Annons:
Etikettertvtidningarradio
Läst 5139 ggr
skotty
5/27/13, 12:27 AM

Det okända - TV

Är det någon här som har någon erfarenhet av TV programmet Det okända? Det spökar riktigt mycket här och funderar starkt på att kontakta dom.

Annons:
[Amadina]
5/27/13, 10:09 AM
#1

Jag vet egentligen inte jättemycket om det programmet - jag har bara sett ett fåtal program, eftersom jag inte äger någon TV, och det inte går att se så mycket på play och sådär. Men jag såg ett program som de gjorde från en plats i närheten av där jag bor, och även om jag inte alls kan känna av lika mycket saker som de kan, så var det ändå häftigt hur jag liksom fick bekräftat att de energier jag själv hade känt av där även uppfattades av andra. :) Det skadar väl kanske inte att kontakta dem, oavsett? Det kan nog bli en väldigt spännande grej! :D Vet du hur det är med det programmet nu, dock? Kommer de att filma ytterligare säsonger?

Britt-Marie
5/27/13, 10:43 AM
#2

Jag har sett programmet flera gånger, ja så ofta jag kunnat. Men vet inget om hur inspelning eller så går till.

Men vet att de vart här och filmat på min hem ort. Så det skall bli riktigt intressant att se hos vem det är och om det är någon jag känner.

Det har vart program från Ludvika från ett Loppis där, det Loppiset har jag jag besökt många gånger.

Elauren
5/27/13, 10:58 AM
#3

Programmet har varit hemma hos min kusins kompis, varpå hon berättade saker om att de dom gjorde var helt och hållet sant. De hade hjälpt till med andarna och så vidare. 

Min bror jobbade även som ljudtekniker på samma bolag, då han hade träffat programledaren. Han frågade, då han är skeptiker, om allt verkligen var sant. Och tydligen så var det. De gjorde inte till något, och hon själv blir lika förvånad varje gång. 

Själv älskar jag att titta på det, för att det är så otroligt intressant. ;)

skotty
5/27/13, 4:56 PM
#4

Okej, jag har skrivit till dom nu så vi får se.

Jag har ju också sett det under alla år men undrade mest om det var någon som hade haft dom hemma :)

[Amadina]
5/27/13, 5:04 PM
#5

Hoppas det leder någon vart, då! :D

tarotlasse
5/27/13, 7:41 PM
#6

Ja visst fungerar det när man får lära sig att stänga ner då är man inte längre motaglig för andekontakten och det blir helt lungt i huset. 

Men får du inte lära dig att stänga ner ja då får man de andarna som är närvarande att lugna ner sig och det blir lungt enbart för stunden.

Sedan så dröjer det inte länge fören nya andar ser att man är öppen och så är det i gång igen. 

Var hos ett par som flyttat  över 10 ggr och oavsett var de flyttade så flyttade de in i spökhus . 

De hade samanlagt lagt ner ca 200 000 kr på olika medium som hjälpt dem för stunden och sedan var det i gång igen. 

Inte ett enda av dessa medium hade lärt paret att själva hantera sin medialitet och själva kunna bestämma när de vill och när de inte vill ha dessa andekontakter. 

För Andevärlden finns precis överallt i precis alla hus och platser i hela världen och är man öppen så upplever man dem. 

Vi har ju även fått se liknande fall i tv programmet  det Okända där folk flyttar från hus till hus men alltid flyttar in i  nya spökhus.

Så ända sättet är att lära sig att stänga ner och lära sig att hantera sin egen medialitet men de flesta av mediumen i Det Okända lär ut det så inga konstigheter i det. 

Själva inspelningen  när Tv teamet kommer så brukar inspelningen på gå i 2 dagar. En dag  med programledaren  och miljö bilder mm  och   en dag med mediumet.  

Sedan klipper man i hop detta till  ca 40  minuter vilket blir resultatet när alla reklam är borta. 

Så ett enormt arbete och mycket tid som ligger bakom ett enda  tv program. 

Men mediumet har inte den blekaste aning om vem de ska till eller vad som skett o sker i huset. 

Mediumet får bara veta en mötesplats där Tv teamet  möter mediumet och sedan åker till själva inspelnings stället så inget fusk där inte.   

Det mediumen upplever och berättar är absolut inget fejk. 

Det är en lång arbets dag och mycket filmning så naturligtvis klippar man i hop godbitarna av all denna filmning och naturligt vis tar man bort de som inte stämmer alls.  Så verkar ju som mediumen är så grymt träffsäkra  men som sagt  nedklippt och godbitarna vi får se. 

Är ju ingen som  velat se  ett 15-20 timars  tv program. 

Men det kan vara så många timmar  kanske  ännu mer i bland som  filmats för ett enda  tv program. 

Lasse

Annons:
TezzD
5/27/13, 8:49 PM
#7

Jag kan kolla med en god väninna till mig, dom har varit med avsnitt 6 om inte jag minns fel denna säsongen.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

skotty
5/27/13, 11:14 PM
#8

#6 Öppen vet jag att jag är då jag kan se och "prata" med dom, men är inte så bra på det än.. Vi vill mest bara ha hjälp med vad dom vill. Mina systrar däremot är riktigt rädda. Så vi får väl se.

#7 Gör gärna det :)

TezzD
5/27/13, 11:17 PM
#9

Då ska jag fråga henne imorgon :)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Necorin
5/28/13, 1:04 PM
#10

Jag vill inte verka skeptisk på något sätt men är inte ens säker på att andarna vill något speciellt. Jag har också flyttat mycket och varje gång hamnat i ett nytt spökhus. De upplevelser jag har haft är snarare att de gillar att vara med mig eftersom jag kan uppfatta dom och omedvetet har gett dom energi inte att de vill något särskilt. Men jag kan vara helt ute och cykla.

skotty
5/28/13, 1:31 PM
#11

#10 Dom här vill något då dom försöker men jag kan inte "förstå" dom eller vad man ska säga. Sen är det någon som är här som inte ska vara här osv. Vill inte berätta alltför mycket här liksom :)

TezzD
5/28/13, 4:32 PM
#12

Så här gör du

Anmäl dig till Det okända

ARTIKEL 

2012-11-07 KL 09:00

Nu söker vi nya spännande fall inför nästa säsong av Det okända. Behöver du hjälp av våra medium? Fyll i formuläret här nedan om du är intresserad och kan tänka dig att medverka i tv.

Maila till medium@tv4.se

Inkludera svar på följande:

Namn:
Adress:
Postnr. & ort:
Telefon:
Mobiltelefon:
E-mail:
Berätta om ditt fall:

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

skotty
5/28/13, 11:04 PM
#13

#12 Ah men det där vet jag ju, har ju sökt in. Tänkte mer hur man får svar, vad som händer om dom hör av sig osv :P Och framförallt om dom kommer :)

Annons:
TezzD
5/28/13, 11:16 PM
#14

Det står på sidan :)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Camia7]
5/29/13, 11:43 PM
#15

Nej andarna slutar inte "spöka" för att man stänger ner, man känner bara inte av dom när man stänger

Upp till toppen
Annons: