Upplevelser Läst 867 ggr

Konstigheter...

Olästa | Bevaka | Bokmärk

Jag tycker det är så konstigt att det händer så mycket "konstigheter" på den här "branschen". Det har vi säkert alla varit med om. Något konstigt som vi egentligen inte förstår eller fattar varför man ska uppleva just sådant.

Min man låg på lasarettet och skulle genomgå sk ballongvidging i hjärtkärlen, ett enkelt ingrepp med dagens teknik. Det innebär att man för in en slang genom ljumsken eller armen in i hjärtat och reparerar trasiga blodkärl. Patienten är vaken och följer händelseförloppet via en monitor.

Jag sov hemma på morgonen. Jag blir väckt genom att någon bokstavligen öppnar min mun och för in en slang som slingrar sig ända in i hjärtat. Det gjorde inte ont men var lite obehagligt. Det hela tog bara kanske 3 sekunder.

Jag var helt vaken men blev inte rädd men vågade inte öppna ögonen. Ville inte se den som höll på med min mun.

Samtidigt visste jag vad klockan var när detta hände.

Sedan somnade jag på en gång. När jag vaknade kom jag inte ihåg om klockan var 20 i 10 eller 20 i 11. Men jag trodde den var 20 i 11.

Frågade senare min man: "Blev du opererad 20 i 10". Sa detta tidigare klockslag eftersom jag visste att han var en av dom första i "kön".

"Nej, det var 20 i 11", svarade han.

Såna här konstigheter! Till vilken "nytta"?

Vilka konstigheter ja.
Men din man kanske tänkte så intensivt på dej just då ingreppet började så det kände som om du var med i det hela med.

Men visst är det lustigt ja?

KramenSkrattande

Medarbetare på OF och Cancer.

Inte konstigt alls kära vän!! Jag håller på och läser nu "Den nionde insikten" av James Redfield. Jag rekommenderar den varmt.

Han talar om de högre meningarna med allt som sker i livet. De "tillfälliga sammanträffanden", som man kan utveckla till att stödja och hjälpa. Han talar om att lyfta energier så man kan ge istället för att ta... Om du har möjlighet, läs den.

Man kan ju undra varför saker sker när det gör, men jag tror på att allt sker när det är meningen att det ska ske. Förklaringen kommer oftast senare...Kyss

Kram

mia -38. Jag tror också att hhan tänkte på mig rätt så intensivt just då.

Annisangel. Ska försöka få tag på den där boken. Samtidigt är det så lustigt att jag vill absolut inte uppleva någonting men gör det i alla fall. Är ändå intresserad och läser gärna böcker. Jag känner att min uppgift är att hjälpa och stödja andra människor och gör det gärna. Så det blir en liten kollision där någonstans. -Den som lever får se vad som händer.

Hoppas att din man mår bra snart!

Det var en intressant upplevelse och min känsla sa att du helt "enkelt" skulle ta del av det, för att förstå - men också för att du ska inse/förstå att du har en kraft att hela/hjälpa andra människor. Du är en kärleksfull person och kan förstå andra människor.

/Jennie

Sajtvärd på Övernaturligt och Andlig Skepticism

Tack kära Fjäril.

PS Min man mår bra. Om jag nu i parantes får berättta: Han var ganska dålig på våren i hjärtat. Det togs prover och tester som visade att allting är inte OK. men han är envis och insisterade i alla fall att åka till Finland till stugan och jobba med renoveringen.Därifrån rapporterar han sedan att han börjat må allt bättre och efter ett tag sa han att han har aldrig mått bättre. Han kom hem efter två månader och mådde alldeles utmärkt. -Men tid för hjärtingreppet hade i alla fall bokat och han åkte till sjukhuset. -Läkarna var förbryllade när han sa sig må så bra, hur KAN det komma sig, sa dom! Det var fel i hjärtat som tidigare konstaterats och dom gjorde ingreppet.

Vi är övertygade om att han fick healing av andar som var där i stugan och hjälpte till med renoveringen vilket dom hade velat och lovat att göra. Han har också speciell kontakt med sina änglar.

Han hade tid även till ortopeden ang axeln men har avbokat den. Han kunde inte sova för smärtan. Man kanske blir av med axelproblem om man hugger massa ved!!

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 200 sajter.

Mer i: Upplevelser

• Varsel

Brukar ni känna av varsel innan nån går bort? Jag kände varsel förra helgen...att någon skulle gå över till andra sidan. Jag trodde det var min pappa då som låg i...

» Till diskussionen
  • Märklig upplevelse...

Hej! har under en lång tid varit inne titt som tätt på forumet och känner nu att jag skulle vilja höra med er om någon känner igen detta fenomen för jag får ingen...

» Till diskussionen
  • Var detta en av mina föraningar tro .......?

har mått lite dåligt ett tag så jag har mest legat på sofflocket och inte fått något gjort, men så i går så satte jag igång. Jag hade ett berg av disk att ta hand...

» Till diskussionen
  • Halv astralresa, finns det..?

Var precis på väg att somna inatt, när jag hör ett fruktansvärt oväsen inne i huvet på mig. Det låter ungefär som ...

» Till diskussionen
  • Obehag och rädsla under meditation - Hjälp!

Hej!Jag var med om något märkligt och ganska obehagligt under "försök" till meditation/kontakt igår kväll.Jag har länge levt med stark ångest, depression och svår...

» Till diskussionen
Skriv inlägg Sök på sajten

Senaste inläggen

Aktuellt just nu

Äldre inlägg »

Alternativmedicin, hälsa m.m.

Andar/Spöken

Andlighet

Barn i Andevärlden

Barn/Ungdomar

Bok- och filmtips

Dagens Ros / Dagens Kram