Annons:
Etikettövrigt
Läst 5113 ggr
ALPHIRA
2012-07-26 21:59

Kraftdjur???

Vitsen är att jag fattar ingenting om vad detdär kraftdjuret är egentligen och vad det har för funktion för en människa. Nåväl, jag berättar ett par möten med djur. Undrar om just dessa eller något av dessa djur har "med mig" att göra. Vargen: det var en kall vintereftermiddag, det var inte mörkt än men jag hade tänt utelampan. Jag hade famnen full av ved som jag hämtat från vedboden. Närmar mig trappan till stugan när jag plötsligt ser en varg sitta vid en buske. Vi har bara 2-3 meter mellan oss. Jag vet att det var en varg och ingenting annat. Jag stannar, blir inte alls rädd utan tittar vargen i ögonen. Och han tittar på mig i ögonen. Vi står sådär kanske någon minut. Jag har glömt om jag sa någonting till vargen men jag kan inte utesluta det eftersom jag är en sann djurälskare och säger några ord till nästan alla djur som jag möter (från myror till älgar).Sen tänkte jag att jag måste in för att hämta min man för att han också skulle se det fina djuret. Hämtar min man och vargen blir (något) skrämd när min man hastigt dyker upp. Vargen sätter sig  på alla fyra, vänder sig och springer sin väg in i skogen. Min man ser vargen bakifrån. Igelkotten: Vi bodde i södra Dalarna i 22 år och jag funderade alla år varför jag aldrig sett en igelgott på vår tomt eller ens i närheten av den. Jag tänkte på det ofta. En gång satt jag på utetrappan och tänkte igen på igelkotten som jag aldrig får se där jag bor. I samma stund ser jag en stor igelkott komma halvspringande genom en gräsmatta (ca30 meter). Den springer direkt mot mig och stannar någon meter ifrån mig. Vi tittar varandra i ögonen och jag blir så glad och pratar till honom/henne. Sedan vänder sig igelkotten och börjar gå tillbaka samma väg den kom. Men på något sätt den bara långsamt försvann, jag fattade inte riktigt vad som hände. Lodjur: Stiger upp rätt så tidigt och dricker mitt morgonkaffe vid köksbordet. Tittar ut genom fönstret och ser till min stora förvåning ett jätte stort lodjur sitta på gräsmattan kanske fem meter från fönstret. Jag bara stirrar på det men lodjuret tittar mot mig bara ett par gånger och sedan så att säga inte bryr sig mer om mig. Efter en stund börjar det gå mot veboden och jag förlorar det i sikte. Går och väcker min. Vi går till ett annat rum och ser lodjuret mycket lugnt så småningom ta sig bort från tomten. Det gick inte in i skogen utan mot byvägen. Sen finns det en hästhistoria men jag låter den nu vara. Kraftdjur alltså!?

Annons:
[Puppan]
2012-08-03 20:11
#1

Jag har ingen aning om Kraftdjur. Men det var fina möten du hade! =) Vill du inte berätta om hästen oxå? Jag tycker det är intressant med djuren. Jag har nån gammal tråd här om en skata som knackade på mitt fönster ända tills jag hittade den och fattade att det var den. Vi hade ögonkontakt en bra stund tills den sedan gav sig av.

ALPHIRA
2012-08-03 20:44
#2

Jag återkommer. Den där historien om hästen är lite annorlunda, faktiskt. Även om en korp kan jag berätta något. Kan du hitta, var har du skata-storyn? Jag är också mycket intresserad av djur. Sen alla dessa småfåglar…och katter…

[Puppan]
2012-08-03 20:47
#3

Okej. Jaa berätta! Jag ska se om jag kan hitta den

MissInAction
2012-08-03 23:53
#4

Du kan ju titta runt lite inne på Shamanism och druidism Glad Inom shamsnismen brukar man tala om Kraftdjur.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ALPHIRA
2012-08-04 00:22
#5

Tack MissInAction. Ska kolla på dina bloggar när tiden är mogen. God natt.

MissInAction
2012-08-04 00:26
#6

Nä inte mina bloggar, jag menade Druid och shaman iFokus Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
maribell
2012-08-04 08:49
#7

Vilka underbara, fantastiska möten. Du har verkligen kontakt med djuren, det är nog för att du har något speciellt. Vad jag kommer att tänka på är att det finns olika andliga karaktärer i djuren som de på andra sidan vill visa dig. T.ex. Vargen ( Stark, lojal, m.m.) Igelkotten ( orädd, gullig m.m) Lodjur ( Skygg, stark, självständig). Det är som om du utbildas andligt,  omedvetet genom olika djur möten. Att se olika karaktärsdrag ifrån djuren kanske kan lära oss att vi människor också har olika karaktärer. Ja, jag vet inte, men att de utbildar en har jag iallafall kommit fram till allt ifrån att lyssna på vad stenar har att berätta till möten med djur. Låter jätte konstigt men det är min uppfattning. Vi lär oss att studera  och att lyssna med inre ögon och öron. Glad

ALPHIRA
2012-08-04 13:36
#8

Tack för dina ord maribell.

Det där med stenar är intressant men jag kan inte den grenen heller. Till min stora fasa märker jag mer och mer att jag kan ingenting egentligen. Jag bara upplever och that`s it.

Men vaddå, det är aldrig för sent att lära sig nya saker.

Har samlat stenar sedan barnsbenen, någon mening måste det också ha.

Livet är väldigt spännande när man vet att man är under andlig utveckling och utbildning. Visserligen är processen rätt så omedveten i mitt fall. Undrar om jag någon gång vågar ta steget fram med helt öppna sinnen.

Ha en bra dag allihopa!

ALPHIRA
2012-11-11 19:00
#9

Kunde inte låta bli att tassa upp mitt eget gamla inlägg, sorry.

Det bara är så intressant hur vi utvecklas i andlig mening. När jag skrev inlägget för 4 månader sedan fattade jag ingenting om sk Kraftdjur. Kunde inte heller tänka mig att få träffa dessa någon gång. Var inte heller riktigt säker att sådana finns i den andliga verkligheten… Sorry (alla djur) för den tanken också.

Och nu har det hänt! Helt fantastiskt!

Under en trummeditation (inte trumresa eftersom trummisen poängterade att hon inte är shaman) fick jag möta först en varg. Sedan kom en puma som genom att ställa sig bredvid vargen ville visa att han är likvärdig vargen.

Någon tanke om vargen hade jag haft i bakhuvudet men puman var en stor och ovantad överraskning.

Jag fick röra på dom. Har aldrig upplevt något liknande. Otroligt!

Så kan det gå när tiden går. Vi mognar och får se och uppleva mer och mer.

Vet redan nu att jag kommer att sakna "mina djur" oerhört om dom lämnar mig någon gång!

Perdhra
2012-11-11 21:25
#10

#9 Visst är det speciellt att träffa sitt Kraftdjur. När jag senast gjorde det möte jag flera djur men dom som följde mig var en älg och en ekorre =)

Fjäril
2012-11-11 22:12
#11

#9

Vad spännande det låter!

Det är ju så, vi kommer till nya insiter och lärdomar - men vi måste ta oss dit själva, som du nu har gjort.

Härligt! Du kommer säkert möta dem igen.

Sajtvärd på Övernaturligt

Upp till toppen
Annons: