Medium Läst 1260 ggr

Medium med obehaglig överraskning

Olästa | Bevaka | Bokmärk

För en tid sen besökte jag ett medium för rådgivning.Mediumet fick då kontakt med en person som sa att denne var min guide eller hjälpare vilket ord man nu föredrar att använda.Guiden är en person som jag är släkt med och som jag träffat som liten.Denna person gick senare bort och är nu enligt mediumet min hjälpare/guide.Den här guide var en elak och uträknade person som gjorde många personer fysiskt och psykiskt illa då denne levde.Jag har själv farit indirekt illa pga dennes handlingar.Att få veta att denna person skulle vara min hjälpare på andra sidan var chockartat och obehagligt.Som grädde på moset är denna guide även min dotters hjälpare.

Frågorna jag ställer mig är hur kunde denna person bli min och min dotters guide?Jag har alltid trott att ens guider är personer som stått en nära i antingen detta livet eller det förra livet.Personer som man haft en bra relation med.Jag har aldrig haft en nära och god relation med denna guide.Vem är det som tillsätter ens guider?Om man är missnöj med ens guider kan då få möjlighet att få byta?

Är det någon annan som har fått en likande kalldusch vid besök hos medium.

Kan ju hända att den personen vill eller måste ge dig upprättelse genom beskydd, guidning osv. Man är inte lika elak på andra sidan, vad jag vet iallafall.

Sajtvärd för TONÅRINGAR och SVAMP och BÅTLIV och medarbetare på Övernaturligt.

VÄLKOMMEN!

Att säga att någon har en hjälpare är nog inte rätt, vi har många och jag är tveksam till det mediumets uttalanden.

jag tvivlar oxå på det för om personen var elak så har denne säkert mycket att ta igen på andra sidan för att kunna jobba som skyddsängel osv. visst, du har rätt att begära att få en ny om er relation inte fungerar. Om de är tillmötesgående det är en annan fråga.

Någon som en skyddsängel etc behöver inte vara någon som står en när men allt som oftast är det i regel någon vi har anknytning till. Det kan också ligga till grund för en ny framtida relation. Och andra skäl.

Alis volat propriis Oskyldig

Tack för era svar...mediumet jag har varit hos är ett av de största i mitt län och har ett rykte om sig att vara bra.

Mediumet använde sig inte av ordet guide utan h*n använde sig av ordet "hjälpare".Vad jag förstod på mediumet så fanns bara denna "hjälpare" runt mig.Kanske hade de andra tröttnat på mig och övergivit mig om man får skoja till det lite....

Jag måste säga att jag är mycket tveksam till denna elaka person skulle vara min guide.För jag har trott precis som du yamher att en sådan person har mycket att ta igen på andra sidan.Dessutom så förmedlade mediumet dess budskap på sätt som jag kände att denne kunde inte ha sagt så.Fanns ingen energi i budskapet och ordvalet var totalfel.Om det nu var den här person eller inte som mediumet pratade med kommer jag nog aldrig att få reda på.Då jag inte kan kommunicera med andra sidan.Helt klart en sittning med besk eftersmak.

Jag tror att om man varit elak  i detta liv, så ser man allt mycket klarare på andra sidan och man känner ånger. Kärlek istället för hat osv. Ofta vill ju släktingar komma tillbaka och be om ursäkt via medium.

Sajtvärd för TONÅRINGAR och SVAMP och BÅTLIV och medarbetare på Övernaturligt.

VÄLKOMMEN!

Den som följer mig från andra sidan va inte alltid snäll.

Jag har inga bra minnen om denna personen, tvärt om. Jag har inte varit hos medium, men själv haft överväldigande upplevelse som har övertygat mig.

Vid ett tillfälle blev jag mentalt och känslomässigt fylld av en stark önskan om förlåt från den personen, och har accepterat det och tar lärdom från dens liv och sätt att bete sig. Man kan lära av andras fel :-)

En guide kommer man överrens med om att denne ska finnas vid vår sida innan vi föds för att guiden ska få uppleva våra liv med fast på ett annat sätt... så dom finns med redan när vi föds.

Så det som mediumet påstår är falskt en person som dör under vår livstid kan aldrig bli vår guide men dom kan titta till oss och har dom gått över till ljuset så har allt negativt hos dom försvunnit och ofta vill dom be om förlåtelse..

För mig är det otroligt viktigt att när en kund kommer till mig ska kunden gå härifrån lyckligare än innan dom kom till mig...

Det mediumet du har besökt skulle jag inte vilja få hjälp utav!

det e faktiskt inte sant. de kan komma och gå guiderna. En av mina följe slagare e min farfar och han dog efter jag föddes! Men det brukar ta lite längre tid än så att finnas till men det händer!

Håller med Yamher. Jag har tre män som guider. Två av de har följt mig så länge jag kan minnas. Den tredje däremot kom till mig för drygt ett år sedan.

Min skrivblogg med inriktning fantasy: Nellie C Lind

Hej! Den här personen kan inte vara din guide även andar luras om man kan säga så, sen att ens guide ska vara en som man kände sedan tidigare behöver inte stämma. Ens guide är en person som har blivit tilldelad till dig utav en anledning. Din guide är alltid ärlig, har bra erfarenheter och gott omdömme! Om du vill ta reda på din guide och veta vem den är så ska du ta dig din tid att sätta dig ner i lugn och ro gärna med tända ljus omkring dig och helt ostört vila i tystheten. Sedan börjar du slappna av allt mer och tänker att du kommer in i en stor sal med en massa tavlor på väggarna av de allra mäktigaste väsen som finns, men du kan inte se deras ansikten! Salen är stor och du kan inte se änden av salen då den aldrig tar slut men mot änden så strålar det vitt harmoniskt ljus..sedan när du väl kommer fram...så finns det tre stolar, stolen i mitten är redan tilldelad till dig du tänker att du slår dig ner om du känner en harmonisk känsla komma krypande med välbefinnande och du märker att en person träder in bakifrån och vill slå sig ner självklart ska du tacka ja och be dom ta sin plats oavsett vart de väljer att sätta sig. Så länge anden sätter sig på din högra sida så har du nu funnit och kommit i kontakt med din guide. Nu kan du börja dela med dig utav dina djupaste tankar och omfamnas utav gudshelande ljus, be dn guide vaka över dig och att vara med dig var du än är och be dom hjälpa dig i situationer där du inte vet vad du ska göra eller vilken väg du ska gå för det är just det dom är till för att vägleda dig i livet och finna din livs mening! Hoppas att det hjälper dig att hitta rätt...

#10 mycket bra skrivet!

Jag vill dessutom be om ursäkt för mitt påstående om att det är ett falskt medium, det är inte min sak att döma...

Det jag med säkerhet vet är att det man ger ut får man tiofallt tillbaka...

Blir väldigt förvånad över att denna skulle vara guide både åt dig och din dotter samtidigt.Vet inte vilket medium du besökte men vi har alla våra egna guider som vi inte delar med andra.Först och främst huvudguiden som finns med oss hela livet,sen kommer det ibland in andra i olika livssituationer och assisterar oss.

Att vi skulle ha en gemensam guide låter väldigt konstigt i mina öron,däremot kan dom tillfälliga vandra mellan olika personer.Vet inte om mediet syftade på en huvudguide eller inte och även hjälpguiderna stannar kvar med en person så länge den behövs för att sen gå vidare till nästa uppgift den har.

Min fundering är fick du ut något mer av denna sittning eller låg fokus konstant på guiden?fick du bra beivisföring från anhöriga på andra sidan?

Det låter lite märkligt om denna person nu är din guide inte för att ni levat samtidigt utan för att denna person inte var snäll i sitt liv.Kan däremot tänka mig att han kom igenom för att visa att allt är okey nu,som ett litet förlåt eller be om ursäkt för gammalt groll.

Nu ger jag inga privata sittninga mer men för mig har det alltid vart viktigt att kunna ge en bevisföring där sittern verkligen känner igen den avlidna,saker jag omöjligt kan känna till.Brukar sällan prata guider inte mer än att man känner en stark närvaro och kärlek från en persons huvudguide och detta mest för att personen ska känna att någon finns som stöd under hela livet.

Det är himmla lätt att som medium dra vilken historia som helst kring guider och det är inte det sittern betalar för utan för att få sinnesro med att anhöriga finns med fortfarande efter sin fysiska bortgång.Att en huvudgide får komma till tals och ge oss råd om vårt liv är helt okey men fokus i en sittning ska inte enbart ligga på guider utan man ska få med sig många bra bevis som ger en stryka i att anhöriga finns med.

Orsaken att jag inte ger information om andras guider är att vi innerst inne vet,vår ande vet vem och vart denne guide kommer ifrån och hur den har levt sitt liv.Sen att det kommer budskap från en guide stärker ju personen i fråga att guiden sett vad denne gör och gjort,på så vis kan vi själva söka vilken/vilka vi har med oss men kan behöva den där knuffen att våga känna in vem och att det finns en guide vid vår sida Glad

Sajtvärd för Indianer ,Övernaturligt samt medarbetare Healing .

http://www.indiantrumman.se/

http://www.the-wolf.se/

http://indianer.ifokus.se/

varför skulle du inte kunna dela på en guide? inte vanligt med det kan ske för en del äger rättigheten att vara på fler ställen samtidigt, som ärkeänglarna.

och de bör ha gott omdömme och föregå med gott exempel betyder inte att de absolut klarar av det alltid. Tyvärr hänger de inte heller med alltid, eller kan stoppa saker från att ske :(

Mediet tog fel, din anhörig kan inte vara din guide, inte därför att han levde samtidigt som du, utan därför att han var elak mot dig. Han är förmodligen jordbunden och mediet misstog honom för din guide. Att ett medium har gott rykte betyder inte att han är felfri. Man kan ha fler guider under livet och de kan växla allt eftersom man själv växer spirituellt. Så sluta oroa dig! Det finns många olika meditationer för att träffa sin guide. Det är inte så viktigt att du kan dennes namn eller vet hur han såg ut i sitt tidigare liv, men du kan öva dig på att i meditation fråga honom om guidning och litar på vad som kommer som svar, en symbol, en bild, vad som helst. På det viset börjar du själv bli medial.

Sajtvärd på Illuminati.iFokus

Spirituell hypnoterapeut, www.spiritualinsight.gr

Efter att ha lästa alla svar jag fått angående obehagliga guiden så tror som lite som du Koalani att mediumet tog fel dvs att mediumet fick kontakt med min släktings jordbundna ande istället för min guide.Att min släkting nu är en jordbunden ande är inte ju inte så bra men det känns bättre att denne är det istället för min guide.Dock gillar jag inte att denne svävar omkring osalig. För tycker inte att någon,inte min värsta fiende förtjänar ett sådant öde.Jag önskar att någon hjälper över denne till ljuset. Jag har hört att man be några änglar om hjälp men vet inte vilka.Fast det kanske går att fråga lite fint sina egena guider om de på något kan hjälpa till eller åtminstone föra önskningen vidare.

Angående mediumet jag har varit hos är det ingen som finns med på ifokus lista över rekommenderade medium.Men denne finns rekommenderad på ett par andra sidor och har en mycket flashig hemsida.Dock kommer  jag inte att rekommendera denna person vidare.Bara för att man kan se och kommunicera med andra sidan så innerbär det inte automiskt att man ska jobba som medium tycker jag.Tror att man måste vara lite som en sjuksköterska dvs tycka om att jobba med människor,kunna ta olika sorters människor,vara serviceinriktad osv.

Någon undrade om jag fick ut något av denna sittning...svaret är nej.Hon prickade inte in ett ända rätt angående mitt förflutena eller mitt nutida liv.Kändes lite som att hon gissade och försökte fiska efter information.Jag kom dit för rådgivning men jag fick inte med mig något användbart hem. Det ända jag fick med mig i rådgivning var att "allt skulle bli bra"och "jag skulle inte oro mig".Huvudfokuset låg på den obehagliga guiden tyckande och vetande.Mediumet försökte bevisa vem guiden var men det h*n sa var saker som skulle kunna pass in på väldigt många tex att i namnet in gick ett u eller a och att denne haft bröstsmärtor vid sin död (hjärtinfarkt är den vanligaste orsaken till dödsfall i Sverige.)

Efter sittning så talade jag klart och tydligt om att jag var inte nöjd med denna sittning.H*n erbjöd mig då en nysittning men jag tackade nej.För jag kände att jag var mer medial än var h*n  var dessutom så var h*n en osympatisk energitjuv.Jag grät av ren utmattning när jag kommer hem.För jag var totalt drenerad på min energi och det tog flera dagar innan jag var helt återställd.

Elak/lidande/ledsen på är saker ni skapar själva kanske inte var så som ni trodde och ni själva bara tolkade detta så. det gör att denne person kanske inte var det ni såg den som för den inte passade er.

Mumminmamma: Många medier har en negativ ande med sig som de tror är deras guide eller skyddsängel och som ger dem all medial information. De samarbetar med denna ande utan att veta det, och det innebär att anden inte skadar dem utan tar energi från deras klienter. För jordbundna eller lågastrala andar får ingen energi från ljuset, eftersom de inte har kontakt med det, och behöver energi. Därför kände du dig utmattad etfer sittningen. Dessa andars mål är att hitta en energikälla åt andra jordbundna andar, så de får mediet att säga till klienterna att den och den anden är deras guide. Om denna tror eller accepterar det börjar denna negativa ande fungera som klientens guide, men på ett negativt sätt. Mediet du besökte hade en flashy sajt för dess ande hjälper henne att bli rik och framgångsrik i utbyte mot vad jag nämnde. De allra flesta medierna som har en sån ande är offer, de anar inte vad som pågår.

Du kan be St Mikael att hjälpa din släkting att kryssa till ljuset, men om han inte vill, får St Mikael inte tvinga honom. Min medarbetare och jag gör precis det arbetet, dvs. övertala jordbundna andar och klibbandar att gå till ljuset, och det kräver att jag diskuterar med anden och inte låter den nån annan alternativ. Din släkting svävar nu ett tag men förr eller senare klibbar han sig på nån i din familj, och då märker du det, nu när du vet om det. Då är kanske hans tid inne att övertalas att gå till ljuset. Nu måste han välja, det är ett test för honom.

Sajtvärd på Illuminati.iFokus

Spirituell hypnoterapeut, www.spiritualinsight.gr

Mer i: Medium

• Autonomous ectoplasm moving

Intresant - snart kanske bevisen finns

» Till diskussionen
  • Till alla medium!

Jag har en fråga som jag skulle vilja höra eran teori på och det är. Hur förklarar ni att man ibland känner precis som ett "spindelnät" när man får in energier if...

» Till diskussionen
  • 20.00 Ikväll på Tv 4 plus.

Är det ett program om medium för er som missat det.MVH Fredda

» Till diskussionen
  • sååå många medium

Jag bara undrar. Är det inte otroligt vad folk är mediala nu för tiden. Jag tycker att "alla" människor ser och hör och har kon...

» Till diskussionen
  • olycklig kär

Ja är skogstokig i en man som aldrig blir min... Innan jag går vidare i mitt liv till den nästa vill ja bara veta om ja någonsin får känna på han igen o lukta..&#...

» Till diskussionen

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 200 sajter.

Vårt nätverk av communities

Skriv inlägg Sök på sajten

Senaste inläggen

Äldre inlägg »

Alternativmedicin m.m

Andar/Spöken

Andlighet

Barn i Andevärlden

Barn/Ungdomar

Bilder/Musik

Boktips

Dagens