Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 432 ggr
Zedd75
2008-03-13 18:15

EN FRÅGA OM TRAOKORT

 Hej jag läger in ett littet inläg här om traokort.

Det är sma inläg som jag la under övrigt innan men läger det här i stället.

Det var för ett X antal årsedan då jag spåde i trokort. altt stämde väll in på det personena jag spåde. men så komm en av min bästa väner och bad mig att jag skulle spå henne. Som jag naturligt viss jorde. I korten såg jag att någon när annhörig skulle dö till henne. Tänkte först att inte berätta det för hennemen som jag tillsut jorde.

tre måndersenare så omkomm hennes boror i en båt olycka.

Sen den dagen har jag inte rött tarokorten mer. Först för jag blev rädd. men sedan att jag nog had bryttit mot någon regel

Så min fråga är nu till er alla som använder kort dagligen

Vad är det som gäller ?

fins det några gyllend regler ?

MVH Zedd7

Annons:
Elisabeth-J
2008-03-13 18:46
#1

Det finns väl inte egentligen några regler men man kan själv välja vad man inte vill förmedla vidare. Man sätter sina egna regler :) Själv så förmedlar jag aldrig olyckor och död för jag anser att jag vill inte lämna en person med sorgsna känslor, rädslor eller förvirring.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

CatarinaJ
2008-03-13 18:53
#2

Jag har svarat dig på en annan iFokus sida. Det står i princip samma sak som Elisabeth skrivit.

Ayena_old
2008-03-13 19:02
#3

Håller med om vad Elisabeth skriver här. Det är ett stort ansvar man har som tarottolkare. Känner du något obehag inför korten så ska du kanske inte lägga några kort. Du måste känna att det är rätt i ditt hjärta och att det inte bara är glada nyheter som kommer upp.

Zedd75
2008-03-14 09:57
#4

Tack för alla kloka svar. kanse någon dag jag ska våga ta upp leken igen

KalleN
2008-03-14 10:04
#5

be om att inte få till dej om varningar, hemskheter eller död .. så kommer du inte få till dej om det.. då känner sig åxå folk  tryggare runt om kring dej samma sak du blir tryggare.. jag har själv gjort det och det är betydligt  och funkar mycket bättre  så himmla underbart på det sättet

Zedd75
2008-03-14 16:07
#6

 Tack kalleN för det ska prova det nästa gång om jag vågar ta upp kortelken igen.

 MVH Zeed75

Annons:
Upp till toppen
Annons: