Annons:
Etikettövrigt
Läst 4583 ggr
Olive
2013-10-30 08:38

Att bända element…..?

Varje stjärntecken hör tydligen(?) till ett element som t.e.x vatten och luft. Jag har surfat runt på internet och det finns väldigt många hemsidor om att bända elementen det vill säga få dom att röra på sig utan att man flyttar dom med hjälp av dina händer. Jag är inte säker på om det är sanning eller lögn men det finns så otroligt många hemsidor och långa texter om "bändning," det måste ju ta otroligt lång tid att skriva det och om det inte ens är sant så måste det ju bara ha varit ett stort slöseri med tid.

Jag har hittat videor och bilder på folk som t.e.x "vattenbänder" många av dom ser väldigt verkliga ut men dom kan ju vara photoshopade eller något liknande. Det var en video som var väldigt cool och som inte verkade redigerad alls. Det var en tjej som höll sin hand brevid strålen från en vattenkran och efter en stund så började strålen böja sig mot hennes hand utan att hon snuddade den.

När man ser sådant så börjar man bli osäker.

Jag vill inte verka dum eller korkad som tar upp det här men jag tycker att det verkar väldigt intressant.

Annons:
lollolovee
2013-10-30 15:15
#1

Flickans hand kan ju vara elektriskt laddad ;) personligen tycker jag att det låter väldigt fräckt att vattenbända mm mera men tror inte på det något mera :/ tror däremot att man kan lära sig att sammarbeta med elementen, jag själv kan få eld på tex tändstickor att slockna utan att röra elr blåsa på dem :)

Josse5233
2013-10-30 19:59
#2

Det låter väldigt häftigt i alla fall :)

Ha en trevlig dag! 

Jesperlinden97
2013-10-30 21:25
#3

Bilden är ju från filmen The Last Airbender ;) 
Men det hade varit sååå coolt att kunna bända vatten, min dröm typ, haha ;)

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Fru Katla
2013-10-30 21:29
#4

Jag är nästan säker på att det finns en naturlig förklaring till det där med vattenstrålen. Nåt man kan göra som kul experiment. Fast hur det gick till minns jag inte, men det borde ju gå att googla fram. :) Måste se mycket märkligt ut. :-D

JonasDuregard
2013-10-31 01:12
#5

#4 Man kan använda en elektrostatiskt laddad plastbit. Ta en linjal och gnugga den med en filt och håll den sedan brevid vattenstrålen. Du får förhoppningsvis en svag men synlig effekt.

Har man bättre utrustning kan man få tydligare effekt, som i den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=7b-w0oWttN0

Arijon59
2017-03-31 12:39
#6

Flickans hand kan ju vara elektriskt laddad ;) personligen tycker jag att det låter väldigt fräckt att vattenbända mm mera men tror inte på det något mera :/ tror däremot att man kan lära sig att sammarbeta med elementen, jag själv kan få eld på tex tändstickor att slockna utan att röra elr blåsa på dem :). 

Där är ju en början till att bända. själv kan jag inte bända. Men jag har kunnat i ett annat liv. så man kan bända men i detta liv är vi mer begränsade än i andra.

Så om du vill lära dig bända Olive så får du först lära dig att gå i mot denna världs fysiska lagar. För i andra dimensioner behövs inte det fysiska och materiella. Och att komma så långt att man kan bända kräver kolossalt mycket Sinnes och Själsträning

Ha en fin dag ❤️

Annons:
Magi-cat
2017-04-01 09:06
#7

#6 Frågan är från 2013 och TS verkar inte ha varit aktiv sedan dess, så det kommer nog inget svar…

Jag förstår inte hur man skulle kunna frångå de fysiska lagarna?

Allt som visas i klippen följer också fysiska lagar.

En tråd på OF behandlade också detta ämne:

http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/5270ce89ce12c46ed200113b-banda-elementen


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Arijon59
2017-04-01 09:46
#8

Jag menar att man kan bända men för att kunna göra det måste man använda lika mycket andlig energi för att trotsa det fysiska lagarna

Ha en fin dag ❤️

Upp till toppen
Annons: