Annons:
Etiketterdiktercitatvisdomsord
Läst 2564 ggr
twoodblue
2013-07-06 13:59

Dagens Poesi: Livets återfödelse.

Granaterna faller och skotten smattrar, Ta skydd ropar han! Vi står där, helt underlägsna mot den hårda armén. Vi har enbart 100 soldater kvar mot deras 1500. Vi är helt underlägsna och Vi går ett hårt motstånd till mötes! 

Plötsligt kallad dom in förstärkning. Ett stort plan korsar himlen och släpper en stor bomb på det sista av oss.

Kriget är dock inget krig här på jorden, det är ett krig inom mig.

…Läkaren står där vid min säng och försöker förgäves att återuppliva mig med en hjärtstartare. Sekunderna går och strax har dom övergått till minuter.

-För f*n!!  Ropar läkaren,  Våga inte dö!!

Klockan är   03.45 och patienten dödsförklaras. Defibrillatorn flyger vid detta tillfälle genom hela sjukhuset. Det var nämligen läkarens bäste vän, därför tog han det så hårt!

Strax innan patienten dog märkte läkaren något konstigt, i hans huvud hörde han patientens röst, som sade: Jag älskar dig, och namnet på den kvinna med dom 10 gyllene bokstäverna i hennes namn. Det var den människa han hela tiden hade pratat om.

Då läkaren hela tiden visste att patienten inte trodde på livet efter döden, insåg han att det enda som överlevde, var kärleken till denna kvinna.

2 Dagar efter händelsen, bestämde sig läkaren att besöka patientens hus. I en låda hittade han ett kärleksbrev till den kvinna, som patienten så oerhört mycket älskade.

När han hade läst klart brevet, insåg han att kärlek är nog det starkaste som finns.

Dagarna gick, åren lika så, läkaren och den vackra kvinnan blev äldre och äldre, en dag lämnade även dom två, denna jord.

Tiden tickade på,  jorden blev sämre och sämre och även universum. En dag imploderade bara allt och inget existerade längre. Allt var borta! Varken, stjärnor, rymd, planeter, galaxer, liv, färger samt känslor fanns kvar, inget!

…Förutom en sak. En liten prick i det tomma intet, en liten prick som kom från mannen som älskade denna kvinna.

I brevet som läkaren läste stod det:

Min Älskade F********* , Jag älskar dig mer än livet själv, du är anledningen till att jag vaknar varje dag. Kommer det någonsin att bli jag och du? Oavsett vad som händer, så kommer jag alltid att älska dig, i all evighet, till och med när inget längre existerar!

…Pricken är ostabil och en dag kommer den att explodera, då kärleken till henne är så stark. Den dagen är början på ett nytt universum, där du min älskade , är början på allt liv, du är mitt big bang!

Beautiful Dreams…

Annons:
Fjäril
2013-07-07 22:32
#1

Det var djupt, fint och sorgligt på samma gång. Om världen och allt. Har du skrivit den?

Sajtvärd på Övernaturligt

twoodblue
2013-07-07 22:39
#2

Tack :) ja, det är jag som har skrivit den, är väldigt poetisk av mig.

Beautiful Dreams…

Upp till toppen
Annons: