Annons:
Etikettmedium
Läst 2481 ggr
Zedd75
8/24/08, 7:26 PM

Rädd för medium

Ja jag måste bar brätta en sak jag var med om i Fredags. Jag var oss en kompis på fest där jag träffa en anna gammal skolkambrat vi had inte ses på ca 10 år. Så vi slog oss ner och börja tjöta om var vi syssla med nu i vår liv mm.

Jag berätta då för han att jag även höll på och utbilda mig till Medium. Som jag står för i dag för det är en del av mig. Vist vet man att folck regerar olicka på medium. en del tycker det är intresant andra vet inte var dom ska tor. men tro och årskiter få stå för personen själv.

Men jag skulle väll alldrig kuna tro att en stor och stark klille skulle bli livräd för mig. Ja han var på andra sidan rumet hella kvällen och tog om vägar när han skulle gå förbi mig.

för han hade läst att medium blanant tar folcks själ och styr dom + att vi framkalr demoner och onda andar.

Jag försökte förklar att så inte var fallat att det inte fans demoner och onda andar. Men han hade bestämt sig.

i börja tog jag altt med eroni

det hella sluta med att han börj stor gråta jag fick inte gå fram till han och trösta han eller så. så jag bestämde mig för att lämna festen

sedan dagen efter hande han ringt når gemensama väner och sa till dom att dom inte skulle ungås med mig.

Men det är det jag tycker så synd om honom och det skrämde mig lite och se en kille på 31 år bli rädd som ett litet barn för jag sa att jag utblida mig till medium

jag vet inte hur jag ska få han att förstå att ett medium är inget annat en en vanlig mäniska som alla andra

Annons:
[Hellas]
8/24/08, 7:56 PM
#1

WOW….jag hittar inte ord Zeddan……det är ju inte klokt helt enkelt Förvånad!

De kommer nog att sansa sig och inse det orimliga i vad de tror.
Det är mest synd om dem som har sådana rädslor att hantera och bearbeta, jag hoppas innerligt att du mår bra Zedd, jag förstår ju att du måste ha blivit både chockad och ledsen men det är inte du som har en snedvriden bild.

Jag tror att just nu måste de bara få landa av den "stora förskräckliga nyheten", vänta några dagar och ta sedan kontakt och be om att få möjlighet att förklara vad det hela handlar om.
Efter det är ju valet hans, om han vill fortsätta leva i sin rädsla eller släppa den.

kram /Hellas

Zedd75
8/24/08, 8:01 PM
#2

#1 ja du har nog rätt hellas. för jag har jort ett par sitningar för vänner där som fösökte prata med honnom att det inte fins något ont någonstans . ja kompisen som hade festen ringde mig på morgonen och bad om ursäkt för jag fick gå. men alla var vi lika ställda. men jag sa det var nog bäst så

Bybo
8/24/08, 8:03 PM
#3

Jag bara gapade när jag läste ditt inlägg Zeddan. Man kan han vara med i nåt sektaktigt månne?

Zedd75
8/24/08, 8:11 PM
#4

#3 nä den killen har adhd om det kan var därför inte vet jag. han är fotbolspelare så jag tro inte han är med i någon sekt

hehe

Thinka
8/24/08, 8:32 PM
#5

Att träffa ett medium kan ju vara omtumlande även om man söker sig själv till denne. Jag tycker att det är fint av dig att berätta vad du pysslar med, det gör ju jag med numera och har förlorat en vän pga av det (men det är en annan historia=) Det finns ju många skräck hitorier om medium, de verkar din klasskamrat ha hört.

Vi är ju också helt vanliga människor många tror ju tyvärr att vi kan läsa andras tankar och är då livrädda för oss.

kankse kan det bli så en dag att han söker upp dig Zedd och då får du hjälpa honom.

Britt-Marie
8/24/08, 8:33 PM
#6

Kan nog bero på hans sjukdom då att han reagerade på detta sättet..Men jag hoppas att han kommer att förstå dig att du inte är mer än en helt vanlig människa..

Lycka till..

Annons:
Frejzan
8/24/08, 8:41 PM
#7

Känner ett äldre par som hon är medium och han är healer och dom har berättat att vissa personer går över gatan när dom kommer för dom tror att dom kan läsa tankar. Men det kan dom förståss inte. (mycket dom, men hoppas ni förstårObestämd)

Kanske dom som inte vet något om detta ämne oxå tror att det går att lyssna av tankar och "se rakt igenom" människor.

Kram / Brittmarie

Zedd75
8/24/08, 8:51 PM
#8

#5

ja jag hoppas att han vill lysna någon dag. Jag försökte förklara med att jag aldrig skulle gör en avläsnig eller sitning när jag har drukit.

Crowone
8/24/08, 9:06 PM
#9

Fast det är nog många som har en kristen syn som känner det så här. Han kanske är aktivt kristen?

I bibeln är allt sånt här med medium, prata med andar/döda anhöriga eller siare onda ting. Sånt har med demoner och onda andar att göra. Till och med astrologer får sig en känga.

Enligt bibeln är de döda verkligen döda. Återfödelse/reinkarnation existerar inte.

Tycker själv att bibeltexterna är varför är motsägelsefulla.

Tänk på det första jag skrev och tänk sen på att en av de 3 vise männen som kommer till Jesus vid hans födelse är en ….astrolog!!!

Märkligt!!!   Eller hur?

Jane-Lyzell
8/24/08, 9:29 PM
#10

Ja a du Zedd - vad får man inte stå ut med som medium - men en eloge´för dig som modigt står för din andlighet! - en riktig ljusbärare!

Du har startat en prosses hos denna mannen nu - kanske det var din uppgift! Han verkar ju klart ha massa kristna /katolska religons rädslor för medium - med sig!

Du ska se han kommer med mer frågor längre fram i livet till dig!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maria-67
8/24/08, 9:30 PM
#11

Han har råkat på någon som skrämt honom förut,och har säkert sett en del reportage om just detta.Och tycker att det är synd att man skall tro på sådant innan man har full iformation.

 Bibeln är svårtolkad och det står om uppenbarelser samtidigt som det inte får existera inom kristen tro. Kan säga att sekter anser det vara jättefarligt bara man nämner healing.Så skall det vara en okänd farlig kraft som man får och att det med andeväsen så kan enligt kristen tro vara fallna änglar som utgör sig vara en viss person. Att det är djävulens verk menar dom på. All andlig hjälp och vägledning man fått i livet så kan det inte vara fel. Det har bara varit bra saker som kommit upp.Som har visat sig i drömmar och dom sakerna har hänt sedan.Eller man länkar med andevärlden. Eller lägger kort.Ser inget fel i det.

moonflower
8/24/08, 10:20 PM
#12

Tycker oxå att Du är modig Zedd75!! Go for it!!

Kommer ihåg en gång när jag nämnde för en som var med i jehovas vittnen, att jag var nyfiken på healing - där kan man tala om "kovändning",  plötsligt var jag en riktig djävulsanhängare eller något liknande i dennes ögon.

Vi hade först pratat om naturmediciner av olika slag - det var tydligen ok, enl denna person, men tanken på healing - nä det var ju helt fel…

Själv är jag ooooooooerhört fjärran från jehovas och andra ting…(sekter?) tycker mest de representerar en sorts legitim rädsla - som de vill pracka på andra - hu….

Läste lite ur american rosencross orden, en befriande läsning som visar att mycket ur bibeln är "fel" - tokigt, och bara en sorts uppslagsbok med stora glapp i osv. Läsningen gav mig stort hopp!!

Kram fr moonflower

Tatsu
8/24/08, 10:34 PM
#13

Förut var jag också rädd för att träffa de som var mediala för jag trodde att de läste mina tankar. Och i min hjärna snurrar tankarna i 220  km/tim de far hit och dit och bara för att man inte ska tänka på en viss grej så gör man det.
Men sedan jag träffade en kvinna som gör healing och rensar hemma hos oss ibland är jag lugn, hon gör mig lugn och tankarna far inte runt som jag trodde de skulle göra, och hon läser inte mina tankar (tror jag).
Han kan ju tänkas ha konstiga tankar och tror att du kan läsa dem, okunskap=rädsla för det man inte känner till. Eller hur jag ska förklara.
Det var tråkigt att du behövde lämna festen pga detta.

Annons:
tantkattis
8/24/08, 11:31 PM
#14

Hej Zedd!

Jag tror att det är bäst att du bara låter honom vara, om ni träffas fler gånger framöver så kommer han säker till slut att inse att du inte är farlig för honom. Det är svårt att övertyga en person med adhd - de kräver klockrena och tydliga bevis för att de ska ändra sin inställning. Vi har en vän i vår bekantskapskrets med adhd och han ger sig aldrig, speciellt när han är onykter - då är det som att tala med en vägg, han bryter inte sitt spår.

Jag hoppas att du förstår hur jag menar. Inget ont alls om personer med adhd, men han kommer nog aldrig förstå andevärlden för det finns inga konkreta bevis att lägga fram för honom - något han kan se och ta på.

Det är säkert hans mamma som har skrämt upp honom sedan han var liten eller nåt. Synd och skam, men risken att du bara förvärrar något för honom om du försöker förklara. Han kanske tror att du är ute efter honom och blir totalt skräckslagen.

Kerstina-61
8/25/08, 12:49 AM
#15

Åh,,Zedd..hur kan någon vara rädd för dig. Du som ser så snäll utGlad

Jag var ute på nu i sommar på lokal…då kommer två kvinnor som varit hemma hos mig, både på sittning och seans. De kramar om mig (är rättså mycke på kanelen *L*) och sen sätter de sig brevid mig. Då ser de plötsligt allvarliga ut då den ene frågar
- Scher du va vi tänker nu?

jag blev så full i skrattGlad  Så trodde nog jag också innan jag visste..alltså att ett medium kunde läsa allas tankar.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Eija
8/25/08, 1:30 AM
#16

Håller med flera här Zedd, att du skall absolut inte ta illa vid dig, det är denna person som har fått allt om bakfoten,  men hur som helst så har han fått lära sig det på något vis av någon…..

Tråkigt bara att han har försökt få andra att sluta träffa dig, jag hoppas verkligen att dom andra inte bryr sig…….

Elisabeth-J
8/25/08, 9:57 AM
#17

Men vad tråkigt Zedd! Däremot blir jag inte så förvånad för det finns rädslor med att en del tror att vi kan läsa deras tankar osv som fler nämner här. Du är stark och jag beundrar ditt lugn och din styrka som du har!

Kram

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Njord
8/25/08, 5:45 PM
#18

Om nån är rädd för att man kan läsa deras tankar eller se vilka de är, så kanske de har något att dölja…..FlörtTungan ute

Crowone
8/25/08, 5:52 PM
#19

#18  Eller HUR?

Mysan59
8/25/08, 8:04 PM
#20

#4 och #6 Jag tror inte det beror på ADHD, jag har själv fått den diagnosen och har aldrig varit rädd för medium, tvärtom. Däremot tror jag mera att han är kristen eller så…

Annons:
Mysan59
8/25/08, 8:07 PM
#21

Oj jag glömde… Jag satt faktiskt också och bara gapade av förvåning när jag läste om hur han reagerade Förvånad

Frejzan
8/26/08, 3:08 PM
#22

Läste svaren om bibeln och healing.

Vad var det egentligen Jesus höll på med? Nog gav han healing till folk eller hur. Liksom vissa präster inom olika kyrkor. Jag var med en hjälpsändning till Rumänien och där var det präster som gav healing och församlingen skickade ljus. Nästan alla höll upp sina händer mot den som fick healingen.

Zedd! Jag tror att din kompis har fått något att tänka på och han kommer kanske att "vända sin tro" och veta att medium inte är så "farliga". En vacker dag kanske han kommer till dig och vill vara med på en sittning….

Kram / Brittmarie

Marina2
8/26/08, 3:52 PM
#23

Tråkigt! Men iinget du kan göra något åt just nu.Med tiden kanske han kommer att prata med dig igen.Ha det gott.

Upp till toppen
Annons: