Annons:
Etikettandlighet
Läst 4085 ggr
christine79
2009-03-22 16:43

Öppna sig

Jag har en fråga om hur man öppnar sig för att kunna vara mer mottaglig för andligheten. Hur gör man när man öppnar sig och sedan stänger av? Finns det något enklare sätt att göra det på? Tacksam för svar!!

 

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

 

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

Annons:
lykkan
2009-03-22 19:37
#1

Meditation är bra..

christine79
2009-03-22 20:13
#2

Okej.. Ska testa Meditation när jag kommer hem. Är nu hos pappa. Min kusin är oxå mottaglig för andar och hon sa att jag skulle tänka mig ett äggskal som man ska kliva ut ur för att öppna sig och sen när man ska stänga ner sig, så skulle man tänka tvärtom, att man kliver i skalet och sen lägger på locket. Hon brukar tänka så.

 

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

 

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

lykkan
2009-03-22 20:15
#3

vi är alla olika och hittar våra små egna knep…själv tänker jag att jag ska öppna upp och ösa ur mitt undermedvetna som jag inbillar mig sitter i solarplexus…det funkar för mig…

christine79
2009-03-22 20:19
#4

Solarplexus sitter vid magen. Är jag ute på rätt spår? Ditt knep #3, lät intressant. Skulle du kunna pm:a mig och berätta mer om ditt knep?

 

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

 

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

[Hellas]
2009-03-22 20:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Om man vill göra detta på egen hand då man är total nybörjaretycker jag att det är bra att  använda sig av vägledda meditationsskivor samt att ha tålamod, jag förstår inte varför alla tror att detta är något man klarar bara man har lite knep att ta till.
Genvägar blir oftast senvägar så jag rekomenderar dig att lära dig detta som man ska och när du väl kan hantera detta så kan du ta till "knepen".

Lära dig de 7 vanligaste chakran man arbetar med och läs om vad de står för.
Solarplexus är ett av sju chakran vi har, blandannat sitter intuitionen där.
Lär dig öppna och framförallt, det viktigaste, att stänga dem samt hur du ska agera när du är öppen annars bjuder du hem vem som helst vilket inte alltid är det man önskar.

christine79
2009-03-30 09:23
#6

Hur ska man komma ihåg allt om chakran då? Mitt minne är bra men väldigt kort Hellas.

 

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

 

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

Annons:
[asamaria]
2009-03-30 09:39
#7

Att lösa upp sina blockeringar gör att du kommer närmare din andlighet. Övning ger färdighet.

Kram Åsa

stina63
2009-03-30 10:24
#8

*6 Jag satt och övade och skrev ner alla chakrana och färgern tills jag kunde dom

starcat
2009-03-30 10:43
#9

#7 Har faktiskt funderat kring det där med blockeringar, men hur gör man för att lösa upp dom?

[Hellas]
2009-03-30 12:59
#10

#Det är bara att nöta in, kör en vägledd meditationsskiva som innehåller öppning och stängning av chakran, tillslut kan man det vilket man vill eller inte.

Jag vill även nämna att det är inte alla som kan kommunicera med andra sidan och kommer aldrig kunna göra det heller så det handlar inte bara om att "öppna upp" utan så mycket mer.

Alla kan slå i en spik i brädan men alla blir inte snickare för detSkrattande.
Detta kan ta flera år av övning och man kanske inte når fram till målet ändå.

Trisha
2009-03-30 13:05
#11

Fina råd har du fått. Vad gäller att fortsätta med en klarare och klarare kontakt med andevärlden, så handlar det om att göra jobbet med sig själv. Jag tror det vi kallar "blockeringar" i energierna eller chakrana helt enkelt är smärtsamma saker inom oss som vi behöver kika på, läka, hela och göra fritt. Då kan energierna flöda mer och mer och kommunikationen med andevärlden går bara lättare och lättare.

Efter runt 20 år med arbete med andevärlden, så har jag gång efter annan upptäckt att det som jag först tyckte var en jobbig process som jag fick gå igenom, den ena efter den andra, så blev det sen en allt tydligare kontakt med andevärlden.

Dessutom kommer de ofta, ofta från "andra sidan" och påtalar hur viktigt det är att vara verkligt sann mot sig själv och andra. De har gjort misstagen, återvänder för att ibland säga förlåt att jag inte kunde bättre, ibland för att ge råd om hur vi kan leva ännu mer uttrycksfullt och våga uttrycka våra innnersta tankar.

Lycka till med allt - och kom ihåg att lita på dig själv och din intution. Den leder dig dit där du växer som mest.

Elinor

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Britt-Marie
2009-03-30 14:40
#12

Intressant tråd och många fina vägledningar till hur man skall öppna och stänga.

Var någon som berättade att man kunde vara som en blomknopp och öppna kronblad för kronblad då man skulle öppna upp och sedan sluta blomman blad för blad igen som om den skulle stänga sig för kvällen. Tror det var Jörgen som beskred det så här på nått av TV programmen där de hade som Mediumskola.

[Hellas]
2009-03-30 14:43
#13

#12 Det är en typ av visualisering man kan använda sig av när man öppnar och stänger sina Chakran, varje blomma har en färg som motsvarar ett chakra.

Det är ett jättebra sätt att lära sig hantera sina chakran.
Nuförtiden trycker jag på en knapp så är allt öppet samtidigt

Annons:
lykkan
2009-03-30 14:50
#14

att det bara är vissa som kan öppna upp sig mot andevärlden tror jag personligen inte på…det handlar bara om arbete, arbete och arbete.

alla kan bli snickare, vissa måste utbilda sig så mycket längre än andra bara.

Jag tror inte det är några få förunnat att ha den gåvan, det handlar så mycket om att vara lyhörd och se saker i olika dimensioner. Vissa har det naturligt andra får träna upp det.

christine79
2009-03-30 18:21
#15

Tack alla ni som har gett mig så vackra och kloka ord. #8 gav mig ett tips som jag ska testa. Jag kan nästan alla chakran, men inte deras färger. Ska genast leta upp det om chakran och dess färger och börja med att plugga in alla 7 och sen likadant med färgerna.

Nästa fråga eller fundering. Är det viktigt att veta vad de 7 chakran står för oxå? Vart kan man hitta en artikel om chakran?

 

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

 

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

[asamaria]
2009-03-30 19:40
#16

Jag har skrivit en förenklad version om chakran. Puttar upp den.

[Hellas]
2009-03-30 19:59
#17

#15 Lycka till, det kommer att gå jättebra.
Det finns ju så bra övningar nedskrivna under Artiklarna så kika på dessa, jag tror att det även står om Chakra öppningarna.
Man behöver inte ha stenkoll på vad varje chakra gör men det kan ju vara bra att veta lite övergripande förstås.
Det viktiga är att komma igång och inte göra så stor grejj av det hela.

christine79
2009-03-30 20:44
#18

Tack ännu en gång Hellas!!Skrattande

 

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

 

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

skrult
2009-03-30 20:45
#19

Ställer samma fråga som #9… blockeringar, hur gör man för att lösa upp dom?

christine79
2009-03-30 21:24
#20

Vilken färg har hjärtchakrat? Är den rosa eller grön? Jag har skrivit av 2 olika om chakran och i den ena står det att den är rosa och i Asamarias står det att den är grön.

 

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

 

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

Annons:
cillaj
2009-03-30 21:37
#21

#20 Det är bägge färgerna.

[Hellas]
2009-03-30 21:37
#22

#19 Hur man gör för att lösa upp blockeringar, jag tror att det är väldigt personligt och olika beroende på vem man är och vilka blockeringar man har.

Många gånger går detta hand i hand med den mediala utvecklingen, det är så mycket som händer i sinnet.
Man kan bli gråtmild och jättekänslig.
Det är mycket därför det är så bra att gå kurser eller i en utvecklingscirkel, man träffar likasinnade och kan prata om det som inträffar och man har en eller flera personer som har erfarenhet av allt detta.

Jag vet att många anser att man inte ska behöva gå en kurs och det kanske man inte heller behöver men man får väldigt mycket hjälp på vägen.
Jag vet många som inte vill kosta på sig en kurs men som istället slänger ut en massa pengar på dyra kortlekar, pendlar, stenar, böcker och allt vad det nu kan vara.
Summerar man allt de köper så hade de kunnat gå flera helgkurser och kommit betydligt längre än vad de är idag.

Den personliga utvecklingen handlar ju väldigt mycket om att arbeta med sig själv, att se sig själv och acceptera sig själv med allt vad det innebär.
Det kan handla om att acceptera det som har varit och det handlar för det flesta även om att kunna släppa sitt Ego.

Det här är ofta en väldigt jobbig procedur, mycket kommer upp till ytan som man har gömt undan men ack så nyttigt det är.
Helt plötsligt förstår man varför man kanske överreagerar i vissa situationer och helt plötsligt kanske man även inser att man har rätt att älska och tycka om sig själv utan att för den sakens skull vara egocentrisk osv. osv. listan kan göras ofantligt lång.

Det är som Trisha skriver i #11
När vi läker oss själva och börjar arbeta med vår personliga utveckling:
"Då kan energierna flöda mer och mer och kommunikationen med andevärlden går bara lättare och lättare".

[asamaria]
2009-03-30 23:20
#23

#20 Det står om både rosa och grönt i hjärtchakrat. De står för lite olika slags kärlek och precis just nu slår det mig att det gröna står för den kärlek man får och den rosa är den man ger ut självGlad

#19 Jag kan berätta hur jag gör för att lösa upp blockeringar. Jag går till en regressionsterapeut, men jag tittar inte på några tidigare liv utan ber om att få upp de känslor som antingen får komma av sig själv eller så ber om en specifik sak eller person som jag har problem med eller så kan man be om att få se de känslor som berör olika chakran. Sedan löser jag upp dem genom att förlåta mig själv för att jag låtit andra(som man ser för sitt inre) ge mig de känslorna. I detta har jag sett några före detta liv. Har hållit på med detta i 6 års tid mer eller mindre regelbundet. och sedan jag började en kurs i kraniosakral terapi har min andliga utveckling tagit ordentligt med fart.

Varje gång jag gjort en regression och haft en förkylning i samband med detta så har jag satt mig i bilen efteråt och kört kanske 20 m så släpper förkylningen och försvinner. Har testat en annan variant som jag kunde göra med mig själv, men blev så himla sjuk efter varje gång. Så det gör jag bara om jag har riktigt ont med pengar, men måste göra något åt det som gör ont i kroppen då jag inte står ut.

När man löser upp sina blockeringar och man har fattat vad de handlar om så får man så härliga insikter efteråt. De är guld värda.

skrult
2009-03-31 01:39
#24

#22 #23

Tack för att ni svarade här med (ställde liknade fråga i annan tråd) Jag känner igen det där att bli gråtmild och jättekänslig,då är jag på rätt väg! Har varit med om så många otrevliga saker och har därför varit jättesjuk med panikångest m.m I många år har jag förträngt och blockerat mig själv,inte vågat möta alla känslor. Men har börjat förlåta och jobba med mig själv och även utvecklat mig mera medialt.

#Hellas. Du beskriver det så bra och jag förstår nu att jag faktiskt håller på att balansera mina chakran utan att jag riktigt förstått det innan. Har inte vetat om de olika chakranas betydelse. Härligt!!!

Tack Hellas & asamaria!

Upp till toppen
Annons: