Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1463 ggr
Red-Lady
2008-10-11 21:06

Min son Zedd

När jag var 15 år blev jag med barn. Jag och Ingemar var väldigt glada för det. Men när jag var i 7månaden Födde jag en pojk

Han vägde bara 700gram. Han levde i 15 minuter Sen miste vi honom.

När jag var 19år Fick jag Klas-åke som vi var så glada för.

När Klas-åke var en dag gammal fick vi reda på att Klas-åke födes med ett hjärt fel. Läkarna sa till oss att Klas-åke bara skulle bli 3månader. Klas-åke årkade inte suga på flaska jag fick droppa i honom maten med ett medecin rör. Så ålde vi på med tills Klas-åke var 8månader. Vi fick sätta klockan på ringning var annan timme hela dygnet om. I bland sa man till säj skjälv hur skall man orka men det gick. Jag tror att man vår en inre styrka. Klas-åke föddes bara men en hjärt kammare sedan var hans hjärta spegel vänt. När läkarna skulle läsa av hans ekg fick dom använda en spegel för att läsa av det. Jag och Ingemar är väldigt glada över att vi fick ha honom i bland oss i 33år. Jag vele bara tala om det för alla här för att ni är så snälla. Tack alla för finna blommor allt ni ha gjort.

Annons:
mommo
2008-10-11 21:12
#1

Så vackert du berättar om honom, och om den lille pojken som ni bara fick ha "till låns" i 15 minuter.

15 värdefulla minuter och 33 värdefulla år!

Kram, mommo

Britt-Marie
2008-10-11 21:20
#2

Så fint av dig att berätta om detta och så mycket som ni gåt igenom med era små barn. Att en liten ängel kom och vände om efter bara 15 minuter, måste ha varit hur svårt och sorgbetonat som helst.

Sedan kom er käre Klas-Åke, född med ett svårt hjärt problem. Så skönt ändå att han fick finnas med här i 33 år. Sända glädje och omtanke om sig.

Sköt om dig!

Tänker ofta på dig och din familj.

Kram / Britt-Marie

Bybo
2008-10-11 21:22
#3

Åh, älskade Red-Lady, vet inte vad jag ska säga. Men att jag saknar Zeddan ( Klas-Åke) det gör jag i massor. Och jag förstår att du varit en fin mamma…Hjärtliga kramar till dig! / Pia

wolfie
2008-10-11 21:26
#4

Vad fint av dig att berätta detta..finner inga ord..

Varma kramar till dig

Carina

Rocktjejen
2008-10-11 21:47
#5

Så fint men ack så sorgligtGråter

Så skört livet ändå är..

Varma kramar till dig!

Eva

Zafira
2008-10-11 21:57
#6

Skickar iväg en varm kram till dig och din familj.

Kan förstå att saknaden är stor efter din son Zedd..

Annons:
Elisabeth-J
2008-10-11 22:03
#7

Det är helt otroligt att Klas-Åke levde ändå så länge när han inte borde ha kunnat göra det. Andra med samma diagnos har inte blivit många år men att han han fick sina 33 år beror till den största delen på familjen, den kärleken som finns i er familj är så stor! Klas-Åke är otroligt saknad och även om vi vet att han finns med oss så saknar jag hans inlägg. Läser ofta allt han skrev i den låsta delen, så fantastiska berättelser och upplevelser som han har haft i livet. Hans kärlek till sina medmänniskor var enorm och det är dennu också.

Varma kramar!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Hellas]
2008-10-11 22:06
#8

Klas-åke valde helt rätt familj att födas in i, han hade inte kunnat välja en mer kärleksfulla och viljestarka föräldrar som verkligen lärde honom att man aldrig ska säga aldrig och att man aldrig ska ge upp, tack för din fina berättelse, vi saknar Zedd väldigt mycket och hans fina roliga inslag, blandat med väldigt mycket visdom och eftertänksamhet.

Kram /Hellas

Jane-Lyzell
2008-10-11 22:11
#9

så fint av dig att dela med dig av dig själv och Klas - Åkes Liv- tänk vilken kämpe han snuvade läkarna med 33 år, fantastiskt!

Tack !

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Erika-A
2008-10-11 23:47
#10

Jättefin berättelse och tack för att du delar med dig! Saknar också Klas-Åke och hans stol gapar tom på kursen. Svårt att ersätta den platsen det går inte. Jag har haft kontakt med honom och en man i vår grupp har också haft besök. Men ändå visst saknar jag Zedds fysiska gestalt och även hans meddelanden i min inkorg! Tomt gapar brevlådan här på ÖN efter honom. Klas-Åke var den som alltid skickade meddelanden. Han var en streber och var stark både kroppsligt och mentalt. Vilken kille!!!!

Kram Erika

reba
2008-10-11 23:49
#11

Han fick våra hjärtan att slå, genom sina underfyndiga berättelser. Allt har sin mening, även att mista någon. Tack för att vi får ta del av ditt liv. Kram

[Chakra]
2008-10-11 23:50
#12

Vad fint du berättar! Tack!

Kram till er!

chik
2008-10-11 23:51
#13

Red-Lady.

Tack för att du delade med dig..                Flowers Flowers

                                                        Flowers Flowers 

                                                

![](http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=[object Object]&pp=ZCYYYYYYYYSE)

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
maiya
2008-10-12 00:27
#14

Vad fint du skriver om din son och tack för att du berättar.

Kram

Winta
2008-10-12 00:46
#15

Fint skrivet :) kram

Eija
2008-10-12 00:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Vilken härlig och god människa du är, det är verkligen ett bevis på det att du fick ha Zedd mot alla odds så länge….jag beundrar din styrka och kärlek…..så fint att du dela med dig till oss….

Zedd var älskad och är saknad av många många, det har jag förstått…

Massor av varma kramar till dig Red-Lady för att vi fick ta del av hans historia och din andra lilla ängels med…..tack!

Kerstina-61
2008-10-12 14:54
#17

Väldigt rörande och fint. Tack! Saknar Zedd och hans inlägg här..

Stor kram

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Ina123
2008-10-12 15:30
#18

Jag blir så rörd Red Lady när jag läser det här vilken fin familj han haft omkring sig Zedd och vilken kämpe han var själv också. Saknar honom mycket och tänker på er nära och kära. kramar

moonflower
2008-10-12 16:45
#19

Tack, Red-Lady, för att du så öppenhjärtigt berättar om din sorg,

som visar på stor kärlek och mod - och precis det hade Zedd också,

själv hade jag bara kontakt med din son här på Ön och jag saknar honom redan

ljusa kramar från moonflower/kerstin

signemo
2008-10-12 17:19
#20

Tack, jag sällar mig till alla andra och säjer tack för att du delar med Dig. Tänk vad han tillförde livet för många har jag förstått.

Nu finns han och tar emot.

Varma kramar från mig

Var rädda om varandra

Annons:
Toyan
2008-10-12 17:41
#21

Tack för att du berättar så fint Red-Lady. Vilken kämpe och ljusbärare han var Zedd, nu sprider han kärlek och ljus från andra sidan.

Kramar om er alla i familjen.

liaW
2008-10-12 19:47
#22

..ni har haft en del prövningar i er familj..

Tack för att du delade med dig av din berättelse.

Stärkande kramar

//lia

Helleh
2008-10-14 20:27
#23

Oj! Det märks att jag varit borta ett bra tag.

Jag är hemskt ledsen att han gått bort & speciellt så ung. Men jag är glad att ni fick så lång tid med honom, att han "trotsade" oddsen & att så många fick lära känna honom!

*många varma kramar från mig*

Kvaser
2008-10-30 14:14
#24

Rörande text….

Varma kramar från mig

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

sven-g
2008-10-30 20:01
#25

När jag läste detta fick jag tårar i ögonen, inte av sorg utan av den fina känsla det förmedlade.

Trisha
2008-10-30 20:27
#26

I er sorg är det så underbart att ni delar så mycket, Zedd förut och nu också, och du med din hjärtevärmande berättelse. Tack för det och för att du än en gång får åtminstone mig känna en så djup tacksamhet för mina tre friska, levande barn.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Upp till toppen
Annons: