Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1785 ggr
Zedd75
2008-04-18 00:52

Insaider Bluff

 Ja vad tyckte ni om inslaget på Insaider.

 jag tyckte att hon maj var dålig som medjum ska inte säga att hon är bluff. Men hon had väldigt konstiga åsiter ohc så.

 Och natulitvs så bjuder Roban in en Profesor som inte hittar någon lågisk förklarnig till andevärden och då är det bluff.

Vad tycker  ni ?

MVH Zedd75

Annons:
kvinna76
2008-04-18 00:53
#1

såg ej:(

Happyspirit
2008-04-18 00:55
#2

Ne jag tittade inte heller, blir bara på dåligt humör av såna program.

ufonaut
2008-04-18 00:56
#3

totalt värdelös medium tycker jag

kvinna76
2008-04-18 00:57
#4

hur ofta är det såna program hade vart skoj o se

Jimmy-Ottossn
2008-04-18 00:58
#5

Ja jag bryr mig inte alls vad dessa skeptiker säger, men som han bland annat sa " alla medium vet ju att dem inte har kontakt igentligen utan bara luras", inte exact med dem orden nu men något sånt sa han, men hur vet han det?!, ja jag bryr mig som sagt inte om sånna skeptiker då dem är för låsta i sin tankebana…men sen är det ju så här att detta är ju livets skola så det måste ju finnas folk av alla slag….en san skeptiker är en som är öppen för för olika vägar tills dess att det är bevisat eller motbevisat..

Zedd75
2008-04-18 00:59
#6

#4 Nä det var på Insaider på tv 3 i dag. Om ett medjum i borås som med är politiker

Annons:
kvinna76
2008-04-18 01:00
#7

sant jimmy……………jag har aldrig innan trott påatt man kan se dem döda eller få budskap men har på sista tiden ändrat mig

hade vart skoj o få budskap av nån som passerat ..

Katarinaj
2008-04-18 01:01
#8

Usch, blir upprörd. Min åsikt är att jag är mer Medium än det jag såg av Maj Steen i inslaget, är hon lika dålig i politiken, får man bara beklaga Boråsinvånarna. Ja och vad var "det" dom hade plockat in till att kommentera det hela!? Har Aschberg ngt emot det mediala personligen eller? Ngn som gjort en taskig Tarotläggning på honom, eller? Man blir besviken, när det blir så vinklat till "deras" fördel. Men vi vet vad vi vet.

Kram Katarina

kvinna76
2008-04-18 01:03
#9

jaså är hon från borås oj då

Zedd75
2008-04-18 01:04
#10

#8  ja jag holler fulständigt med.

Såg på tv 2 i dag på något pogram där hon hade ett medjum som gäst. hon var väldit skäptist till sånt inan. men det mediumet fick fram någ hon vist väm det var i en sitning oss henne.

[Hellas]
2008-04-18 01:07
#11

Jag har en bekant som var utsällare i Stockholm häromhelgen.
Det kom då reportrar och filmade så hon läste av en av dem medans den andra filmade.
Detta visades inte alls på TV och hon var jättebesviken eftersom det gått så bra!
Lustigt att de inte visar det som går bra!

Zedd75
2008-04-18 01:08
#12

Dom har tyvär redan bestämt sig att alla meium är bluff Hellas

Happyspirit
2008-04-18 01:09
#13

#11 Antagligen ville inte reportrarna hänga ut sig så offentligt.Flört

Annons:
[kvasthilda1972]
2008-04-18 01:12
#14

Hur kan ni påstå att den kvinnliga politikern var ett dåligt medium och en bluff??? Har ni sett fler seanser mm med henne? Alla är olika duktiga och om man vill hjälpa sina medmänniskor så ska det vara ok… Även om man inte är så skicklig… vi såg ju bara vissa klipp ur seansen och det finns ju inget medium som är 100% rätt…. tänkte på när hon sa att tjejen skulle åka på resa ensam men killen hävdade att han skulle med…. hmm dom hade ju inte åkt än och mycket kan ju hända innan dess.Eller hur…

Varför ska inte en politiker kunna få hjälpa andra människor på sin fritid?

Erika-A
2008-04-18 01:13
#15

Ja, det var väl ingen jättebra reklam för mediumet Maj Steen.
Satt mest och retade upp mig efteråt på den där professorn som sa att alla medium visste att dem inte hade kontakt med de döda. Vi gjorde det bara för pengar enligt hans synpunkt. Då hade jag nog valt ett annat område om det var pengar som var syftet säger jag bara. Att vi dessutom gottar oss i andras olycka gör mig än mer irriterad. Det är ju faktiskt så att de som går på en sittning gör det frivilligt. Många känner sig också lättade i sin sorgeprocess över att veta att dem lever i den andra dimensionen.

Zedd75
2008-04-18 01:14
#16

#14 Jag sa inte att hon var bluff tyckte inte hon var duktig och hon hade lite konstiga årsikter. Men vet inte jag har inte varit på någon seans med henne.

Erika-A
2008-04-18 01:17
#17

Jag tycker det var synd bara att hon ville ha betalt för att åka till Stockholm på intervju. Det hade varit bra om hon eller annat medium kunde åkt dit och bränt den lille professorn på näsan lite.

Natteb
2008-04-18 01:18
#18

Aschberg hade redan bestämt vilken riktning programmet skulle ta. Han är (uppenbart) emot mediala demonstrationer, det övernaturliga och för han; det som inte går att förklara. Det visades få klipp där kvinnan som medium skulle hängas ut som en bluff, och det är fel. Varför inte visa hela demonstrationen!, Nej, detta var enbart för att skada och hänga ut en viss offentlig person, ingenting annat.

[kvasthilda1972]
2008-04-18 01:19
#19

#16 ok förlåt!!! jag är bara så arg när jag kollade på insider… Sorry!

Katarinaj
2008-04-18 01:20
#20

Helt klart ska hon kunna förmedla sina Mediala tjänster även om hon är politiker. Nej, jag har inte varit på en seans med henne, så visst hon kan ju vara jätteduktig. Men det jag såg på Tv gav MIG uppfattningen av att hon ( bortsett ) från det mediala, var/är en intetsägande personlighet och inte skulle tilltala mig att få en sittning hos. Men smaken är som….så jag hoppas att dom som betalat för hennes tjänster har blivit nöjda. Men att hjälpa sina medmänniskor var/är väl inte hennes främsta syfte, då hon inte uttalar sig i tv/telefon om hon inte får betalt.

Kram Katarina

Annons:
Erika-A
2008-04-18 01:21
#21

Ja, hela programmet var ju vinklat mot spiritualismen. Önskade så att något riktigt proffs hade varit med och gett svar till professorn. Det stör mig faktiskt att han fick det vinklat på det sätt han fick utan att få svar på tal tillbaka.

Zedd75
2008-04-18 01:21
#22

#19 Lungt Flört

Katarinaj
2008-04-18 01:26
#23

Ja den där Professorn skulle verkligen behöva en rejäl uppenbarelse. Han var så arrogant i sina åsikter. Jag brukar inte reta upp mig så på sånt här, men han får adrenalinet att "rusa".

Kram Katarina

Zedd75
2008-04-18 01:27
#24

#23 Ja jag blev med ireterad på hella inslaget det var inte seriöst jort någon stans.

Katarinaj
2008-04-18 01:30
#25

Han får ju ha sin åsikt, men var så nedlåtande i sin syn på Medium. Men som Professor vill han väl ha logiska förklaringar på allt. Vilket tråkigt liv han måste ha.

Kram Katarina

Zedd75
2008-04-18 01:31
#26

 Men foskare och provesorer är väll så det som inte har en natulig förklaring det existerar inte i deras värd.

Katarinaj
2008-04-18 01:33
#27

Ja, det är väl så. Nej, nu lägger vi dom åt sidan och låter inte dom "stjäla" mer av vår energi. Nu ser jag på klockan att jag måste krypa ner. Godnatt o sov så gott.

Kram Katarina

Annons:
Vibeka
2008-04-18 01:39
#28

Går det i repris programmet och när i så fall? Har varit borta på storseans i kväll och där fanns INGA bluffar :)

Eija
2008-04-18 02:00
#29

Min komentar är att, för det första, så visades troligen bara en liten del av seansen, och antagligen en sådan bit där det inte var bra träffar. Och sen sattes det in en proffessor som var så enspårig (stackars Karl), som inte verkar veta ett jäkla dugg vad han snackar om, han kan ju inte ensam föra talan om vad folk tror o inte tror, så varför hade dom inte in en person med motsatt syn, som också fick framföra sin åsikt.

Sen blev jag besviken på Maj Steen för att hon avböjde att kommentera om hon inte fick betalt….dålig stil…där försvarade hon inte sin sak, tvärtom….

Sen kan man ju undra varför man aldrig får se en Insider med raka träffar på en seans, varför är inte dom intressanta att visas upp, som t ex Hellas skrev om sin bekant….Bara misslyckade eller ihopklippta….

skruttan31
2008-04-18 02:19
#30

#28..  Ja de går i repris på söndag.. den 20,,  men efter 23 någon gång

Vibeka
2008-04-18 02:21
#31

#30 TACK Skruttan då ska jag se eller spela in;)

Kram på dig!

Jane-Lyzell
2008-04-18 02:25
#32

jornalestiken hos detta program - är under all kretik!

En generalskeptiker som alltid utalar sig i  nästan alla hans sk undersökningar om att "tala med dom döda" Ingen ifrån den troende sidan med - det är patetiskt!

Vet inte vad han ville med att Svenska folket skulle se han käbbel med politikern som var i studion - det var rent pinsamt!

Pinsamt program helt och hållet! med alla inblandade, tyvärr!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Mizzi
2008-04-18 03:08
#33

# 29  Det reagerade jag faktiskt också på, att hon inte ville ställa upp i studion om hon inte fick betalt.

Annars ska väl en komunpolitiker kunna vara medium som vem som helst … eller ?

Om partiledaren för kristdemokraterna går i kyrkan på söndagarna så ska väl en komunpolitiker kunna hålla seans ?? eller är det skillnad på vad man har för tro.

Personen i sig har jag ingenting att säga om , känner inte till henne alls men som sagt så reagerade jag negativt på att hon skulle ha betalt för att ställa upp i studion.

Jokkmoks_Jokke
2008-04-18 04:49
#34
Annons:
BjornI
2008-04-18 05:28
#35

Jag såg ej programmet men har läst igenom vad Ni tyckt o tänkt om det här…

Om jag vore Maj Steen och Sveriges Television hade vinklat och klippt ihopa och haft sig med min tro och mitt leverne. Så hade jag också tagit betalt för att åka och förklara för någon i en studio om vad jag sysslade med. Politiker eller icke!!

Hon verkar inte ha fått så bra inverkan efter att Insider har gjort detta program, så tacka tusan för att man behöver pengar efter en sådan antireklam ..

TantAlma
2008-04-18 11:01
#36

Jag såg inslaget i natt då jag var sömnlös och jag tycker dels att det var dåligt vinklat och jag inte skulle välja att gå till henne om jag skulle gå till ett medium.

Förstår att inte alla mediala visningar är lyckade alltid och att de INSIDER visat upp endast de sämsta sakerna och inte när hon fått in träffarna.

Men min personkemi stämmer inte överräns med hennes det kände jag.

Men som tur är finns det ju fler medium.

Alma

Jane-Lyzell
2008-04-18 13:18
#37

Tänk på att Ashberg visar bara det han vill ni ska se!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Erika-A
2008-04-18 13:21
#38

Ja hela programmet var ju vinklat mot medium och vad vi gör.

Letarinna
2008-04-18 15:02
#39

Är det någon här på Ön som varit i kontakt med detta medium Maj? Jag tänkte bara så att vi får en annan syn på henne kanske än den bild aschberg plockade fram???

Denna kommentar har tagits bort.
Zedd75
2008-04-18 16:30
#41

Har inte vari kontat med hen perosnilgen. Men det jag har hört om den föreningen så verkar dom väldig oseriösa. Vet inte om det stämer. Man ska altid blida sig en engen uppfatning tycker jag.

Annons:
Jane-Lyzell
2008-04-18 16:57
#42

http://www.spiritualisternaiboras.se/Nyhetssidan.htm

Här kan ni läsa mer vad föreningen själv tycker!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elisabeth-J
2008-04-18 17:30
#43

#40 Ja vi vet ju varför vissa kommer in här för att skapa negativitet ;) Men det håller inte eftersom vi inte vill ha det på det här forumet. Finns väl roligare saker att göra i livet än att vara sur och bitter?

Jo det programmet är väldigt vinklat, om man kunde kräva allt som filmades så skulle vi få se mycket som var bra, som andra har skrivit här, dom väljer vilka små klipp dom vill ha med just för att inte vilja visa det som var bra.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Lightspirit
2008-04-18 17:31
#44

Jag förstår inte vad som är så fel med att hon ägnar sig åt andlighet på sin fritid. Vad har det med henne som politiker att göra? Det får jag inte ihop riktigt. Hade hon varit aktiv inom svenska kyrkan så hade nog ingen höjt på ögonbrynen.
Det var inte mycket de visade ur seansen heller, och var det de visade det enda hon inte träffade in 100 på, så får jag ju säga att hon verkar rätt duktig. Att hon ville ha betalt för att komma till studion var nog för att hon inte ville komma, men inte ville säga det rakt ut. Det är klart att man blir nervös om de ringer från Insider sådär.

TantAlma
2008-04-18 17:54
#45

Det kan jag hålla med om att  hon sa att sär skiljer sitt politiska uppdrag från sin medialitet. Det ena bör inte skada det andra. Och att det skulle visa Borås ett sämre ansikte utåt som kommun håller jag inte med, som mannen sa i interjuvn. 

Värre var det med det andra inslaget om han som arbetade som fältassistent åt socialen då som vill påverka unga med sin ideologi. Men det är en annan historia.

Erika-A
2008-04-18 17:58
#46

Jag har sett henne och träffat henne ett par gånger. Jag har inte varit på sittning eller så med henne så där kan jag inte uttala mig om henne. Jag har varit på seans/medial demo tidigare men det var länge sedan. Jag kan säga att det är mycket vinklat till nackdel för Maj. Att hon framstod som ett värdelöst medium är inte sant.

Hon var med på radio idag och var mycket sansad och lugn när hon talade. Proffessorn var med i samtalet och sa att alla medium talade med onda andar. Hon uttryckte sig att alla onda isåfall existerar på jorden och inte i andevärlden. Hon gav mer konktreta svar vilket var skönt att höra.

Zedd75
2008-04-18 18:10
#47

Sedan är väll det så med att en del meium är bra på olika saker inom det mediala. alla är ju tex inte bra på käna av folk en del är bra på trans medium mm. Så att döm ut ett medium är fel tycker jag

Erika-A
2008-04-18 18:15
#48

#47 Så sant Zedd. En del kankse inte är jättebra på tex. mediala demonstrationer inför folk men mer lämpade för privatsittningar osv.

Annons:
Happyspirit
2008-04-18 18:19
#49

#47 Ja och speciellt att döma ut ett medium efter ett program som Achelberg har gjort. Gör inte det misstaget är ni snälla. De lyckas verkligen vinkla allt till det värsta. Ni kan ge er på att de klippt ut de värsta sekvenserna dessutom. Och tagit bort allt som var en tillstymmelse till bra. Han vet precis vad han vill få fram och det är att smutskasta medium. Och det gör han väldigt bra. Tillochmed ni köper in på det.Flört

Happyspirit
2008-04-18 18:20
#50

Sorry Zedd. Det ser ut som jag menar bara till dig här. Det var inte meningen. hoppas du förstår. ville bara skriva ditt nr. för att jag håller med dig.

Kram

Zedd75
2008-04-18 18:23
#51

Det är lungt Flört

Erika-A
2008-04-18 18:23
#52

Aschberg har nog emot medium om man ser till tidigare program. Jag och några vänner har gjort en önskan, hihi. Att han själv ska få uppleva något starkt såsom ett andebesök som inte kan bortförklaras. Det vore det bästa för dessa skeptiker liksom även professorn.

britt-mari
2008-04-18 20:06
#53

Just det som visades av Maj Steen igår, gav inga positiva vibbar. Kändes som lite, tagit ur luften. Hon var väl inget medium som jag sådär spontant skulle tagit kontak med. Men det man fick se var urklippt ur sitt sammanhang och kanske måste man ta hänsyn därtill.

Det som irriterade mej, var hennes argument mot att  ställa upp i telefonintervju. "Jag gör inget gratis". Hon kanske skulle varit lite tillmötesgående för att rädda sitt eget skinn.

Sen professorn från KTH, han drog alla medium och andvärlden över en kamm. Ljug och Lögn alltihop. Tycker han skulle ta kontakt med ett duktigt medium och bli överbevisad.

Han var riktigt tråkig och enkelspårig tycker jag.

Så Det Så.SkrattandeBritt-mari

Playja
2008-04-18 20:33
#54

jag orkar inte läsa alla inlägg! (läst en del) *pust å stön* men e säker på att andevärlden suckar å tänker … Lär ni er aldrig!!!!

chik
2008-04-18 20:33
#55

Skrattande  Ja jag har inte varit på så många sianser..Men dom har varit som insaides visade.Det är vad jag har upplevt myket ledande frågor.Görgen? hadde jag stora förväntningar på men han tykte jag var väldigt ego.han pratade bara om sig skälv..En tjäj som heter Jill ? hon var helt otrolig med att läsa av lappar.Hon drog väninans lapp.o man ser ju abättre andra..Men hon Maj är som dom medium som jag har varit på..Sen har jag varit på privata sitningar o det är ingen som har kunnat få kontakt med någon av mina anhöriga som kan säga mitt smeknamn..Jag låter skeptisk o det är jag..MEN det jag har upplevt det har jag upplevt.Men jag köper inte allt…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
Tatsu
2008-04-18 22:08
#56

Jag har bara sett Insider ett fåtal gånger och jag tycker att det är ett riktigt dåligt debattprogram. Ingen kommer fram till någonting och Aschberg avbryter hela tiden. Det verkar som om han vill skapa diskussioner efteråt för folk får ringa in sedan och säga sina åsikter.
Den snutt som visades om mediumet/politikern kunde man inte avgöra om hon är duktig eller ej, det kan ju vara ihopklippt till programmets fördel pga Ashberg med team inte tror på sådant.
Likaså telefonsamtalet, det kan också vara ihopklippt.
Jag förstår inte att detta program har kunna sändas i så många år när andra bättre debattprogram inte får fortsätta.

Upp till toppen
Annons: