Annons:
Etiketterbarnungdomandligt
Läst 3201 ggr
Sary
2011-10-12 20:23

Abort

Jag läste en tråd, där det stod om en kvinna som fått missfall. Jag såg i kommentarerna att många skrev "Han väntar säkert på dig på andra sidan, han är inte en bebis där utan en själ"

Det är bara något som jag direkt började fundera på när jag läste det, vad händer om man gör abort?

Ansees det som att man gjort något mycket ont, kommer de ofödda själen att hata dig för evigt osv. ?

Annons:
[marion69]
2011-10-12 21:28
#1

Hej! Jag tror det var jag som skrev det  där med inte bebis utan en själGlad

Jag tror att man är en själ utan ålder på andra sidan. Det är först när man hamnar i en  fysisk barn-kropp som man blir begränsad av hjärnans kapacitet.

Jag tror inte att man fortsätter att vara en bebis om man dog som en bebis, utan en själ utan ålder.

Det är nog ingen som vet, men det är klart att livet är till lärdom. Ibland gör man dumma saker, ibland nödvändiga saker. Men ingen annan än du själv o skaparen själv kan döma dina egna handlingar. Nu tror ju inte alla på gud. Men egentligen är det bara du själv som kan döma dig själv genom att ge dig själv dåligt samvete, ångest, fruktan osv.

Man gör ju abort ofta av en bra orsak och det tror jag dom förstår i själsligt tillstånd på andra sidan.

Sary
2011-10-12 21:38
#2

Tack så mycket för svaret! Glad

yamher
2011-10-13 12:50
#3

missfall o abort var aldrig menat att det skulle bli ett liv på jorden. Då har heller ingen själ tilldelats kroppen. Även om det skulle hunnit göra det och något sådant ändå händer att barnet dör så kommer den själen att ha gjort en kort visit. Antingen finns denne själ på andra sidan dagen du går över eller så har själen fått tilldelat ett nytt liv att leva på jorden.

Abort kommer inte att bestraffas på andra sidan om det inte användes konstant som ett slags preventiv medel. Precis som när vi ska avliva djur har beslutet inte tagits av oss utan finns där redan för att göra det enklare för oss.

Alis volat propriis Oskyldig

Amandla
2011-10-13 13:58
#4

Jag har läst massor med böcker där författarna som ofta varit psykologer, de har hypnotiserat klienter och på det sättet fått ut mycket information om varför vi lever de liv vi har, hur vi valt dem och hur det går till när man väljer sin själ och sina föräldrar. De känns trovärdiga för mig, även om det säkert finns andra som har sina egna uppfattningar.

Det finns inga rätt och fel, så länge vi lever på jorden kan vi inte veta exakt hur det går till på andra sidan, dessutom så tror jag att vi även där kan ha olika uppfattningar och erfarenheter beroende på trosuppfattning och livsåskådning. Särskilt när vi precis kommit över. Likaså tror jag att man under Meditation och kanaliseringar påverkas av sånt.

Nåja, det jag förstått är att man som själ kan välja att vistas i ett embryo som kommer att aborteras (därmed inte sagt att alla embryon får en själ). Detta för att man kanske haft väldigt negativa erfarenheter från sitt tidigare liv och helst inte alls vill gå ner på jorden igen. Om man väljer ett sånt foster får man ju ett slags garanti, man får känna hur det är att vara i en kropp utan att behöva leva ett helt liv. Detta kan senare bidra till att man törs gå ner på jorden och vara i en kropp livet ut.

Vad gäller missfall så kan det bero på liknande omständigheter, man kan behöva känna föräldrarnas kärlek och att man är efterlängtad för att efter missfallet våga prova på ett helt liv igen.

Märk väl att det här bara är mina egna slutsatser av allt jag läst, det som passar mig att tro på och som känns riktigt för just mig.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[NeferNefer]
2011-10-13 15:25
#5

#4: Det tror jag med, det låter mycket vettigt.

Amandla
2011-10-13 15:35
#6

Helt klart är i alla fall att man inte blir straffad av någon på andra sidan. Den enda som dömer ens handlande är man själv.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Upp till toppen
Annons: