Annons:
Etikettvideoklipp
Läst 4682 ggr
TerryGilliam
2/24/10, 2:41 PM

"Anden" George Bull

Bara för att det är en otroligt rolig liten video, får ni här ta del av hur det går till när tre medium i england tar kontakt med detta spöke.

Glad

Annons:
[Woozy]
2/24/10, 2:51 PM
#1

Det var snällt..

Woozy

Jane-Lyzell
2/24/10, 4:41 PM
#2

Detta är nog helt arrangerat utav skeptiker med fejik/skådespelar medium rakt igenom är jag rädd för!

Men även som psycic kan du plocka upp denna osanna historia ifrån han som hittat på det hela(altså inget andlig kontakt behövs)

Ledsen inga bevis mer en att skeptiker försöker fjeka situationer!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TerryGilliam
2/24/10, 4:46 PM
#3

# 2

Jane, inga bevis, bara rolig video. Glad

TerryGilliam
2/24/10, 5:20 PM
#4

# 2

Fast å andra sidan är det ju BBC (ett statligt public service-bolag) som står bakom produktionen, så jag har själv väldigt, väldigt svårt att tro att det skulle röra sig om någonting som är "fejk".

LailaBaba
2/24/10, 6:56 PM
#5

Aaaargghhh, jag skäms när jag ser sånt här! Men kul var det.

Annars tror jag liksom Jane att man under vissa omständigheter kan uppfatta andras tankar. Fast i det här fallet borde de även ha uppfattat att det fanns ett lurendrejeri i tankarna!

Det här är ju så spännande, det KAN vara på riktigt, men det KAN lika gärna vara bluff. Man vill ju så gärna veta!!

TerryGilliam
2/24/10, 7:12 PM
#6

# 5

Jag har personligen väldigt svårt att tro att det rör sig om en bluff från BBC's sida.

Det är ju ungefär som att Uppdrag Granskning skulle anställa skådespelare för dem att granska.

Det känns, så att säga, inte riktigt trovärdigt att det förhåller sig på det viset. Men helt säker kan man naturligtvis inte vara.

Men kul video är det. Glad

Annons:
Red-Lady
2/24/10, 7:17 PM
#7

TerryGilliarr

Jag har titat på dom programen på tv. Det bara skådespelare allihop

När man har set deras program. Så skrämer

dom bara upp varandra. Dom åker till olika slott. Och värdshus.

LailaBaba
2/24/10, 7:26 PM
#8

#6 Haha! Ja, jag är kanske överdrivet misstänksam, men jag håller med, det är inte troligt. Att det var fejkat alltså

Jag håller alltid på med en massa experiment för mej själv, ibland har jag gjort med några kompisar. T ex sitta framför ett tänt ljus, blunda och få ljuset att slockna. Om jag tappar nåt på golvet släcker jag lyset och försöker "känna efter" vart det är. Bakar bröd och tänker på nå'nting som jag vill ska hända, eller på en person för att se om det händer eller om nå'n ringer. Vänder en kortlek och försöker veta vilket kort jag kommer att vända upp. Tänker på något jag vill ha för att se om jag kan dra det till mej.

Någon mer som håller på så? Törs knappt fråga…

TerryGilliam
2/24/10, 7:34 PM
#9

# 7

Ah, okej. Intressant. GladMinns du vad de heter? Eller vad programmet heter där de åker runt?

Red-Lady
2/24/10, 10:11 PM
#10

#7

Programet heter spök jäkarna det gick på Tv 5.

Det var han George Bull som hade det programet.

TerryGilliam
2/24/10, 10:13 PM
#11

# 10

George Bull är ju namnet på spöket de hittar på i det här klippet. Är du säker på att programledaren också hette så?

chik
2/24/10, 10:25 PM
#12

.Terry!!!FörvånadDå kan man säga att han går igen???

Eller tänker jag fel nu??Flört

Lena.P är jag i verkliga livet.

TerryGilliam
2/24/10, 10:27 PM
#13

# 12

Den dagen vi får vålnader som programledare i TV längtar jag innerligt efter. Glad

Annons:
Red-Lady
2/24/10, 10:34 PM
#14

#10

Men jag vet att han hete George Men jag är inte säger på efter namnet.

Tarzan88
2/25/10, 12:19 AM
#15

Ja tyckte ja kände igen den flint skalliga mediumet,han är väl ett känt medium?har för mej han vart me på tv förut!

Ja de va pinsamt att se på detta,ja skämmdesSkämsville knappt se deras reaktioner,de va som om ja ville spola förbi de alltså!

TerryGilliam
2/25/10, 12:21 AM
#16

# 15

Ja, jag tycker jag känner igen den "stilige" killen också. Kommer du ihåg var du kan ha sett den Flintskallige farbrorn?

Tarzan88
2/25/10, 12:23 AM
#17

Nä men ja e nästan helt säker på att han vart me i tv som medium…ja är nästan 100 alltså,men kan inet komma på va för program

TerryGilliam
2/25/10, 2:18 AM
#18

# 17

Kan nu bekräfta att den flintskallige herren anser sig själv vara ett verkligt medium och heter Kevin Wade.

Han har tidigare medverkat i Most Haunted och även vid ett tidigare tillfälle blivit avslöjad som en bluff här.

Verkar som en tämligen oärlig herre. Glad

TerryGilliam
2/25/10, 2:53 AM
#19

Den andre herren anser sig också vara ett verkligt medium. Han heter Philip Holden och hans hemsida finns här. En herre som erbjuder alla möjliga olika tjänster.

Damen i fråga anser sig också vara ett verkligt medium och kallar sig för Goldy.

Hon hade både hemsida och blogg en gång i tiden, men båda tycks nu har försvunnit. Varför, kan man fråga sig.

Vulcan
2/25/10, 10:07 AM
#20

Snyggt jobbat, case closed Skrattande

Då kan man konstatera att bevis FÖR mediers förmågor saknas men bevis MOT mediers förmågor finns.

Annons:
Jane-Lyzell
2/25/10, 2:02 PM
#21

19 du refererar till två av de största skeptiska engelska siterna - så vd förväntar du dig att de ska säga om dessa! Om det nu inte var skådisar för skeptikernas räkning - så vet vi inte underlaget för hur detta gick till, innan hur det bokades upp i detta osv. försvarar inte- då 2 av dem var verkligen urusla.

men han som du länkar hemsidan har ju en vettig inställning och svar- som visar att han är seriös! Tv lockar ibland fram chalataner som i dessa fall, vilket är de seriösa mediumens akillishäl!

Har aldrig hört om dessa sk medium förut så så stora kan de inte ha varit och man undrar ju vart tv produsenterna fått tag i dem!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarzan88
2/25/10, 3:02 PM
#22

# 18 ja tänkte väl att ja sett han den flintskalliga i  nått medium program,

trodde att han va seriös tyvärr men där ser man!

TerryGilliam
2/25/10, 4:33 PM
#23

# 22

Nej, Kevin Wade har blivit tagen på bar gärning med handen i kakburken både en och två gånger. Glad

TerryGilliam
2/25/10, 11:50 PM
#24

# 21

Kevin Wade verkar ju i alla fall vara någorlunda känd. Han har ju medverkat i Most Haunted tidigare.

Det var ju också flera här som kände igen honom.

(Det är så roligt när han kör med det gamla slitna: "Check it"-tricket när han blir avslöjad).

Glad

Upp till toppen
Annons: