Annons:
Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 3214 ggr
Zedd75
2008-04-26 17:46

Funderingar kring Tidigare liv !

 Jag har altid varit skeptisk till tidigare liv. Min fråga har oftas beståat i varför lever vi flera gånger här på jorden och i olicka tidsåldrar ? Om vin nu lever på jorden olicka tider. Vad är vi då  mänas vi vätar på att åtefödas på jorden. Men säga att vi gör det. att jorden är en stor läroplats som jag tor på.

Men då blir ju nästa fundering den. dom andar medium får kontat med har du levt färdigt sitt liv. Så när vi pratar med bortgångna anhöriga och så har vi sådan tur att alla dom har levt färdigt sitt liv ? Eller är det så att vi kan få kontat med dom medan dom väntar på att återfödas ?

 Min tro till tidigare liv är att det existerar, Men då återföds vi med en gång eller om man kanse får ett vist uppdrag på jorde. Så långt köper jag tidigare liv. Men inte att vi skulle levt i olcka tisepåker eller som en del har varit djur ?

Jag kan inte häller förnäka dom händelsena jag har haft nu angånde tidigare liv i kurssen. Men jag kan inte heller säga att det var min själ som var där.

Men kan det inte var så att tidigere liv är en historisk händelse som vi får följa med. Vi får käna av någon av vår förfäder för en stund och lära oss av den historisk händelsen ? För av histora kan man komma underful  vem man är i dag  

FRÅGOR 

 1. Förklara varför man lever flera gånger i olika tidsepoker ?

 2. Vad är vi under tiden vi väntar på att åderfödas ?

 3. Kan det inte var så att det är en historisk händels vi får uppleva

med en förfäder ?

Jag hoppas på många svar och funderingar. ja för man maste ju kuna diskuterar fast man har olicka åsikter. eller hur Flört

Så ni alla underbar mäniskor på Ön vad tror ni ? 

Annons:
sven-g
2008-04-26 18:20
#1

Min fundering är ryttaren och själen det samma, eller är ryttaren guiden.

Zedd75
2008-04-26 18:45
#2

#1 Ryttaren har jag inte hörtals om så det vet jag inte var det är. Men man lärsig altid något nytt

MVH zedd75

sven-g
2008-04-26 18:51
#3

Har du hört talas om en snickare från värmland, som en ande talar genom. Anden talar om detta. Och han tror jag ej fabulerar.

lizatuss
2008-04-26 19:09
#4

#3 Menar du Ambres (snickaren Sture Johansson)? Har hört talas om honom men jag vet inte mycket om honom. Vem är ryttaren?

#1 Hur menar du när du skriver att det kan vara en historisk händelse som vi får uppleva med en förfader?

Kan det vara något genetiskt minne , typ cellminne som finns kvar i generna? Jag vet inte men det är kul att spåna lite.

Zedd75
2008-04-26 19:12
#5

#4

 Jo en historisk händelse menar jag. Med meditations hjälp eller hypnos så kan ma resa tillbacka i tdien. Tigare liv är då alså en händelse i tinden. Men det är ingen händelse som min själ har varit med om. Vi får tex uppleva en gammal släktnigs dag i den historisa tiden. Förstår du vad jag menar ?

sven-g
2008-04-26 19:28
#6

Enligt Ambres hoppar vad han kallar på ett levande väsen typ oss, och frågan då är det anden eller guiden, som är ryttaren.

Annons:
Jane-Lyzell
2008-04-26 20:54
#7

#5 Helt inne på din åsikt Zedd- vist kan det vara så!

Jag tror inte på Reinkarnation som något som alla gör hit till jorden - liv efter liv efter liv. Neej du har ett liv och det lever du för evigt - fast i olika existenser på olika platser eller planSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizatuss
2008-04-26 20:59
#8

"5 Ja, jag tror jag förstår hur du menar, men jag vet inte riktigt vad jag själv tror. Har inte funderat så mycket över hur det fungerar, får återkomma när jag tänkt till lite.

#6 Kan du inte berätta lite mer om Ambres. Jag tycker det låter intressant.

stina63
2008-04-26 21:13
#9

Mycket intressanta frågor…Vet inte själv vad jag tror men de som skrivs av zedd och Jane låter mycket intressant. Får tänka på de.

sven-g
2008-04-26 23:22
#10

#8 Tyvärr har jag ingen direkt kunskap, men jag önskade verkligen att jag hade. Bara sett det där tv programet

Jane-Lyzell
2008-04-26 23:31
#11

http://www.ambresfilm.com/sv_ambres.htm

gå in på filmklipp - så finns det lite att se!

Här finns mer av honom- vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Cristine
2008-04-27 00:04
#12

Tack Jane för det tipset jag är också inne på den tankegången, tror inte att man dör och föds på nytt utan att man fortsätter som du beskriver.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Zedd75
2008-04-27 00:10
#13

Det är ganska intresant att det fins ganska splitade mednigar den fråga ?

MVH zedd75

Annons:
ClarasMamma
2008-04-27 00:12
#14

Jag och zedd har diskuterat detta många  gånger och får inte nått riktigt svar på om man kan ha lev ett annat liv innan. tycker själv att det är lite konstigt att ha levt att annat liv.. för varför kan man prata men gamla döda släktingar om dom nu "lever" ett annat liv??? vore kul och veta va nu tycker:D

Kramar påre

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Zedd75
2008-04-27 00:21
#15

#14 hAHA syran nu har du börjat stav lika kansit som mig. det var nog vinet Flört

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2008-04-27 00:27
#17

Om detta - har dom lärda tvistat i alla år - och kommer att så fortsätta med det! finns lika många som tror på reinkarnation som de finn de som inte tror - spela roll!

Vi får alla svaret så småning omFlört

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zedd75
2008-04-27 00:29
#18

Japp den som lever få se janne_Lyzell Fundersam 

Jag måste försöka kom och hälsa på på erkan kursgårde. På minenr lite om Wendelsbergs folkhögskola

MVH Zedd75

Jane-Lyzell
2008-04-27 00:29
#19

#12 Ja det är min sanning just nuSkrattande för femton år sedan var jag helt övertygad om reinkarnation - men med erfarenhet kommer visdom säger dom ju!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hellas]
2008-04-27 00:35
#20

Jag tror för min del att jag absolut har levt flera liv tidigare liksom mina nära och kära.
Vet ni att den döda släktingen ni pratar med är i livet just nu?
I min värld så reinkarneras man inte så länge det finns människor i livet som har koppling till sig och det  innebär så länge någon tänker på dig.

Men då kan man ställa sig frågan om man får en länk till någon som levt på 1400 talet och som kanske reinkarnerats.

Jag tror att vi lämnar kvar energispår även på andra sidan, vi lämnar alla minnen och känslor kvar på andra sidan nrä vi föds på nytt, det är ju inte meningen att vi ska ha dessa minnen med oss till det nya livet.
Den kunskap vi har från tidigare liv finns ju bara hos oss, kanske intuitivt eller i form av att vi har ruskigt lätt för matematik etc.
Det är ju svårt att förklara detta egentligen eftersom det inte finns några svar som är rätt eller fel utan bara individens egna sanning men jag tror att själen är indelad i olika sektioner såsom den faktiskt även är i levet.
Vi har "Jag´t" som är en del, vi har "Överjag´t" som är en annan del, det finns säkert fler delar om man rent psykologiskt beskriver detta.
Överjaget tror jag inte reinkarneras utan det finns intakt på andra sidan med all sin kunskap som den införskaffat sig via "Jag´ts Reinkarnationer.

Nu känner jag att jag kan skriva hur länge som helst om detta så jag sätter stopp här (har nog lite hjälp just nu för det hettar som i bastun)!
Jag tror jag ska starta en ny tråd om just detta med hjälpen till skrivandet :)

Annons:
Zedd75
2008-04-27 00:39
#21

Men Hellas har med tänkt på den teiorin du har där. Men då blir ju nästa fråga.

Kan man prat med eneriger ? för mig är det så att vi komiserar med en själ inte mend eneriger ? energier kan läna avtryck och så det holler jag med om

MVH zedd75

[Hellas]
2008-04-27 00:43
#22

Ja men det handlar kanske inte bara om energispår utan även om "Överjaget" som vi alltid har kontakt med medvetet eller omedvetet

Denna kommentar har tagits bort.
Zedd75
2008-04-27 00:44
#24

 menar du då att man pratar med sig själv ?

Kram Zedd75

Bybo
2008-04-27 00:46
#25

#23 Jag tror att man gör det oftare än vad man kan tro…Ja, snacka med sig själv/överjaget/sin själ *S*…

Zedd75
2008-04-27 00:48
#26

#25 jo i den mån kan jag holla med om man kan prata med sig själv eler prata med sitt inre. men att man kan brat med sig själv om man har levt tidigare liv

MVH Zedd75

Bybo
2008-04-27 00:49
#27

Jag tror att överjaget har dem kunskaperna :-) Fast jag bara tror här dårå…och sen finns det ju cellminen och sånt, det är också intressant…

Annons:
[Hellas]
2008-04-27 00:52
#28

Hahaha……du är för rolig du :-).

Låt oss säga att jag får en länk till en farbror som visar sig vara en släkting från 1600 talet. Han berättar om sitt liv och nämner namn och hela den biten som man faktiskt även kan verifiera.

Tänk sedan att n nära vän, som du inte berättat ovanstående för, talar om att han/hon varit på regression och har upplevt sig vara just denna person som du själv länkat till tidigare.

Då tror jag att dels har vi att göra med energispår där man visst får fram bilder, känslor etc. över svunna tider.
Men man får även kontakt med personens "Överjag" eller kanske andra delar av själen som finns kvar på andra sidan.

När vi föds på nytt tar vi ju inte med oss all gammal information alla minnen utan vi lämnar kvar det mesta, det enda vif har med oss är kunskapen. Alltså kan man som medium ha kontakt med det forna jaget, de gamla minnena.

Äh….nu är det virrigt värre…måste nog tänka lite, jag förstår inte riktigt själv vad jag menar…tror jag

Bybo
2008-04-27 00:53
#29

#28 *fniss*

Zedd75
2008-04-27 00:54
#30

#27 jo det där med celminne existerja ju. jag vet om man tex byter hjärta och den som har haft hjärtat inan tycker lakris är jagte gott och den som får hjärtat hattar lakris så kan den börja gilla lakris

MVH zedd75

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2008-04-27 00:57
#32

#20 Varför skulle vi inte minnas - våra ev tidigare liv - eller dess summa av kardemumman - vad är då vitsen med reinkarnation om det inte sker en evulotion!(utveckling).

Titta på vår jord har vi blivit ödmjukare? kärleksfullare? krigar vi mindre? tar vi hand om jorden bättre ? Har det skett en utveckling evolution sen jesus tid eller neandetrtalartiden- NEJ, inte mycket inte!

Om vi var så utvecklade och utvecklades av våra reinkarnationer i olika skepnader tror i alla fall jag att vår jord skulle se anorlunda ut! och kärlek skulle råda - nej , jorden är en utvecklingsplats likt många andra jordar eller planter eller plan och andra dimetioner!

För mig är reinkarnation att gå bakot(regretion) i utveckling- jag ser att vår själ går framåt - till nya utvecklings möjligheter med erfarenheten Jorden med sig i bagaget! till nästa ställe att ta det som var bra med jorden med sig - lämna det dåliga och fortsätta sitt eviga liv in i den nya världen som man födds in i - iomed den sk döden!

Utveckling för alla själar i all evighet! Ja, det är min sanning och man får tro vad man vill - men lås inte era tankemönster att det är på ett exakt vis - för då stänger ni in er i ett tankemönster(box) och stannar i utveckling!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2008-04-27 01:03
#33

#28 Talar du då om att tiden är cirkulär? att alla NUN är NU - samtidit? eller?

För som Zedd skrev - Historieböckerna är fulla av tidigare liv - vist finns dom - krukset är bara att man inte kan bevisa att det är just ditt eget tidigare liv!Flört

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hellas]
2008-04-27 01:13
#34

#32 Det är ju en intressant tanke det med, jag har ärligt talat inte tänkt i de banorna, det finns en del böcker som beskriver detta men jag tror att för mig har det inte varit tillräckligt jordnära så jag har släppt det hela.
Men det är som du säger, det är viktigt att inte låsa sig vid gamla tankemönster utan vidga sitt tankemönster en aning.
Att vidga sina vyer är ju inte detsamma som att släppa den nuvarande tron utan ge anndra teser en chans…..vilket jag älskar.

Detta är ett riktigt intressant samtalsämne som man kan prata om i timmar utan att egentligen få fram fler sanningar men å andra sidan ger sådana samtal en otrolig kick för ens tankeverksamhet och framförallt för det öppna sinnet.

Men vad innebär det att stanna i utvecklingen egentligen?
Går vi inte vidare till näste dimension eller pratar man om utvecklingen här och nu?

Annons:
Zedd75
2008-04-27 01:15
#35

Men hellas det fins väll ingen som kan bevis att just vår själ har levt tidigare liv ? sama sak som ingen kan bevisa att det är historisk händelse ?

Jane-Lyzell
2008-04-27 01:35
#36

#34 när man låser in sig i sina små sanningsboxar - det är då utvecklingen stannar där man är just i nuet och ingen vidare utveckling sker(alltså här i nuet, jorde livet)

Tror inte du kan stanna i din själsliga utveckling - det talar den sk döden om för oss - vad vi en tror på så går vi alla igenom den sk döden - så utvecklingen(transformation) är oundviklig! (tack o lov) 

#35 Zedd, vist kan man bevisa historiska händelser - om de inte är allt för sägenomspunndna - så står de i våra historieböckerSkrattande Däremot de egenlevda tidigare liven - blir ju värreFlört

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2008-04-27 01:37
#37

#18 Wendelsbergs folkhögskola ? vad är det?

Kom gärna ock hälsa påSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zedd75
2008-04-27 01:40
#38

#37 är väll en av sverigest älsat folkhögskolor som liger i ´Mönlycke. har anor från slutet från 1800 talet

mariaef
2008-04-27 01:40
#39

#35 Jag är ganska övertygad om att jag levt tidigare liv. När jag var liten mindes jag saker som ett barn inte kan hitta på hur som helst, inte som tre-, fyra- och femåring. Jag har fortfarande små fragment kvar av dessa minnen, men de är små, som sagt.

[Hellas]
2008-04-27 01:46
#40

#35 Det är klart att det inte finns bevis som håller rent vetenskapligt, det är ju egentligen bara vår egen tro och sanning man man luta sig mot till syvenesist så att säga, men visst finns det de som upplevt regressioner och som sedan kunnat påvisa historiska platser och namn som denne inte kunnat veta utan att vara historieforskare.
Det gick ju ett program för flera år sedan som handlade om regression och det var vansinnigt intressant och otroligt pricksäket. Jag minns inte vad programmet hette men det var svenskt och personerna guidades ner ett hypnosliknande tillstånd. Vid ett tillfälle fanns det faktiskt även släktingar kvar i livet……..
I denna fråga finns det inga generella sanningar eller felaktigheter heller för den delen.
Det är väldigt flummigt och ju mer man skriver desto flummigare blir det.

Bybo
2008-04-27 01:48
#41

#40 Visst finns det väl en bok skriven, av en kvinna som mindes ett tidigare liv och även fann sina barn från det livet, men nu var dem gamla gubbar och gummor???

Annons:
Jane-Lyzell
2008-04-27 01:50
#42

#39 säger inte att du inte har rätt!

Men jag skulle kunna komma på andra förklaringar som t e x att det skulle kunna vara din guide som känner igen saker igenom dig eller att du är medial och känner in platsernas själar och avtryck att någon ville berätta sitt liv igenom dig!

Att du andligen plockade upp någons  tidigare inkarnation som behövdes lösas på jorden! att du blev den länken som fick göra det - då vi alla är ett - så måste vi alla hjälpa varandra med alla liv!

Kan nog komma på fler varianter!  igentligen spelar det ju ingen roll för får man upp ett tidigare liv oavsett vems det är behöver det ju helas eller berättas av någon anledning - och förhoppningsvis till oss mäniskors hjälp framåt i utveckling!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hellas]
2008-04-27 01:50
#43

#41 Vet inte men det skulle ju vara väldigt intressant

Bybo
2008-04-27 02:00
#44

#43 Jenny Cockell är nog författaren jag tänker på…

Jane-Lyzell
2008-04-27 02:01
#45

#40 Jag blev tillfrågad att vara med i detta program - men när jag ifrågasatte deras teorier , var dom inte intreserade av att höra vad jag trodde att det kunde vara . de var bara ute efter tittarsiffror - för det mystiska! och var inte intreserad av annat än att det var just tidigare liv! så jag avböjde deras förfrågan- tack och lov!

som medial kan du ta fram andra tidigare liv levda av fd fysiska männskor på vår jord- andevänner - vilkas minnen och händelser lätt kan plockas upp - likväl som ett medium kommunicerar med nära och kära - kommunicerar de som vill få fram sin livshistoria här på jorden med den som passar dem bäst rent energimässigt! och kan ta upp minnen och visa fysiska platser som ,om man inte vet att man kommunicerar med andevärlden kan tas för ens eget liv och upplevelse!

Se även inlägg 42.

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zedd75
2008-04-27 02:01
#46

OJ nu är det massa inläg jag inte har läst gör det i morgon när jag inte är så tröt. för det är ett fö jupp ämne att diskutera när man är trött

LER

sven-g
2008-04-27 02:05
#47

Det är nog som morfar sa, det blir intresant att dö.

[Hellas]
2008-04-27 02:11
#48

#46 Jag är också trött Zedd så jag tror jag sover på saken.

#45 Det var något nytt, nu vaknar tankarna lite………
Visst kan det ju vara så, jag har inte alls tänkt i de banorna överhuvudtaget.
Jag själv har gjort flertalet regressioner men det jag då upplevt kan alltså vara någon annans bilder……jag kan ju säga att jag i ett liv var med i själva dödsögonblicket samt efteråt då jag förenar mig med moderjord i form av ett berg.
Jag har varit helt övertygad om att detta handlar om mig men det kan alltså vara någon annan eller en länkning….
Fast denna länk har ingen jag känner kopplng till då hon var en medicinkvinna i Nordamerika för många många år sedan.
Å andra sidan så har jag fått lärdomar med mig genom att uppleva denna händelse s det kan ju vara det som andra sidan gav mig……..

Nä godnatt på er, jag ska  sammanställa mina minnesceller inatt så jag vaknar med en klar skalle.

Fast jag tror nog ändå på reinkarnationer här på jorden….tror jag

Annons:
Jane-Lyzell
2008-04-27 02:15
#49

Ha ha - god natt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zedd75
2008-04-27 11:21
#50

Hej på er igen nu ska jag försöka var med i diskutionen igen pig och glad.

Som jag skrev i det första inläget så säger jag inta att inte tidigare liv inte existerar. Men i den mån det existerar så är det spesiela händelse. Tex du dör som barn då får du en adra cans. Eller om du får ett uppdrag här på jorden.

Men om vi skulle ha levt mer tidgare livoch själen går runt som i ett kräslop först på jorden sedan i andevärden och sedan på jorden igen. Då blir ju fråga den varför blir vi mer och mer mäniskor på jorden för det föds ju ny själar hella tiden. Frågan är med den som janne sa. varför lär vi oss inte av vår mistag då.

MVH zedd75

Jane-Lyzell
2008-04-27 18:36
#51

Varför tror vi att jorden är den enda platsen i hela universum att utvecklas på!?

för mig blir det lite snävt tänk!

Vist undantag går tillbaka hit som en mission - för att hjälpa männskligheten, likt Dalai Lama, Moder Teresa och Jesus mm.

Men att alla skulle göra det , Neej! det köper inte jag, LängreOskyldig

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zedd75
2008-04-27 18:39
#52

#51 ja jag är nog mer ine på din tiori där med

Gustav-Nordstrom
2008-04-27 20:32
#53

Var tror ni då själen finns?

Deepak Chopra skriver:Själen är inte inuti kroppen.Själen projicerar sig själv som sinnet och kroppen.Den skapar en lokalitet åt sig i rumtiden och sänder ut sig själv via kroppen.

Men lika lite som personerna i en film finns inuti min tv-apparat när jag tittar på filmen eller Bethoven finns inuti min radioapparat när jag lyssnar på hans musik,lika lite finns själen inuti kroppen.Min själ lokaliserar eller uttrycker sig via min kropp.      Deekap Chopra.   Makt Frihet och Nåd

Jag läste detta nu, blev förvirrad igen.Alltid får man omvärdera sin världsbild.Jag blir varken visare eller klokare med årenGenerad

Jane-Lyzell
2008-04-27 20:54
#54

Själen bor i andenCool

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Gustav-Nordstrom
2008-04-27 21:21
#55

Ja Kära Jane.

Jag kanske hade fått ihop Deekaps ideer om det var anden som projicerades ned men själen vill jag gärna ha förankrad till den levande så länge livet pågår.Oskyldig

Annons:
Zedd75
2008-04-27 21:47
#56

men sjäen och anden är ju sama sak ? Flört 

Nu börjar ni låta som kyrakn och vill ha att tre enheten är sma person Flört 

MVH Zedd75

loreena
2008-04-27 22:25
#57

Intressant diskussion. har inte hunnit läsa alla kommentarer i denna tråd, men skall göra det när jag har mer tid.

Skall försöka svara på vad jag tror vid ett senare tillfälle.

Jane-Lyzell
2008-04-27 22:54
#58

#55 o 56

själen är anden personifierad(indeviden) i kroppen(jaget)Hemlis

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizatuss
2008-04-28 00:41
#59

Vem kan säga att han/hon vet någonting alls i dessa frågor ? Det är ju bara en fråga om tro, eller hur? Var och en blir väl salig på sin tro, tänker jag.

Jane-Lyzell
2008-04-28 00:51
#60

#59 aldeles riktigtSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Gustav-Nordstrom
2008-04-28 20:33
#61

Jag hade en ide om att Anden_________är det kosmiska medvetandet.Ur Anden föds själar,vilka är vi.Vi lever som själar i hela Universum.Ibland väljer vi att gå ned på jorden, återfödas gång på gång eller så väljer vi att aldrig gå ned på de tyngre planen. I min ide så kan det ju vara både och med reinkarnation.Jag har naturligtvis läst detta någon gång i mitt liv men vet ej varifrån det kommer.

Hur har ni det med edra uppfattningar.Har ni läst och därigenom skaffat en bild,eller har ni haft någon form av upplevelse eller någon syn som skapat er uppfattning?

Jane-Lyzell
2008-04-28 21:44
#62

Jag är för alla ideér som inte är för att vi går tillbaka liv efter liv efterliv tillbaka till Jorden - låter välldigt enformigt när det finns så mycket att utforska!

Sen finns en annan aspekt i detta - och det är att männskor fastnar i dåtida sk levda liv - vilket gör att de inte lever här och nu! och tar inte ansvar för sina handlingar utan skyller det för olika orsaker i från tidigare liv som en förklaring! till deras uppförande!(det är att smita ifrån sitt ansvar här och nu)

Har tyvärr träffat alltförmånga männskor som simmar runt i tidigare liv och är inte förankrade här och nu!

Sen har vi ju den aspekten av tidigareliv - när det tjänas pengar på att förmedla detta, som inte går att bevisa - och dom ger det ena spektakulära tidigare livet efter det andra till folk!

Vanligt är ; Indianer, azteker, Plejaderna, Atlantis, Delfi, orakel,Häxor,schaman,zigenare,Egypten, Alltai, Ryssland,Präster, hög mästare, medium,spåkvinna eller man, Eller så har man levt med Jesus och varit en av de 12 lärjungarna!, Trollkar, Fattig kvinna/man, slav eller hertig , Kung eller hora/sköka. Gärna en fattig bondmora med 11-12 barn - eller soldat,Nunna, Klok gumma eller gubbe. Harhemsdam eller likande, tyrann, kejsare, kung eller prinsessa, bott på slott, eller fattighus.Kineser och Japaner eller urtidsmänska! Listan kan nog göras ännu längre! Undrar vad alla vanliga liv tar vägen?

Med risk för påhopp - lägger jag ut detta - men jag ser inget bevis i sådant! Fast alla blir väll saliga på sin tro och får tro vad dom vill!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Zedd75
2008-04-28 21:54
#63

#62

Under bara funderingar det har jag med funderat på. Jag har till och med hört folck som har varit djur hur det nu kan komasig ?

Så jag väntar med späning med på svar fårn folck och inte sak man få på hopp för man har olika åsikter

Wargmane
2008-04-28 22:20
#64

Hmmm…rynkar pannan Håller med dig #59…..tycker mig se en viss generalisering här…..Med risk för OT då …tycker jag att både Reinkarnation-Tidigare Liv, Medialitet, Healing plus allt annat vi håller på med i dessa forum…är ganska "öppna" ämnen och Är var och ens egen uppfattning,tro och syn på saker och ting!!!

Det finns egentligen ytterst lite Bevis för att nåt av de här sakerna fungerar …..Även om JAG är helt säker på att det gör det…..

Jag brukar få frågor om "sånt här funkar" *s* och om jag kan bevisa att det gör det ……hmmm nej och ja …givetvis kan jag leverera ett bevis… men låt mig ge dig en motfråga brukar jag säga då….

-Tror du på Kärlek???

Jajamensan det gör alla !!!

Bevisa den då …säger jag och *ler*

Reinkarnationsteapeut Wargmåne

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Gustav-Nordstrom
2008-04-28 22:28
#65

 Jag vill inte gärna låsa mig i någon bestämd uppfattning.Jag välkomnar gärna nya ideer.

Det där med att återfödas som djur är det ju många som har starka åsikter om.Men varför inte?Tänk tanken!Det kan ju vara trevligt att få bli  en fågel som svävar runt.

Eller du hemska tanke……återfödas som en gris ,tätt sammanpackade med andra kultingar i en köttproduktion,i väntan ett par månader för slakt och aldrig se dagens ljus.

Allt liv har själ tror jag

[Lady-Oona]
2008-04-28 23:04
#66

Ok, tror man på tidigare liv…så lär man nog få återfödas även om det inte är nödvändigt eller ens en Universell sanning….se bara på folket i Indien, där är det överbefolkat, de tror på tidigare liv….

Intressant är att många äldre folkgrupper trodde inte på att vi återföddes…som t.ex Nordamerikanska indianer, egyptier, aborginer, samer, för att inte tala om många många afrikanska folksklag…en del utav dem trodde på att själen levde vidare i andra dimensioner, i andra världar kanske men inte att de kom tillbaka hit…visserligen tror jag att det går att komma it om man nu anser det nödvändigt men tror inte att det är en Lag, möjligen en tro.

Är det viktigt? nä inte för mej…men för många andra, all respekt till dom…

Jane-Lyzell
2008-04-28 23:59
#67

Reinkarnationside´n är ju bra - men har den gjort någon nytta?

Har männskan blivit klokare av den? Varför får man upp tidigare liv? Vad är syftet med det? Om man nu inte ska minnas sina tidigare liv som de som tror på reinkarnation- varför kommer en del tidigare liv upp då? vad är syftet? Är det fel i maskineriet då efter som en del får upp dem? Och hur kan andra få upp andras tidigare liv och vad är syftet med att-medela en annans tidigare liv- om den inte fått upp det själv? blir man en bättre männska då? Eller ska man inte gräva i tidigare liv- låta de vara begravda!……… anars borde man väll komma ihåg dem alla!(för inte är det som kommer ihåg tidigare liv - mera starkare en andra männskor)

Healing går att bevisa(med mätinstrument) och dess efekter!

Medialitet och Medium går att bevisa med med tillräcklig kunskap och har så gjort igenom tiderna - finns mycket forskning om det! likadant med parapsykologi- telekeni.

Kärlek och dess efekter går också att bevisa - finns nog massor med bevis på detta!:-)

Har inget emot att tidigare liv kommer upp- för det gör det ibland(av en orsak) men till att det är ens eget tidigare liv, Neej! däremot någons annans tidigare livs existens på jorden som behöver komma upp av någon orsak! så som jag skrivit tidigare!

Personligen har jag frågat ut så många andar om detta - och ingen har bekräftat att tidigare liv existerar i form av reinkarnation på jorden! i den form som skrivs om i många andliga böcker! Liv efter liv efter liv! Vissa går som en mission ner igen och reinkarnerar men de är fåtal och i minoritet!

Du är den du är för evigt - och du har alla nun i den existens du är i att förändra ditt medvetande och betende till det bättre! du är alltså ingen bättre eller sämre person en den du är just nu eller har varit - du är summan av ditt eviga liv i dess mångfalld!

Fast detta är ju min sanning och alla ska söka sin:-)

#65 Katt låter mysigt!

#66 Reinkarna tion kanske bara är för hiduister eller budister- fast då har dom ju misslyckats katastrofalt - du budda ville få dem att förstå att reinkarnationen var inte nödvändig- och man skulle sträva efter att inte reinkarnera!

Vilket västländerna tagit som något häftigt och bra i rena flauerpower stil! Att man ska Reinkarnera - att det skulle vara något bra!:-)

ojojoj, mycket igen- må alla bli saliga på sin tro!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lady-Oona]
2008-04-29 00:04
#68

#67 Namaste och Amen…gonatt syster

sven-g
2008-04-29 00:07
#69

Frågan ställer jag mig ofta, varför lever jag, vad är meningen med detta eller finns det någon mening. Vad är en själ, är det en ande eller något annat. Är själen vår genbank, som ger oss det arv av misstag och andra lärdomar från våra fäder. Frågan är hur många dimisioner, som finns. Ja listan blir lång när man tänker till, Men en sak får vi aldrig glömma, vi lever här och nu. Vi måste göra det bästa av livet, och inte förspilla det.

Annons:
Jane-Lyzell
2008-04-29 00:09
#70

#68 Godnatt - systerSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2008-04-29 00:10
#71

#69 presis Det viktigaste är här och NuSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zedd75
2008-04-29 00:31
#72

#64        tror du på kärleken ?

Men Kärleken handlar ju om eneriger ? Inte att du åter föds eller har träfat den i tidigare liv  ? Hur förklarar du så fall att en mäniska kan bli kär flera gånger ?

#65        Att återfödas som djur tycker jag med låter som en bra tanke i och försig. men skulle en mänsklig själ kuna gå tillbacka till djur stadijet ? Nä tror inte det.

#66     Att Indijaner och afrikaner tex inte tror på åtefödelsen på jorden är att dom har nog så mycket mer bevis en vi att så inte är fallet. Indijaner har alltid varit ett med naturen och andevärden.

#69 Holler fulständigt med där. det som existerar är här och nu

Wargmane
2008-04-29 01:25
#73

 Åj jösses det blir ju enna agressivt det där *fnissar*

Ja det går ändock Inte att bevisa vare sig det ena eller det andra ! Inga godkända bevis finnes mig veterligen…mer än forskning och dess resultat…men ingen bevisförning…

 Jag håller helt med att  här och nu och att det är det som är viktigt,,,,det råder inga oklarheter om det !!

 och det är ju detsamma med både andekontakt och annat det är ju ett förflutet det med …

Hur kan man ta sig "rätten att "veta" att det är en annans existens liv som kommer upp…..

Vem tar sig rätten att veta …när det handlar om tro….det är enna andemeningen som har kommit upp (OT)i den här diskussionen!!

Vem har rätten att döma en annans tro….det är ju just därför det är krig i Världen!!

Och JA jag tror på kärleken…men jag kan inte Bevisa att den är där……

 Jag TROR på Reinkarnation,Healing Andekontakt, och allt som hör där till….

Men jag har inget behov av att döma eller tillrättavisa någon annan som inte tycker som jag !

I kärlek !!!

I ödmjukhet!

Och i full respekt för var och ens egen tro !

Kristina

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Jane-Lyzell
2008-04-29 01:52
#74

Det är ingen som dömmer- det är vad vi som enskilda personer tror på - Jag ifrågasätter, inte dömmer, alla får tro precis vad dom vill så länge det inte skadar någon annan med sin tro!

När man hängt med länge i denna svängen- typ lika länge som man är år- blir man litte luttrad - då man själv varit i det troende som andra har om detta men med åren förstått att det inte stämmer och får det ena beviset efter det andra om detta! Då blir det svårt att inte ifrågasätta - det är inget dömmande i det, för det!

du pratar om rätten att veta - säger samma sak! Jag kan bli arg när det står någon och säger att reinkarnation är en sanning och tidigare liv- att det är så- det vet man inte!

Mera rätt att säga att det är dens sanning och en teori bland andra! en att säga så här är det! Det är i alla fall vad jag mött ute på olika öppna föreläsningar och annat!

fins dom här inne som tro på reinkarnation och de som inte gör det - om man tar det som dömmande får man nog gå till sig själv då!

Tycker det är hälsosamt att diskutera denna utbredda sanning för många! om ingen säger ifrån - blir ingen förändring!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zedd75
2008-04-29 01:54
#75

#73 Nej det är ingen som är arg här inte. alla måste vi ha vår tro. det är ju då det blir intresant och diskutera med folck eller vad tycker du.

Nej inga saker kan man klart bevisa. man kan väll bevisa i sådan mån att vissa kutrer har trot och beskat visa saker längre en andra.

Sedan det där med kärleken. den tro jag med på fast int upplevt den en. Men tro även det haldar mycket om eneriger.

Krma Zedd75

sven-g
2008-04-29 02:17
#76

Kärleken om förälskelsen räknas dit, är det ett övergående rus, som kan övergå i något annat, bägge är ett tillstånd, och har ej givna gränser. Därför kan den ej bevisas. Och hur skulle någon kunna bevisa andlighet, när det ej går att bevisa slagrutan, den är vad jag tycker obestridbar och ett ypperligt verktyg. Oavsett när viljan till tro inte finns, kan man inte bevisa något som inte syns eller käns av alla.

Annons:
[Lady-Oona]
2008-04-29 12:41
#77

#76 visst är det härligt att det mest Heliga i Universum kan inte bevisas utan var och en måste ta till sitt eget inre för att förstå…det går inte att köpslå om….ljuvligt…

Wargmane
2008-04-29 16:18
#78

#77  ja visst är det !!!

Det är ju enna därför man älskar det man gör !!!

det är skönt när man har kommit dithän att allt är ok….

och att lyssna och ta del av var och ens övertygelse utan att det blir dragkamp…..eller dömanden.

Vandra i Kärlek !!!*ler*

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Jane-Lyzell
2008-04-29 16:30
#79

Skrattande CARPE DIEM! & hakuna mattataGlad

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Gustav-Nordstrom
2008-04-29 18:29
#80

#76.Jag har tänkt de tankarna med.

Min hustru och jag var på slagrutekurser i början av 90-talet och lärde oss ta  ut chakranäten.

Gör så här:Tänk på en enskild individ och dess tex hjärtchakra.Sök nordsydgående rutnät ung 1,92m med slagrutan.Chakralinjen ungefär 20cm bred.Finns runt jorden så länge vi lever.

När vi dör försvinner från rotchakra till pannchakra linjerna.Kronchakralinjen som har avståndet 5.76m finns kvar och sväller till det dubbla.

Detta bevisar för mig att vi lever vidare själsligen.Man kan kolla någon död anhörigs kronchakralinje lite då och då.

När sedan kronchakralinjen hos den döde  återgår till det normala kan man tänka sig att återfödelse skett.

Jag har hört att det finns de som hittat den nya individen.Så kan det gå när man forskar med slagruta.Väl, är väl då

att det inte går att bevisa.

Det finns ett ytterligare nät tillhörande individen och kollektivet på 51.89 meter.(Andens projicering kanske eller överjaget som Hellas berättar om.

De där veckorna på kursen på Ramsbergsgården i början av 90-talet fick mig att tro på återfödelse,,vilket jag inte gjorde innan.

Vi har väl alla våra anledningar att tro det vi tror,men det ändrar sig alltid under årens lopp.Med erfarenheternas hjälp

Min hustru säger alltid:      Allting finns.

vattuqvinna
2008-04-29 18:37
#81

Det jag vet är följande: jorden är våran läroplats och andra sidan vårat hem- Vi väljre alldeles själva att återfödas för att vi har inte lärt oss klara.Det kan vara att du ska leva ett liv som elak eller fattig,rik eller godmodig,göra saker du inte fick klart i ditt förra liv.

När vi återföds har jag förstått att det tar 100 år om inte mera räknat i jordetid,så dina avlidna släktingar finns alla gånger kvar på andra sidan om du kontaktar dom.

Om man föds om direkt utan att ens kommit tillbaka till andra sidan beror det säkert på en hel del karmaskuld-att man varit riktigt elak mot människor.

sp att födas i olika tidsåldrar är inte så konstigt om vi inte går ner direkt. vad jag förstår så är vi på andra sidan och utför arbeten också iform av intressen.

Jaghar själv varit där några ggr i mina meditatoner och jag kan tala om att världen dom lever i är helt sagolik.

kram monica

Gustav-Nordstrom
2008-04-29 19:26
#82

Vi färgas mycket av vad vi läser och vad vi upplever vid meditationer eller uku:er och astralresor.

Men jag tror att variationerna är lika oändliga som universum självt.

Jag tror inte det finns en lagbundenhet att återfödas direkt om man varit elak,likt vad Sylvia Browne  skriver.

Ser man till vad Medium har att berätta om sina verkligheter är de varierande beroende på ålder ,erfarenheter,utbildningar,religion osv.

Det är en fröjd att se och höra allas olika verkligheter.Det vidgar våra vyer och tillför oss ett större perspektiv

Jane-Lyzell
2008-04-30 01:55
#83

Det är mycket mellan himmel och jord - som vår gamla dam som är 92 år säger, mycket kloktSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: