Annons:
Etikettövrigt
Läst 3291 ggr
Spiggen
5/11/10, 4:11 PM

Varför är ni här??

Ni som inte tror eller inte är öppna för övernaturligt mm.

Min fråga till er vad gör ni här?Vill ni börja tro på det andliga och söker info?Ni är så många som inte vill något här,ni har en förmåga att förstöra trådar.Övernaturligt och vetenskap går inte hand i hand.Jag tror att är man här så är man lite sugen på att tro på det övernaturliga.

Sökaren.

Annons:
[AnnikaOhlsson]
5/11/10, 4:16 PM
#1

Bra skrivet!!

Det är ju detsamma som att jag, som inte är det minsta intresserad av fotboll, skulle söka mig till ett fotbollsforum och börja ifrågasätta alla som är det!

Det skulle ingen få för sig att göra…eller hur?

hassabacka
5/11/10, 4:27 PM
#2

Mycket mycket dumt skrivet. Varför inte välkommna alla? Även om de inte tror som dig eller mig? De kanske vill ifrågasätta då vi själva sällan gör det är det bra någon gör det tycker jag. Jag lär mig massor på folk som ifrågasätter för det kan vara så att även jag tro det eller ej kan ha fel. Men jag kan också erkänna det.

Vetenskap o det andliga går hand i hand alltid. den ena klarar sig inte utan den andre. Framförallt behöver vi båda delarna inte bara andlighet då tappar vi verklighetsuppfattning. Inte bara vetenskap då blir vi bara kopior av vad någon annan redan vet…

EeWeeM
5/11/10, 4:46 PM
#3

Varför ska det vara så svårt att förena vetenskap med det sk övernaturliga och andliga???Jag förstår det inte.

Att göra saker svart eller vitt är det som skapar problemen.

Allt hänger ihop.Två ben i samma byxa.Flört

hassabacka
5/11/10, 4:50 PM
#4

Det är inte svårt de måste gå att sätta ihop.. Det är bara så att det blivit 2 läger på något vis där ena utesluter den andra…

[AnnikaOhlsson]
5/11/10, 5:09 PM
#5

Självklart är det inte bra att "fastna" i det ena eller andra facket. Det blir ju "fanatiskt andlig" eller "fanatisk vetenskaplig".

MEN jag vidhåller fortfarande… Inte sjutton är man aktiv på ett forum om något man inte har intresse för/tror på/vill veta mer om?

hassabacka
5/11/10, 5:16 PM
#6

jo då jag tycker det man vill kanske pröva sina teorier med mot något bolla lite…

Annons:
Spiggen
5/11/10, 5:31 PM
#7

Nä vetenskap o andligt går inte i hopp möjligen den biologiska delen.Roligt det här för iden var att dom som ej har öppna ögon skulle svara men så vart inte fallet.Om man vill öppna sina ögon så gör man det på ett treviligt sätt,ex man frågar sig fram artigt och lyssnar.Självklart ska alla få möjligheten till andlighet men det är bara personen själv som kan utföra det med en positiv energi.Verklighetsuppfattningen är personlig bara du har din verklighet.Sen kan man gå så djupt och fråga vad verklighet är och där kommer man säkert att få fler svar.

Sökaren.

-Jon-
5/11/10, 5:43 PM
#8

#5 Skeptiker är väldigt intresserade av det "övernaturliga". Därmed faller din liknelse med fotboll.

Jag skulle mer likna det vid att skeptiker är väldigt intresserade av kampsport och vilken som är mest effektiv. Ni är då yellow bamboo-anhängare och påstår er kampsport är överlägsen. Därför är vi intresserade av vad som får er att tro det… och vi vill gärna gå en match mot er i NHB-stil för att utröna hur bra ni är.

EeWeeM
5/11/10, 5:57 PM
#9

Kanske är det så att det så att detta med att kunna föra diskussioner mellan andligt/övernaturligt/vetenskap är mer ett forumproblem…

Kan bara tala för egen del men bland mina vänner och kontakter finns "båda sidorna" representerade och även om båda argumenterar och talar för sin sak så är det  mycket sällan att det inte går att mötas i en diskussion på halva vägen-förutsatt att ingen bara är ute efter att "ha rätt".Man kan komma fram till många intressanta upplägg på det sättet.Samtal öga mot öga med forskare är mer givande än på ett forum.Och jag har även noterat att de som är verkliga seriösa forskare inom vetenskapen är betydligt mer öppna för gängse nya ideer oavsett om det faller inom ramen andligt/övernaturligt än vad verkar framkomma i ett forum.Och ytterligare ngt intressant jag mött bland många forskare inom tex neurologi,biokemi,astronomi,kosmologi är att de faktiskt sällan är "tvärateister" utan i sin forskning och sökning på mätbara svar förr eller senare säjer "det bara är att inse att det finns mer än vi kan förklara men vi strävar efter att kunna förstå så mycket som möjligt".

Många gånger verkar det mest handla om att provocera eller reta upp "troende" på ett forum som detta för att få respons.Men får ni chansen någon gång så ta en djupdiskussion öga mot öga,lyssna och försök förstå tänket hos en mer vetenskapligt inriktad person så kan man bli glatt överraskad över vad man kan tillföra varandra trots att man baserar sitt tänk på olika sätt.

Och i mångt och mycket ser man att man pratar om samma saker fast med olika referensramar.

hassabacka
5/11/10, 6:07 PM
#10

Mycket bra sista inlägget där jag håller med till 100%

Spiggen
5/11/10, 6:12 PM
#11

Mycket bra skrivet.Ja nu på sista tiden så har jag oxå hört att veteskapen säger att det kan vara något mer.Jag skulle alldrig ställa två religoner mot varan man måste lyssna på sig själv.Man trorpå det man tror på om det är fel så får vi reda på det när vi dör.Jag kan förstå att man blir frustrerad av att inte förstå men som jag har skrivit så är det bara personen själv som kan öppna ögonen igen annan.Ex du kan inte bli ett medium om du inte är öppen eller tror på det.Det som är lite roligt är att en svensk präst kan bli präst utan att tro.På tal om något annat.Jag tror nog inte att det finns någon andlig person som inte vill lära ut, men då måste man vilja lära.

Sökaren.

EeWeeM
5/11/10, 7:26 PM
#12

11/När du nu nämnde detta med präster så kan jag inte låta bli att berätta en sak som jag nu i efterhand tycker är lite småkul,tja…även om jag inte tyckte det då …

Jag hade ett förhållande med en man som fick för sig att hans kall var att han skulle bli präst i svenska kyrkan.Protestantiska delen.Under flera år fick jag stå ut med eviga tjat om teologi och kristendomens grunder och ett jäkla tjatande för att omvända mig till kristendommen samt att förstå dess grundprinciper.

Bilbelteori i det oändliga till jag höll på storkna.Och hur mycket vi ändå försökte hålla i sär privatliv och tro…så kunde det bara gå på ett sätt.Det var bara att inse att det inte skulle fungera.En prästtuderande och senare vigd och ämbetsman i svenska kyrkan tillsammans med en som…ja…vi hoppar över detFlört

När jag sedan stötte på honom något år senare så …hade han gått och blivit Satanist!(Den gruppen av satanister som inte tror alls utan anser att människan är Gud).

Återigen började oändliga diskussioner tills håren blev gråa och det var bara att inse att vi ser annorlunda på världen även om jag fick en "ny" förståelse för den gruppen av "troende" eller ja…icke troende…

Det intressanta är att han erkände att ju mer han studerat så hade han gått från att vara troende till ateist.Så det kan gå åt andra hållet också…även för präster…Oskyldig

Lite småkul…tycker jag…

MediumsGudrun
5/11/10, 11:46 PM
#13

Manliga Voffare sägs ofta lägga huvudet lite på sned när dom tänker.Sägs vara en förhoppning om att hjärnhalvorna på såvis får kontakt.

Vänligen

MediumsGudrun

Annons:
JustMe08
5/12/10, 8:34 PM
#14

#12 & #13

Hahahahaha…………………………..Skrattande

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

Spiggen
5/12/10, 8:35 PM
#15

Mycket intressant Eeweem.Lite så fungerar kristendomen i dag,jag själv har börjat forskat lite i våran religon.

Sökaren.

[MargaretaA]
5/12/10, 9:05 PM
#16

Jag tycker det är himla "kul" att se hur voffarna går samma ärenden som prästerna… ska man se det som exempel på uttrycket "ohelig allians" eller?

JustMe08
5/12/10, 9:37 PM
#17

#16

Ja, de tror nog att de gör vetenskapen (och mänskligheten) en tjänst men…med den taktiken blir nog effekten den omvända, alltså att de skapar vetenskapsfientlighet i stället. Och det var väl ändå inte meningen?!

Skrattande

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

[MargaretaA]
5/12/10, 9:53 PM
#18

#17

ja vad som var meningen kan man fråga sig…. men jag kan inte låta bli att dra paraleller (som jag redan har skrivt i en annan tråd) mellan kristenhetens mål och skepitkernas mål - nämligen att ta död på medialitet och allt vad där tillhör… man kunde tycka att skeptiker borde vara emot kristendom också - men vad den religionen befäffar så förhåller de sig häpnadsväckande flata och undanglidande….

JustMe08
5/12/10, 10:06 PM
#19

#18

Ja, visst är det konstigt. Läste ditt inlägg. Bra fråga. Jag är säker på att fler än en person här inne känner honom, så jag hoppas de vidarebefordrar.

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

[grinda]
5/13/10, 12:12 AM
#20

13# hi hi den va kulSkrattande

17#  Ja det där funderar jag också på. Det är väl så att om allt för många skulle bli mediala så skulle ingen kunna finta oss längre till att bli underdåniga makten. Vi skulle m a o inte längre låt oss styras av de som så gärna vill ha kontrollen. Prästerskapet och kungarna har alltid gjort gemensam sak.Gustav Vasa fastslog ju att "all makt är av gud". Och så fick det va me det.

Tiga i församlingen, lära sig att vara underdånig. Skrota sina ärvda kunskaper om örter och magi och överlåta sitt liv till experterna och kyrkan. Till de som vet bäst.

Kvinnor i synnerhet har väl varit måltavla, eftersom kvinnor inte lika lätt faller i farstun för pompösa uppblåsta gubbars spel plus att kvinnor alltid har varit närmre jorden.

Annons:
hassabacka
5/13/10, 5:07 AM
#21

En fråga måste vi dela upp kvinnor o män med? Menar är vi inte alla bara människor?

chik
5/13/10, 11:05 AM
#22

Sppigen…Varför är ni här??

Jag svarar på din fråga.Jag är här för jag är intresserad av att läsa o skriva om saker som bara den som det har hänt kan säga att det är rätt.

Här inne har ingen rätt eller fel…

Men det känns som det som är intressant här på forumet är att hacka på oliktänkande eller tro att man kan få svar…

Männsklighet o Empati finns inte hos så många här.."Tycker Jag"

Lena.P är jag i verkliga livet.

MediumsGudrun
5/13/10, 7:24 PM
#23

Tidigare inlägg utfaller sig på såvis behöver inte vara sanning noterade notisen i lite osäker här,men kan ha vart i tidskriften Naturlig Vetenskap.Det går bra att dementera om så är fallet.

Ingen vet sanningen om någonting

Vänligen

MediumsGudrun

Stromma
5/13/10, 11:29 PM
#24

"23 Hej är lite ny här såg att det stod Medium här,det känns så tryggt då ,som härligheten där jag kan finna mina svar kan du hjälpa mig med mitt liv jag har helt sargad ekonomi vad finns det för hjälp.

MediumsGudrun
5/14/10, 12:30 AM
#25

 24

Tyvärr ser jag mig nödsgad att inte svara på din fråga,jag har en hel del omkostnader då jag är ett Medium efter en helg.Ska till Tyskland nu på mässa man har ju inte råd egentligen,men va fan det dyker ju alltid upp någon deprimerad flerbars morsa i skilsmässa eller någor annat som kan hjälpa upp mässkostnaden.Jag måste ju faktiskt få visa upp mig och glaassa lite har inte tid just nu med frågor ingenting ges gratis, allt kostar från minsta frågan så är det.

Vänligen

MediumsGudrun

[MargaretaA]
5/14/10, 12:57 AM
#26
25

förslag Medium Gudrun - släng dig väggen!

vänligen Maggan

Annisangel
5/14/10, 11:34 AM
#27

#25 ehhh, okej!?!? Då kan jag undra varför du skrev här….Obestämd

Lycka till på mässan!

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
[grinda]
5/14/10, 11:44 AM
#28

Strömma! Du fick verkligen ett skitkonstigt svar. Hoppas att du kan finna någon som kan hjälpa dig.

Kram

Lycka till

[AnnikaOhlsson]
5/14/10, 11:48 AM
#29

MediumsGudrun…

Oj, vad seriös du är då!!! Tyst

[Mastre]
5/14/10, 12:01 PM
#30

#24 Jag tror inte att någon som kallar sig själv "medium-xxx" som signatur är seriös. (och det blir ju uppenbart efter att ha sett inlägg #25).

Om du söker på "medium" på sajten torde du hitta några tips. Se vad folk rekommenderar innan du bestämmer dig.

För att reda ut ekonomiska och andra problem själv rekommenderar jag "Abrahams läror", till exempel boken "Be så ska du få". "The Secret" har också varit till nytta för många. Då lär du dig ta kontroll över ditt liv och rensa ut sådant som hindrar dig från att må bra och få till en fungerande tillvaro.

[grinda]
5/14/10, 12:26 PM
#31

Jag läste om #24

"jag har en hel del omkostnader då jag är ett Medium efter en helg"

Hon är uppenbarligen sarkastisk mot medier.

Men hur taskig kan man vara, roa sig på andras bekostnad när de söker hjälp?

Hallifax
5/14/10, 1:47 PM
#32

#31

Jag tycker medimguns satir har en viktig poäng. För det är ju just att utnyttja människor som medium gör -- man tar människor som känner sorg och saknad också tar man deras pengar, uttnyttjar deras saknad för egen vinning.

Det är naturlgitvis ingen som säger det rakt ut - men de tankegånger gun gav uttryck för är nog inte alls ovanliga hos "medium."

EeWeeM
5/14/10, 2:46 PM
#33

32//och vad kallar du då dom medium som får leva på pasta,nudlar och ketchup(i bästa fall) pga de inte hinner jobba med ett vardagligt jobb(pga energilöshet,brist på sömn så de inte orkar sköta sin vardag) för att telefonen ringer konstant utan hänsyn till natt eller dag och ber om hjälp för allt från borttappade plånböcker till frågor om anhöriga och får arbetar helt gratis utan en krona …?

Människan har en tendens att gärna uttnyttja människor med mediala gåvor och arbetar de gratis i alla lägen så är det bara en tidsfråga till de inte har ngt eget liv pga alla människor som kan bli rätt krävande och tom elaka för att mediumet säjer "nej".

Jag känner många medium som tillhör den gruppen också.Och de flesta i den gruppen av medium väljer tillslut att undvika människor överlag pga deras hänsynslösa krav eller behov av att slippa tänka själva och lägga alla sina bekymmer på ett medium som då ska vara någon jäkla mirakelgörare som ska bota eller hjälpa dem ur deras egenskapade siutation(så de slipper själva.)

Jag vet att jag kan väcka irritation med dessa ord men…det finns fler sidor av myntet…

hassabacka
5/14/10, 2:50 PM
#34

Jag är medial som sagt tidigare men jag är berädd att hålla med MÅNGA mediala blir det på en helg o sedan pungar folk på massa pengar.. Allt kostar.

Så är det dock för dom som tror sig att de kan. Vet flera som skyddar sig med att dom har det som jobb, det tar tid o de har betalat för sin kurs.

Ett råd till dem

- lägg de pengar på en utbildning istället för en kurs om du vill ha valuta för det.

- Tid tillhör denna värld inte den mediala.

- Jobb? Nej det är att ge kärlek inte ett jobb att vara medial hålla på med healing eller annat övernaturligt.

Annons:
Hallifax
5/14/10, 3:04 PM
#35

#33

Nu gillar ju jag både pasta och nudlar, men om man hamnat i en situation man ogillat så får man väl helt enkelt säga ifrån? Det är ju förstås väldigt otrevligt att känna att man blir utnyttjad.

EeWeeM
5/14/10, 3:14 PM
#36

35//det positiva med det hela är väl att de blir pasta/nudel experter och man kan få en hel del goda mattips och recept ifall det kniper…Flört

[grinda]
5/14/10, 3:18 PM
#37

33#

Du vet vad man brukar säga:

Goda gärningar görs sällan ostraffat.

Ja så är det

Först hjälper man gratis…

sen när man inte längre orkar är man en "självisk egoist"..

och tar man betalt så är man en" charlatan som utnyttjar lidande människor…"

Obestämd Moment22

Hallifax
5/14/10, 3:27 PM
#38

# 36

Precis, finns mycket spännande man kan göra med nudlar. =)

# 37

Att hjäpa folk gratis är naturligtvis godhjärtat, men man får ju sätta gränser själv så att man känner att man inte blir utnyttjad. Och det gäller ju allt här i världen -- och inte bara medial verksamhet.

[grinda]
5/14/10, 3:31 PM
#39

Ja, det gör det verkligen. Håller med dig om det Hallifax! Kul. Blir nästan lite rörd.

EeWeeM
5/14/10, 4:02 PM
#40

37//Amen som prästen säjer i kyrkanFlört.Moment 22.Bra skrivet!

38//DubbelAmenGladDet här med gränssättning går ju igen i allt och verkar vara den mänskliga akilleshälen i dagens samhälle oavsett.

[grinda]
5/14/10, 4:08 PM
#41

38#, 40#

Nu är vi som en familj En RIKTIG familjGlad

Annons:
Spiggen
5/14/10, 10:22 PM
#42

Självklart ska man ha mat på bordet men varför ska man ha mer?Gå¨på mässor mm,Vad ska det vara bra för?Vissa Upp sig varför? Självisk och självisk inte mer bara självisk.Man hjälper för att man vill inget annat.Om man vill ha pengar så ska man inte ängna sig åt medial verksamhet då blir det oseriöst.Man ska bli glad av att någon vill att man ska hjälpa någon i kris,om man inte blir det så är det inget för den personen.Att va medial är en gåva som man ska förvalta med omsorg och kärlek inte utnyttja med makt o pengar som vi mäniskor är van vid.

Sökaren.

Upp till toppen
Annons: