Annons:
Etikettmedium
Läst 13017 ggr
[akumas7]
2012-10-08 20:59

Riktiga medium

Hej Hej.

Jag har nu gåt till 9olika sorters medium/siare/spådamer. Och de flästa av dessa har hitat på saker rakt av, där ingenting har stämt och ingenting kommer att stema då det är så inte jag. Ja vet ibland gör man saker som man inte brukar göra. Men man gör inte sådana saker hela tiden.. Och jag är inte nöjd med nåstan någon, en var jag nöjd med men jag fick inget veta om min framtid utan det ända jag kommer ihåg att jag fick veta var att andevärlden finns. Hon sa en massa saker som nyligen hänt och saker jag har pratat om mm Jag fick dock ingen inblik i min framtid.

Finns det värkligen några riktiga medium/siare/spådsamer, där det dom säger faktiskt händer? Om ni skulle rekomendera ett sådant medoum/spådam vem skulle det vara? Och vem är det och var finns den här personen?

Hällsningar E

Annons:
JonasDuregard
2012-10-08 21:05
#1

"Finns det värkligen några riktiga medium/siare/spådsamer, där det dom säger faktiskt händer?"

Kort svar: nej, det finns det antagligen inte.

Men det finns en och annan här som gör en annorlunda bedömning vet jag Oskyldig.

delfinos
2012-10-08 21:09
#2

Jag vet bekanta som gått till medium, och som det stämt för. Men när jag har gått till ngn har det dem sagt om framtiden inte stämt så bra. men jag tror att det finns seriösa och bra medium men dem är svåra att finna.

Denna kommentar har tagits bort.
katsy
2012-10-08 21:21
#4

Är det så viktigt att få reda på sin framtid egentligen?

Jag är glad att jag inte vet något för då finns hopp och nyfikenhet kvar, det viktigaste är för mig att leva nu och idag, göra det bästa av det..

Mycket av livets tråkigheter hade jag blivit knäckt av om jag hade vetat om dem..man kanske låter sig styras av spådomar om framtid?

Fjäril
2012-10-08 21:25
#5

Hej akumas7,

Ja vad ska jag svara? Jag kan inte uttala mig om de har varit riktiga medium eller inte, men jag kan svara ja på att det finns riktiga medium Glad

Jag förespårkar inga spådomar eftersom vi bör nå vår väg i livet själva. Dock kan alla behöva vägledning, men det behöver nödvändigtvis inte vara via ett medium, eftersom jag anser att alla kan tipsa och råda sin medmänniska.

Får jag fråga varför du besökt flera medium i samma fråga?

Sajtvärd på Övernaturligt

lenjon1
2012-10-08 21:26
#6

Akumas7. Så många medium, dyrt och en stor besvikelse förstår jag.

Jag varken kan eller ska rekommendera några även om jag vet att de finns, så klart. Men det är ju också så att vi människor är födda med en fri vilja och andevärlden kan inte säg att så här blir det…då skulle du på något sätt sluta leva och bara vänta på att det mediet sagt ska ske.

Din värld, din verklighet, din framtid den skapar du själv och andevärlden är med dig och leder dig om du lär dig lyssna på din intuition. Försök att utveckla den.

Om någon säger att du ska träffa den "rätte" och han/hon ser ut si eller så…då skulle man aldrig våga satsa på någon som ser annorlunda ut för mediet sa att…Förstår du hur jag tänker?

Kram Lena

Annons:
[MikeW]
2012-10-08 23:11
#7

Jag håller med lenjon1.

Fast du vet, du skapar din egen framtid. Om du skulle gå till ett medium(som kan verkligen se in i framtiden) som säger att i morgon så kommer du ha på dig en gul t-shirt.

Då kan du frivilligt ta på dig en blå istället! Du skapar din framtid medans du går på livets väg. Vad du väljer att göra påverkar din framtid.

Så du kan helt enkelt göra en lista på vad du vill ska hända i din framtid och sedan ta din lista och gör dom sakerna möjligt!

Skriver du att du ska åka till USA så sparar du pengar och gör det en dag! =)

Ha en bra dag! :)

[GunillaF]
2012-10-09 00:05
#8

Ett mediums uppgift är att ge "bevis" för att det finns ett liv efter detta, inte att spå någons framtid.

Att ge så bra beskrivning av anden att du utan tvivel ska veta vem det är.

ALPHIRA
2012-10-09 00:46
#9

Nä men nu blir jag lite förvirrad här.

-Det blir jag väldigt ofta med er, förresten…Glad

Vad jag förstår så det är inte riktigt samma sak att vara ett MEDIUM och att vara en siare/spådam/spå"gubbe".

Jag har alltid trott att ett medium har med andevärlden att göra. -Och visst, det kan också en siare/spådan att göra men att dom jobbar ofta med något annorlunda hjälpmedel, metoder och förutsättningar. Men dom har säkert en stark intuition. Och det kan räcka många gånger.

Har själv träffat människor som spått åt mig på olika sätt, kollat mina handflator, stirrat in i en kristallskål, använt kort, tittat mig i ögonen mm mm. Utan att glömma kaffesump.

En del av det dom sagt har stämt och en del inte.

Många här har som skrev tidigare, har rätt. Man har en fri vilja och formar själv sitt liv och leverne.

tarotlasse
2012-10-09 04:15
#10

Ja du jag vill klargöra för dig vad som är vad när det gäller medium,siare  spågummor/Gubbar eller andra personer som arbetar medialt.

När det gäller Medium så ett Medium är en person som arbetar med att prata med Andevärlden och visa på Andevärldens existens.

Ande världen pratar ytterst sällsynt om framtiden eller ger rådgivning om saker som ligger framåt i tiden.

När man arbetar som Medium så är mediumets uppgift att utan att ställa frågor till klienten kunna få en kontakt med en avliden anhörig eller vän till klienten.

Mediumets uppgift är att kunna beskriva denna Ande både till utseende hur den var som person och till sättet och även beskriva specifika saker om andens liv, händelser eller favorit saker kan vara en tavla en bil eller i bland kan den berätta om sin favorit maträtt. Det ska vara sådana specifika saker så att klienten kan känna igen anden som mediumet beskriver.

Sedan finns det inget medium som är 100% korrekt Andevärlden komunicerar inte med rakt tal som vi fysiska personer gör.

Andevärlden kan visa en bild för oss som vi då ska tolka och beskriva den kan säga några ord  och den kan visa oss med olika känslor i kroppen. Så det blir som en rebus och all information vi får det går i genom vår egen hjärna och det logiska tänkandet är för oss medium det värsta hindret.

Så oftast är vi inte 100% korekta jag kan uppleva och känna ett hår som går till nacken och genom mina känslor och kanske beskriva det som en page frisyr men i själva värket hade anden ett lagt hår.

För jag känner bara håret jag ser det inte eller vid en annan sittning kanske jag ser frisyren som en bild och då kanske jag inte känner ngt.

Så kan vara så olika gång från gång och från medium till medium.

Sådana fel tolkningar som händer men det mesta ska kunna kännas igen.

När sedan Anden ger budskap till klienten så har jag aldrig varit med om att en ande har gett råd om saker som ska ske 1 år eller 5 år i framtiden dom ger heller aldrig besked om dödsfall i familjen eller pratar om svåra sjukdommar eller varnar för olyckor i framtiden.

Det dom kan göra är att ge råd om nu tid och den aktuella situationen men för det mesta så vill dom visa sin kärlek och sina känslor som dom kanske inte var så bra på att visa när dom levde. Men framförallt så vill dom vissa att dom existerar och att dom fortfarande finns runt omkring oss.

När det gäller att sia om framtiden och ge medial vägleding så i England och utomlands så gör man klar skillnad på vad ett medium sysslar med  eller som man säger där att arbeta som medium eller med Psychic reading eller Psychic Medium.  Finns inget bra ord för det på svenska men medialvägledare är väl ett bra ord vill jag säga.

Jag har varit på många storseanser där medium sagt sig prata med Andevärlden men inte haft en enda Andekontakt på hela kvällen för det kan man se om man arbetat som medium ett tag. Då har mediumet dels ställt frågor och även frågat personen i publiken om vem den vill ha kontakt med o sedan har den helt enkelt läst av personen med sin intuition så har inte funnits ngn ande där. Eller medium som går runt i publiken o lägger händerna på dom eller håller dom i handen ja då läser dom också av personen utan att ha ngn ande kontakt men man kan få ruggigt bra info om man är duktig på att läsa av med hjälp av intuitonen.

En medialvägledare, Siare, spågumma/gubbe tarotläggare Kanlisering av guider o änglar går under denna kategori Psychic Medialvägledare.

Som siare spågubbe osv då arbetar man inte med andevärlden som ett medium utan då arbetar man med sin egen intuition och inre röst. Det fungerar precis likadant som att komunicera med andar men ändå så olika. För du har inte med dig ngn ande som komunicerar. Utan du får informationen från ditt eget inre jag skulle vilja säga från din egen ande o själ.  För även om vi består av en fysisk kropp så har vi ju också en ande och själ inom oss. Denna kan vi ha en ruggigt bra kominikation med och här där kan vi få till oss dessa råd och möjlighter om vad som ska ske i framtiden som Andevärlden är så restrektiva med.

Guider eller som vissa säjer änglar tomtar vättar osv är visserligen en närvaro och en kontakt på samma sätt som andekontakt. Men du kan aldrig lämna en beskrivning på dessa så dessa blir igenkända och få bevis på att mediumet verkligen har kontakt. Det är väldigt få personer som går till ett medium som vet vems deras guide är och har själv råkat ut för medium som beskrivit guider som jag själv aldrig har upplevt själv och mediumet blir röd i ansiktet och säger då är det nog en från ett tidigare liv. rent bedrägeri vill jag säga.

Men har även varit hos medium som med stor träffsäkerhet beskrivit min Guide.

Fast jag ger inte så mycket för dessa Ängla medium att komma in på en mässa där 10 st medium kanaliserar budskap från ärkeängeln Mikael samtidigt nej det köper jag inte o fins inget dom kan bevisa på att dom verkligen har den kontakten eller om dom läser av klienten intuitivt.

Nu tycker jag att det är väldigt viktigt att informera om att det finns inte en enda person i hela världen som kan berätta om vad som sker i framtiden.

Vi kan bara se möjligheterna på vad som kan ske men i slutändan så är det alltid den egna viljan och dom egna besluten som styr.

Så en spådom är bara en vägledning på hur man kan göra inte på hur det blir. Jag vet att det är siare som blir rasande på mig när jag säger så och att dom visst kan se vad som sker i framtiden och jag säger att dom får gärna spå mig och jag lovar att då göra precis tvärtom och på det viset kommer dom inte ha ett enda rätt i sin spådom.

Jag kan ge råd till en person om att t.ex att byta arbete var för ngt år sedan att jag fick upp att en kvinna skulle må mycket bättre om hon bytte arbete för jag såg en vantrivsel på arbetet. Jag berättade även att jag såg henne arbeta på ett nytt  ställe till våren men med helt andra personer runt sig men med liknande arbetsuppgifter.

Nu blev denna person väldigt besviken för det stämde att hon vantrivdes på sitt arbete. Hon fick inget annat jobb till våren. Jag frågade henne om hon letat och sökt annat arbete och på en ort inte lågt i från där hon bodde. Men det hade hon inte gjort vi vägledare vi kan bara visa möjligheten vi kan inte göra själva handlingen åt dom som i detta fallet söka ett annat jobb.

Samma sak råkade jag själv ut för några år sedan då jag arbetade på en mässa i en annan stad. En av mina nära och väldigt duktiga kollegor behövde lite vägledning så jag hjälpte honom med det.  I gengäld så läste han av mig han berättade då utan att jag sagt ngt att jag skulle på en fest veckan därpå. Att under denna fest skulle det vara två kvinnor som skulle uppvakta mig under kvällen och rådet blev att jag skulle välja kvinnan i rött.

Mycket riktigt så blev jag uppvaktad av två kvinnor denna kväll och den ena kvinnan hade röd klänning på sig.

Men nu var det så att det var en jätte snäll o go tjej på alla vis men lite stel o reserverad och hade barn som inte kom överens med min barn. Medans den andra kvinnan var en väldigt social tjej med mycket humor och som jag varit intreserad av ett tag så jag valde ju denna tjej i stället för kvinnan i rött.

Detta höll inte så länge men jag själv som gjorde ett val och inte följde dom möjligheterna siaren berättade för mig.

Så en spådom är enbart en vägledning och det brukar vara en riktigt bra vägledning men vi behöver inte för den skull följa detta och då påverkar vi även resultatet på spådommen.

Men i bland är det också väldigt positivt för då kan man även förhindra saker man inte vill ska hända. Hade för många år sedan en kille som kom till mig och frågade om ett arbete som han blivit erbjuden.

Jag fick upp bilder på en person bakom galler och bilder på en dommare i en domstol.

Så jag sade detta till min klient och frågade då om detta arbeta var inom lagens gränser eftersom jag fick upp ett fängelse straff.

Killen blev alldeles blek och berättar då för mig att det hade med organiserad brottslighet att göra.

Nu hoppade han av detta jobb och det blev inget fängelse straff för honom. Träffade honom senast förra veckan han kommer regelbundet ngn gång om året för vägledning.

Så även där jag får fel i en spådom kan detta vara väldigt lyckat men beror helt och hållets på klientens eget beslut inte på min spådom som bara är en vägledning inte på ngt som behöver ske.

Lasse

Fjäril
2012-10-09 08:02
#11

Jag tror inte att man behöver fokusera just på begreppet medium och att TS valt att använda sig av det i sin beskrivning. Det var bara en tanke och jag kan ha fel Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

tarotlasse
2012-10-09 23:49
#12

Jag kan ge ett jätte tydligt exempel på 2 helt skilda sätt för medium att arbeta på för ngt år sedan såg jag ett av dessa berömda och duktiga tv medium.'

Jag upplevde och kände att mediumet var väldigt ödmjukt och så gärna vill göra en både bra och informativ seans och vem tusan gör inte det.

Det var en enormt full lokal det var 600 peroner i publiken, bredvid medimuet ser jag en helt under bar gumma hon är så goo och käxchoklad. Jag älskade denna härliga gumma och den hurmorn hon hade  och jag såg denna gumma  och det gjorde mediumet också mediumet går till en  kvinna i publiken och berättar att anden var kvinnans mamma vliket jag också fick till mig nu sa kvinnan nej til latt det var modern anden försvan och mediumet  säger till att denna kvinnliga anden var en bekant till hennes far och hon var inte  känd inom familjen så det fick inte ngn igen känd så då går mediumet och ger en grymt bra intutions läsning på damen i publiken den är grymt bra om vad kvinnan arbetar med och ger henne en väldigtgrymt bra läsning men nu är anden borta den försvann efter som den inte blev igen känd. Sedan får vi sanma sak hela kvällen mediumet går fram till en man frågar om hans pappa avlidit peronen säger nej o mediumet säger men då är det  din frarfar som  har avlidit o ja säger mannen och mer fick vi nte höra om farfarn utan nu ger mediuet en sådan grymbeskrivning på denna mannens privat liv men ingen ande kontakt Han gör flera liknande där anden inte blir beskriven och frågar  om det finns en anders eller en andreas  eller en Andersson i publiken och 3o räcker upp händerna och kan känna igen en ande med dessa namn så går han till en av dessa och gör en lika grym  avläsning på henne.

Till sist frågar mediumet om det är ngn i dom tre sista raderna som har ngn i ande världen som hette johan jonny eller john i andevärlde och samma här 15 st räcker upp händerna och mediumet går till en av dom och säger ett då kontakten till dig och återrigen breskiriver mediuet sin sitter och inte  anden,

Folk var överlyckliga över detta kända medium och hur duktig han var men mediumeet hade bara en enda ande kontakt under hela kvällen och den fick inte mediuet igenkänt.

Förra veckan såg jag ett helt okänt kvinnligt mediun göra en stor seans hon gick in med beskrivningar både  till utsende o till sätt och kunde berätta om både specfika saker och om händelser i andarnas liv  och gav sedan riktigt bra vägledning o råd i budskapen hon arbetade så ödmjukt och på ett kärleksfullt sätt i bland behövde hon inte säga många saker fören den i publiken började skratta och typiskt av farfar att göra så. Så det behöver inte bli så mycket info när man ger sådan specifik information på anden.

Så först  ett mycket hyllat medium som folk blev oerhört imponerade under kvällen utan att  den hade en enda godkänd igenkänd ande.

Sedan en jätte goo tjej med 8 klockrena och specifika informationer  och där alla andar blev igenkända. för en lien publik på 20 personer. jag får säga att jag  beundrar mer detta okända medium som beskriver Ande världen en detta kändis medium som inte beskrev en enda ande utan i stället läste av publiken o var grymt duktig på det dels med frågor o dels med intiiton men inte var det ngn seans med Andevärlden det var frågan om.

Lasse

ALPHIRA
2012-10-10 02:42
#13

Oj, vad mycket läsning och funderande det blev här.

Innan jag funderat "färdigt" angående detta vill jag bara säga att jag håller på att fundera vad som egentligen hände när jag mottog healing förmedlad av Lasse. Kanonresultat! Bra jag får det på pränt nu…

Detta lärande i ens inre verkar aldrig ta slut. Jätte spännande liv, eller hur?

Annons:
lizaohman
2012-10-10 08:46
#14

Tarotlasse: vem var den tjej som gjorde en så lyckad storseans?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
lizaohman
2012-10-10 11:49
#22

Jag ser inget konstigt i att fråga om någon kan tipsa om seriösa medium? Förutom att alla kan ha en dålig dag (både medium och klient) så finns det en del geschäft inom detta område. Jag har för mig att det finns en lista på välrenommerade medium på Spiritualism i fokus.

Jag var hos ett medium i min ungdom som jag inte tyckte träffade särskilt rätt på något, men redan nästa dag började talgdankarna uppdagas. Ja, jag hade en läkartid för operation nästa dag - mediet var tvärsäkert på det men jag blånekade. Visst hade jag det - en tandläkartid med visdomsutdragning :D Sedan sa hon att alla tror att min syster är gravid men hon har cancer (menstruationen hade uteblivit om jag minns rätt). Visst hade hon rätt!! De här två sakerna var ju väldigt specifika och till för att bevisa att hon faktiskt är ett riktigt medium, men om jag som klient inte känner igen detta så går jag ju därifrån och tycker att paff, den där hade inte många rätt inte !!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Memris
2012-10-10 17:18
#25

…fast vadå "skriv en lista och få det att hända i din framtid".
Jag kan skriva miljarder listor o jag verkar då inte bli gravid med min man iallafall.

Alla turer fram o tillbaka på fertilitetskliniker o inget fel föreligger så de vet inte varför det inte blir o blabla…
Klart som f-n att jag vill gå till nån som säger att den ser barn för mig inom en snar framtid, trots att jag är 38½.
Men jag har bara stött på svammelfolk när det gäller egna sittningar.

Sen undrar jag en sak, vad är jag om jag kan få bilder av hur folk har det hemma (specifika saker som en egenhändig målning direkt på vägg ifrån Grekland i badrummet etc) för det känns inte direkt som jag sitter med nån andekontakt utan jag bara vet saker om människor.

[akumas7]
2012-10-10 20:05
#26

till #16

Jag tvivlar apsolut INTE, jag har varit med om otroliga saker själv och kallar mig lite vagt medial själv, då jag känner av andar och liknande i min närhet.

Jag är enbart väldigt missnöjd då jag känner att jag har blivit lurad flertalet gånger, och känner i mig själv att vart jag en letar, hur jag en söker så tycks jag bara finna löngnare eller några som värkar seriösa och att det sedan vissar sig att det inte e så. Jag är inte skeptisk till att det finns seriösa medium/spådamer/siare, det är bara jag som inte har funnit dom. Och därför skrev jag här, jag ville ha en rekomendation igentligen till någon bra, men reaktionen från folket här är lite fel.

Jag är också medveten om att man kan ändra en spådom, men om den inte var rätt från början så finns det ju ingenting att ändra.

Det jag ville med dessa frågor var igentligen enbart om någon kände till något bra medium/spådam/siare som dom visste var jätte duktig, men det blev en ganska intressant lässning här i alla fall :)

till #22

Du och numer #16 värkar vara de ända som värkligen förstog vad jag frågade. Kul att du fick träffa en sådan duktig siare, jag har varit hoss 9st olika och inget av det dom har sakt har slagit in och nu är den första spådomen för 2år sedan och den närmaste var i år i augusti.

Hon sa bland annat att jag skulle höra av från mitt ex inom 1vecka, jag har väntat på deta sedan hon spåde mig och han har inte ringt. Det är en av grejerna, hon sa även att en kille är skyldig mig pengar och att jag ska få tillbacka dom. Det finns ingen kille som är skyldig mig pengar, sedan sa hon att den nya lägenheten jag flyttar till ska ha billigare hyra en den gammla, det stämde inte häller den är dyrare.

Där har du några exempel på en lurendrejare, lite allmäna saker hon sa stämde dock.

Jag är lite förbrylad över att alla som skrivit tar mig som en skeptiker och att ni värkar ha tagit mit inläg som en attack. Varför får jag svar jag inte har frågat efter? Det e självklart att en siare kan ha en dålig dag, men inte alla och inte varje gång. Borde jag inte ställa frågor här alls? Det värkar nästan inte som det.

Fjäril
2012-10-10 20:13
#27

#26

Hej akumas,

Fundera inte på det något mer. Ingen ser dina inlägg som kritik mot medium/siare. Klart att man måste få fråga.

Om du känner dig lurad tycker jag att du ska kontakta dessa?! Här är en anledning till att man inte ska sia/spå i andra personers framtid. Det kan bli hur galet som helst.

Nu var det kanske inte det svar du önskade dig, men det kan bli så fel eftersom vissa saker är meningen att vi ska lista ut själva.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
lenjon1
2012-10-10 20:15
#28

Akumas7 blir så ledsen när jag läser det sista du skriver.

Du ska veta att du är helt rätt och dina frågor och funderingar är det då rakt inget fel på…ta till dig de svar du känner kommer från hjärtat och de som känns kränkande låt det passera dig med en axelryckning…

Jag har också gått till siare under mina år och en del är helt ute och cyklar medan andra har prickat så rätt att man faktiskt häpnar över vad de får till sig…

Men vad jag menade i mitt första inlägg var att det är så förbaskat dyrt att anlita och det menade jag att eftersom du uppsökt så många och känner dig missnöjd med svaren - lägg inte fler pengar där. Det var absolut inte riktat som någon kritik alls…

Försök följa ditt hjärta, jag vet att det är allt annat än lätt alla gånger men svaren finns inom oss själva. MEN vi tvivlar på det vi känner och därför vågar vi inte alltid. Det gäller att lita på den där magkänslan du vet…

Kram Lena

[akumas7]
2012-10-10 20:15
#29

Ja tack jag har fåt tips och tack för eran hjälp :)

Fjäril
2012-10-10 20:17
#30

Tack själv! Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

[akumas7]
2012-10-10 21:09
#31

Till #28

Ja jag förstår vad du menar mycket väl, och jag kanske missupfatade lite.
Men jag förstår myket väl vad du menar, jag borde inte lägga ner mer pengar på det, jag vet men jag vill så gärna hita någon som kan hjälpa mig och jag vet att den personen finns som kan hjälpa mig :) Men det är helt rätt jag har varit efter deta för länge och intensivt men känner mig inte riktigt redo en för att sluta :P Du är en mycket fin människa, och du har en mycket trevlig energi. ;)

Jag har en tendens att vara väldigt tvångig, vilket betyder att jag tex lätt får olika missbruk av olika slag om jag inte ser upp, och jag kan tro att deta kan bli det om jag inte ser upp. Jag har varit shopoholik, jag har även varit stor cola missbrukare och är nog det fortfarande.

Därför håler jag oftast mig ifrån tex, alkohol 'deta även för att jag inte gillar alkohol'
Jag spelar inte på hästar 'vilket jag igentligen älskar att göra'
Jag spelar inte över huvud tget 'eller någon gång då och då händer väl'

Men tack för era förslag och hjälp :)

tarotlasse
2012-10-10 21:37
#32

#31 Ja du är absolut inte ensam om detta och måga som tror och många som säger  att  dom kan se vad som sker i framtiden.

Men som sagt vad bara en vägledning på hur man kan göra vi kan se och personen själv som får utföra besluten och handlingarna och kan påverka det och förändra resultate själv geom sina  egna beslut .

Tycker det är viktigt att du tar upp detta och även att du själv berättar om dina problem.

För inte ovanligt att personer även hamnar i ett missbruk av mediala tjänster också.

Det sker också ett missbruk har haft personer som velat ha tarotläggningar på kredit eftersom dom har så stora skulder till dessa telefon linjer,

Men dom kan inte sluta  och då behöver man annan hjälp en det ett medium kan erbjuda.

Jag har varit med om personer som inte fattade några beslut utan att fråga ett medium eller tarot läggare om råd innan.

Jag har varit med om allt från frågor om vad för middag dom ska välja till personer som rigt från sko affären och frågat om dom ska välja dom svarta eller bruna skorna, När jag märker att en person har dessa problem och ständigt ringer så säger jag nej och rekomenderar dom att söka annan hjälp.

Vilket många  mediala vägledare gör men om personen gör detta eller går  till ngn annan eller ringer olika  tel linjer vet vi ju inte.

Men helt klart finns det även ett missbruk i detta.

En vikitig fråga som det sällan pratas om detta med missbruk i olika former.

Missbrukade själv i barndommen och fram till 22 års ålder både alkohol och narkotika.

Lasse

lillan1313
2012-10-21 18:29
#33

hej jag har varit hos många siare men det har alldrigt stämt. Nu undrar jag om det finns någon som vet hur man kan få tag i solveig som finns på bild ifrån gävle. Googlar man solveig siare i från gävle så får ni se vem hon är i från ett radio pogram jag hoppas att där finns någon som kan hjälpa mej.

Amandla
2012-10-21 19:01
#34

Hej lillan, lägg din fråga i en egen tråd istället för att så många som möjligt ska se den. (den har ju egentligen inte så mycket att göra med just den här tråden)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[AnnaRen]
2012-11-09 20:53
#35

Ett medium ger väl vägledning? Vi har så många olika vägar att välja mellan så de dom säger om din framtid kanske stämmer men att du valt en annan väg att gå.. Ett medium kan hjälpa dig vid olika situationer. Det är i alla fall så jag uppfattat det och har flera gånger varit till olika och de har hjälpt mig så fruktansvärt mycket! :)

lizaohman
2012-11-10 20:59
#36

35 AnnaRen

Ett spiritualistiskt medium förmedlar kontakt med döda nära och kära om jag förstått mina lärare rätt (inte vägledning med andra ord). Colin Fry säger dessutom att de inte vet vad som händer i framtiden. De kan säga att du ska få ett brev för att de ser att någon lagt det på lådan, sa Colin.

Samtidigt så vet jag att det finns de som drömmer sanndrömmar och de som ger profetior angående framtiden.

Det känns riktigt bra att du blivit hjälpt även om du varit till olika medium, jag hoppas du aldrig blir besviken!

0 TS

Trist att höra att du blivit besviken, men jag hoppas att AnnaRen m fl kan övertyga dig om att fortsätta leta tills du hittar ett medium du kan lita på!

tarotlasse
2012-11-10 22:00
#37

# 36

Helt rätt ett riktigt medium arbetar med ande världen och förmedlar en kontakt med en avliden ande.

Andevärlden ger aldrig vägledning om framtiden dom säger att framtiden bestämmer vi själva om.

Det är våra egna beslut som avgör framtiden.

Däremot så händer det i bland att dom ger vägledning om nuvarande och den aktuella situationen.

Men inte alltid det sker utan huvudsaken för dom är att få bli bekräftade och få visa att livet fortsätter efter detta och att dom fortfarande finns här bland oss.

Oftast så i budskapet så är det hur mycket dom älskar oss och att dom inte alla gånger visade detta när dom levde.

Eller så kan det vara att dom ber om ursäkt för ngn händelse som skett mellan anden och sittern.

Så inte så mycket vägledning från andevärlden men visst händer det men aldrig om framtiden utan då om nuvarande situation.

Däremot så kan man få denna information och vägledning från sin egen intuition och sin egen Ande (själ) och guide.

Så den informationen om framtiden  kommer inte från andevärlden

Men viktigt att veta är att det är det troligaste resultatet och den klokaste vägen man får till sig.

För ingen kan säga hur det blir i framtiden för det styr du själv genom dina egna beslut.  .

Det är inte heller fel att ha fel resultat i bland  utan det som är den troligaste vägen.

Jag fick en fråga  för några år sedan från en person om dennes val av yrke och om det fanns möjlighet för dom här snabba pengarna som han utlovats.

Jag fick upp ett fängelste straff med detta arbete personen blev blek i ansiktet och berättade att det mycket riktigt var olagligt det han sysslade med.

Att han arbetade med organiserad brottslighet så efter denna vägledning  bröt han kontakten med denna orginisation och fick hjälp att hålla sig borta.

Så jag fick fel i min spådom för han beslutade att förändra situationen.

Så det man ser med sin intuition och vägleder om kan man påverka själv.

Jag kan gå till en siare och göra precis tvärtemot vad siaren säger och på det viset kommer inget alls att stämma.

Så stor skillnad att arbeta som medium och med andevärlden en att arbeta med vägledning och sitt eget inre.

I England är det inte vem som helst som får kalla sig medium utan där är det lagskyddat yrke.

Där måste du enlig lag kunna beskriva en ande så den blir igenkänd för att kunna få kalla dig medium o enligt dom ändrade lag ändringarna för ett par år sedan så kan man som medium få bevisa detta i domstol om en klient stämmer dig.

Så arbetar du med vägledning och siande och kallar dig medium kan du få skaka galler för detta i England.

Arbetar du med vägledning och siande så får du i stället kalla dig ngt annat o då brukar man kalla det att arbeta Psychic i stället för medium.

Så i England gör man skillnad på de olika arbets sätten det gör man inte i Sverige,

Här kan vem som helst kalla sig medium oavsett om den har ande kontakt eller inte.

Det ställer också¨till med problem i mellanåt där personer bokar tid för andekontakt och blir besvikna eftersom de i själva verket ville ha vägledning. Eller tvärtom de som bokar tid för vägledning och i själva verket ville ha en andekontakt.

I dag är jag väldigt noga om att berätta detta redan vid en bokning för jag arbetar på båda sätten och gör skillnad på arbets sätten.

Det är väldigt få besökare  som vet skillnaden på ett medium och på en medialvägledare.

Lasse

rodeoS
2012-11-20 15:27
#38

Jag tycker också att TS har fått en avvisande och moraliserande reaktion på sin fråga. Jag uppfattar det inte som att han/hon frågar efter en person som exakt kan förutspå framtiden i minsta detalj. Det handlar mer om hur det känns när man möter en person som påstår sig ha övernaturliga förmågor, och som tar betalt för att förmedla någon typ av tjänst inom det här området, och man sedan sitter där, åtskilliga hundralappar - eller tusenlappar - fattigare, och känner sig grundlurad.

Jag känner igen mig precis, och det värsta tycker jag personligen inte är förlusten av pengarna, utan att det tär på ens andlighet och tro. Till slut tappar man hoppet om att det faktiskt finns något "mer mellan himmel och jord" och att alla bara luras och ljuger, eller inbillar sig att de är mediala.

Jag har upplevt alla möjliga varianter, från ren bluff (t ex. en tarotläggare som klippte ur svaren ur en bok, och kriminella som utger sig för att vara "sierskan si och så" med en porträttbild de snott i någon veckotidning), till internet - och telefonmedier som svamlar och strular för att den dyrbara tiden bara ska gå, eller den där tyåen som bara ställer motfrågor och fiskar efter information de kan använda. Det finns också en hel del personer som antagligen är snälla och trevliga och faktiskt har en viss medial förmåga, men kanske inte såpass att de borde ta betalt för att ge "medial vägledning" e.dyl. Typiskt för sistnämndakategori är att man får svar som är lite allmänt babbel, kryddat med populärt tankegods från New Age-området, eller den populära KBT-psykologin. Exempel: Frågan "Hur ska jag göra för att lösa problemet X?" besvaras med lite allmänt blaj om Positivt tänkande och affirmationer, eller tips om böcker och filmer om "the law of attraction". Välment, kanske, men knappast värt en halv tusenlapp i tipspengar.

För mig är det inte riktigt så illa att jag helt har tappat tron på medier. Jag tror att det finns flera seriösa och duktiga medier här på ÖiF. Och om man är seriös, så tycker jag att man klart och tydligt bör ta avstånd från de horder av bluffmakare och dilettanter som alla här VET finns överallt runt oss.

Visst finns det jobbiga typer som förväntar sig just att få ett slags detaljerat facit till framtiden, och att alla medier ska vara allvetande om allt, men jag uppfattar inte TS som en sådan.

Jag tror de flesta som deltar i den här diskusionen är helt överens om vissa grundläggande principer, som t.ex:

#medier kan ha fel ibland utan att man upplever dem som oseriösa.

#spådomar om framtiden slår inte alltid in.

#söker man andekontakt, kan man inte kräva att få kontakt med en bestämd person på "andra sidan".

#olika klienter kan ha olika upplevelser hos samma medium.

Jag tror alla förstår, att om man skapar en lista med rekommenderade medier, så skulle det ändå vara en subjektiv upplevelse för den som söker kontakt med dessa.

Ändå tycker jag att det borde finnas just en lättillgänglig sådan lista på det här forumet. Jag skulle själv jättegärna vilja ha kontakt med duktiga medier, men jag är rädd att bli besviken igen. Det senaste året har min grundtro fått sig en rejäl törn, och jag VILL verkligen inte bli av med tron på "det övernaturliga", på själen, på ett liv efter döden och meningen med livet. Jag tror vi är ungefär på samma våglängd i den här frågan, akumas, eller vad säger du?

Fjäril
2012-11-20 16:43
#39

#38

Hej rodeoS,

Tack för dina kloka tankar!

Har du själv utvecklat din andlighet? Eftersom du besökt flera medium och verkar dessutom väl insatt (själv).

Vad gäller oseriösa medium så finns det (säkert) lika mycket av det, som med allt annat. Problemet jag ser i det hela - hur vet man det och vem avgör det?

För mig handlar det om att "arbeta" genom att rannsaka sig själv "för vem gör jag det här och vad är syftet"?

Andra sidan, min tro och vad jag anser vara meningen med allt, är att vi alla ska hjälpas åt för att nå vår fulla potential som finns inom oss, hos alla människor.

Jag tror med andra ord inte att syftet är att någon ska "sitta" på sin kunskap utan att dela med sig av den, ej heller att vi ska vägledas av andra (jo det behöver vi alla, men tanken är nog att "lära" andra hur de själva kan nå kontakten med det som finns runt oss).

Vad gäller "rekommendatioer" så finns det lite under vår "Länkar". Kanske finner du något bra där?

Alternativt - starta en tråd där du efterfrågar andra medlemmars rekommendationer. Där alla skriver upp just de medium/healers de har mött.

Sajtvärd på Övernaturligt

allhealing
2012-11-20 21:23
#40

#0,

Som jag har förstått att det fungerar går väldigt många till medium/siare/spådamer för att få reda på framtiden.

Det jag ställer mig frågande till är varför mediala personer inte berättar hur det egentligen fungerar. Nämnligen att framtiden alltid bygger på infomration från det som varit. Det ett medium/siare/spådamer ser när de tittar i kristallkulan är den mest troliga vägen du är på väg att gå baserat på den information som varit i ditt förgångna.

Går man i en riktning genom öknen som går rakt frammåt är det troligt att man kan förutspå vägen eftersom man om man ställer sig bakom personen ser vartåt den är påväg.

Det är så vi arbetar när vi ser framtiden. Åtminstone berättar jag det här för de som anlitar mig. Nu arbetar med inte med att spå människor. Jag använder mig av den här kunskapen för att se varför mönster upprepar sig och vad man därför praktiskt kan förändra hos sig själv för att på så sätt förändra sin verklighet.

Det tycker jag är ett betydlgt mer seriöst sätt att använda sig av sin mediala förmåga. Dvs att vara ärlig och inte döjla sin talang bakom tarotkort eller spåkulor. Rena rama sanningen har aldrig skadat någon. Det är viktigt att hjälpa personer som inte är säkra på sig själva och därför behöver hjälp med att hitta tillbaka till en bättre förståelse av vem man är. Och varför man tappat tråden när man gått vilse efter sin livsstig.

Det är viktigt att hjälpa. Ingen blir hjälpt av att tro sig vara i avsaknad av att kunna vandra sin egen väg. Hjälp dom som söker hjälpen och ge dom de verktyg de behöver för att vandra vägen i sin egen riktning utan någon som hela tiden står utefter vägen och säljer kartor som berättar om att de kan köpa en karta över vägen de redan vandrar på men saknar medialitet för att ännu se vägen de vandrar på.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Choklad
2012-11-21 12:36
#41

varför vill du så gärna veta vad som ska ske i framtiden? det är lite kluvet att få veta det eftersom du kan själv gå in och ändra din framtid..det gör vi alla varje dag och varje sekund.

Enligt min uppfatting har vi en framtid som man kan se, men ofta går vi genvägar i livet och ..man kan se även dem, men varför måste man det? kan man inte bara leva sitt liv och göra sitt bästa av det?

Ibland kanske man är bekymrad och behöver ett tröstande ord och få se vad som kommer att ske den närmsta framtiden, men man bör inte fastna i detta .

Man bör alltid komma ihåg att det är vi själva som skapar vår framtid. och det är konsekvenserna av detta man ser då man ser in i framtiden.

U R us

Annons:
rodeoS
2012-11-21 15:26
#42

Hej, allhealing och choklad!

Tack för att ni engagerar er i frågan här. Jag vet inte om du jobbar som medium, choklad, men jag har läst lite om dig, allhealing, och jag tycker det du gör verkar otroligt häftigt och definitivt seriöst. Vi har inte så många i Sverige som jobbar på det sättet. Glad

Jag tycker dock att ni båda två låser er en smula inför akumas (som jag uppfattade det) verkliga fråga. Det handlar inte om huruvida det är rätt eller fel, möjligt eller omöjligt att söka information om framtiden. Det kunde lika gärna ha handlat om att hitta ett försvunnet föremål eller att få andekontakt.

Poängen är, att TS uppsökte 9 olika medier som hävdade att de kunde svara på hans/hennes frågor om sin framtid, och som tog betalt för det. Akumas uppfattning är att dessa personer faktiskt inte besatt den förmåga de utgav sig för att ha. Frågan handlar om hur man skiljer agnarna från vetet i (växande) floran av människor som erbjuder tjänster inom det vi kanske för enkelhetens skull kan kalla New Age-området. Det är svårt att veta vad man kan och bör kräva och förvänta sig som köpare av t. ex. spåtjänster.

Jag skulle vilja presentera mig själv lite närmare, och samtidigt svara på Fjärils frågor. Jag jobbar inte som medium, och skulle inte kalla mig själv medial. Jag är väl vad man förr brukade kalla för en "sökare". Jag är nyfiken och har ett stort intresse för andliga frågor och det övernaturliga, och det intresset har jag odlat lite i skymundan i närmare 30 år. Jag har läst mycket om magi, mediumskap, healing, astralresor, astrologi, parapsykologi m.m. Jag har också försökt lära mig några tekniker själv, men jag tycker inte själv att jag är särskilt duktig.

Jag har, med varierande resultat, hunnit prova på lite allt möjligt - jag har blivit spådd ett antal gånger, provat på healing och regression, fått mitt horoskop ställt osv.

Under årens lopp har den här branschen, eller intresseområdet kanske man ska kalla det, förändrats enormt. Det är många, många fler som tror på det övernaturliga, och många fler som kallar sig medier, klarsynta m.m. Dessutom har vi fått internet, vilket gör att både tjänster och information kan erbjudas i nästan oöverskådligt omfång.

Mitt intryck är att det på bara fem, tio år, har vuxit fram en riktig ogrässkog av dåliga mediala tjänster. Jag pratar både om de rent ohederliga lurendrejarna, om de som kanske har vissa gåvor, men inte tillräckligt för att ta betalt, om de som inbillar sig själva att de är mediala och om riktiga medier som faller för frestelsen att bemanna olika spålinjer där det finns ett övergripande intresse av att locka av kunderna deras pengar. Samtidigt har det kommit mediala skolor och certifieringar, och de flesta medier har långa listor på sina hemsidor med regler för hur anlitandet av dem ska gå till.

Det har knappast blivit knappast lättare med åren att vara kund i den här branschen. Därför tycker jag att det skulle behövas lite konsumentupplysning.

Jag har aldrig varit skeptiker, utan alltid gått in i upplevelserna med öppet sinne, och här, ungefär, ligger kärnan i mitt ärende. Jag funderar på, precis som Fjäril föreslår, att starta en egen "skeptikertråd" här på forumet, just för att jag tycker att det behövs lite ifrågasättande på ett vänligt sätt, och utan att målet ska vara att krossa alla som tror på något.

Jag tycker att de s.k skeptikerna har en oerhört tröttsam attityd och bara är ute efter att mobba människor i "vetenskapens" namn. Men vi som är "gräsrötterna" och ni som är medier tycker jag borde ha en förutsättningslös dialog om de frågor som de akumas ställde.

NÅGRA FRÅGOR SOM JAG SJÄLV TÄNKTE SVARA PÅ:

1. Kan man sia om framtiden?

Ja. Men framtiden kan ändra sig. När jag själv använder tarotkort tycker jag att jag ofta får fingervisningar om sådant som är mer osäkert och kan ändra sig, medan andra saker är mer "hugget i sten".

2. Kan man verkligen skapa sin egen framtid precis hur man vill?

Personligen har jag svårt att tro det. Åtminstone inte i den meningen att om man bara önskar sig rätt saker tillräckligt mycket, så får man dem. Och på motsvarande sätt tror jag inte att tråkiga saker inträffar bara för att man själv har "beställt" dem. Jag tror att man kan åstadkomma mycket med positiv tankekraft, men jag tror det också kan vara en farlig tanke att allt som händer oss är resultatet av ens förmåga att affirmera. Det här med den fria viljan versus Ödet är en väldigt stor fråga.

3. Varför vill man veta något om framtiden?

Många behöver avslut, t.ex. i relationer; kommer han tillbaka? Finns det något hopp? Är det dags att gå vidare? Jag har själv spått (fast inte professionellt), och relationsfrågor är absolut det vanligaste temat som folk frågar om. Andra behöver just en gnutta hopp; blir tillvaron ljusare snart? Ekonomin? Blir jag frisk snart? Andra frågor kan t.ex handla om att undvika något negativt som man tror kan inträffa, eller att göra rätt i en valsituation; vågar jag flyga till Tenerifa, eller störtar planet? Klarar jag utbildningen? Ska jag gifta mig med Olle eller Pelle? Inte så konstigt att man vill veta mer än det man kan ta reda på med konventionella medel, tycker jag.

Nu måste jag återgå till mitt arbete. Ha en bra dag, allihopa!

JonasDuregard
2012-11-21 15:39
#43

#42 "Jag tycker att de s.k skeptikerna har en oerhört tröttsam attityd och bara är ute efter att mobba människor i "vetenskapens" namn."

Tack för den då Obestämd

Väl skrivet i övrigt, även om jag inte håller med om stora delar.

/s.k skeptiker

Fjäril
2012-11-21 17:25
#44

#42

Mycket klokt och bra skrivet!

Ja det har nästan blivit en "hybris" inom det mediala men samtidigt ser jag det som om fler och fler "vaknar upp". Dock har vi kanske dem som drar lite för stora växlar i vad de kan och vad de gör - eller varför de gör det. I eget syfte eller för andra?

Allt är så komplext och det är svårt att säga vad som är rätt och fel.

Vad gäller skepticism så finns det säkert inom oss alla. Jag själv är skeptisk till saker jag läser men eftersom jag inte har testat allt för att "bevisa" en motsats, kan jag heller inte uttala mig. Tycka får man göra ändå.

Jag har gått från att vara "blind" i min tro till att granska saker mer, jag ser liksom inte syftet med att vissa ska vara medium medan andra inte är det. Just nu är jag fundersam till ganska mycket och det handlar nog om något "djupare" som jag inte har kommit underfund med ännu.

Du har intressanta reflektioner och jag ser framemot att läsa mer.

Sajtvärd på Övernaturligt

Denna kommentar har tagits bort.
Choklad
2012-11-22 11:51
#46

# 42

jag är bara så kallat "hobbymedium" och arbetar inte som det, men det förekommer att folk ber mig om hjälp men jag tar inte betalt för det. Men därmed inte sagt att man ska jobba gratis, för vill man ha en tjänst så bör man ge något tillbaka.

De som jobbar seriöst med detta ska ju också kunna leva på det, precis som alla andra.

Men- hur veta om ett meduim är "äkta"?  Ja det vet inte jag hur en som inte alls kan något om detta med meduim och andevärlden ska kunna veta.

Inte lätt det där.

Oerhört elakt att lura folk och säga att man är ett medium och inte alls vara det egentligenRynkar på näsan

U R us

allhealing
2012-11-22 18:10
#47

#46 Choklad,

det blir ännu svårare att svara på vad ett medium är eftersom det råder mängder med olika uppfattningar om vad det är som definierar ett medium.

Ett bra råd är att lita på sin magkänsla. Känns det det minsta fel, gå där ifrån omedelbart.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Choklad
2012-11-22 18:58
#48

# 47

jo-men det är nog många som har svårt att känna denna magkänsla, och är man ledsen och bär sorg, t ex så är det ännu svårare att känna om mediumet är ett "äkta" sådant

U R us

Annons:
rodeoS
2012-11-29 12:54
#49

Hej, Jonas Duregaard! Glad

Du verkar ju hygglig och trevlig, så jag hoppas att du inte tar åt dig personligen av det jag skrev. Jag tänkte egentligen främst på vissa andra fora, där diskussionstrådar om övernaturliga fenomen och liknande teman spammas sönder av självutnämnda lustigkurrar. Jag syftar även på personer i min närhet, som anser att varje upplyst och civilserad person inte kan tro på något annat än det som kan fastslås med hjälp av vetenskap. I min egen släkt anses man vara en sämre människa om man tror på något ANNAT än det som kan bevisas, eller för att citera en släkting: "Alla som tror på ett liv efter döden är idioter, det fattar ju alla".

Tro och "övertro" har blivit en klassfråga. Att t.ex. tro på spöken eller änglar förknippas med låg utbildning, dålig allmänbildning och klent förstånd. I vårt alltmer klassegregerade samhälle har det utvecklats en skräck för att bli förlorare.  Det bidrar till att många svaga (och anonyma) människor ger sig på och hånar andra som är öppna med sin tro eller alternativa verklighetstolkning. På det viset kan de själva känna sig lite större och bättre på någon annas bekostnad.

Det jag tycker är problematiskt även för skeptikerrörelsen är att den i viss utsträckning har blivit mötesplats för personer som bara vill träffas på nätet och häckla och håna människor som tror på det övernaturliga.

Det är taskigt, men framför allt gör det vetenskapen en otjänst. Ett vetenskapligt förhållningssätt är inte alls att kunna förklara absolut allting, utan att ta sig an frågeställningar på ett systematiskt och strukturerat och framförallt objektivt sätt.

Jag skulle gentligen helst vilja diskutera skepticism i en annan tråd. Den här tråden tycker jag handlar mer vilka krav de som arbetar som medier, siare, healers m.m egentligen bör ställa på sig själva, och vilka krav en kund bör kunna ha när man köper en sådan tjänst. Det ser jag mer som en branschhygienisk fråga än en uppgift för skeptikerrörelsen.

Skepticism anser jag vara en helt nödvändig egenskap, som alla borde ha i visst mått. Jag tror också att det som man, i brist på exakt terminologi, skulle kunna kalla för "den övernaturliga folkrörelsen" inte alls behöver må dåligt av att granskas av skeptiker, tvärtom.

Ha en fortsatt bra dag, allihopa!

JonasDuregard
2012-11-29 13:38
#50

#49 "Du verkar ju hygglig och trevlig, så jag hoppas att du inte tar åt dig personligen av det jag skrev."

Jag är ganska hårdhudad Glad.

"Jag skulle gentligen helst vilja diskutera skepticism i en annan tråd."

Det låter som en bra idé. Du är välkommen att diskutera det inne på skepticism i fokus om du vill nå en bredare grupp skeptiker (länk i min signatur). Jag kan tänka mig att många där har invändningar mot din problemformulering även om du uttrycker dig mer försiktigt nu än innan.

Jag tycker frågorna är intressanta, även om jag tror de flesta skeptiker är medvetna om dem redan. Jag är inte övertygad om att det är ett utbrett problem. En sak som jag vet är att det ofta överdrivs av olika intressenter (så som även du överdrev i din ursprungliga formulering). Det är möjligt att det finns en kärna av sanning i beskrivningarna men det är svårt att nå den i en djungel av mer kategoriska anklagelser mot skeptiker.

rodeoS
2012-11-29 13:59
#51

Tack för svaret, Jonas.

Bara för klarhetens skull: När du talar om en "djungel av mer kategoriska anklagelser mot skeptiker", menar du att denna djungel finns i min text, eller generellt?

Jag vet inte om jag tycker att jag överdrev i min formulering. Den beskriver min genuina upplevelse av smädelser och trams i vissa diskussionstrådar. Däremot borde jag givetvis ha avstått från svepande formuleringar om skeptiker och skepticism i allmänhet.

Jag ska titta in på skepticism.i.fokus, men jag vet inte om jag har så mycket att bidra med.

JonasDuregard
2012-11-29 14:44
#52

"menar du att denna djungel finns i min text, eller generellt?"

Det senare.

Choklad
2012-11-29 15:04
#53

medium =

mitten

den som står emellan två kontrahenter och förmedlar vad de vill säga Dvs andevärlden ger information till mediumet, som vidarebefordrar det till den person som det är menat till.

Ett medium kan även sägas vara en kanal som till andevärlden som är öppen för att ta emot information (när kanalen är öppnad)

och sedan vidarebefodra detta till vem- det- nu- kan- vara

U R us

tarotlasse
2012-11-29 20:44
#54

Jag har sagt det förut men säger det igen att det är viktigt att lyssna på varandra i stället för att förneka varandra hela tiden.

Både vi som sysslar med andlighet och skeptiker är precis likadana kålsupare.

Som medium måste man även vara skeptisk och se vad man sysslar med från båda håll annars blir det så galet om man accepterar vad som helst.

Men det finns vissa som sysslar med det andliga som gör det.

Liksom det finns skeptiker som avfärdar precis allt så samma sak där förneka inte det som faktiskt stämmer men helt  ok att vara skeptisk mot andra saker.

Vi kan lära så mycket av varandra i stället för att ösa skit över varandra. Vi som medium kan utvecklas enormt om vi tittar på vad skeptikerna önskar.

Liksom att skeptikerna kan göra det samma.

Men vi är olika och vi har olika uppfattningar och det kommer alltid vara så.

Bara att acceptera från båda sidor så lyssna och lär  i stället för att hugga på varandra.

Ska den ena dela ut pengar för att få bevis på andevärlden existerar så är det ngn från motsatta sida gör samma sak och lovar samma summa till den som kan bevisa motsatsen.

Precis som barn i en sand låda så ska man mta den andra med samma mynt utan att det ger ngt som helst överhuvudtaget.

Jag går inte själv in på skeptiker forumena längre för visst kan jag diskutera och förklara mitt synsätt på mitt arbete och sak frågan men då vill jag bli bemöt på samma sätt.

Inte bli påhoppad för mitt utsende eller för ngt annat som inte har med sak frågan att göra.

Finns inga som sysslar med andlighet som har full kunskap eller är felfria liksom hos skeptikerna finns det heller ingen med full kunskap eller som är felfri.

Men lika bra på att kasta skit på varandra är vi.

Lasse

Upp till toppen
Annons: