt hemma och jag har inte hittat något av dem. Är även säker på att en av dem ligger i min pojkväns lägenhet även om jag inte hittat den. Tack för att du gjort ett försök iaf! Om du tror att du kan se mer så kan du gärna få göra ett nytt försök! Oerhört tacksam att du tar dig tid! :)

pyret222
2013-11-27 22:26
#136

Mitt ett silverarmband är borta som jag fick av min mamma, de är så att man kan byta ut små delar av armbandet till andra brickor. Vill gärna hitta det

Min svarta plånbok, tur nog tog jag ur körkort och visa kort, men ica kort och andra kort kvar.

Jenniferan
2013-11-28 13:53
#137

Har ingen aning om vars min tornedalsring kan vara, har försökt komma på vars och har letat, kan du se något mer..?

Cireea
2013-11-28 17:39
#138

Söker efter min ID-bricka som man får när man föds, en sån där silvrig. Den har varit borta ända sedan jag flyttade hemifrån till en lägenhet med min pojkvän.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maikailoa
2013-11-28 23:24
#139

#124 av rinrats 

"Hej. Vi letar en digital febertermometer för öron"

Förefaller finnas i ett djupblått högt och kanske runt föremål, med valkar runt om på mitten, känns inte direkt som en vas för den verkar vara fast i ändarna med stora kantiga block.

Men ytan känns som koboltblått glas.

Maikailoa.

Annons:
Maikailoa
2013-11-28 23:35
#140

#125 av Nadiabenamer 

"Hej! Jag fick ett halsband"

Första känslan är som omkring ett föremål på en gräsmatta, det är något stort och långt, men inte så högt, metall, i änden ser man som band som går i kors på olika vis.

Andra känsla är att man ska in i ett utrymme, under en rundad men väldigt knagglig yta, och sedan en till rundad yta under det, som kilar ihop med den övre;  det utrymmet är upplyst på ett liknande vis som i ett kylskåp.

Maikailoa.

sanna91
2013-11-28 23:38
#141

#69 , din beskrivelse var ganska fel tyvär då halsduken hittades ute för två dagar sen vid gångvägen. Mvh

Maikailoa
2013-11-28 23:45
#142

#126 av annapahlin 

"Kan du möjligtvis se något om hur det ser ut i omgivningen"

Omgivningen ser ut för mig: nära, rakt fram står det en hög svart "gestalt", som en sorts Darth Vader, och nertill är det en räcka med öppningar med lock. Locken skall kunna vara sådana som man kan trycka åt sidan och som fjädrar tillbaka.

En ledtråd kan vara: ett litet ljus, på en tråd, som man har ovanför huvudet.

Maikailoa
2013-11-28 23:52
#143

#127 av Mimmilind95 

"Min katt"

Jag känner inte av någon katt omkring detta, men bara ett långt föremål som verkar vara inslaget i papper.

Maikailoa.

lollo33
2013-11-29 10:38
#144

Hej Maikailoa!

Vi vet nu med all säkerhet att min mobil är stulen, dock behöver jag din hjälp! Kan du se om det är båda pojkarna som stulit mobilen eller är det  pojken med namnet A eller är det pojken med namnet J? vore tacksam för snabbt svar mvh/Lollo

Lollo33 Glad

Nadiabenamer
2013-11-29 12:00
#145

Hej igen! Jag skrev inlägg #125 om mitt halsband! Kan du utveckla lite mer? Måste hitta det! :(

EK_19
2013-11-29 12:50
#146

Hej,

har tappat bort min iphone och bankkort (spärrade så klart) som fanns i en iphone-handledsväska och jag har letat inne och ute där jag tror jag glömde den (på simhallen), de som jobbar på simhallen har letat där minst 2 ggr om, jag har letat i bilen, utanför huset och inne i huset - men hittar den bara inte. Hoppas att jag ändå malplacerat den i huset men börjar bli uppgiven.

Inget inlämnat på Polisen eller matbutiken där folk brukar lämna saker då jag kollade.

Om någon kan se var den blivit av eller om den blivit stulen (intuitivt tror jag inte det, men kanske har jag fel) så skulle jag vara väldigt tacksam bara för att komma närmare var/hur den försvann och/eller, exakt var den är 🙂 

Tack till dig som tar en stund till hjälpa mig att 'söka'.
Varma hälsningar
Elisabeth

Annons:
Maikailoa
2013-11-29 21:19
#147

#132 av Torparmor 

"Tack! Vi har två stora förråd med stolar allra längst in. Kan du känna om den ligger i något annat och om jag skulle behöva pannlampa ifall det är kväll eller natt när jag letar?"

Hmm… ja, där verkar vara ett draperi med ringar, nära väggen (kanske i närheten då)

Och sedan på golvet ligger några "askar" och på dom står det en "kantig kokosnöt med en fläkt på toppen".

Maikailoa
2013-11-29 21:30
#148

#133 av hannea 

"#19 
Fortfarande på jakt efter surfplattan som ska ligga i ett turkost fodral. Dottern köpte den för nästan 2000kr och den har varit borta i ca 1/2 år. Mer detaljer vore tacksamt :)"

Var detta en äldre fråga? Nå, det spelar ju ingen roll.

"surfplattan"

Verkar som att den kan finnas ut mot ena kanten på en möbel, (vänster kant kanske), där är som flera rätt smala ljusbruna remsor som går ner, ihop men separerade, möjligt att där är lite guldfärg i skarvarna. Knappast några lådor för i så fall står dom upp. Man ser det ljusbruna området tydligt men inte något mer.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-29 21:45
#149

#134 av KaiPon 

"Tappat bort min kompis present!"

Svårt att få fram något vettigt här.

Lösryckt såg jag en sorts mörkgrön upphöjning med stege eller kana på sidan, (kändes simbassäng relaterat), och en rosa ram, plast, och med badrumskänsla. Ram alltså, ganska tunn, fyrkantig och med ett runt hål i mitten.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-11-29 21:53
#150

#136 av pyret222 

"Mitt ett silverarmband är borta"

Får fram några sådana här ledtrådar: en lång tub av någon sort, blanka skärvor, som skärvor av glas, något i stil med en flätad hästsvans, och vad som verkar vara en klar genomskinlig regnrock, (i vart fall ytan på en sådan).

Maikailoa.

KaiPon
2013-11-29 21:53
#151

#149

Nån simbassäng kan det inte vara, då jag vet att jag tappade bort den hemma. Kanske är i badrummet då. Ska se om jag kan hitta nånting dom liknar din beskrivning där…

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Torparmor
2013-11-30 12:43
#152

#147 av Maikailoa 

Får börja röja efter 1:a advent. Ett förråd har spetsgardiner på ringar i närheten av det hörn där bord och stolar står. Måste dock ta det dagtid då det inte finns någon ljuskälla där. Jag hoppas det är rätt plats. Tack för hjälpen!


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

redheadgirl
2013-11-30 15:44
#153

#128 av Maikailoa 

Min man har fortsatt att leta utan framgång och vi har letat vid de föremål som skulle kunna liknas vid ett oljefat/tunna :(

Annons:
KaiPon
2013-11-30 15:49
#154

#149 av Maikailoa 

Hittar fortfarande inte den. Finns det nåt mer du kan ge?

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

InkaAthilea
2013-11-30 20:10
#155

Mina favorit-CDskivor. Jag har under några år letat frenetiskt efter några cd-skivor jag hållit mycket kärt. Jag vet inte om jag tappat bort dem eller om någo tagit dem. Skulle bli jätteglad om någon kan se var dem är. Tack på förhand.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

KaviaR
2013-12-01 01:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

jag har endera blivit bestulen eller så har jag i min sinnesförvirring lyckats blivit av med mina kåpor som jag använder varje dag :/

senast jag såg dom så hade jag dom på huvudet och pratade i dessa och när samtalet var över så lade jag dom naturligtvis någonstans, men vart? skulle verkligen uppskatta om någon kunde hjälpa mej med detta då jag inte har råd att köpa ett par nya samt att jag behöver dom på mitt arbete, ska försöka att lägga in en bild på dessa men om jag itne lyckas så finns det bilder på google, kåporna heter "Peltor WS4"

Mvh marcus

Krimakan
2013-12-01 11:16
#157

Hej Jag har förlorat en bilnyckel som jag skrivit tidigare om. Har letat och letat men den är fortfarande borta. En svart oval klump med infällbar nyckel Den har 4 knappar med bilder. 2 hänglås och 2 dörrbilder. Behöver veta om den är inne eller ute. Och om den är i närheten av vårt hem? Mvh Krimakan

Ribessa
2013-12-01 11:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Min underbara blus har sprungit bort… Jag blir helt tokig för att jag har letat överallt! Är det någon som kan ge något tips om var jag kanske har råkat gömma den?

Maikailoa
2013-12-01 22:35
#159

#137 av Jenniferan 

"Har ingen aning om vars min tornedalsring kan vara, har försökt komma på vars och har letat, kan du se något mer..?"

Inte enkelt det där, men jag får upp två saker: ett är någon sorts olikfärgat täcke man lägger över länden på en häst och ett annat är en person som sitter som framför en orgel, på ett liknande vis alltså.

Maikailoa
2013-12-01 22:39
#160

#138 av KaosarN 

"Söker efter min ID-bricka"

Ser ut som att har den inne i en ljusstake i lera, grå på utsidan och brun i öppningarna. En sådan som man ställer ett ljus inne i, i så fall.

Maikailoa.

Annons:
Maikailoa
2013-12-01 22:47
#161

#144 av lollo33 

"Hej Maikailoa! 

Vi vet nu med all säkerhet att min mobil är stulen, dock behöver jag din hjälp! Kan du se om det är båda pojkarna som stulit mobilen eller är det  pojken med namnet A eller är det pojken med namnet J? vore tacksam för snabbt svar mvh/Lollo"

Får till mig: något (plagg) som är i två färger, grön-brunt och gulaktigt, sam vad som verkar vara ett märke på hjässan, (ev. ett sår).

Maikailoa
2013-12-01 22:57
#162

#145 av Nadiabenamer 

"Hej igen! Jag skrev inlägg #125 om mitt halsband! Kan du utveckla lite mer? Måste hitta det! :("

Där ska finnas något som man kan sitta på, det är inte tänkt att sitta på för det är för smalt, kanske 5-10 cm brett, men lagom högt. Det är vad jag ser, en tämligen slät, ljusgul kant (en mur kanske), där man kan sitta, fast ändan hamnar utanför.

lollo33
2013-12-02 10:45
#163

Får till mig: något (plagg) som är i två färger, grön-brunt och gulaktigt, sam vad som verkar vara ett märke på hjässan, (ev. ett sår).

Tack Maikailoa! oj oj båda pojkarna har nått typ av ärr i pannan, kläder blir svårt att kolla upp, kan i och för sig kolla upp gamla kort och se efter om nån av dom bär nått sånt plagg, försök se om du ser om nån av pojkarnas första bokstav i namnet är A eller bokstaven J! vi är nära en konfrontation med den vi misstänker ha mobilen nu, alltså köpt den! kan du se om det är rätt pojke?! Uppskattar verkligen all din hjälp mvh/Lollo

Lollo33 Glad

idamarie123
2013-12-02 16:01
#164

#96

Tack för ditt svar! 

Jag har letat och funderat på vart det kan vara det du beskrev men vi har fortfarande inte hittat honom. 

det har gått ett antal veckor nu och jag börjar så klart undra om han fortfarande lever.. är det nått du kan bekräfta? 

Eller har du någon mer ledtråd vart han kan vara?

Andreen
2013-12-02 21:07
#165

Hej
Jag letar som en tok efter mina jultomtar och julpynt som ljuslyktor snögubbar. Hittar inte nånstans vart jag "städat" undan det.
Jag blir helt förtvivlad och ledsen.
Snälla hjälp mig hitta mina julgrejer

Mia ❤️

Maikailoa
2013-12-02 21:34
#166

#146 av EK_19 

"Hej,

har tappat bort min iphone och bankkort"

Det jag får fram är: utomhus, stadsmiljö, en mindre folksamling, även barn, och en borste. Antingen handlar det om en handhållen borste eller så har man borstat gatan.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-12-02 21:42
#167

#154 av KaiPon 

"#149 av Maikailoa 

Hittar fortfarande inte den. Finns det nåt mer du kan ge?"

Jo, där ska finnas en form som en liten stående ask, och på ena sidan är det som formen av ett avlångt lampglas, alternativt att där finns en avlång flaska inne i "asken", som man kan se delvis. Kan vara ett snöre på toppen. Verkar vara i ansiktshöjd.

Annons:
Maikailoa
2013-12-02 21:49
#168

#153 av redheadgirl 

"#128 av Maikailoa 

Min man har fortsatt att leta utan framgång och vi har letat vid de föremål som skulle kunna liknas vid ett oljefat/tunna :("

Det kan vara där det finns ett nät, eller ett sorts nät-staket, som gör en rund sväng, och man ska se inifrån svängen, och ner mot marknivån. (Det nätformade är alltså inte rakt eller ett hörn, utan det svänger runt på något vis.)

Maikailoa
2013-12-02 22:01
#169

#155 av InkaAthilea 

"Mina favorit-CDskivor."

Får inte fram något påtagligt här. Men ska kunna vara i närheten av där ni har ett högt och smalt föremål, som är "lejon"-färgat, och kanske nederdelen är som kupor i rutigt läder som sitter i varandra, kanske, i vart fall en kupformad nederdel och sedan går det iväg uppåt.

Även kan där finnas en mörkgrön "brodering", alltså någonting annat, plan och hänger nog, som en brodering. Motivet är ungefär som ett gäng kaniner som spelar krocket. Bildligt talat.

Maikailoa.

Maikailoa
2013-12-02 22:06
#170

#156 av KaviaR 

"mina kåpor som jag använder varje dag :/"

Förefaller som att dessa finns på en hylla. Över hyllan är där som ett nät av ribbor, i vart fall på ett ställe går dom rätt upp och ner, och sedan är det annorlunda på sidan om. På hyllan verkar det ligga en flaska med röd kork.

Maikailoa.

EK_19
2013-12-02 23:11
#171

#160  Maikailoa

Tack för att du tog dig tid! Ja, då är den inte på gården eller här hemma i alla fall så då får jag nog se den som förlorad eftersom den inte verkat bli upphittad (uppstartad)=>inlämnad. 

Tack i alla fall 🌺

lollo33
2013-12-03 10:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Hej Maikailoa! Har kollat foton på killarna och hittar ett märke/ärr i hårfästet vid mittbenan på en av dom, dock är bilden dålig med det syns lite grann…den andra killen kan jag inte se nått synligt ärr på! skickar bilden här så får du se om det var det du såg mvh/lollo

Lollo33 Glad

Sitza
2013-12-03 11:08
#173

#58 av Sitza (förra tråden)

Tack snälla Maiakola för att du försökte se var min duk finns. Jag kan dessvärre inte förstå vad det skulle vara för något som liknar ett litet grått staket, och som jag har vikt, trots att jag letat. Men kanske kommer den fram en dag när jag minst av väntar det.

Sitza

 "Jag saknar en liten fyrkantig duk"

Om du kan tänka dig att du har något som är som ett litet grått staket, och som du har vikt ihop; det går inte att vika tvärt, men så att det blir en rund böj, och så ligger det i lager fram och tillbaka. Där skulle den kunna finnas.

Staket, alltså ungefär som en järnvägsräls till formen, med syllarna.

Maikailoa.

Amandla
2013-12-03 11:17
#174

Har ni inte fått hjälp ännu så skriv gärna ett nytt inlägg i den nya tråden:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/529dafbdce12c4791f000add-borttappat-traden


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: