Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 2040 ggr
Zedd75
4/22/08, 12:06 AM

Gengångare.

 Har läst litee om gengångare i kväl. en Gengångare ska var en osalig ande som har dött på något dramatisk sätt och vill bevisa sin oskuld.

Det kan även så att anden inte får ro i livet efter det för den har något ojort i sitt jorde liv som den vill ta tur med.

Men dessa andar ska var omöjliga att få kontakt med även för medium.

Många av vår kändaste slotts spöken ska var så kalade gengångare  

vad tror in om gengångare. ?

MVH Zedd75

Annons:
DLTHE
4/22/08, 12:21 AM
#1

Begreppen "spöke" och "gengångare" används med olika definition av olika personer. "Spöken" betyder oftast en "ande", dvs en "själ", som har blivit kvar i de levandes värld. "Gengångare" ges ofta samma betydelse, men ibland ges uttrycket betydelsen "platsminne", dvs ett psykometriskt avtryck på ett ställe, som ger hjärnan hos känsliga personer bilder och känslor av det som var där och har hänt där.

Jag har för mig att mediala personer kan uppfatta både "gengångare" och "spöken", och att de tycks veta vad som är en "ande" och vad som bara är ett "platsminne".

Zedd75
4/22/08, 12:23 AM
#2

 #1

 Ja det har du rätt i man kan känna av dom och så som medium. 

 men en del påstår att få en kotakt med dom är näst intill omöjligt.

Jag vet inte själv har inte provat och skulle nog själv inte kuna käna skiland på enerigena i dax läget

Jane-Lyzell
4/22/08, 12:28 AM
#3

 

Spöke- eller Gengångare!

Till skillnad mot Andar /själar  så kan du inte få någon kontakt med en gengångare, det är oftast traumatiska händelser som återspelas år efter år, samma tid efter tid. Det finns ingen själ eller ande i detta utan det är avtryck i tiden som likt en film återspelar samma händelse exakt om och om igen. Det kan vara både bilder och ljud. Händelserna är alltid kopplade till en viss byggnad eller plats. Ofta rör det sig om dramatiska scener.

Alla kan inte se detta utan det verkar som att bara vissa personer är extra sensitiva för det. Detta är det som dom flesta kopplar till återkommande spök händelser i slott och fältslag. Finns inget att göra åt detta, förhoppnings vis är det något som försvinner av sig själv när det är dags eller tillräckligt lång tid har för flutit. Se det som en påminnelse av vad vi människor inte bör göra gentemot varandra!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zedd75
4/22/08, 12:31 AM
#4

#3

 men om vissa gengångare har något ojort här på jorden då kan ju dom få hjälp av ett medium ju. Så något sätt måste ju det finsas att kuna få en kontat med dom ??

Jane-Lyzell
4/22/08, 12:37 AM
#5

#4 Gengångare är endast avtryck i tiden och går inte att hjälpa någon stansSkrattande personligen tror jag det just har blivit kvar för att det finns saker att inte förglömmas i deras liv här på Jorden - så inte andra gör lika dant!

Det du talar om är Jordbundna andar! det är en annan sak och dom kan i specella fall behöva hjälp!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zedd75
4/22/08, 12:38 AM
#6

#4

   okej tack för svaret.

Annons:
Gustav-Nordstrom
4/22/08, 9:04 PM
#7

Ja det är spännande med de här platsbundna minnena som får oss att tro att det spökar eller att det finns själar som inte funnit ro.

Slagrutefolk som är insatta i problematiken och kan frekvensbestämma fenomenet kan avstöra så att man inte besväras av det.När man tar bort avstörningen faller minnet på plats igen.

Upp till toppen
Annons: