Annons:
Etikettupplevelser
Läst 30620 ggr
Soffe
2007-05-11 18:50

Nyckelpiga

Betyder det något om man ofta får en nyckelpiga hos sig?

Annons:
Soffe
2007-05-11 22:41
#1

Var det en svår fråga? Det var bara en fundering jag hade och hoppades på att någon här kunde svara på den?

loreena
2007-05-12 00:19
#2

Skulle vara roligt faktiskt att veta vad Nyckelpigan symboliserar. hade en konstig upplevelse som handlade om en sån en gång.. Man orde kanske slå upp i nåt symbollexikon?

Soffe
2007-05-12 00:20
#3

Ja det skulle vara intressant o veta för jag har aldrig varit med om det innan..

Elisabeth-J
2007-05-12 00:26
#4

Nyckelpigan symboliserar att någon tänker på dig med kärlek. Nyckelpigor är ofta budbärare för någon annan. Enligt Djurens språk av Solöga

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Soffe
2007-05-12 01:00
#5

hmm..nu fick jag mig en funderare..det har nämligen hänt för ett tag sedan både när jag åkte buss, stod o väntade på bussen, ute o gick så hade jag en nyckelpiga på mig vilket jag tyckte var märkligt

zeretki
2007-05-12 01:03
#6

Kan vara så att Nyckelpigan är ditt Kraftdjur eller vill berätta något för dig. :)

Annons:
Soffe
2007-05-12 01:06
#7

Ja det kan ju vara så också, men nu blev jag nog lite förvirrad :)

zeretki
2007-05-12 01:16
#8

Soffe, jag tror inte att det finns ETT svar som är rätt. Du måste kanske fundera själv om det? Jag har för mig att det var du som talade om att du behöver lära dig tålamod? Att klura ut saker själv kräver tålamod. Kanske är detta en lektion i att du ska klura själv och inte få ett enkelt svar? jag vet inte, det är bara så jag tänker. :)

CarolineO
2007-05-14 13:54
#9

Och sniglar då?? Jag har en massa sniglar i mitt uterum som  jag älskar. Inga andra grannar har det…    När jag läste denna tråden gick det upp ett liljeholmens för mig =0)

Jag tror att sniglarna symboliserar att saker och ting känns avlägsna nu, känns som om inget går tillräckligt fort… Jag vantrivs på jobbet och vill inget hellre än att sluta NU och har en den planer på att starta ngt eget. Men jag vill att alltigg ska hända NU!!! Jag är otålig och inget går fort nog… Men sniglarna kanske symboliserar att jag kommer nå mitt mål fortare än förväntat… Eller nåt… Kan det stämma?   Någon som vet vad sniglar över lag symboliserar??

Magi-cat
2007-05-14 15:29
#10

Mysigt med nyckelpigor…..

Cassandra Eason skriver att nyckelpigan är välsignad av jungfru Maria som ett Tecken på omsorg om de minsta djuren.

och: "förmåga att utvecklas andligt, lika hemma i den praktiska världen som i idévärlden, tar ansvaar med små medel för andras och planetens välmående."

Men som sagt, det viktigaste är vad du känner inför den. Skriv upp när den kommer, i vilket väderstreck, vilken tid och hur det blir den dagen och de närmaste, och se om du kan få fram något mönster.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2007-05-14 15:37
#11

En sak till om nyckelpigan: en utmaning är att lära sig slappna av - något som väl de flesta behöver :-)

Snigeln gjorde du väl en alldeles lysande tolkning av? :-)

Särskilt om de har huset på ryggen är det dags att dra vidare, symboliskt. Att du har dem i uterummet och inga grannar har det, kan förstås också vara att du inte använder några gifter, inte rensar överdrivet mycket, utan det är en mer naturligt miljö…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soffe
2007-05-14 16:21
#12

Tack för dem svaren Magi-catGlad Intressant o läsa de olika svaren här som jag har fått..sen får jag nog känna efter själv vilket som stämmer för mig..

Maryissa
2007-05-15 02:20
#13

När jag växte upp, sas det att nyckelpigan förde med sig tur.
Vet inte om det är så….men kom just nu att tänka på det Glad

Annons:
CarolineO
2007-05-15 10:39
#14

#13   ja, det är väl om den kryper på din hand och sedan flyger iväg som är ett turtecken??

Maryissa
2007-05-15 13:59
#15

#14 Ja, just det…..så var det. Nu kommer jag ihåg Glad

dilba
2007-05-15 17:51
#16

Caroline….oavsett vad sniglarna symboliserar så är det ju uräckligt att ha dem i uterummet….eller är det sniglarna eller uterummet du älskar, Skaffa ett par myskankor så käkar de upp sniglarna! det är ett ekologiskt sätt att bli av med dem Flört .

Upp till toppen
Annons: