Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 18813 ggr
Outrageous
3/31/09, 2:20 PM

Ormdrömmar

Det har hänt alldeles för många gånger så nu behöver jag hjälp att tyda detta.

Hela mitt liv har jag haft mardrömmar till och från om ormar. Det är alltid jag och folk som står mig nära i dessa, och ormarna är alltid elaka, jagar oss och försöker attackera. Senast i natt, var jag och en nära vän jagade av ormar som bara kom fler och fler trots att vi försökte döda de som närmade sig. Vaknade hastigt när en ringlade sig upp för benet. De är typ alltid giftiga. Innan i natt var det ca två veckor sedan jag drömde något liknande.

Jag är inte rädd för ormar. Jag har delat rum med en boa som jag brukade sitta och kela med och gillar kräldjur i allmännhet. Men i och med att dessa mardrömmar återkommer hela tiden måste det ju betyda någonting. Jag minns att jag drömt det sen jag var liten.

Tacksam om någon vet nå't.

Annons:
Eija
3/31/09, 4:47 PM
#1

Hejsan!

Jag har oxå drömt om ormar och då  är det alltid fullt av dom, det bara kryllar….jag har ormfobi….

Men till din fråga, jag fick som svar på detta med ormdrömar, att det betydde något i stil med att något nytt händer i ens liv…(Ömsar skinn) man byter ut det gamla mot något nytt..

Sen har jag för mig att det oxå symolisera något med sjukdom/medicin….Att det finns en sjukdomsbild hos dig, att du kanske måste genomgå medicineringar eller så….

Ta inte för allvarligt på det jag skriver för jag är inte så insatt i detta, men det finns de som kan bättre här, så ha tålamod så kommer det säkert in fler svar till dig….

Men oftast så har man en liten hum själv om sina drömmar, bara man får lite ledmotiv till betydelserna…..ha det så bra

Kram/Eija

Outrageous
3/31/09, 7:15 PM
#2

Tack för ditt svar! :)

Hm. Mjo händer nytt gör det förvisso, fast det är oftast nära personer med i drömmarna som inte har något med något nytt att göra. Någon sjukdom lär det inte ha med att göra i alla fall.
Om det har med förändringarna att göra funderar jag dock på varför de alltid är så aggressiva, för förändringarna är sällan negativa.

Bra att kunna bolla funderingar med någon! Alltid svårare om man bara ska klura själv.

Choklad
3/31/09, 7:57 PM
#3

Ormar har stor betydlse av kraft, evighet. Det var ju en orm som lurade Ewa i edens lustgård, därför förknippas den med svek, falskhet ( vilket jag personligen tycker är orättvist).

Ormen har healingkaft och som Eija skriver, pånyttfödelse.

För mig är ormen vacker, men farligt, listig och den kan ta sig fram praktiskt taget var den vill..den kan simma, ta sig från träd till träd, slingra sig fram genom marken. Göra hål däri.Och ormen kan även stå för evigt, eller att något är avslutat, färdigt.

Den kan svälja bytet helt.

Du springer ifrån ormarna, alltså är du rädd, du vill inte möta dem.Eftersom du inte är rädd för ormar, så representerar de något annat än rädsla. Jag kan tänka mig att du är rädd för att ta din egen makt och skicklighet? Ni dödar ormarna..ni börja. om på nytt , något projekt eller om det handlar om ert förhållande.

Kvinna betyder ta emottagande, omvårdnad, man betyder att man

ger ut, och det är  din logiska praktiska sida

Ormen ringlar sig uppför  ditt ben, kan menas att du har något i det benet som behöver healas? Eller att du behöver stöd  ( manligt eller kvinnligt beroende på vilken sida det rör sig om) behöver stöd. Benen är din grund, på dem stöttar du dig, de tar dig fram i livet. Hur gör du det?

Sedan tänker jag på att ormen symboliserar svek.."sväljer" du en lögn? Ett svek?

Detta blev virrigt…men hoppas att du kan få ut något av det ändå..

KramGlad

U R us

Outrageous
4/1/09, 1:22 AM
#4

Åh, mycket tänkvärda saker! De flesta gånger har det gällt närmsta familjen. De senaste två har det dock gällt vänner, en som jag tagit upp vänskap efter att inte ha sett på några år, och en som jag kännt hela mitt liv men på senare tappat lite med. Ska dock träffa henne i morgon. Kan kanske beröra dessa relationer då, att jag värdesätter dem?

Det var mitt högra ben som den ringlade upp för, precis i sekunden innan jag vaknade. Vet inte vilket ben som står för vilket kön. Några fysiska problem med det har jag inte i vilket fall. Dock har jag tagit till mig stöd just idag från både pojkvän och mor, så båda sidor. Har haft oro för min yrkesmässiga framtid.

Ska vara vaksam på lögner och svek, råkade ut för ett för två veckor sen, kan ha varit i samma veva som en av drömmarna faktiskt.

Tack så jättemycket för hjälpen! :)

tarotlasse
4/2/09, 4:42 AM
#5

Som sagt vad du är den enda som kan tyda drömmen.

För drömmar är väldigt personliga och dom visar dig det dom vet har en speciell innebörd för dig.

För frågar du andra om en tolkning så svarar 10 kan du få 10 olika svar för alla tolkar bilder olika och det finns inga gruntolkningar man kan använda även om många gör det.

Som i detta fall med ormen så  ngn som är rädd för ormar tolkar ju ormen på ett helt annat sätt en vad en som har terrarium och ormar som husdjur.

Vård personal kan tolka den på ytterligare ett annat sätt eftersom ormen är deras symbol och står för läkande.

Så du får titta på hur du själv tolkar ormen och hur du ser på det för ingen annan kan göra det åt dig.

Lasse

Outrageous
4/2/09, 3:13 PM
#6

Okej tack. Kan dock vara lite hjälpsamt att få höra vilka olika tolkningar man kan ha. Någon kan ju pricka samma som en själv och då kan det ju vara till nytta. Att man blir uppmärksammad på något man missat.

Annons:
Choklad
4/3/09, 7:24 PM
#7

Jag säger inte att min tolkning är rätt , utan den är mera som ett förslag, kanske det finns något i den som kan vara till nytta.Menade inte att missleda

Sorry…

U R us

Outrageous
4/6/09, 11:18 AM
#8

Jag tyckte inte det var missledande. :)

paris9
4/6/09, 12:45 PM
#9

Hej

hade också en dröm om ormar för några veckor sedan. Jag var en kille och hade en vän på besök och då började det komma massa ormar och jag tog fram en pistol och sköt dem.  Vet inte än vad det betyder..

Outrageous
4/6/09, 6:11 PM
#10

Svårt att tolka drömmar som inte är återkommande tycker jag. Många gånger betyder de kanske ingenting alls.

Choklad
4/6/09, 8:46 PM
#11

# 9  Din logiska och praktiska del av del av dig riktar sig med stor kraft mot det det som för dig representerar ormarna.

Tänk efter hur du känner inför dem…hur de betedde sig och vilka färger?

Om du vill ha mer hjälp så säg till…fundera vad ormar kan betyda förstGlad

U R us

Upp till toppen
Annons: