Annons:
Etikettupplevelser
Läst 12558 ggr
Anaid
3/12/12, 3:53 PM

Hur göra astralresa?

Jag skulle vilja lära mej göra astralresor, hur går man till väga för att lära sej sånt och kan alla lära sej?

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Annons:
Fjäril
3/12/12, 4:01 PM
#1

Hej Anaid,

När man gör astrala resor så är man i ett djupt medvetande, jag en djup Meditation. Innan man gör dessa resor är det viktigt att vara jordad (kika under tips-tråden i menyn)

När jag har gjort astrala resor så har detta skett dels genom att jag har bett mina vägledare ta med mig till olika platser, men också när jag har sovit (då har jag vaknat lite panikslagen faktiskt, just för att kroppen inte varit jordad)

Så mitt tips är att meditera djupt. Du kan börja med att "resa" ut i universum för att undersöka vad som finns där, sedan kan du be dina vägledare guida dig.

Jag tycker det är fantastiskt och jag har varit med om otroliga saker.

Skrattande

Sajtvärd på Övernaturligt

KattenRuben
3/12/12, 8:58 PM
#2

Jag har gjort ofrivilliag resor men aldrig kommit till någon specifik plats. Jag har färdats i en tunnel bland annat med massa blinkande "lampor" grönt, blått, rött typ….

Jag skulle gärna upptäcka något mer spännande men skrämt mig själv lite genom att läsa andras berättelser där de säger att mött elaka tomtar och annat knott.Och en del har nästans fastnat mellan världarna osv osv. Vet inte om de bara vill skärmma andra…

Haha, jag har dessutom rätt livlig fantasi sen efter att hya läst sånt där…

Anaid
3/12/12, 9:13 PM
#3

Fjäril,

Jag får nog lära mej meditera djupare då innan jag kan uppnå nån astralresa. Jag tappar så väldigt lätt koncentrationen. Jag läste om koncentrationstips och om att jorda sej själv så jag ska ta mej en grundligare titt i tipstråden. Tack för ditt svar! Glad

KattenRuben,

Jag har bara läst fina saker om astralresor, men det är ju bra attf å höra om att det inte alltid går så bra. Tack för ditt svar också! Glad

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Fjäril
3/12/12, 9:21 PM
#4

#2 Jag tänker så här, är du öppen för positiv energi så möter du nog inte något "skrämmande" på resan :) Bestäm dig för att inte möta något annat än kärlek. #3 Börja med att andas bara. Koncentrera dig på andningen och räkna andetagen om det känns lättare. När det är dags att gå djupare/längre så känner du det. Många mediterar bara via andningen.

Sajtvärd på Övernaturligt

KattenRuben
3/12/12, 9:44 PM
#5

Fjäril, tack för svar… ja man vill ju inte möta elaka troll typ ;-) Samtidigt tänker man ju att det är förhoppningsvis mest kärlek och vackra intressanta saker runtom en.

Fjäril
3/12/12, 9:59 PM
#6

KattenRuben, Vill du inte det, så gör du inte det ;) Bestäm vart du vill resa innan du ger dig iväg. Visualisera din egna plats först. :)

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
KattenRuben
3/12/12, 10:08 PM
#7

Fjäril, ja jag antar det är något man får träna på, då mina hittills varit ofrivilliga, de har typ kommit när man gått i dvala, men ännu är "vaken" eller ja typ sover, men är medveten ändå vad man gjort då man vaknat.

Ursäktar att jag är dålig på att förklara Skrattande

alicia80
8/4/13, 3:01 PM
#8

Har just varit i Barcelona och hälsat på lite släktingar. Min kusins son som är tolv år säger att han har lämnat kroppen flera gånger oförberett och då kan han färdas till olika platser men det ser inte likadant ut som när han befinner sig i kroppen. Jag förstod det som att alla byggnader ser ut som skimrande ljus i olika färger.

Han säger också att han kan se färger runt alla människor (AURAN) och att alla har olika. Detta ser han även när han befinner sig i sin kropp.

Vill gärna lära mig göra astralresor!

Sagaliten
3/29/17, 5:25 AM
#9

Supergammal tråd nu, men tycker detta är väldigt intressant. Jag tänker på om jag tex kunnat öva upp förmågan så pass att jag (med godkännande såklart) kunnat göra astralresor till min lillasyster för att på så vis kunna vara med min nyfödda systerson lite mer. Hon bor tyvärr 40 mil bort och min hälsa gör att resan är svår så jag vet att vi inte kommer ses så mycket tyvärr… MEN om jag lär mig få in kontrollen här så kanske det kunnat vara möjligt? Och vem vet, barn som är så mottagliga och öppna, han kanske faktiskt till och med blir medveten om mina besök. Vet inte om det bara är mitt önsketänkande som svängar bort eller om det faktiskt är något som skulle kunna bli verkligt. Vad tror ni mer rutinerade?

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

A
9/24/23, 10:38 PM
#10

#8: Han är troligen synsk när han ser färger runt personer,kanske lättare att få astralresor då .Sen det här med gaider vad är det !

Upp till toppen
Annons: