Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 9072 ggr
Zedd75
2008-04-04 12:49

Tomtar,vättar,små folk

vei inte om den frågan hör hitt eller om den ska var på något forum. men det är väll med öventuligt eller ?

Vad tro ni om dessa vässen hexisterar dom eller ej ?

ok..deta inläg haman under andar7spöken vet inteom det hamn rätt men jaja  

MVH Zedd75

Annons:
Yakamoto
2008-04-04 12:56
#1

För mig är frågan självklar. JA. Klart dom finns. Är dom inte snälla kallar jag dem oknytt. Vittra är inte heller särskilt snälla. Det finns områden i skogarna hemma där jag inte sätter min fot. Fullt av vitterstigar och otyg som bara vill retas och hålla på.  otäcka kan de vara.

Tomtar trot jag på, vättar också, småfolket likaså. Dessutom då vittra och annat oknytt. Och dessa evinnerliga "grå garntussar" som min kompis kallar dem som kan drälla runt fötterna på en och bara vara påfrestande. (och nej. vi pratar inte om dammtussar)

Elisabeth-J
2008-04-04 12:57
#2

Efterom jag själv har sett och upplevd dessa så tror jag också på att dom finns :) När jag fick uppleva småfolk var det en mäktig och häftig upplevelse. Jag kan skriva en tråd sen och berätta vad som hände :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Zedd75
2008-04-04 13:04
#3

ja jag har okså en litten historia om det. har tyvär inte set någon själv.

På mitten av 90 talet när dom byggde motorvägen mellan borås och bollbyd. Ett ställ vid bollbyd som heter grönkulle motet hände det väldigt mycket singel olykor. Dom flästa i dess singelolykor påstog att dom körde på något. en dell hävdad med att det var små folk eller vättar. Vägväkret tog ditt en kvinna från island. som kanka på oss min moster när jag var där och fråga om hon fick gå ut i henes skog och prata med småfolket. Min måst sa jag det får du väll och vi alla som var där tänkte nog vad var det för undlig prick. 

Historian sluta med det att vägvärket byggde en tunel åt små folket som fins en i dag. Olyckona på den sträkan har minskat med över 90 %

Så vist fins det något

MVH Zedd75

BranDuir
2008-04-04 13:05
#4

Javisst finns de, och i bra mycket större mängd än  vi tror i allmänhet…

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Lenha
2008-04-04 14:08
#5

Ja, de finns :) Hos mina föräldrar i dalarna har både pappa och jag stött på småfolket.

Jane-Lyzell
2008-04-04 14:15
#6

Vist finns dom - men få förunat att se demSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Dravcena
2008-04-04 14:23
#7

Finns de inte bara för att JAG aldrig har sett dem?

Självklart inte - jag tror att de finns ändå! Min farfar brukade berätta med en sådan intensitet om vättar och oknytt att jag är övertygad om att han verkligen träffat på dem.

Eija
2008-04-04 14:26
#8

Visst tror jag på dom oxå, har inte själv sett någon, men vet en nära vän som hade en boende någonstans i torpet han hade, han hade sett figuren flera gånger när den satt i ett fönster…han trodde första gången det hände att det var hans katt, men när han vände på huvudet så såg han ett ansikte av mänskliga drag….huuuga…jag skulle nog ha gjort ner mig….Förvånad, men han tog det lungt och sa högt att det inte gjorde något, att han var där, utan hoppades att dom kunde samsas om stället….och det gick tydligen bra…torpägaren t o m tyckte att det fattades något om han inte syntes till någon dag….

Så visst finns dom allt

cattigirl
2008-04-04 15:00
#9

jag hade en insident med tomten i vårat stall…. (går att läsa på forumet, tråden heter "hur korkad får man vara?", den e väldigt gamal men gick att söka)

så jag tror på att dom finns…..

mariaef
2008-04-04 15:45
#10

Jag har tyvärr inte fått se dem jag heller, men min bror har träffat på dem (små tomtar?) några gånger, både som barn och vuxen.

Eiyra
2008-04-04 17:39
#11

Jag tror inte, jag vet!

 #1. ja de där små "grå tussarna" vad är de för ngt egentligen. Har ett antal här hemma som bara ställer till det. När det är som stökigast så vältrar de runt och beter sig som små ligister. Blev riktigt trött på dem för ett tag sen och storskurade lägenheten och sedan.. uj vilken utskällning jag fick av ngn sorts vättekärring som tyckte jag hade förstört för hennes "små älsklingar" . Väckte mig mitt i natten gjorde hon.

Yakamoto
2008-04-04 19:14
#12

#11 å gud så skönt att höra att man inte är ensam om sina ligister/terrorister. Ingen aning om vad de är men de är jobbiga. Just nu var det länge sedan jag såg en, antagligen bara för att jag stängt av. Nu när jag börjar öppna så smått så ser jag saker flänga runt i ögonvrån.

[kvasthilda1972]
2008-04-04 19:20
#13

Javisst finns det småfolk, har själv sett vid ett tillfälle några tomteliknande varelser med grå luvor när jag mediterade i skogen och bad att få se dom. Har även sett ett fotografi på en arbetskamrat och hennes far där det fanns en älva vid dom… Jättehäftigt!

Annons:
Zedd75
2008-04-04 19:44
#14

Ja för jag satt och fundera när jag håller på och skriver en fantis bok.

 Att alla gamal mäniskor kan ju inte var tokiga och se i syner som många påstår. En del påstrå att man had ju inte tv och så för därför såg man det man vill se genomfönstret. men tror inte på det.

Jag hoppas få se dom själv någon gång bara

MVH Zedd75

Happyspirit
2008-04-04 22:14
#15

Jag har aldrig sett dem, men däremot hört dem tydligt med mina fysiska öron.

chik
2008-04-04 23:06
#16

Oskyldig Jag har sett ,Ja jag vet inte om det var småfolk vettar eller en tomte..Det var när jag kom med bilen,så är det ett ställe som är lite trångt stenmur med staket på enasidan o tomt med gräsmatta på andra sidan .Det hadde börjat mörkna o efter som man kommer i i samhället där så kör man sakta.När jag får se en liten typ ,ja svårt att säga lägden  som en normal5-6 åring i mörkgråa,gröna tygjackamed den klasiska truthättan.o vida byxor jag trodde det var ett barn ,Så jag körde ju ändå saktare .För den sprang över vägen mot muren så jag räknade med att barnet skulle stå där.o barn kan man ju inte lita på specielt inte om dom har pyjamas..Men det var ingen där.Jag stanade bilen..för jag hadde sett..det är intresant om någon kan säga.vad man kan kalla den..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Jane-Lyzell
2008-04-04 23:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Vad ser ni här!Skrattande

(Bilden till hör mig och får inte copieras och användas i komersiellt syfte)

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Marina2
2008-04-04 23:11
#18

Så klart att dem finns!

Marina2
2008-04-04 23:30
#19

17# En liten tomte med långt skägg! På backen. Ser också en flicka med en valp i famnen.

Jane-Lyzell
2008-04-04 23:37
#20

Vart ser du flickan med valpen?

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Marina2
2008-04-04 23:40
#21

mellan de två personerna.

Ludvig1
2008-04-04 23:40
#22

2# ja elisabeth gör det. Alltså skriva en tråd om upplevelsen, det är så intressant att läsa om såna upplevelser.

Marina2
2008-04-04 23:41
#23

Tomten syns nedanför flickan och valpen.

Jane-Lyzell
2008-04-04 23:43
#24

intresant det ser inte jag - ser du inte älvan?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mariaef
2008-04-05 00:09
#25

#17 Jaa, dra mig baklänges! FörvånadVisst är det den mellan männen?

Marina2
2008-04-05 00:09
#26

Förlåt fick telefon emellan. du nu ser jag faktist oxå till vänster längst ner en älva? och ovanför älvan,ser jag ett tomte ansikte?Sen till höger längst ner ser jag en älva med mörkt hår?

Marina2
2008-04-05 00:19
#27

Obs! Nu ser jag oxå en "flicka/älva? mellan flickan o valpen och mannen till höger!

Annons:
Jane-Lyzell
2008-04-05 00:43
#28

#25 ha ha till din komentarSkrattande Ja , det finns mycket smått och gott i den bilden!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

sven-g
2008-04-05 01:25
#29

Jag hade småfolk i ett hus som jag ägt tidigare, trots att huset var byggt på 70 talet. Det var ett sk. skilsmässo hus, alla som bott där hade blivit oense och gått ifrån varandra så även jag och den sambon. Jätte snyggt hus vid Dalälven, som jag sålt nu har det ytterliggande blivit tre skilsmässor minst, för dom som bott i huset. Dom tomtarna var inte snälla. Eller var det andar som såg ut som tomtar, kan ha varit. Dom ville inte ha sällskap.

Tuva-Lena
2008-04-05 01:44
#30

Och jag har tomtar i stallet som flätar manen på en av hästarna. Han har alltid en fläta i manen, spelar ingen roll om jag löser upp den, plötsligt så är den där igen.

En morgon när jag skulle ta ut hästarna så hade jag glömt hovkratsen uppe vid huset. Jag skakar alltid kläderna sedan jag borstat hästarna, och då föll kratsen ur fickan och blev kvar uppe vid huset. Så stod jag där nere vid stallet utan hovkratsen följande morgon - den bästa av dem - och fick ta till en reserv istället. När jag böjer mig ner för att kratsa första hoven, så kommer den saknade hovkratsen dimpande ner på marken, mitt framför näsan på mig! Fattade ingenting, men nog var det den rätta hovkratsen som serverades mitt framför ögonen på mig! Tackde självklart småfolket för hjälpen! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Hellas]
2008-04-05 01:53
#31

Jag tror absolut på Tomtar och småknytt trots att jag aldrig sett eller hört dem.

sven-g
2008-04-05 01:54
#32

# 30 Man kan ju undra ibland, jag har en små lampa i köket, som tänder sig själv. Jag letade efter en räkning, plockade genom alla papper och gamla tidningar, tre eller fyra ggr, hittade den inte, igår kväll på jobbet frågade jag en kolega om han hade postgiro nummer till föreningen i fråga som vi bägge är med i jag fick det, när jag kom hem låg räkningen på diskbänken, Man kan undra hur den kommit dit.

Jane-Lyzell
2008-04-05 13:23
#33

#32 jo de hjälper till med det mästa- härligt!

#30 undrar om de kan fixa det med mina hästar också - ska hålla kollen!

Vad tyckte ni om fotot i inlägg #17 Skrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zedd75
2008-04-05 13:25
#34

Finn blid. såg älvan men tomten såg jag bar vakt

MVH Zedd75

Annons:
Jane-Lyzell
2008-04-05 13:42
#35

Men du såg väll det fina skäggetSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Cina-1
2008-04-05 14:27
#36

#17 Vad häftigt! Jag ser både älvan och tomten.

Jane-Lyzell
2008-04-05 14:32
#37

#36 Ja, det är ett mycket speciellt kortSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Dravcena
2008-04-05 15:29
#38

Jag tycker att jag är rätt fantasifull, men jag kan varken se någon älva eller någon tomte på kortet! Glad

Jag kan se en formation som liknar en älva, men om grabbarna på bilden är i FULL storlek så är älvan för stor i jämförelse - i alla fall för stor för att tillhöra folket: småfolk. Är det en älva så är hon så stor att hon når upp till knäna på männen. Enligt min åsikt så klart & jag kan självklart ha fel. Glad

Jane-Lyzell
2008-04-05 15:56
#39

Den älva jag ser är inte så stor som du beskriver - utan igämförelse med Tomten i ungefär samma storlek - tomten är lite difus men skägget syns klart - om du tittatr emellan de två personerna !

ska se om jag klarar att rita ut vad jag menar på kortet!

Fast det kanske bara är min fantasi:-) vem vet!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2008-04-05 16:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Här kommer ett markerat foto - hopas att det sysns!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anna-H-K
2008-04-05 16:31
#41

Zedd!Jag tror absolut att dom finns!Har du vägarna förbi Sunnäs utanför Söderhamn någon gång så har du stor chans att få se både älvor & små vättar!

Kram Anna

Annons:
Jane-Lyzell
2008-04-05 16:31
#42

Om ni förstorar fotot - så syns det bättreSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

chik
2008-04-05 18:52
#43

Ja då frågar jag?Hur ser vättar ut..Hur ser småfolk ut.Vill någon vara snäl o svara..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Eiyra
2008-04-05 20:24
#44

#43  Småfolk ser ut som de gör :) nämen de kan se ut lite hur som hellst. Finns i alla storlekar och former. En del liknar människor andra är som små håriga bollar. En del har huggtänder och klor och andra är mer ngt flyktigt eteriskt. En del är större än hus andra går in genom nyckelhålet. En del är tjocka andra mkt smala och taniga osv osv.

Jane-Lyzell
2008-04-05 21:03
#45

#44 det var en bra förklaringSkrattande vättar ser man sällan de är så snabba! De skymtar man bara i ögonvrån!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Marina2
2008-04-05 22:58
#46

Jane! tack snälla för detta intressanta foto!

Kram Marina

Marina2
2008-04-05 23:16
#47

40# hej! Obs! det jag ser som flickan med valpen menar du är älvan men tomten är vi överenns om!

Kram Marina

Jane-Lyzell
2008-04-05 23:30
#48

#47 Varsegod, hm jag ser din syn i den bilden nu - hudhuvudet som du ser är älvans vingarSkrattande

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
chik
2008-04-06 00:28
#49

OskyldigOkej!!Då vet jag inte vad jag såg.Det var väl hjärnsläp.Jag tackar #44 för svaret.

Lena.P är jag i verkliga livet.

MIRJAMI
2008-04-06 00:50
#50

Jag har en kollega på jobbet som sa att han och hans katt hade sett en tomte vid ett tillfälle.

Elisabeth-J
2008-04-06 01:01
#51

Här kommer min upplevelse med småfolk.

Jag satt med i en styrelse för en indianförening och vi hade ett möte hemma hos paret som har indianbyn uppbygd där. Vi har mötet inne i huset och jag går ut på verandan för att röka. En bit nedanför huset finns en stor lada och där bakom ladan hör jag en massa ljud, dom pratar, muttrar och är irriterade. Jag ser sen att dom håller på och forslar bort trävirke som är i en stor hög, det är dom irriterade på. Dom drar med kärror som knarrar bl.a. Jag sitter där en lång stund för jag är så enormt fascinerad av detta. Jag försökte analysera om jag verkligen såg och hörde det men kom fram till att det gjorde jag ju verkligen ;)

När jag kommer in igen så frågar jag mannen som bor där: Vad har ni gjort bakom ladan? Han ler och undrar varför jag frågar det. Jag berättar då det jag har upplevt och han säger då: Ok, jo vi har tagit bort staket och rensat en del där bakom så det finns en hög som ska bort, jag ska ta bort det direkt imorgon bitti så att dom blir glada igen.

Dagen efter kommer jag dit igen ganska tidigt. Mannen kommer fram till mig och frågar: Är det lugnt nu? Jag lyssnade och ja det var väldigt lugnt. Vad bra, sa han, för jag gick ut tidigt imorse och forslade bort skräphögen.

Visst var det gulligt gjort av honom, han gjorde det tidigt bara gör att dom inte skulle känna irritation :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jane-Lyzell
2008-04-06 01:22
#52

Härlig historia Elisabeth - har du sett fotot #17 om inte ta en tittSkrattande

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zedd75
2008-04-06 01:26
#53

Underbar historia. Och han som borde där var en undrbar mänsika. han fick dom garenterat att stanka kvar

MVH Zedd75

Lenha
2008-04-06 02:23
#54

Åh vad fint… de små liven blev säkert jätte glada :)

Jane-Lyzell
2008-04-06 14:10
#55

Bilden är tagen i en Naturkyrka i dalsland

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Marina2
2008-04-07 14:51
#56

Tack för en underbar berättelse Elisabeth!

moonflower
2008-04-08 00:31
#57

Har hört flera vänner som berättat att de träffat på tomtar mm.

Har själv inför förförra julen, haft tydlig känning av dem - men önskar att få SE!!

Har någon tips, de verkar vara lite svåra att få syn på ?!!!

Jane-Lyzell
2008-04-08 00:40
#58

#57 har du tittat på fotot i inlägg #17

Det är taget i Naturkyrkan på Kroppefjäll -Dalsland , Dals Rostock!

En mycket speciell plats - om Ramsbergsgården är en port till andevärlden - så är Kroppefjäll en port till många världar - värt att åka dit - sätt dig i Kyrkan och meditera - så får du se vad som händer:-)

Har fotat mycket naturandar där:-) förutom älvor , tomtat och knytt!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

pyttelillatrollet
2008-04-08 00:44
#59

Oj vad häftigt! jag ser flera än Älvan & tomten!

Om ni tittar på mannen som står till höger så ser man någon där nedanför hans haka. Framför hans hals står det någonting i profil ser det ut som! om det är en älva eller vad det är kan jag inte avgöra, Har ingen erfarenhet av sådana här filurer.

Ser också vad jag skulle vilja kalla en Älva nere vid den mannens ben också… Till höger om hans ben mellan de ljusa "kloten" i lodrät synvinkel. vid hans underben.

Sen mellan den älvan som är i mitten av bilden ser jag ytterligare en filur vad det nu kan vara. mellan mannen till höger & älvan i mitten.

Ser du samma som jag Jane?? eller någon annan??

Gud vilken häftig bild!

Elisabeth-J
2008-04-08 00:49
#60

Jane, jag har nu tittat på fotot och det är helt fantastiskt med tomten och älvan :) Mycket andra energier på den platsen upplever jag också, får en magisk känsla, skulle vilja besöka platsen nån gång och uppleva allt på plats :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jane-Lyzell
2008-04-08 00:51
#61

#59 Damen i profilen har jag inte sätt förän du påpekade det - Tack ser det tydligt - och det kan faktist vara hanses mamma - som jag tycker det på minner om!

Det andra du ser har jag också noterat förutSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

pyttelillatrollet
2008-04-08 00:54
#62

Tack för bekräftelsen! Himla roligt. Skrattande

Dit ska jag ta mig någon gång. Vad är närmsta stad?

pytte

Annons:
Jane-Lyzell
2008-04-08 00:56
#63

#60 Vi kanske ska sluta upp ett gäng och åka dit - vill man fånga älvor och naturväsen är runt missommar - bästa tid - sommarsolståndet är deras högtid!

Bäst ser man dem med så lite gifter i sin egen kropp som möjligt! typ inte äta kött en eller två veckor innan - ingen alkohol eller kaffem. mm lite tråkigt kanske men värt besväret:-) (om man får tillträde av dem förstås - om de anser en värdig)Skrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zedd75
2008-04-08 00:59
#64

Den fråga passar i den tråden tycker jag

Någon som vet vad det är för skilnad mellan fe och älva ?

Sedan vill jag tacka Jane_LyZell för ett underbart kort  

MVh Zedd75

Jane-Lyzell
2008-04-08 01:10
#65

#62 Mellerud www.kroppefjall.com  kan ni gå in och titta på!

Jag höll alla min kurser där förut - innan jag kom till Ramsbergsgården - var faktiskt på väg att flytta dit - men mycket hände på vägen:-)

Mycket speciell plats- gillar man Callemans teorier så går en av de linjer han talar om där! Välldigt mycket andlig aktivitet och tyvärr negativa energier med - det är presis som halva kroppefjäll är negativt och den andra positiv - hel skumt!

Men helt klart värt ett besök - har fler kort tagna där ifrån - får se om jag lägger ut fler - måste fundera…..

Tack för din uppskattning Zedd

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Bybo
2008-04-08 01:16
#66

Har du fler foton från samma tillfälle Jane, ja inte så suddigt??

Tycker ifs fotot är vackert i sin suddighet/rörlighet, nästan som en tavla :-)

Elisabeth-J
2008-04-08 01:23
#67

#63 Ja det är en lysande ide´Glad

Kött och alkohol kan jag avstå ifrån utan minsta problem men kaffe? Neeeej det går bara inte, kan man inte få ha liiite koffein ändå? Flört

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jane-Lyzell
2008-04-08 01:29
#68

#66 Detta foto är inget digitalfoto - utan tagen med en gamal kamera , väldigt gamal, just i hänseende att fånga energier/andar / naturväsen på bild!

Jag har andra foton tagna sammtidigt - flera av dem ingen ting - och ännu mer, man ser förutom att färgerna börjar ändras - det blir en märklig rosa ton - över stället - som du även kan uppfatta fysiskt på plats - det är som en energipåslag och en anan energidimmetion öpnnar sig (låter jätte flummigt) men så är det!

Det är ingen rörlighet i bilden- kamran var välldigt still - det är platsen som rör sig i dimetion! en förändring håller på att äga rum!(låter ännu flummigareGlad) Kan inte förklara det på något annat sätt, tyvärr

Har fotograferat just detta ställe i många år(varje gång jag varit där, och fått något på bild varje gång) - och har alldrig fått något liknande resultat någon anann stans! så………..

Kanske lägger ut fler bilder - måste fundera…….

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2008-04-08 01:32
#69

#67 Håller med kaffe blir svårt - men två dar kanskeGladräcker!

Eller en- eller en halv- eller……….

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Bybo
2008-04-08 01:36
#70

#68 Aha, häftigt!! Då kan jag "förstå" rörligheten, men ville få bekräftat för min egen del att det ej var nån rörelse av kamera el dyl.

Då ska jag kika lite nogrannare ;-)

Elisabeth-J
2008-04-08 01:40
#71

#69 Högst en halv dag Glad

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jane-Lyzell
2008-04-08 01:41
#72

Zedd Skillnad på Fe och Älva? Hmn i storlek tror jag, vet inte!

Feer ger väll beskydd och goda råd medan älvor dansar och sprider glädje- vet faktist inte - är inte så påläst om detta!

Fast deras största uppgift är ju att ta hand om allt i naturen:-)

Någon annan kanske vet!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2008-04-08 01:44
#73

#71 tror ett dygn är minimum - om man vill se resultat!

Ha ha ha - nu kommer det springa koffein - abstenenta medium runt kroppefjäll - ser det framför migSkrattande

aj aj aj hi hi hi kan bli kul!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elisabeth-J
2008-04-08 01:46
#74

#73 Hahahaha vilken syn Skrattande

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jane-Lyzell
2008-04-08 01:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Här kommer bilden som jag tog presis före det andra i inlägg nr 17 - här kan man se hur den rosa färgen är där-vilket är förstadiet - till att det ska bildas en ny dimetion eller vad det nu är…….

Om ni tittat riktigt noga - kan ni faktiskt se naturandar!

Taget med samma kamera! (obs fotot till hör mig- och får inte användas utan mitt tillstånd)

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

sven-g
2008-04-08 02:00
#76

#75 katthuvud ??

Annons:
Bybo
2008-04-08 02:01
#77

#75 Tack. Verkligen härliga bilder. Som Monétavlor :-)

Jane-Lyzell
2008-04-08 02:09
#78

Monte´låter vackert - nu måste hästarna ha mat och hundarna gå ut - så god natt - får språka mer om detta i morgon!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mariaef
2008-04-08 12:50
#79

#75 Men OJ, vad vackertFörvånadSå mycket liv i bilden, precis som en tavla eller taget ur en saga.

Alkohol eller kött blir inget problem här heller, men morgonkaffet…jag blir lite smågrinig utan det.Skrattande

Jane-Lyzell
2008-04-08 13:02
#80

Jag och min Gubbe gifte oss därSkrattande i monte´tavlanSkrattande

Var väldigt sagolikt faktiskt - ett medeltidsinspirerat Spiritualistiskt bröllop! med bröllopsmiddag och fest ute i naturen vid sjön:-)

Härligt att tänka till baka på!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2008-04-08 15:07
#81

Försökte lägga in mina foton med de var tydligen förstora - tar en inskanand klipp ur tidningen - så får vi se om det funkar - så ni ser hur omgivningarna är - plus mitt bröllop - kanske skulle in på bröllop i fokus i ställetSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Bybo
2008-04-08 15:12
#82

#81 Ja men!!! Detta lästa jag av en slump, och blev så inspererad att gifta mig!!! *skratt* Får se om jag blir gift någon gång *S*

Så det var du!!! Underbart!! Kraaam :-)

Manni
2008-04-08 15:32
#83

#81 Åh, vad roligt att läsa, Jane! Så skulle jag också kunna gifta mig!

Kram!

Annons:
Bybo
2008-04-08 15:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Här kommer en bild av Cloude Monet ( som han stavas..tror jag) Så kan du se om du känner igen känslan i bilden?

Jane-Lyzell
2008-04-08 15:56
#85

#84 det var ju skrämmande likt, tack för att du la in detSkrattande

Färger , lyster och allt!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2008-04-08 15:57
#86

#83 och #84 Har jag inspirerat till gifte mål - vore det ju jätte kul!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2008-04-08 20:55
#87

#82 aha - nu fattar jag vad du skrev - du hade läst om det tidigare i tidningenSkrattande Det var ju kul!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Bybo
2008-04-08 21:12
#88

#87 *skratt* Japp. Hm, jag uttrycker mig lite dåligt ibland..sorry…

Jane-Lyzell
2008-04-08 21:33
#89

Ha ha ha

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2008-04-09 19:45
#90

#84 vart mycket inponerad av likheten med mina foton och Mone`s tavlor - måste finnas en förklaring:-)

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Bybo
2008-04-09 19:48
#91

#90 Ja, jag blev helt paff…. :-)

Jane-Lyzell
2008-04-09 20:59
#92

"91 Ja, Jag har fler bilder att lägga in men det verkar inte funka så bra här inne idag - får se hur det är i morgon - då kanske det gårSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2008-04-10 13:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Få se nu om det fungerar - här kommer ett till märkligt foto - taget på samma plats - se om ni kan upptäcka samma som jag?

(rättigheterna till detta foto är mitt och får endast användast med mitt medgivande)

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Marina2
2008-04-10 14:11
#94

Wow va häftigt! I denna "virvel" så ser jag en massa.Det ser ut som en lång arm som sträcks ut,ovanför den ser jag till vänster 2 trollansikten och till höger en liten pojke. Ovanför trollansiktena ser jag en liten flicka och ovanför henne syns sedan 2-3 mansansikten.

Zedd75
2008-04-10 14:17
#95

jag fick trolty i tomteskogen i går på dvd. den har jag skanat och se på sen jag var barn Skrattande

MVH zedd75

Marina2
2008-04-10 14:21
#96

Obs! till vänster syns ju faktist 2 troll till! Den som står längst åt vänster ser man knappt bara ögonen på den andra står med gapande mun. Jag får till mig en massa troll här i denna bild,känns för mig som en riktg trollbild,stor sammankomst för dem?

Opal
2008-04-10 14:25
#97

Jane Lyzell, härliga foton du har. Visst kan man se ett och annat där.

#95 Lyllo dig. Den spelade vi in och jag tittade nästan sönder bandet när jag var liten. Nu blev jag sugen att se den igen.

Annons:
Eija
2008-04-10 14:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Vad säger ni om denna lilla….ett småfolk kanske…Skrattande, skulle absolut inte bli rädd om dom såg ut såhär….

Eija
2008-04-10 14:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Vad säger ni om denna lilla….ett småfolk kanske…Skrattande, skulle absolut inte bli rädd om dom såg ut såhär….

Eija
2008-04-10 14:34
#100

Oooppps! det blev visst två….är väl för otålíg och tröck två ggr för att få iväg det, för datorn är seg idag med…..ähhh…dubbelglädje då….

Eija
2008-04-10 14:34
#101

Oooppps! det blev visst två….är väl för otålíg och tröck två ggr för att få iväg det, för datorn är seg idag med…..ähhh…dubbelglädje då….

Opal
2008-04-10 14:34
#102

Julkalendern "Trolltider" var jag helt galen i när den gick. Längesedan nu, ojoj, tiden rusar framåt.

Jane-Lyzell
2008-04-10 17:08
#103

#98 Jätte härlig bild, ha ha

#93 bilden i inlägget är tagen med en helt vanlig kamera(inte digital) för en massa år sedan - det låg i byrån i säkert två år innan jag riktigt började att titta på det!

Har frågat flera fotografer ingen kan förklara den - om jag skulle ha rört kameran skulle hela bilden vara blurig - men som ni ser i venster kanten är den helt klar!

Ju mer man tittar på bilden - desto mer ser man både naturväsen - naturandar och andra andevänner!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Marina2
2008-04-10 17:17
#104

98# tittut!

Annons:
Eija
2008-04-10 18:21
#105

på bilden vid #93, ser jag hur tydligt som helst två ansikten längst upp i mitten ungefär

Jane-Lyzell
2008-04-10 18:37
#106

Japp - det är många ansikten - ser ni det jätte stora i mitten?

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Eija
2008-04-10 20:19
#107

Jaaa…nu ser jag massor av ansikten bara man har tittat en stund…gud va häftigt…det var tydligen en hel hög…..

Tackar för bilderna…

Jane-Lyzell
2008-04-10 21:26
#108

Ja , vist är det häftigt!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

BranDuir
2008-04-10 22:53
#109
BranDuir
2008-04-10 22:53
chik
2008-04-10 23:43
#111

Skrattande  #98  Du har humor bra bild…Jag har tittat på Janse foto o jag ser ingen ting…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
Jane-Lyzell
2008-04-11 00:03
#112

titta igen då - så kanske det dyker framSkrattande111. Om du vill förstås!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Eija
2008-04-11 01:46
#113

#111, ja, visst är han gullesnuttig…..jag är inte så bra på att se, men jag lovar att du kan se massa ansikten på Janes bild, helt säkert….

Jane-Lyzell
2008-04-11 13:52
#114

Inlägg #93 och #75 och inlägg #17

Kan du titta på också chik och se om du ser något!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2008-04-11 17:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Ett till kort - som är taget direkt efter det med älvorna och tomten! Berätta gärna vad ni tror och serSkrattande(fotot till hör mig och får inte användas utan min tillåtelse)

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Eija
2008-04-11 17:51
#116

Hej Jane, som vanligt så ser jag inget konkretSkrattande, men det kanske är en massa snabba figurer som åker fram o tillbaka och lämnar dessa spår….

Jane-Lyzell
2008-04-11 19:13
#117

#116 titta i mitten av alla trådar!Skrattande där kan du se något?

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2008-04-11 21:32
#118

trådarna i kortet alltså på 115 inläggetSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Marina2
2008-04-12 16:36
#119

Jag ser en älva som står och håller ut händerna och en bit ovanför henne ser jag ett litet ansikte.

Jane-Lyzell
2008-04-12 18:35
#120

#119 det ser inte jag - kan du förklara mera?

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Marina2
2008-04-12 21:05
#121

120# Den tjocka vita strängen till vänster sen till höger efter två tunna strängar där ser jag en älva.Det ser ut som att hon sträcker fram,ut händerna men det går också en ring runt henne. Men du kanske menar att du ser något annat?För ju mer man tittar..Det var lustigt men jag tyckte också som att jag såg en jätte i mitten,bredvid och ovanför älvan. Nu blev det mycket på en gång..

Jane-Lyzell
2008-04-12 21:30
#122

Ja , kanske det har du rätt i - men om du tittar där du ser älvans händer ,däri lite under/bakom kan du se två ben som av en ballerina!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Harg
2008-04-12 22:07
#123

    Vilka mäktiga kort du har fått på tomten o älvan. Tack för att du låter oss titta på dom. Annika

Jane-Lyzell
2008-04-12 22:26
#124

Väl bekommet, tack Annika

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zedd75
2008-04-12 22:36
#125

#124 du verkar kuna det där med elvor och tomtar bar. vad är det ströst cans att man kan se dom ?

MVH Zedd75

Annons:
Marina2
2008-04-12 23:04
#126

Nej du jag kan inte se det,har kanske låst mig.Men du tack för underbara bilder! det är verkligen intressant,jag har alltid levt som i en "drömvärld" älskar detta med tomtar,troll o småfolk.

Jane-Lyzell
2008-04-13 01:09
#127

Zedd se inlägg #65 finns säkert andra platser med i sverige - ute i skogen förslagsvis är bra om man vill se naturväsen - tror urskog är bäst!- för tomtar vättar gamla ladugårdar och stall!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: