Annons:
Etikettövrigt
Läst 111527 ggr
CarolineO
2007-05-28 17:25

Kliar i handen - skrock

När det kliar i handen betyder det ju antingen besök eller pengar… Men vilken hand är vilken?   Det kliar i min högerhand nu så jag skojade med min kollega om att O, nu ska jag bli rik!! Så sa hon att Nä, det betyder väl besök, det är väl vänster som betyder pengar?

Så nu håller vi på att bli knäppa för att vi inte kommer på vilket som är vilket!!!       HELP!!

Annons:
Perla
2007-05-28 17:30
#1

Då ska jag virra till det ännu mer för er. :)

Jag har en väninna som säger att när det kliar i hennes vänsterhand så betyder det att det som händer inte är något bra.

Vänta och se vad som inträffar strax efter att det kliat i någon av dina händer så vet du vad det betyder för just dig.

Elisabeth-J
2007-05-28 17:40
#2

Ska jag med virra till det ;)

Min mormor sade alltid att om det kliar i vänster hand kommer det pengar, i höger hand betyder det  utgifter.

Det brukar faktiskt stämma för mig och flera andra i vår släkt.
Men det vore ju roligare om det kunde klia mer i vänster än i höger hand :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Perla
2007-05-28 17:44
#3

Kom på nu att jag hörde något om fötter också när jag växte upp…jag tror att det var så här:

Kliar det under vänster fot så får man besök, kliar det under höger fot så kommer man iväg på en resa.

drutten53
2007-05-28 18:10
#4

 om det kliar i vänster hand kommer det pengar, i höger hand betyder det  utgifter….så har jag oxå läst…ska leta fram min bok..där står det lite om detta…

kram i regnruset…nu börjar mannen som talar med andar..10 minuter cirka

susanne73
2007-05-28 18:53
#5

jag har alltid hört att högerhand hälsar du med = besök,vänsterhand =pengar kommer….och det brukar stämma på mej iallafall…*L*

april4
2007-05-28 19:40
#6

Hos oss brukar vi säga: Höger ger och vänster får, på eftermiddan tvärtom.

Annons:
CBA
2007-05-28 22:50
#7

Min mormor har alltid sagt att kliar det i vä hand så kommer det pengar.

Sen säger hon även att tappar man en gaffel på golvet så kommer det besök.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Carina.S
2007-05-28 23:06
#8

Har hört att kliar det i vänster hand så får man brev. Kliar höger hand så väntar kärt handtag….Skrattande

Tiia
2007-05-29 09:09
#9

Jag har hört att det är brist på energi,när det kliar i händer och fötter.

YvonneW
2007-05-30 00:19
#10

I mitt föräldrahem sa man att om det kliade i handen var det någon som tänkte på en. Troligen kunde man vänta besök eller brev. Höger eller vänster hand spelade ingen roll. Olika tolkningar på olika håll i landet tydligen. Men jag är överraskad över att sådant som jag trodde var Skrock enbart från min hembygd också fanns på andra håll i landet med med olika tolkning.

Upp till toppen
Annons: