Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 3446 ggr
Naddi
5/24/11, 11:47 AM

Hjälp mig tyda min dröm? Död.

Hej, jag blev precis medlem så jag vet inte riktigt hur forumet funkar, men jag hoppas att detta inlägg hamnar under Drömtydning/tolkning.

Jag drömde inatt att jag dog. Vet inte orsaken, men hela drömmen började i kistan. Den öppnades och det var ett otroligt starkt vitt ljus och en kvinno röst som sa "kom". Jag satte mig upp och försvann in i ljuset. Helt plötsligt var jag i något sorts efterliv. Ingen "himmel" som andra beskriver det. Utan det var ett annat ställe. Jag var där med halva min familj och några andra. Jag började fråga efter vissa person, som exempelvis en killkompis om han var där. Frågade efter min mormor (som varit död sen 2001, och lisa (mitt husdjur som dog förra året). Min mamma sa att mormor kommer snart, hon var någon annanstans, det fanns ju så många såna här platser här och mormor har varit här länge så hon hittar överallt! Förstod inte i drömmen riktigt hur hon menade.
Men sen tog det slut och jag vaknade.

En vän (som är gravid just nu) hon var med i drömmen också där, fast med sin son som var 1 år kanske. Hon sa "men vad jobbigt att dö nu, när man hade hela livet framför sig".
Men sen försvann hon och sonen ner till jorden igen…


Det var en dröm där jag på riktigt trodde jag var död…

Någon som kan hjälpa mig tolka?

MVH
Nadja

Annons:
eggebanroth
5/24/11, 1:52 PM
#1

Utgångspunkten är att man i drömmen är oftast i den sk andevärlden som finns efter livet på jorden. Den världen" skilljer sig inte mycket av denna.

Detta är mer som en skugga av det.

Du genomgick åter det du gjort, det är bekräftelse för din del om skillnad materiel värld/den andliga.

jag skulle tro det förösker säga dig hur du ska gå tillväga, välja den rena smala vägen som leder till ljuset.

Naddi
5/24/11, 2:14 PM
#2

Hmm, jag vet inte riktigt om jag förstår vad du menar.

Men en grej som jag verkligen funderat mycket på, är min gravida vän. Eftersom hon var där med sin 1 åriga son (alltså barnet hon har i magen just nu) bebtyder det att det kan vara en dröm om framtiden?
För det gör mig ganska rädd om jag kommer dö om ett år.

[mia-38]
5/24/11, 2:20 PM
#3

Din dröm behöver inte alls betyda att du ska dö.
Utan mer om stora förändringar i ditt liv. Kanske en flytt eller nytt jobb.

Jag tror inte du behöver vara rädd.

Kram

[grinda]
5/24/11, 2:32 PM
#4

Detta kanske är ett långskott…men kan inte drömmen vara som Tvärtom…jag menar din vän tyckte det var visset att dö så snart och återvände därefter till jorden!

Mormor ska återfödas till jorden?

Alltså den världen är minst lika verklig som vår värld fast ljusare och lättare att födas ner till jorden skulle kunna var som att dö.

Bara en tanke…

Choklad
6/19/11, 10:56 AM
#5

Jag tror att drömmen ville säga dig att andevärlden finns nära dig..att döden inte existerar.

det kom en ande och visade dig vägen dit till det du ville se.

Att drömma att man dör kan betyda att man påbörjar något nytt. Döden reprsenterar den gamla delen av dig själv.

U R us

[Noriisen]
6/19/11, 11:15 AM
#6

Jag tror att denna dröm betyder att du födds på nytt typ. O alla synder du gjort är förlåtnaObestämd eller jag vet inte men kanske ;)

Annons:
Silent_Hill
6/19/11, 11:58 AM
#7

Jag tror inte att drömmen betyder att du ska dö. När drömmar vill varna oss för något sånt så drömmer man ofta om själva dödsögonblicket och hur man dör.

Du drömde om skedet EFTER döden och det får man nog ta mer symboliskt. Drömmar är sällan bokstavliga utan man får klura en del via dom symboler man får. Döden är en symbol för förnylse, pånyttfödelse och evigt liv. Det kan röra sig om något man vill bli kvitt med eller något man har blivit kvitt med. Man kan ha stört sig på något och som helt enkelt vill ska "dö". Inte bokstavligt talat då förstås. Det kan röra sig om något skede i livet som ska förnyas eller pånyttfödas. För att något annat ska kunna påbörjas måste något annat sluta. Detta är bara lite exempel.

Klurar du lite kan du säkert komma på betydelsen.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Upp till toppen
Annons: