Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 13411 ggr
[walkinbeauti]
2011-09-11 16:44

Önskemål finna Borttappat !

För er som söker något ett bortsprunget djur eller nåt annat så ber vi er lägga eran fråga i denna tråden så får den som kan vill och känner för att svara göra detta här  eller via PM till er.

Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp men vill ge möjligheten till både tränade medium och andra att få hjälpa till om dom kan.En bra möjlighet för dom som vill träna och för er som söker något att kanske finna det ni saknar.

Lycka till Glad

Annons:
Liveva
2011-09-11 17:39
#1

Borttappad väska!

Min son har varit på en turnering 30 mil hemifrån i ett par dagar. Första dagen försvann hans väska med alla kläderna. En kostnad för oss i ett par tusenlappar….. inte så kul. En turneringoverall var med som har ett stort affektionsvärde då det är "once in a lifetime" man får ett sådant. Väskan blev enligt chauffören avlämnad vid boendet men har därefter försvunnit. Både vi och vaktmästarna på området har letat men inte funnit den. Kan någon ha tagit den? slängt iväg? Tacksam om någon kan bringa lite ljus över mysteriet.

PM eller tråden spelar ingen roll för mig.

[snuppis82]
2011-09-11 21:27
#2

oki försöker här med då, vi söker efter en skruvdragare, ha ha lite konstigt kanske, men vi är i behov av den =)

linnease
2011-09-12 14:36
#3

helt grön på det här, men det är roligt att prova..

får inga vibbar alls på #1

#2 dyker det upp att skruvdragaren är gul (gulsvart?) (ha ha, om den är det så visste ni ju det redan.. ;) ) och typ "boden" eller "förrådet"

[snuppis82]
2011-09-12 15:57
#4

oj ja den är gul och svart =) måste leta

[snuppis82]
2011-09-12 16:19
#5

hittade den som va trasig i boden elelr förådet. den var svart med gula bokstäver

linnease
2011-09-12 22:31
#6

ha ha, roligt! men inte den som funka?! den trasiga kanske går att laga då.. ;)  Coolt att den var gul och svart iaf!!

Annons:
charles_h
2011-09-13 20:19
#7

Hej för några dagar sen tappade jag bort min förlovningsring jag skulle fixa håret och la därför ringen på en bänk i hallen och jag glömde sätta på mig den efteråt, sen på kvällen när jag kom på att ringen låg där så var den borta och har vänt lägenheten ut och in utan att hitta den! snälla kan någon berätta vart den ligger!

[LucyInTheSky]
2011-09-13 20:28
#8

Jag hittar inte stiften till häftpistolen. Vet att jag hade dem då jag gjorde nätfönster för en månad sen. Är helt säker på att jag la tillbaka dem i verktygslådan men de ligger inte där..

Vart kan de vara? Har letat överallt. Blir lite galen här, skulle ju fixa en bur till kaninerna.

Magi-cat
2011-09-14 07:58
#9

#1 får inga vibbar om väskan. Tror att den är borta tyvärr. ObestämdHoppas jag har fel! Så ge inte upp letandet!Skrattande

snuppis, jag vet knappt vad skruvdragare är! Ett verktyg va?Skrattande Så jag kan inte "se" den ens i fysisk form, haha. Men när jag läste frågan hörde jag ordet "panel" i huvudet. Kan den vara någonstans som har med "panel" att göra? Bakom något? Fast du kanske hittat den redan, hoppas det!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Moalinn
2011-09-14 12:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Min katt är borta sen några månader tillbaka, veckan innan midsommar tror jag. Vi hade precis flyttat och hon bosatte sig bra där vi då bodde, men en vecka senare försvann hon. Hon kom aldrig tillbaka.

Världens skönaste katt, hon va väl inte världens knäkatt direkt men riktigt kelsjuk.

En grå randig katt, bondkatt.

Har länge funderat på vad hon har tagit vägen då jag verkligen tycker det är jättetomt utan henne, även om vi har 3 andra katter.

om det är något mer ni undrar, fråga.

Hon har hela tiden funnits i bohuslän, närmare bestämt Ödsmål som ligger utanför stenungsund som ligger 5 mil norr om Göteborg.

inte världens bästa bild kanske, men det är en bild iaf.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

paulina77
2011-09-14 14:55
#11

Mobiltelfon borttappad!

Dotterns mobil är borta sedan i söndags, hon hade den senast på sin dansskola, där hon ringde i från den. Det är en Röd Eriksson telefon kanske ligger den i en lila mobil väska. Den är avstängd på volymen så det går inte att ringa till den för att höra den . Snälla kan någon hjälpa oss!

Magi-cat
2011-09-14 18:49
#12

#11 kvar i danslokalen??


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

paulina77
2011-09-14 20:37
#13

Vart i danslokalen? Finns det några detaljer att gå på.

Pappan var där och letade i dag men hittade ingen. Någon som tagit den.

Annons:
Mortii_Påeten
2011-09-14 21:43
#14

Hej!

Jag är helt ny här men blir medlem och chansar på att någon av er kanske lyckas hjälpa mig i en lite pinsam situation.

Jag har aldrig tappat bort en nyckel i mitt liv på 30 år. Jag började nyligen på ett nytt jobb och fick då en knippa med två nycklar och larmbricka. I den hängde jag ett nyckelband som i sig är unikt eftersom inte så många har ett sådant. Det står "ROCKHIMLEN" på den.
Jag lyckades tappa nyckeln på väg hem från jobbet men återfick den tack vare att en vänlig själ lämnat in den till hittegods. Antagligen har jag fastnat med nyckelbandet nånstans så att den har glidit ur min ficka.
Därefter stoppar jag alltid den i min väska så fort jag går utanför jobbdörren. Likaså häromdagen. I samma fack finns mobil, plånbok, bilnycklar samt hemnycklar. På kvällen upptäcker jag att allt är kvar…. utom jobbnycklarna.

Jag behöver verkligen dem men är lite nojig för att gå till chefen och erkänna att jag tappat dem IGEN och att låsen då måste bytas ut till en kostnad av rätt många tusenlappar…… inte precis det man vill säga till chefen när man är ny på jobbet! =/
Vore högst tacksam om någon av er kunde hitta dem!!

Magi-cat
2011-09-15 08:48
#15

#14 Jag kan lätt tänka mig vilken jobbig situation!

Tyvärr "ser" jag ingenting just nu, men hoppas att du får hjälp av någon annan eller hittar nycklarna ändå. Tänk igenom allt du gjorde, alla ställen du var på, gå igenom allt…..

Lycka till!,


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[snuppis82]
2011-09-15 09:50
#16

tack för alal tips jag ska leta på era råd =)

Cecilia J
2011-09-15 12:57
#17

Hej! Mår inte så bra just nu och är väldigt tankspridd, trött och glömsk. Igår kväll lyckades jag förlägga min mobiltelefon, en svart iphone. Har vänt upp och ned på bostaden för att hitta den men utan resultat. Tar tacksamt emot eventuella tips!

Magi-cat
2011-09-15 13:43
#18

#17 Hoppas det snart känns bättre Cecilia och att det vänder för dig! Förargligt med den förlagda mobilen…..Du har förstås redan provat ringa till den? O letat i soffan bland kuddarna, tidningarna under sängen osv.

Och så undrar jag om du har en vanlig fast telefon och om den ligger där, eller på annat lågt bord.

Lycka till!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cecilia J
2011-09-15 14:27
#19

Tack så mycket! Har letat extra noga kring just sängen och soffan för det är där jag spenderat mest tid. Signaler går fram när jag ringer men tyvärr var mobilen inställd på ljudlös när jag blev av med den. Har två fasta telefoner utan något abbonemang, de står utplacerade som prydnad, en i en bokhylla och en ovanpå en baslåda. Har tittat där nu. Är det någon som kan se om mobilen över huvud taget finns i lägenheten?

IdaKw
2011-09-15 18:05
#20

Hej, jag börjar bli ganska så mycket desperat i mitt letande efter min mobil. Så jag undrar om någon här, kan hinta o vart den är.

Det är en Svart Sony ericsson Vivaz. Tappade bort den i sommras. Senast jag hade den var i mitt vardagsrum, sen försvann den bara. Den är i huset, men jag vet inte vart, har vänt på hela huset och jag vet inte vad. Ingenstans är den..

Skulle vara super snällt om jag fick någon hint :)!

Annons:
paulina77
2011-09-15 20:42
#21

Hallå ingen som kan finna dotterns mobil??

linbam
2011-09-15 22:34
#22

Hejsan!

Min son har tappat bort sin halskedja i silver som han fick av oss för 2 år sen när han konfirmerade sig.

Han har ingen aning om var den kan va!

Är det någon som kan se vart den kan ha tagit vägen?

Jag har inte varit på polisen o frågat efter den,men borde nog göra de ,kanske…….

Tacksam för svar//Linbam

Glad

Magi-cat
2011-09-16 10:17
#23

"22 Gå till polisen och fråga för säkerhets skull!

Fick en aning om att den kan vara bland kläder. Ev stoppad bland kläder i en påse eller väska, gympapåse kanske?

Hoppas ni hittar den! Lycka till!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sayna
2011-09-16 12:04
#24

Hejsan!

Skulle verkligen behöva hjälp! Mitt pandora armband med länkar har försvunnit. Fick det på studenten förra året och i nu i somras försvann det och har ingen aning om vart det kan vara!

Tacksam för svar!

dontknow
2011-09-16 17:28
#25

i en vit låda?

Exotiskt
2011-09-19 15:55
#26

Nu är det så att jag har tappat bort mammas cykelnyckel. Jag vet att den finns någonstans i lägenheten då jag inte har vart ute sedan sist jag såg den. Den är svart och lite kantig. Vet någon var den är? Måste bara få tag på den! Tack på förhand.

Doomkitty
2011-09-20 11:20
#27

Tappade bort min ring som jag haft i ca 20 år. Tappade den i bilen sent fredags natt, men tänkte att jag letar efter den imorgon. Eftersom jag då visste var den var på ett ungefär.

Men nu har lag letat i ett par dagar och den finns inte.

En silverring rätt bred med svart "blom mönster "

Annons:
Amandla
2011-09-20 18:51
#28

Min extranyckel till nya bilen är borta. Jag vet att jag fick den på bilfirman, sen vet jag inte. Den ligger inte i bilen, och inte heller i den låda där jag förvarar alla extranycklar. Den ser inte ut som en vanlig nyckel utan det är en nyckelbricka, en svart fyrkant av plast, ca 4 x 8 cm.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
SweetMira
2011-09-20 21:30
#29

Hej!

Jag behöver hjälp med att hitta tre saker:

1. Luren till hemtelefonen, det är en trådlös telefon

2. En hög med förmodligen oöppnad post: ett paket med kuvertliknande omslag, två kuvert och eventuellt någon reklamgrej (kan finnas nåt mer i högen, minns inte exakt)

3. En trasig DVD-spelare med en skiva i

Behövs mer info? Säg till :)

landia
2011-09-21 10:39
#30

Någon tog min sons väska i tumba ishall. Det som grämer oss är att hemnyckel+ bilnyckel låg där i. Kan någon se om de kanske har slängt den någonstans eller kanske de har lämnat in den?

skulle bli jätteglad om vi fick igen nycklarna.      tack/ Landia.

skotty
2011-09-23 04:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Min mosters katt försvann för över 3 veckor sen. Någon som kan få fram nått?

Catti
2011-09-23 13:29
#32

Hejsan!

Jag undrar om någon kan se vart min dagbok är?

Jag har letat i flera månader, men den är bara borta! Den är svart med röda detaljer. Vill så gärna hitta den.

liawilson
2011-09-23 20:05
#33

Har du kollat i alla byrålådor hemma?

*Kärlek & lycka*

liawilson
2011-09-23 20:07
#34

#31 har ni någon ladugård i närheten?

*Kärlek & lycka*

Annons:
skotty
2011-09-23 20:11
#35

#34 jaa..

liawilson
2011-09-23 21:24
#36

okej..är han inte där ibland allt hö då?

*Kärlek & lycka*

liawilson
2011-09-23 21:25
#37

att han sökte skydd,värme & lite mat kanske

*Kärlek & lycka*

liawilson
2011-09-23 21:27
#38

eftersom jag får den tanken bör du nog snabba dig att kolla där..om ni nu inte letat där redan? För han kan ju komma tillbaka igen även om ni redan kollat där

*Kärlek & lycka*

skotty
2011-09-23 21:45
#39

Ska kolla upp det :)

liawilson
2011-09-23 21:50
#40

gör det, det känns som han ligger  trycker där..Men smyg så han inte blir rädd & springer, Katter blir lätt vilda & springer, eller fråga husägaren ifall de har sett en katt, annars be dom ställa ut lite mat åt katten, då vet ni ju att han kan ha varit där & ätit. Ju löngre tid dom är borta destu mer förvildade de blir desstu räddare för människor -vad jag har hört. mammas katt kom aldrig hem, efter flera veckor såg hon honom, hon ropade & ropade men tyvärr sprang han bara bortifrån henne, fast att de levt ihop sålänge. Han tittade bara men sprang motsatt håll. Att fånga en förvildad katt kan bli svårt..

*Kärlek & lycka*

IdaMariaL
2011-09-25 16:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Min katt har varit försvunnen sen 13 juli så jag skulle bli jätteglad om så många som möjligt skulle vilja försöka hitta han.

Annons:
Bitte-n
2011-09-25 22:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Hej!

Undrar om det är någon här som kan hjälpa mig att få fram något om vår katt Simba, vi vet att han blev påkörd av en bil, torsdagen den 15 september, hur illa vet jag inte, om det bara va att han blev tilltouchad eller om det tog allvarligare. Simba sprang i a f iväg och har inte synts till sedan dess. Vi har varit ute varje dag o letat efter honom, men inte en skymt av honom.Vill väldigt gärna ha hjälp med att hitta honom. Vill veta om han fortfarande lever, finns de som säger att de sett honom, men jag vet inte, kan ju vara någon annan röd katt. Tycker ju att om han lever så skulle han kommit hem vid detta laget. Är så jobbigt att inte veta om han ligger skadad någonstans och inte kan ta sig hem eller om någon tagit hand om honom eller vad som hänt med honom.

conny1
2011-09-25 22:34
#43

Hej någon som kan hjälpa oss hitta en hund som rusade efter en katt i går kväll?. Han rusade efter en katt och försvann med kopplet efter sig och har nu varit ute 1 dygn. Har troligen fastnat med kopplet någonstans i närområdet men var?

alljaktens
2011-09-26 09:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Hej! Våran jämthund försvann igår under en jakt ca.30 mil hemifrån. Vi är väldigt ororliga då hon alltid brukar komma tillbaka till husse. Kan någon hjälpa oss? Känns som att leta efter en nål i en höstack……..

Bitte-n
2011-09-27 09:42
#45

Verkar inte vara så mycket aktivitet här.. Mest folk som läger in om borttappade saker eller bortsprugna djur, men knappt inga som vill öva på att leta upp saker eller försöka finna djuren.. Hoppas det finns någon som skulle vilja försöka i a f..

Catti
2011-09-27 11:33
#46

Jag har letat i alla lådor men hittar fortfarande inte dagboken :(

Ååååh Är det ingen som kan se något?

Bruttas
2011-09-28 09:42
#47

Jag har tappat bort ett minneskort som är guldfärgat. Ungefär 3x2 cm. Jag har verkligen letat överallt vad jag vet. Kan någon hjälpa mig att hitta den tack?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Ashsol
2011-09-30 14:01
#49

Min rosa externa hårddisk försvann i flytten.. har packat upp alla lådor så jag förstår inte vart den kan ha tagit vägen! Någon som kan se vart den är? Vore mkt tacksam Glad

Skyress
2011-09-30 22:34
#50

Min mamma bodde i en lägenhet för flera år sedan, hon började bli dement, vägrade flytta till ett äldreboende. Hon flyttade till äldreboendet och jag var i hennes lägenhet och tittade vad som fanns som hon skulle få med sig. Visste eftersom hon ville ge mig pengarna redan innan hon blev dement, att hon hade ganska mycket pengar men de fanns inte kvar i lägenheten. Väskan hon hade pengarna i var helt tom och den låg på en stol i hennes sovrum. Till och med Sessan besticken från lådorna i köket var borta, tyckte det var märkligt men gjorde ingen polisanmälan. Jag hade så mycket annat att tänka på då så detta blev en bisak. Skulle vara tacksam om någon kunde säga om det var någon som tog pengar och besticken eller vad hände med dessa saker?

_missbella
2011-10-02 11:38
#51

jag vill gärna ha hjälp med att hitta mina nycklar.

Det 2 nycklar. En till hemmet och 1 till tvättcylindern och dom är kopplade till ett rött band sån som man hänger runt halsen. Har letat och letat efter dom nu i 2 veckors tid

[sackum-blixt]
2011-10-02 19:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Nu har min Sudden varit borta i fem månader så om någon skulle se vart han är ungefär skulle det vara guld värt

Magi-cat
2011-10-02 22:00
#53

#51 har du hängt ifrån dig nycklarna någonstans? På en krok?

Alternativt i en ficka, förkläde el dyl

Hoppas du hittar dem!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

linbam
2011-10-03 09:48
#54

tack # 22 för svaret!!Ja jag har oxå en känsla av att den va i gympabagen…men nu har den oxå blivit borttappad-stulen…………

Glad

oliven2
2011-10-03 11:31
#55

Hej!

Är ny på den här sidan och tänkte höra om någon snäll själ kanske kan hjälpa mig.

Jag tappade bort min plånbok i går, var och handlade och sen var jag hemma ett kort besök innan jag åkte iväg med min bil. Upptäckte att plånboken med alla mina kort och körkort var borta när jag skulle betala i en annan affär.

Hoppas verkligen på hjälp och lovar att återkoppla.

Annons:
Magi-cat
2011-10-03 12:00
#56

#55 bara ur egen erfarenhet: har du kollat igenom bilen noga mycket noga? Jag brukar ha en "förmåga" att tappa plånboken in under sätet eller mellan sätena så effektivt att det knappt går att få fram den…..

Hoppas du hittar din plånbok!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

oliven2
2011-10-03 13:52
#57

Tack för tipset, ska gå ner till bilen och kolla igenom den ordentligt.

Om den inte finns där måste jag nog spärra alla kort och körkortet som förstås också fanns där.

Som tur var hade jag inte så mycket pengar i plånboken, så det jobbigaste blir att fixa nytt körkort.

Återigen tack för ditt engagemang!

oliven2
2011-10-04 07:59
#58

Återigen tack för hjälpen, jag tänkte att jag ändå måste städa ur bilen och när jag höll på och plockade bort skräp, så hittade jag plånboken.

Magi-cat
2011-10-04 10:48
#59

#58 Vad bra Oliven!Skrattande Det är så jobbigt att hålla på och spärra allt, fint att det löste sig!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sagofen
2011-10-04 17:56
#60

Vad har hänt med min katt SAGA?  1/6 Försvann min lilla kattflicka Saga.Hon är grå med vit haklapp och vita strumpor. Hennes nos har 2 färger den ena halvan är svart och den andra rosa. Hon är 9 år gammal  och har aldrig varit borta från tomten i mer än högst 1 timme. Hon är mycket speciell för när hon vill bli insläppt hoppade hon upp på fönsterbläcket och knackade på fönsterrutan med sin tass. Vi har 2 katter förut som verkar förstå att hon är försvunnen.Dom sover med mej och min man på nätterna.Liksom vaktar oss. Våra 2 katter har när Saga fanns hos oss,alltid varit ute på långa promenader .Dvs varit ute länge ibland hela nätter.Men nu sen hon försvann,har dom knappt lämnat tomten…vi bor nära skogen. Så tankarna om hon blivit tagen av en räv finns.? Hon har varit borta i 4 månader. Och varje dag pratar vi och saknar  henne och undrar vad som hänt? Undrar om det finns något medium som kan se var hon är?

Sagofen
2011-10-04 18:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Ska skicka med en bild på Saga!

Vajs
2011-10-05 09:51
#62

Borttappad nyckel ! …. hej ! Finns det någon som kan hjälpa och se var min pojkväns nyckel till hans förra lägenhet är? . Det var ett svart band på den men inte hela utan den längre biten var borta så bara spännet och en kort stump hängde kvar … Vi har precis flyttat och har till i morgon på oss att hitta. Vi har gått igenom exakt allt. Blir dyr nota å byta alla låsen. Så snälla om någon kan. :)

Annons:
Magi-cat
2011-10-05 13:44
#63

#62 hmmm….kvar i den förra lägenheten? Kolla även jobbet, bilen, något ni inte använt sedan flytten……

Hoppas ni hittar den!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vargman
2011-10-06 10:21
#64

#51_missbella. 

Jag vet inte riktigt hur det ser ut i er tvättstuga men jag ser att de blivit kvarglömda där på en handukshängare. En sådan där äldre variant, "silvrig" och smal med 3-5 krokar på. i ett litet rum tex. toalett eller kanske en liten städskrubb med dessa handukskrokar i. Kanske har någon vänlig skäl hängt eller lagt dem på en synlig plats i tvättstugan? Jag känner att de finns där någonstans. Har du tittat i tvättstugan?

//Mvh

Vajs
2011-10-06 10:27
#65

Nä har sökt överallt :( .. Fick en dag till på oss att hitta. . Hoppas någon kan se den.

vargman
2011-10-06 11:11
#66

#62 Vajs

Jag får en bild av att det finns flyttlådor kvar som ni inte packat upp ännu. Just denna låda finns i hemmet för det är en sådan där viktig låda som man packar med alla det där "viktiga sakerna" som man bör ha nära till hands med en gång. I denna låda finns en mindre låda kanske ett nyckelskåp ed. Jag ser att nyckeln skall ligga där. Ni har helt enkelt glömt av att packa upp den lådan eller bara lagt den åt sidan så länge. Den kan ligga i lägenheten om inte synligt bör lådan finnas i en klädkammare eller av misstag hamnat i en källare.

Så försök titta i den glömda lådan!Skrattande Hoppas min käsnsla stämmer och lycka till! PS. Kan inte känna att ni tappat den. Någon av er har lagt den på ett bra ställe för att den inte skall komma bort!Hihi

//Mvh

Sagofen
2011-10-06 16:14
#67

Undrar om någon djurkommunikatör eller medium ,kan känna om ens katt lever eller är död?Var hos ett medium då min katt försvann hon sa att katten lever. Och beskrev stället katten var på, så exakt där vi och hon bor.Hon såg att katten var hemma hos oss. trots att hon varit borta i 22 dagar. Vi nästan dammsög tomten efter sökandet efter henne. Men icke! Bara nån dag efter det att Saga försvunnit.Låg jag och vilade på soffan Vet ej om jag sov eller var vaken.Men i hallen stod en man i medelåldern som jag aldrig sett förut.Kanske drömde jag? Han sa med tydlig röst -Hon är hemma nu! Jag förstod att han menade Saga.Sen försvann han! Undrar om det är ett illavarslande Tecken på att hon är död?

Rakelson
2011-10-06 17:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Hej

Då jag prövat allt så är detta mitt sista alternativ! Är det någon som kan tipsa mig om ett bra medium som kan hjälpa mig att hitta min katt? Jag har själv haft förmågan att se saker och därför tror jag att detta kan vara en möjlighet, i detta fall ser jag dock ingenting. Men jag har en känsla av att han lever. Min katt har varit borta lite mer än en vecka försvann 26/9 från Landåvägen i Nacka. Kan någon hjälpa mig hitta Neo? Han är en 3 årig bengal hane och han är chippad i nacken.

vargman
2011-10-06 18:05
#69

#68 Rakelson

Jag förstår om du letat överallt men jag testar ändå. Lite längre bort på Landåvägen mot åt "Nyckelviksvägenhållet" för att komma åt rätt håll. Har ingen riktig koll miljön där men på Jarlabergssidan om du förstår vad jag menar och sista huset vid hörnet, skulle gissa på att det är Landåvägen enda dit. Det skall finnas skog där. Iallafall träd. Jag vet inte om jag har tokfel men det är vad jag ser. har Neo varit bra på att klättra? Annars är det något annat som håller han kvar uppe i trädet. Ser ut som lärk eller tall. Kanske skadad eller så är det något annat som skrämmer han så han håller sig kvar där uppe. Jag känner att han är rädd.

Hoppas att jag är på rätt spår. Förstår att du vill finna honom. Jättefin katt!

//Mvh

Annons:
Rakelson
2011-10-06 22:49
#70

Hej Vargman

tack snälla för ditt svar! det stämmer det du säger! Neo älskar dessutom att klättra. Jag ska gå ut och leta där du säger. Om du ser något mer så skriv. Jag hoppas du har rätt för då lever han iaf. Tack

MVH

Rakel

Rakelson
2011-10-06 23:19
#71

Jag kollade där i skogen men jag kunde inte se eller höra något, jag tror han är längre bort… men rädslan kan nog stämma för det har jag också haft en känsla av att han är rädd.

tack fresten, ja han är en fin katt men framförallt är han speciell och mitt allt.

MVH

Rakel

sanna4
2011-10-07 14:55
#72

HEj jag skulle behöva hjälp med att hitta mina nycklar. tappade bort dem för drygt en vecka sedan och får panik! I nyckelknippan har jag husnyckel till hem och till pojkvännens hus, skåpsnycklar till skolan, cykelnyckel. Har även en sådan där safety bricka på och en lila kapsyl öppnare. Tror att jag tappat den i en buss från en match men har ringt bussbolaget och även vart och kollat i den bussen jag åkt i.

Tack för svar

vargman
2011-10-07 16:27
#73

#72 sanna4

Kom du ihåg vart den matchen i så fall var någonstans. Var du i ett omklädningsrum som du kan ha glömt dem? Isåfall kan du alltid ringa dess vaktmästeri. Får en känsla av att de är där matchen var. Försök minnas tillbaka till matchen och vilken yta du rörde dig på där. Satt du någonstans. fanns det någon kiosk där som du handlade ifrån och la från dig nycklarna en pytte sekund?

//Mvh

vargman
2011-10-07 17:20
#74

#71 Rakelson

Måste skriva igen. Känner att Neo forfarande är vid liv och att han befinner sig åt det hållet som jag skrev sist. Jag har även försökt känna av mera precist men det är krångligt när man själv befinner sig lång där ifrån.  Detta får jag dock fram. Finns det en mindre väg precis innan Skönviksvägen? Ser ut som en cykelväg. Där skall det finnas ett bergsparti likt en stenmur. Jag ser även att det på motsatta sidan finns det mycket snår, buskar och vanliga träd typ Rönn. Ser även ett stål staket. Hoppas han inte är på den sidan det är farligt nära den stora vägen? Jag tror mera på att han är på andra sidan.."stenmurssidan!Där finns lärk och barrträd..mera kattvänligt. Jag får en känsla av att han skapat sig ett revir där. Tror att han strosar omkring där likt en tiger hanne. Varför stannar han kvar där? Varför tar han sig inte hemmåt? Ja, jag vet faktiskt inte det i skrivandet stund? Finns det platser som ser ut likt det jag beskrivit? Jag tror att du skall spana där omkring. Även på sidan närmast vägen för säkerhets skull.

Ps! Hör av mig igen ifall jag känner något.

//Mvh

Rakelson
2011-10-07 23:48
#75

Hej igen. Det du beskriver stämmer mycket väl. Jag ska undersöka området närmare. Känns dock konstigt precis som du skrivet varför han inte kommer hem det är så nära ändå. Men miljön stämmer och jag vet precis var du är. Ser du något mer eller kanske varför så bara skriv jag är tacksam för allt. Mvh Rakel

molllyr
2011-10-08 19:55
#76

Hej! Jag undrar om någon an se var min vägg-adapter till min iPhone laddare är? Den har varit borta ett tag, och det skulle underlätta att hitta den… Skrattande

Annons:
Skyress
2011-10-08 22:45
#77

Vi flyttade för ganska många år sedan till det boendet vi har idag. Försökt att hitta bland kartonger efter mina faktahästböcker, har mycket kvar i kartonger men letat och letat men hittar inte dem, är det någon som ser vart de är någonstans?

Har också letat efter mina fiskedrag men de är som bortblåsta förstår inte vart de ligger någonstans. Är det någon som ser vart jag kan leta efter dem?

molllyr
2011-10-08 22:49
#78

Och sedan undrar jag ifall någon kan se vart min pappas fiskelåda är? Han lånade ut den men har inte fått den tillbaka.

Spieluhr
2011-10-09 07:57
#79

Hejsan! Skulle behöva hjälp till att finna min favorittröja som är svart med ett Håkan Hellström motiv. Den har varit borta i ca 3-4 veckor och den bör ligga hemma hos mig, men vart?

Såhär ser den ut: http://www.rockhouse.se/file/product/1191_big.jpg

IdaMariaL
2011-10-09 14:16
#80

Lägger in mitt inlägg på nytt och hoppas på hjälp!

Min katt har varit försvunnen sen 13 juli så jag skulle bli jätteglad om nån skulle vilja försöka hitta han.

Magi-cat
2011-10-09 20:47
#81

#77 faktahästböckerna tycker jag mig se i kartonger, bland tyg.

Hoppas du hittar dem!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Delyn
2011-10-09 21:04
#82

Mattor!

Det här är inte viktigt, men då och då funderar jag på vad som hände med de två sängmattor som jag vävde hösten 2002 eller våren 2003 till ett par vänner som skulle gifta sig. Naturvitt och ljusbrunt stränggarn. Plötsligt var de försvunna, jag letade överallt på Väddö Folkhögskola och hemma hos mig. Kanske tyckte någon annan att de var fina och stal dem?

liawilson
2011-10-09 23:47
#83

Var det något motiv på?

*Kärlek & lycka*

Annons:
Delyn
2011-10-10 12:38
#84

Diagonalt mönster, inget särskilt motiv annars. Båda var olika.

Bamse 08
2011-10-10 16:00
#85

Hej!

Brottappad klosax till kaninen!

Ja har tappat bort min kanins klosax och kan inte hitta den. Har letade som en tok men hittar den inte. Så jag undrar om någon här inne kunde hjälpa mig? Glad

What doesn't kill you makes you stronger.

Magi-cat
2011-10-10 17:14
#86

#85 bland kaninens halm/hö eller annat strö?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KittyBlonde
2011-10-11 18:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Hej. Det här är sååå typiskt mig.

Jag har tydligen tappat bort min ena spanskabok. Så jag har en övningsbok hemma men en har jag vänt upp och ner allting på men hittar inte den.

Kan någon vara snäll att berätta för mig vart den kan finnas? :)

AusaBausa
2011-10-11 21:45
#88

skulle så gärna vilja hitta mitt halsband som jag blev av med när jag pluggade uppe i Umeå…det var en present från min bror o syster när jag gick ut gymnasiet.. så skull eså gärna ha tillbaka den..

tappade det efter en fest en kväll där uppe, sov över hos min dåvarande pojkvän men hittade den aldrig igen..

såg ut som en streckritad blomma ca 4-5 cm bred o med en lång kedja… i silver alltihop.

Skyress
2011-10-12 10:37
#89

#81 Magi-cat, tack för ditt svar men nu undrar jag vart kartongen kan ligga någonstans, ser du det?

chinapuffpudel
2011-10-12 11:37
#90

#90

Hej,

Min sambos internetdosa ifrån Swedbank är helt spårlöst borta. Han använde den senast i söndags innan vi åkte till Biltema. Min syster och hennes pojkvän (ex:et) har gjort slut så hon bor med oss tills hon flyttar in i sin nya lägenhet i Stockholm (jag och min sambo bor i Gävle). Eftersom allt blev hastigt så ville jag städa undan hemma så att det såg fint ut tills hon skulle komma med sina grejer och i samma veva försvann min sambos internetdosa och jag vet inte vart den kan vara?! Han säger att han lät internetdosan ligga kvar på soffbordet efter att han hade överfört pengarna och jag kommer faktiskt inte ihåg om den låg på soffbordet när jag började och plockan undan? Hur som helst är den borta.. Finns det någon vänlig själ med sin fina gåva som kan hjälpa mig om vart den kan vara…? :)

Alla svar uppskattas :)

// Sara

Annons:
Magi-cat
2011-10-12 16:26
#91

#89 tyvärr, ser inte mer…..låg höjd och som om något tyg är vikt över, är allt jag kommer på.

Hoppas de kommer fram!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[elel]
2011-10-12 20:45
#92

Hej!

Det är mycket borttappade nycklar och mobiltelefoner eller katter.

Jag behöver hjälp att hitta lite andra saker.

Vid någon av mina flyttar så har mina gamla skolkort och betyg kommit bort - dom låg i ett brunt kuvert.

Vid den senaste flytten försvann min växtpress, glömde jag den eller har jag gett bort den?

Tacksam om någon kan hjälpa mig!

//Cathrine

Skyress
2011-10-13 10:04
#93

#91 Tack jag ska leta hoppas jag hittar böckerna, är lite orolig att min före detta har den kartongen kvar hos sig då kommer jag aldrig få tillbaka den, tyvärr.

Gråter

Bamse 08
2011-10-13 14:26
#94

#86 Nej, tyvärr finns den inte där, men tack så jätte mycket för ditt svar!Glad

What doesn't kill you makes you stronger.

Leva livet
2011-10-14 14:28
#95

Jag söker efter ett kvitto jag hade innan vi åkte till Turkiet för några veckor sedan. Jag hade det i en brun väska i sidofacket.

Jag tog ur kvittot men hittar det inte nu. Kvittot kommer från Mio möbler på en madrass som inte höll vad den lovade.

Jag hade antecknat lite på kvittot.

Kan någon öva sig eller kan se kvittot vart jag min virrmaja har lagt det? Mvh Leva livet Elin

Leva livet

Rakelson
2011-10-14 17:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Jag provar igen då min älskade katt fortfarande är försvunnen.

Är det någon som vet var Neo är? eller vet ett bra medium som man kan kontakta. Jag har fått fina tips men inte lyckats hitta Neo där. Snälla hjälp mig.

Mer Info finns i tidigare inlägg.

Magi-cat
2011-10-14 18:06
#97

#95 titta bland blandade pennor, papper och prylar…..


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Monica Rosenlöw
2011-10-15 12:12
#98

Jag har tappat min ring en ordensring. Har letat över allt men kan även ha tappat den utomhus. Snälla hjälp mig hitta den.Rynkar på näsan

Vargskalle
2011-10-16 06:00
#99

Ni som tappat bort hundar kan prova att yla efter dom, om hunden hör det så kommer den förmodligen komma till er om den kan. Ha även med er hundgodis och lämna även en filt, leksak eller nått som luktar som er ute nånstans där ni tror hunden kan vara. Tyvärr kan jag inte så mycket om katter men ni kanske kan prova liknande?

[sackum-blixt]
2011-10-16 13:02
#100

Har tappat bort min skiva. Det är Green Day 21 century breakdown. Bara skivan är borta men jag har kvar själva fodralet.Skulle vara jättebra om någon kanske kunde se vart den är då den är oerhört saknad:S

Denna kommentar har tagits bort.
AusaBausa
2011-10-16 18:09
#102

skulle också vilja hitta en cd-skiva min Lejonkungen skiva som varit borta ett tag…försvann under en fest..var det ngn som tog den med sig hem???

Liz85
2011-10-17 00:14
#103

Gör ett försök här. Vi hade en klubbträff nyligen där vi (som i vanlig ordning) hade med en maskot, en tyggiraff som fått sydd till sig en glittrande "festjacka". Han satt med längst fram på årsmötet men var puts väck senare på kvällen. Han till och med efterlystes från scenen utan resultat. Vi är flera som saknar honom så jag är övertygad om att alla klubbmedlemmarna skulle bli överlyckliga över att få återse honom.

För ett tag sedan lade någon upp en ny profil på facebook för honom som sedan togs bort, den visade sig vara falsk, och ingen vet var han kan vara. Viss risk finns att han är kidnappad.

Vet någon här var han kan tänkas vara?

[Brummagumman]
2011-10-18 15:00
#104

Hej.

Jag ska göra ett nytt försök. HAr bett om hjälp här förrut och fått mycket vägledning men tyvärr inte funnit min mogongåva.

Jag gifte mig förra året. I morgongåva fick jag de halsband som är på min bild. I augusti förra året tappade jag det! Kan inte sluta tänka på det. Det är som om halsbandet "hånar" mig. Typ…. hahaha, du kan inte ta mig!!! Löjligt. jag vet, men ändå. Det känns inte som om nån tagit det utan som om jag missat det på nått sätt. Kan någon vara så snäll och hjälpa mig?

Mvh

Lilla jag….

Annons:
barbabenny
2011-10-18 20:53
#105

Hej, jag håller på att bryta ihop då jag inte kan hitta min bortgångne fars klocka som jag har ärvt. Hade den på mig för en vecka sedan, vet att den har legat på soffarmstödet men kan inte hitta den. Tacksam för hjälp.

Magi-cat
2011-10-18 21:35
#106

#105 på fönsterbrädan, bland blomkrukor?

Hoppas du hittar den!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

barbabenny
2011-10-18 21:54
#107

Tack magi-cat men inte här hemma iallafall.

Vargskalle
2011-10-19 01:33
#108

barbabenny, du kanske ska testa att högt fråga din pappa? Ibland försvinner saker som brukar vara på ett ställe och sen när man frågar, eller ber om att få tillbaka det så dyker dom upp på nästan samma ställe

Skyress
2011-10-19 10:19
#109

#104 Kan ha fastnat bakom/nedanför bordet bredvid sängen.

nossaile
2011-10-19 15:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Hej, jag har tappat bort min nyckel till min spellokal på Tusen Toner.. Gissar att det blir väldigt dyrt att byta lås eftersom det inte är ett vanligt lås, det är ett typ elektriskt eller vad man nu ska kalla det.. Behöver hitta det akut eftersom vi sagt upp lokalen och allt :-(
Nyckeln försvann för någon/några veckor sedan.. 

Hjälp mig snälla! :-(

(Har ritat en ful bild på den, men så ni har en liiiten uppfattning om hur den ser ut iallafall, det är som en liten blå/vit bricka..)

dreamyy
2011-10-19 18:06
#111

mina engelska böcker är borta… hittar dom ingenstans. grejen är den att om jag inte hittar dom kommer jag att behöva betala för dom. har glömt bort märket på böckerna.. men dom är röda iallafall.

min cykel blev även stulen för precis en vecka sedan,fick ärva den av min farfar när han gick bort och skulle värma jättemycket om jag hittade den.jag hade lämnat den vid skolan för att ta bussen till stallet,dagen efter när jag skulle hämta den var den stulen…

skulle vara jättesnällt om ni kunde hjälpa mig! :)

Annons:
Vargskalle
2011-10-20 00:38
#112

Jag känner inte den här personen men hon har varit borta i flera dygn och hennes familj bad alla som såg det att sprida ut detta foto så jag tänkte att någon här kunde hjälpa

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150333986723227&set=p.10150333986723227&type=1&theater

Hoppas hon hittas snart!

Skyress
2011-10-20 09:45
#113

"96 sätt upp lappar i portarna, anslagstavlor och i affärer om din förlorade katt. Gå till polisen hör med dem om de fått in meddelande att någon hittat din katt. Katten är väl förmodligen chippad så du har stora chanser att få den tillbaka på ett eller annat sätt.  Ring katthem för de kanske vet något i alla fall kan de förmodligen sätta ut en efterlysning på deras hemsida om att du söker din katt.

Tror någon tycker din katt är fin, matat den och sedan lyft upp den tagit den med sig hem. Sätter du upp lappar i portar mm så, om det är så som jag tror får du säkert tillbaka din lilla vän.

milliie
2011-10-21 08:52
#114

Jag har tappat bort mitt nintendo! Ett vitt sådant, Nintendo DS lite! Kan verka helt obetydligt, men går igenom mycket just nu och skulle gärna vilja ha tillbaka mitt tidsfördriv mitt i allt. Men den är som borta med vinden! =(

dreamyy
2011-10-21 17:35
#115

jag har hittat mina engelskaböcker nu! *puh* men min cykel är fortfarande saknad. som jag sa är den lila och försvann från skolan.

Magi-cat
2011-10-21 18:54
#116

Vad bra att du hittade engelskaböckerna dreamyy! Var var de?

Tycker mig se cykeln på ett ställe med buskar och grönt. Det är flera andra cyklar där också. Du har inte glömt den någonstans?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Elolinona
2011-10-22 10:42
#117

Jag har sedan över 1 år inte kunnat hitta min gaspedal till min symaskin…! Det är väldigt tråkigt för jag har inte kunnat sy på över ett år nu… :(

Vore så oerhört tacksam om någon ville ta sig tid och hjälpa mig med att hitta den!

Tack!

Imported
2011-10-22 11:12
#118

Har ett pass som tillhör min häst , har varit borta ca 1 år nu .. har jag slängt det eller gömt det väldigt väl för mig själv ? Har letat överallt , finns inte i stallet heller .
Det är grå utsida på det .
Hoppas få hjälp . Mvh Linda

Annons:
dreamyy
2011-10-22 15:59
#119

magi-cat : dom var (såklart) i ett skåp där jag hade letat säkert 5 gånger..

mycket buskar och grönt.. hm.. får fara och leta en sväng till ikväll! tack!

dreamyy
2011-10-22 17:48
#120

har letat och hittar inte cykeln någonstans.. får du fram något mer om vart den kan tänkas vara?

Plendix
2011-10-23 16:04
#121

Har aldrig prövat detta tidigare men är riktigit desperat. Har lånat pappas bil och tappat bort bilnyckeln. Jag är nästan säker på att min lilla treårige son lekt med nyckeln och lagt den på något "hemligt" bra ställe men det kan lika gärna varit jag som lagt den på nåogt "smart" ställer. Hur som helst så hittar jag den inte Har letat i snart 7 timmar och behöver verkligen hitta den nyckeln.

snälla hjälp :-)

Magi-cat
2011-10-23 16:57
#122

#121 Förstår din desperation! Men ta det lugnt, så hittar du den lättare!Flört Kolla först så den inte är kvar ute i bilen/garaget!

Lycka till!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

brainwashme
2011-10-24 09:13
#123

Jag hittar inte mitt hänglås! Det är ett sånt där "guldigt" vanligt med nyckel som sitter i. Det finns ingen gummisnodd eller något på :( Kan någon hitta det?

Trulsa72
2011-10-24 15:08
#124

Har förlorat mina ringar vigsel och förlovningringar i guld samt en alliansring i vitt och rött guld, de försvann för ca en vecka sedan och trots många timmars letande har vi inte hittat dem.

Finns det någon som kan se var de är.

vargman
2011-10-24 19:49
#125

Trulsa72. Jag skulle tro att de ligger i bokhyllan hemma hos dig. Där har du säkert redan tittat men jag känner att de kan ha hamnat under något i bokhyllan. En bok, i eller under en skål etc.. Kika i bokhyllan igen. Lyft på saker.:)

//MvhSkrattande

Annons:
Rakelson
2011-10-24 19:57
#126

Tack Skyress för tipsen vi har dock gjort allt det där och nu har det snart gått en månad… :-(

vargman
2011-10-24 20:00
#127

#117 Elolinona…Jag ser en påse. Den är fylld med en massa tygrester som blivit över när du sytt kläder. Ser att det är många olika färger i påsen. Jag tror att denna påse kommit till ett mindre synligt ställe hemma hos dig. Där du brukar lägga tyger och annat som kan vara bra att ha någon gång. Man kan inte se påsen med en gång utan man måste rota lite för att komma åt den. I botten på denna påse med tyger skulle jag tro att gaspedalen ligger. //Mvh

Magi-cat
2011-10-24 21:24
#128

#121 har du hittat nyckeln ännu?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Skyress
2011-10-25 11:44
#129

#126 jag vet inte vart du bor alltså hur det ser ut där, om det är höghus eller villor, men jag skulle om jag var dig gå runt och (inte titta in hos folk genom fönstret, för det är förbjudet) men titta om du ser katten sitta i ett fönster. Ser du katten kan du kontakta polisen de har ju tillgång till chippapparat i alla fall har de kontakt med något katthem som har en apparat och som kan hjälpa dig. Men tänk på att vara vänlig mot personen som har din katt så du får tillbaka den.

Ett annat tips är:

Du kan gå och ringa på dörrarna och fråga om de har sett din katt, visa foto på den, kanske om du har tur ger det resultat. Du kan ju också snegla in lite när du står vid dörren och se om din katt är där inne den känner ju igen din röst när du pratar. Men gå inte in till personen objuden då kan du stämmas för hemfridsbrott och det tjänar varken du eller katten på. Ta även där kontakt med polis.

Jag hoppas du finner din katt, lycka till!

AnnaFalk
2011-10-26 08:35
#130

Jag hittar inte mina diamantörhängen! Pest och kolera… Är det någon som ser en glimt av var de är? Har jag dammsugit upp dem? Ve och fasa…..

Tacksam för allt!
/Anna

Ann-Christin Bergland
2011-10-26 13:03
#131

Hej! Jag är ny här ,själv är jag inte synsk men har varit med om att sakaer har både förflyttat sig och försvunnit. vi har till och med fått småhål i våra kläder. Har blivit av med ett av mina nya örhängen som jag inte ens använt. Därför undrar jag om någon här kan hjälpa mig ?

Skyress
2011-10-26 13:13
#132

#131 små hål i kläderna kan vara av naturlig orsak, det finns något som heter pälsänger, de kommer in genom fönster, dörrar mm. Har man otur och får en sådan i en garderob så äter de på kläderna och då blir det små hål.

Men det andra kan vara mer intressanta orsaker, det finns många duktiga på denna sajt så någon kan nog svara dig vad det kan vara.

Annons:
barbabenny
2011-10-26 18:12
#133

Har inte hittat klockan än (#105), någon som ser någonting? Jag är väldigt rädd om den och är helt säker på att jag inte tappat den.

Sagofen
2011-10-27 17:36
#134

Jag vädjar!!!Har skrivit förut!jag saknar min katt Saga (profilbild) finns det verkligen ingen som kan se henne. Eller vad som hänt med henne.?hon har varit borta i 5 mån. Och kylan närmar sej med stormsteg.Hon är liten och frusen av sej.Och kommer aldrig att överleva vintern utan mat o vatten.varje dag är fylld av oro och ängslan.Jag letar.Sätter ut lappar.men….icke. Hon är spårlöst borta.Snälla nån!

Dalhem
2011-10-27 19:40
#135

Hej!

Jag har förlagt ett tillbehör till sonens barnvagn som jag är i stort behov av just nu. Det är två adaptrar i svart plast som gör att man kan sätta hans bilbarnstol direkt på barnvagnens underrede. De är dom sagt i svart hårdplast, avlånga (ca 35 cm) till formen.  Senast jag såg dem var i slutet på maj då jag hade tänkt låna ut dem till min syster men eftersom hon hade användning för dem tog jag med dem hem. Alla små ledtrådar tas emot med stor tacksamhet.

Maria

Skyress
2011-10-28 09:24
#136

#135 jag har skrivit till en annan kattägare som också letar efter sin katt titta under #113 och #129 så kanske du får lite mer förslag som jag också givit henne. Lycka till med din katt, kanske någon på sajten känner av vart hon kan vara.

Gaiezza
2011-10-28 20:51
#137

Hej!

Det är såhär att det är en hund som har sprungit bort! (inte min men jag och flera andra hjälper till att leta efter den?

Han har blivit Sedd flera gånger, men inte lyckats bli fångad.

Han försvann i bergshamra i mars!

Han har nu för ett tag sedan blivit sedd runt danderyds-sjukhus (stockholm)

Jag undrar om det är någon som kan känna vart ha yrar omkring ju st nu? Tacksam för svar//Gaiezza

(P.s hunden heter Noah!)

Bacon, svaret är bacon. 

cmod
2011-10-29 02:16
#138

För mer än ett år sedan försvann 2 katter för mig. Båda var nya i mitt hem och killen har jag hittat. Men flickan ca 6 år är fortfarande borta. Hon är grå och vit och har ett väldigt speciellt utseende. Jag ger inte upp på henne. Kan någon se något? Vi saknar henne så.

Chamix
2011-10-29 13:47
#139

Hunden Sally sprang bort från mina föräldrars hem i tisdags (25/10) och syntes till på onsdagen nära hemmet. Därefter inget livstecken trots ihärdigt sökande.

Hunden är inte min (än, skulle skriva avtalet på måndag).

Hoppas någon kan se om hon lever och var vi ska leta henne.

Tack!

-Helena

Annons:
Skyress
2011-10-29 20:51
#140

#137 och #139 titta i Hundar iFokus och Bosses hundhjälp jag har skrivit en liten notis där om att den föreningen hjälper till att söka efter hundar som sprungit bort. Lycka till!

[Lady-Oona]
2011-10-30 08:58
#141

Sagofen du har mejl.

Sagofen
2011-10-30 13:46
#142

Tack! Lady Oona! Jag känner att det är så..! I natt kändes det som något Strök sej vid mina ben! Och knackade med sin tass på min rygg! Då förstod jag att hon finns kvar hos oss och inte har glömt oss.Att hon kommer och besöker oss ibland.Den natten sov jag så gott som jag aldrig gjort förut.

[Lady-Oona]
2011-10-30 23:02
#143

Tack Sagofen,,,,kram <3

jensina8
2011-10-31 15:38
#144

Jag har tappat bort mitt liv, eller iaf boken där hela mitt liv står i skrift.

Jag söker efter min dagbok och min novellbok (en bok där jag skriver berättelser, dikter m.m) sen en tid tillbaka. Jag har just flyttat tillsammans med min pappa och lillebror ifrån min morsa, men jag vet att jag tog med mig böckerna. Vi bodde hos några vänner till oss innan vi fick hyra huset vi bor i nu. Jag vet att böckerna var med iaf till våra vänner, men sen vet jag inte vad som hände med dem. Jag går igenom en ganska svår tid i mitt liv just nu, och dem där böckerna betydde verkligen allt för mig.

Snälla, någon, hjälp mig hitta dem! Det känns som om jag har sökt över allt, men dem kan ju inte bara ha försvunnit för alltid?

[elel]
2011-10-31 16:54
#145

Hej!

Har frågat tidigare men fick inte något napp, försöker nu igen!

Vid någon av mina flyttar så har mina gamla skolkort och betyg kommit bort - dom låg i ett brunt A5-kuvert.

Vid den senaste flytten försvann min växtpress - helt i trä med metallpinne att fixera rullen med, glömde jag den eller har jag gett bort den?

Tacksam för hjälp - positiv eller negativ!

//Cathrine

vargman
2011-10-31 23:26
#146

#145 elel

Jag tycker mig se kuvertet under andra papper i en kökslåda. Har du tittat ordentligt i köket?

//MvhCool

Annons:
[elel]
2011-11-01 20:24
#147

#146

Har inga papper i någon kökslåda - kommer inte ihåg var dom låg innan dom försvann, kanske ligger kvar i någon låda hos den jag flyttade ifrån. Dom har varit borta lääänge för mig.

Tack, men det är nog bara att inte att dom är borta för alltid.

Imported
2011-11-02 19:16
#148

Hej , försöker igen :) Kan någon hjälpa mig att finna min hästs pass ?
Har letat överallt , både i stallet , bilen , lägenheten , vinden … hittar det ingenstans .
Utsidan på passet är grått - och hans namn står på utsidan av fodralet .
Hoppas på hjälp , eller vägledning om vart det kan finnas . Tack // Linda

vargman
2011-11-02 20:16
#149

#147 elel. Om kuvertet inte ligger i någon låda i köket kan det ligga någon annanstans där? Jag känner att det finns i ett kök. Vet du om det kan ligga i ett annat kök där du nyligen haft det? Kanske när du skrev ett CV eller liknande. Bakom eller under micron? Kika lite mer i köket för säkerhets skull. Där du minst anar det.

//Mvh

emmilie
2011-11-03 21:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

Hej

Den 2 november försvann Meja vår jourkatt som skulle rastas i koppel men som förargligt slet sig helt plötsligt.
Hon är en jättefin norsk skogskatt med yvig tjock päls. Hon har inget halsband och vi vet inte hur gammal men ca 2 år kanske. Hon är egentligen ganska tam men ute bland främlingar kan hon nog vara extra försiktig.
Vi är jätteoroliga och hör av oss nu till allt och alla!
Hon sprang bort vid Sturebys tunnelbana i Stockholm där vi bor. Förhoppningsvis har hon inte tagit sig allt för långt bort.
Snälla hjälp oss hitta henne!

Magi-cat
2011-11-03 21:46
#151

#150 såg henne i stadsmiljö. Inte så långt bort. Ett hus med låga fönster i markhöjd. Vet inte om hon vistas där eller det bara var tillfälligt.

Hoppas ni hittar henne! Gå ut med efterlysning, sätt upp lappar osv. Är hon märkt?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

brainwashme
2011-11-04 11:14
#152

Jag försöker också igen. Kan någon se mitt hänglås? Det är sånt där "guldigt" vanligt med nyckel som sitter i. Ingen snodd på nyckeln. Har letat överallt känns det som!

vargman
2011-11-04 12:25
#153

#152 brainwashme

Jag kan känna att det ligger i ett trångt utrymme. Jag skulle tro att det ligger i en verktygslåda ihop med verktyg eller ett nyckelskåp. Känner som sagt att det är trångt och fyllt med metall. Har du något av detta hemma så leta där!

//Mvh Cool

Annons:
emmilie
2011-11-04 13:06
#154

Tack Magi-cat, vi har satt upp lappar överallt men hon är inte märkt. Menar du hus som i villa eller lägenhet? Vi bor i nybyggda lägenhetshus som har fönster ganska lågt men resten är ett villaområde och en del radhus och några lägenheter. Så jag antar att hon måste vara häromkring…trodde hon skulle gömma sig på en tomt typ under en veranda. Hon är en hittekatt och bodde ett tag under en veranda i Haninge då.

Tack igen!

jensina8
2011-11-04 18:26
#155

Snälla svara till nummer #145, börjar bli desperat.

jensina8
2011-11-04 18:33
#156

Jag menar #144

palle74
2011-11-04 21:20
#157

Dotterns nycklar är borta vet inte var de kan vara. Sitter i ett band som är gult och det står Linneuniversitet på är 2 nycklar varav en är en cykelnyckel

vargman
2011-11-05 00:40
#158

#157 palle74

Nu vet inte jag hur gammal din dotter är men jag känner att nyckeln finns hos en kille som hon brukar umgås med privat. Kan vara en bror,släkting eller en klasskompis också. Hon kan ha glömt den hos honom,lagt den i hans rum etc. Eller han kan ha hittat den någonstans och tagit med sig den hem. Tycker mig se att den ligger på ett skrivbord där den nästan inte syns pga all bråte som ligger där. Skulle jag ha fel är ett annat tips att tänka tillbaka till det ställe där hon sist låste eller låste upp cykel. Kanske tappade hon nyckeln på den platsen när hon skulle fästa fast låset och den föll i backen?

//Mvh

AnnaFalk
2011-11-05 22:32
#159

Försöker igen med mina diamantörhängen som är borta. Någon som ser dem någonstans? /anna

vargman
2011-11-05 22:47
#160

#159 AnnaFalk

Jag känner av vitt trä. Kanske en vit trädlåda. En vit fönsterbräda. Ja, det kan nästan vara vad som hellst som är gjort av vitt trä. Vad jag kan känna så är det dock hemma hos dig någonstans så tänk vitt och trä. Kanske behöver du lyfta på saker och kanske på ställen du redan varit och letat men missat att lyfta på saker ordentligt.

//Mvh

Annons:
AnnaFalk
2011-11-06 12:21
#161

#160 Vargman, Jag hittade dem! De låg iof i en platsbyggd ekbokhylla, men mot en vit vägg. Har letat igenom bokhyllan säkert 12 ggr. TUSEN TACK!!!

happytoaster
2011-11-06 16:55
#162

Min ena katt har försvunnit. Han smet ut i går (lördag)morse. Vi har ropat och letat kring huset och i skogen men hittar honnom inte.

Normallt sett bor vi i lägenhet men var och hälsade på på landet.

Han är drygt ett år gammal och kastrerad. Han är maskad som en siames och ganska mörk i färgen. Han kallas för Ziam och muffel.

Snälla om nån kan se något om vart han är eller vad som hänt med honom så svara!

vargman
2011-11-06 17:41
#163

#162 happytoaster.

Jag tycker mig se din katt under ett rött hus med vita knutar alltså i grunden. Vet inte om det är samma hus som ni bodde i eller någons granne. Kan även vara en friggebod e.d.. Han gömmer sig där för att markera att han trivs på landet. han vågar dock inte gå så långt så huset bör vara riktigt nära. han kommer att komma fram snart om ni inte lyckas hitta honom. Be isåfall någon som bor där att kontakta er. För han är vid liv. Han vill inte åka hem bara. Han har blivit lantlig.

Lycka till!

//MvhSkrattande

happytoaster
2011-11-06 20:51
#164

Tack vargman!

Katten kom hem alldeles nyss!

vargman
2011-11-06 20:56
#165

Det var skönt att höra happytoaster! Mycket viktigare och skönare än vem som medialt lyckas finna honom. Har du någon aning om vart han varit? Jag kände starkt att han höll sig riktigt nära er men dock bra gömd.

//Mvh

happytoaster
2011-11-06 21:43
#166

Vi vet inte var katten har varit men han var i gott skick när han kom hem. Det är mycket möjligt att han har varit i närheten. Men röda stugor med vita knutar finns inga i närheten, det närmaste ligger 1km bort.

Men jag tror han gillar lantlivet, han verkad mycket nöjd när han kom hem.

FellStaved
2011-11-07 10:49
#167

Jag har tappat bort min bankdosa, jag har letat runt en del men kan inte hitta den och det börjar bli lite smått panik då hyran och andra räkningar ska betalas. :S

Det är typiskt mig att slarva bort saker sådär..

(Strumpor är jag bäst på, hur det än går till).

Annons:
Magi-cat
2011-11-07 15:46
#168

#167 Det känns som om bankdosan är nära dig. Du har väl tittat i alla fickor, vid datorn etc? Och väskor….

Hoppas den kommer fram!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

IdaMariaL
2011-11-07 20:10
#169

Gör ett nytt försök att få hjälp att hitta min katt…

Min katt har varit försvunnen sen 13 juli så jag skulle bli jätteglad om nån skulle vilja försöka hitta han.

Nejmis
2011-11-07 21:58
#170

Hej! Jag har blivit av med min klocka som jag fick i present av min mamma för ca ett år sedan. Den är silvrig och har silvriga stenar som deckoration. Den är ganska stor men ändå feminin. Jag har knappt vågat berätta detta för min mor innan då det var en otroligt fin klocka men jag hoppas innerligt att någon kan känna va den då jag letat överallt!

mvh Erica

Magi-cat
2011-11-08 19:22
#171

#170 Har du glömt den hos någon? Hos en äldre person??

Hoppas du hittar den!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

LinaLj
2011-11-08 20:22
#172

#169

Jag tror det är så att han har gett sig ut på äventyr, det verkar som han helt enkelt ville prova sitt mod. Han verkar inte vara jätte långt bort. I närheten av en hög byggnad eller möjligen en bergsknalle eller högt träd som står ut i landskapet bör han vara.

vargman
2011-11-08 20:30
#173

170#  Nejmis

Som jag kan känna så finns den hemma hos dig. Det skall finnas en låda eller ett skåp där du lägger allt möjligt som är VIKTIGT för dig och som du är rädd om. Saker eller papper som inte får komma bort. Det är just det som hänt:) Din klocka har kommit bort på det stället där saker inte skall komma bort. Det kan hända att du måste lyfta på lite saker för att finna klockan. Men som jag känner så finns klockan på detta viktiga förvaringsställe.

Det är vad jag kan känna så med en gång? Vet du när du hade den sist eller vid vilken sammanhang?

//Mvh

[dummer]
2011-11-09 01:11
#174

Hej,

Jag är rätt desperat efter hjälp. Tappade mina glasögon och min favoritmössa natten mellan torsdag och fredag. Vi var på Hells Kitchen när jag minns att jag hade dem senast (var rätt berusad). Vi tog taxi hem till min kompis i Alvik där jag sov över.

Jag har ringt både nattklubben och taxibolaget men ingen av dem säger att de hittat mina saker.

Just nu har jag en ögoninfektion så jag får inte använda linser… Glasögonen är alltså rätt nödvändiga för mig.

Om du ser något, vad som helst, som kan hjälpa mig hitta mina glasögon och min favvomössa är jag villig att ge en duktig hittelön. Mina glasögon har svarta rektangulära rätt smala bågar (inköpta i Dublin) och min mössa var ljusgrå tunn och stickad i ett håligt mönster (inköpt i Australien).

All hjälp emottages tacksamt, är som sagt desperat (ska börja nytt jobb snart och vet inte hur det ska gå utan syn???)

Tack!!

Annons:
LinaLj
2011-11-09 12:19
#175

#174

De verkar ligga i en låda eller kanske en väska med massor med olika saker i, huller om buller. lådan finns någonstans där du har suttit och roat dig, njutit av god mat eller dryck. Antingen finns de i en handväska till en person som var med på nattklubben eller i en "upphittat låda" på nattklubben.

[dummer]
2011-11-09 12:28
#176

Var ute med killar så inga handväskor eller väskor av något slag… Jag hade inte heller någon väska. Och jag har både varit på nattklubben och ringt och de var inte upphittade. :(

Inga andra tips?

Magi-cat
2011-11-09 13:41
#177

#176 Har du hört efter med kompisarna?

Och, rent logiskt, ringt polisens hittegods?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[dummer]
2011-11-09 14:52
#178

Yes, har pratat med kompisarna. Har ringt polisen, ska dit imorn då de har kvällsöppet för att se om någon vänlig själ lämnat in dem. Håll gärna tummarna!

Ingen annan som möjligtvis har tips och råd?

Nejmis
2011-11-09 18:15
#179

#173 vargman

Jag har tyvärr ingen aning om var jag hade den sist! Har letat i ett skåp hemma men hittade den inte där, du ser inte något mer?

Strumpan70
2011-11-09 19:21
#180

Hej! För rätt många år sen fick jag en ring av min pappas dåvarande fru. Jag tror att hon köpte den på en flygplats i USA. Den är guldpläterad, och gick lite omlott med en vit sten. Av märket Majorica (har fortfarande asken kvar jag fick den i ;-) ) Denna ring har varit borta i över 11 år men jag undrar fortfarande vart den tog vägen! Jag trodde ett tag att den hade ramlat bakom ett köksskåp där jag bodde när den försvann, men de har rivit ut köket där och flyttat det och inte funnit min ring då! Finns det någon som har någon ide om vart den tagit vägen?

IdaMariaL
2011-11-09 20:00
#181

#172

Tack för ditt försök.
Det finns inga höga byggnader och inga träd som är ovanligt högt…  och bergsknallar och fjäll är det överallt.

Annons:
Bufflan
2011-11-10 18:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#182

Lever han eller har det hänt honom något?

Mina morföräldrars katt Tusse försvann den 4e augusti och jag vet att de har gett upp hoppet om att han lever. Men jag vägrar att ge upp, har ännu inte fått vibben att allt är kört. Men nu undrar jag om någon kan känna vad som har hänt Tusse. Han är en svart kattherre med fluffig päls, ca 8 år gammal och riktigt gullig.

Han är inte en sådan herre som brukar vara borta längre än kanske en timme eller två så att han har varit borta såhär länge skrämmer mig.

vargman
2011-11-11 22:42
#183

#170 Nejmis.

Fortsätter lite i jakten på din klocka. Finns det ett skåp hemma hos dig med skor på botten och hyllplan lite högre upp rakt ovanför skorna. Det kanske är så att det istället stor skor på golvet och att det är en vanlig kläd/hatthylla rakt ovan…Jag kan inte se riktigt. Men jag tycker mig se en mörk påse,ask,låda eller väska på det "övre hyllplanet". Undra om klockan kan ligga där i?

//MvhCool

[kayenta]
2011-11-13 05:52
#184

Har gjort en ny tråd för bort tappat den här blev så seg och lång.

Varsågoda den nya tråden Glad7http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4ebf4ce288f4722a4c00a0b2-ny-bort-tappat-trad

[hyperiion]
2011-11-19 14:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#185

Tiden för Whippeten Noah börjar rinna ut. Han försvinn i mars och har varit borta sen dess. Han sågs senast för en vecka sedan. Han har blivit förvildad och drar sig därför inte till männsikor. Finns det någon här som kanske kan känna av vart han kan befinna sig nu? All hjälp behövas.

Mvh Elin

emmilie
2011-11-24 19:29
#186

MIN KATT MEJA ÄR NU HITTAD!!!! WOHOOOO

[mia-38]
2011-11-24 19:35
#187

#186….Vad skönt. Skrattande
Kramen

evan45
2011-12-05 20:58
#188

Hej kan någon hjälpa mig  min rödhåriga katt har varit borta en vecka nu ,jag får ingen känsla av att han är död kan någon sia om vart han kan vara snälla hjälp jag kan inte sova ordentligt längtar så efter han :(

Annons:
mieevnice
2011-12-13 20:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#189

Hej! Jag har lyckats tappa bort min bästa kompis julklapp och eftersom att det snart är jul så skulle jag behöva slå in den Skäms

Det är en navelpiercing med ett fyrklöver (bifogar bild).

Den ligger i en plastficka om det hjälper!

JÄTTETACKSAM FÖR HJÄLP!

/M.J

MarieJern
2011-12-16 22:57
#190

Gör ett försök=)

Jag har en målad tallrik som är borta.Sist jag såg den så hängde den på toalett dörren men eftersom det blivit en vana att den är där så har jag ej reagerat på att den är borta…försen idag=(

På tavlan är det en tjej och en jordgubbe och på baksidan står det årtalet 83 och namnet astrid…den är mig kär för den kommer från min gammalfarmor <3

vet någon vart den finns?har ungarna tagit den?

tack på förhand

Mindfull
2012-04-08 17:03
#191

Ursprungsfolks visdom … …vad har det med borttappat att göra??

Amandla
2012-04-08 17:05
#192

#191 Låååååååååååååång tråd, vilket inlägg menar du Mindfull? Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[hyperiion]
2012-04-08 22:23
#193

Tror Mindfull undar vad tråden har i denna grupp/kategori att göra:P?

Amandla
2012-04-08 22:32
#194

Ahaaa, det kan man ju undra förstås. Flyttar den till Övningar istället, för det är ju det tråden är, övningar i att hitta borttappade saker. Passar på och låser tråden också, den är avslutad sen länge.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: