Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Medium

ett bra medium i skåne?

2010-12-26 03:18 #0 av: malla90

Hej letar efter ett bra och pålitligt medium i skåne, nån som vet nån? Måste vara ett kraftfullt medium som verkligen vet vad hon/han sysslar med!

Anmäl
2010-12-26 08:13 #1 av: [mia-38]

Hej.

Har du kollat Mediumlistan

Hoppas du kan hitta någon där.

Medarbetare på OF och Cancer.

Anmäl
2010-12-26 13:18 #2 av: GunillaF

#1 När man klickar på länken så står det "Tråden är borttagen av en moderator"

Anmäl
2010-12-26 13:22 #3 av: [mia-38]

Oj....Förlåt.

Men nu ska det fungera.

Kram

Medarbetare på OF och Cancer.

Anmäl
2010-12-27 00:45 #7 av: Hellas
  • Anette o Per-Ola Thornell (Ystad)
  • tarotLasse (Helsingborg)
  • //Hellas Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
    Anmäl
    2010-12-27 21:09 #8 av: izabella3

Ewa Sköld får man rysningar av att träffa! Pricksäker , lugn och mkt kunnig!

Lycka till !!

Anmäl
    2011-01-23 21:24 #9 av: izabella3

Monica Crawford i Malmö ska vara super .)

Anmäl
    2015-01-06 07:50 #10 av: Makikami

Absolut bästa mediumet  jag och mina nära varit hos, riktig guldklimp Annica Malmö.<3

Anmäl
    2015-01-06 19:14 #11 av: andres

Hej min vän.
    om du ska komma till ett riktigt bra medium så måste du prova Linda fennhagen hon kommer här nere från Malmö trakten / som jag hon har alla rätt.
    men hon flyttade tyvärr upp till Helsingborg.
    Peter./Tummeliten

Anmäl
    2015-01-07 16:01 #12 av: skymningsaga

Linda Backhaus

Hon håller även i en liten butik kallad häxans hus i höör eller hörby. Kommer inte ihåg. 

Anmäl
    2015-01-14 23:52 #13 av: tarotlasse

Hej Malla det första jag vill säga till dig är lycka till med ditt sökande av ett duktigt och seriöst medium i Skåne eller lika gärna hela Sverige. 

Mitt namn nämdes i tråden och Det kan ni stryka eftersom jag nu mer skäms för att kalla mig medium  eftersom den villkors lösa kärleken och att hjälpa mäniskor sätts i sista hand bland de flesta medium i dag. 

Det är ca ett år sedan som  jag skrev ett öppet brev om  detta hyckleri och den enorma okunskapen och oseriösiteten   om mediuskapet här i Sverige.

När andevärlden är förlåtande och går vidare med en enorm kärleksfullhet och ger en underbar vägledning till sin sitter som torterat  denna ande till döds på ett fasans fullt sätt och visar inte på något vis kritiserar sittern för denna makabra handling på något vis. Det är villkors lös kärlek ande världen handlar om.

Det är tyvärr inte lätt att hitta ett  seriöst medium här i Sverige. 

I Sverige finns ingen regel eller några krav på hur ett Medium ska ha varken för utbildning, kunskap eller på vilket sätt mediumet arbetar. 

Utan vilken idiot eller lurendrejare kan här i Sverige  kalla dig medium oavsett den personen kallar sig. 

Alla medium i dag vet att ca 97 % av besökarna inte har den blekaste aning om vad  för liv man levt under ett tidigare eller vem som är vår Guide. 

Trots detta så är det en mariotet av de Svenska mediumen som i sina sittningar och berättar om besökarens Guide eller om dennes tidigare liv fast klienten inte har den blekaste aning om det mediumet berättar stämmer eller inte.  Ja hur seriöst är det så att kalla sig medium för mediumet kan ju dikta i hop vilken historia som helst tyvärr och jag har tyvärr råkat ut för detta vid ett flertal gånger och då har jag rest mig upp gått därifrån utan att betala för jag som utbildat medium anser detta vara rent lurendrejeri. 

Det finns ett par enstaka Medium som faktiskt beskrivet de guider och de i mitt ande team med klockrena beskrivningar som jag kan känna igen eftersom jag tillhör de 3 procent som vet vilka som ingår i mitt andeteam. 

Men det finns inte ett enda medium som har kunnat lämna bevis på att det verkligen är mitt tidigare liv eller är det en helt annan ande den beskriver eller har mediumet bara hittat på detta liv. Detta handlar absolut inte om ett seriöst medium.  

Sedan har vi ett fåtal medium som berättar om kontakt med utomjordingar med gröna antenner och rosa tretorn stövlar och klienten tycker detta ör ett enastående medium som har kontakt med en utomjording och hallelulja vad detta medium är bra.  

Jag gråter att det finns både de som tycker att  det är seriöst att arbeta på detta sätt  och ännu beklämmande när folk är nöjda över detta mediums beskrivning med sin medhavda utomjording  och vad kan mediumet  lämna för bevis på att den verkligen  har denna kontakt och inte hittat på denna beskrivning själv? 

Sedan finns det medium som säger att de har kontakt med min farfar och utan att beskriva min farfar så övergår de att beskriva mig och mitt liv. 

Oavsett om jag talat om för mediumet att min Farfar fortfarande lever så fortsätter mediumet att beskriva  vad min avlidna farfar vill säga  till mig.

För är det inte min farfar så är det en ännu äldre släkting eller så är det någon jag träffat under ett av mina tidigare liv 

Detta är inte heller speciellt seriöst eller vad  ett medium ska syssla med. 

Det så kallade mediumet har överhuvudtaget inte haft kontakt med en ande utan mediuemet läser av min egen energie genom en psychic  avläsning.  Visserligen ett skickligt sätt att läsa av någon men det rör sig inte om ande kontakt. 

Tyvärr är många seanser i dag just detta så kallade medium har ingen kontakt med någon ande utan läser av din egen energie pcychic.

Men det är inte seriöst att som medium att utlova en andekontakt och inte ha en enda ande kontakt under hela kvällenutan i stället läsa av klientens energie. 

Ett seriöst medium arbetar med att förmedla kontakten med en ande. 

För att detta sla vara seriöst så ska mediumet kunna beskriva den avlidna anden så bra att klienten kan känna igen beskrivning av en av sina egna nära och kära som avlidit.

Ett seriöst ska kunna beskriva både utsende hur anden var till sättet. Mediumet ska kunna lämna så utförliga och specifika beskrivningar på anden så den utan tvekan kan veta vem det rör sig om ja så arbetar ett seriöst och kunnigt medium. 

Ett av det sista Mediumen jag träffade sa att han hade Elvis Presley med sig och att Elvis ville att jag skulle göra viss förändringar i mitt liv. Jag skulle sköta min kost bättre visserligen sant och jag skulle sluta röka ja visst det är 25 år sedan jag slutade röka men varför i hela världen skulle Elvis Presley kontakta mig.

Vi har aldrig haft en personlig relation och aldrig träffa och beskrivningen av Elvis ja den stämde ju och var en beskrivning som man kan finna i vilken artikel som helst som handlar om Elvis liv. 

Men framför allt så att jag skämdes för att kalla mig medium och slutade atta rbeta som medium var när vissa av dessa Kända och enligt sig själva kloka medium. 

Gick ut och kritiserade mig för att jag tog emot fel klienter.

Att som medium så gjorde jag fel som tog emot kriminella, peroner som begått sexuella övergrepp,missbrukare, hemlösa och det värsta av allt så hade jag ställt upp på ett evenemang och på ett muslimskt  bostads område och i deras köpcentrum där jag gratis gav sittningar för de som var intresserade och det stod ett hundratal muslimer i kör för att få sittningar. 

Ja då var det ett par välkända medium ett av dem ett av tv mediumen  som predikar om den vilkorslösa kärleken från andevärlden. Som öppet kritiserade mig för att jag tog emot ett sådant pack på sittningar för det fick man inte göra som mediumet och det värsta var ju att hur tusan kunde jag vara så korkad så att jag tagit emot muslimer på sittningar. 

Ja då fick jag nog av av den så kallade mediumvärlden den dagen jag måste säga nej till att hjälpa och vägleda personer som hamnat utanför samhället av någon anledning det är verkligen de som behöver hjälp och få en självinsikt för att kunna göra förändringar i sitt destruktiva leverne. 

Eller säga nej till klienter för att de kommer från en annan kultur och religion. 

Andevärlden har alltid varit förlåtande, kärleksfulla och de fördömer aldrig någon oavsett det rör sig om en mördare eller de burit sig väldigt illa åt eller haft några invändningar för att klienterna tillhört en annan religon eller kultur 

Så varför skulle vi medium då dömma våra klienter och vägra dem hjälp.

Detta handlar då  rakt inte om någon villkorslös kärlek så då sa jag tack och hej då till detta hyckleri inom medium branchen och som sagt vad så skäms jag i dag över hyckleriet och den dåliga kunskapen de Svenska mediumen har om  hur man arbetar som ett seriöst medium i dag. Lyckligtvis finns det några få undantag.

Men tyvärr Malla det är inte lätt att hitta dom i dag. 

I ljus och en önskan om en bättre värld och kunskap i kontakten mellan våra världar. 

Lasse 

Anmäl
    2015-01-15 09:39 #14 av: gevalina

#13 av: tarotlasse. Det var ett långt stycke med många funderingar till alla som läser. Jag var hos dig för en sittning för många år sedan men minns ej mycket mer än jag skulle jobba i butik...fast ännu har det inte hänt.

Anmäl
    2015-01-15 09:41 #15 av: gevalina

#13 av: tarotlasse...hmm blev skickat utan avslut..men det dyker kanske upp i framtiden. Nu är timanställd inom vården men hoppas på jobb  inom annan bransch typ butik men ej lätt när ålder och icke erfarenhet är emot en.

Anmäl
    2015-01-16 17:08 #16 av: GunillaF

#13 Jag blir uppriktigt sagt beklämd då jag läser din berättelse tarotlasse!

Vilken otur du haft när du besökt medium. Du har endast haft kontakt med "dåliga" medium tydligen. Vad som slår mig är; varför du besöker medium då du själv kan ha kontakten med andevärlden?!

Men att du från dina kontakter med (sk) medium kan bedöma att resten av "mediumsverige"  endast är "idioter och lurendrejare".... eller rättare sagt, det var "vilken idiot eller lurendrejare som helst som kunde kalla sig för medium".

För det första så tycker jag inte det är speciellt andligt sagt av dig att kalla dina medmänniskor för idioter och lurendrejare....

För det andra så torde de du kallar för detta inte bli speciellt långvariga i "branschen". Precis som i vilket annat yrke som helst kan man bluffa sig till jobb ett tag, men till slut hinner sanningen ikapp.

Du skriver att "Alla medium i dag vet att ca 97 % av besökarna inte har den blekaste aning om vad  för liv man levt under ett tidigare eller vem som är vår Guide". Nä, och det är ju så att ett mediums uppgift är att bevisa att andevärlden finns genom att komma med så klockrena påståenden att klienten/sittern inte ska tveka ett dugg om vilken det är från andevärlden kontakten sker med. Varför ens lyssna till påståenden om tidigare liv om man inte sökt en sån konsultation?!

Var får du siffrorna ifrån? 97% skriver du. Vilken studie/undersökning tar du det från? Gripna ur luften eller?

Sedan skriver du:

"Men framför allt så att jag skämdes för att kalla mig medium och slutade att arbeta som medium var när vissa av dessa Kända och enligt sig själva kloka medium gick ut och kritiserade mig för att jag tog emot fel klienter."

Lasse, jag kan faktiskt inte låta bli att undra hur dessa andra medium kunde veta vilka klienter/sitters/besökare du hade?! Berättar du verkligen för andra vilka du har sittningar med??!! Jag blir väldigt förvånad över det, för som du vet så är diskretion en hederssak. Man berättar absolut inte för någon endaste en, om vilka man har som klienter!!!  Skulle jag höra om någon som gjorde det så vore förtroendet förbrukat hos den människan, om det så vore ett medium, en healeer, polisen, läkaren eller whatever.

( Om du nu slutat som medium, healer och tarotläggare, så kanske du ska ändra din presentation här på iFokus. Den lyder bl.a.:  "Jag jobbar i dag som Heltids medium och tarotläggare och ger även Healing." )

Vill sluta med att ni som söker ett medium, en healer, en tarotläggare, gå på magkänslan, var kritisk och hör med andra om ni är minsta osäker innan ni beställer tid. Glad

Anmäl
    2015-01-20 01:15 #17 av: tarotlasse

Jo detta med att 97% inte har någon vet vilka deras tidigare liv och vilka deras guider är. 

Är frän en Stor Engelsk undersökning om mediumskapet vad den heterkommer jag inte i håg i dag. 

I England är det t.ex lagstadgat på vem som får kalla sig medium och vad som gäller. 

Ett medium är en person som ska kunna lämna beskrivning och bevis på andevärldens existens och där sittern ska känna igen beskrivningen på det mediuemet beskriver.

Det är enligt lag förbjudet för ett medium att beskriva tidigare liv, Guider. Det är även förbjudet för ett medium att lägga tarotkort. sia  eller läsa av personers energier. 

För som medium så ska man kunna beskriva och lämna bevis på  att man verkligen har en andekontakt med sig.

Tyvärr är det väldigt få Medium i Sverige som gör detta.

Eftersom jag både arrangerat åkt runt hela Sverige på seanser och på alternativ mässor så har jag tyvärr fått se det mest bisarra saker och blir bara beklämd över hur oseriösa många är  Det ena värre en det andra gå på en mässa där 10 medium samtidigt sitter och lämnar besked och alla säger att de har ärkeängeln Mikael med sig.

Inte ett enda av dessa medium har kunnat lämna beskrivning eller lämna bevis på att de har just ärkeängeln Mikael med sig. 

De har ingen kontakt överhuvudtaget oftast utan de läser av sin sitter med sin intuition det är inget medium arbete. 

Utan då arbetar man med medialvägledare inte med ande världen om de utger sig av. 

Jag vet inte hur många medium jag sett när man åker runt på dessa mässor och använder sig av olika namn i olika städer. 

För får man dåligt rykte ja då byter man bara namn på skylten. 

När man som jag under så många år haft kurser och lärt ut mediumskapet och vad som är skillnad på att arbeta som medium, medialvägledare, healer och siare. 

För olika arbets sätt och förfarande på de olika arbets sätten.

Där vi flera gånger på vår akurser vi höll  får in  medium som är certifierade medium av välkända medium och skolor. 

De kom till oss för det visste inte hur det gick till att kommunicera med en ande. 

De hade aldrig någonsin komunicerat och beskrivet en ande för de visste tyvärr inte hur detta gick till för det hade de aldrig fått lära sig i sina utbildningar till certifierademedium. 

Men det var grymma på att med sin intuition kunna  läsa av sina sitter och berätta konkreta saker om sittern. Men någon ande hade det inte kontakt med. 

Jag vet inte hur många storseanser jag varit på då jag reste runt och gjorde bedömningar  och skrev referenser på tränings medium som då ofta stod på scen där fler medium arbetade på olika mässor. 

Där så många medium inte hade någon ande med sig utan i stället läste av dem i publiken.  Att man inte fick någon beskrivning  av anden var alltså inte så konstigt eftersom de inte hade någon ande med sig.

Så vanligt att mediumet bara säger att jag har din pappa med mig och inget mer och inte ovanligt personen i publiken då säger men min pappa lever och mediumet kontrar då att då är det din farfar mer beskrivning får man inte. 

Eller medium som går runt i publiken och lägger händerna på publikens axlar inte tusan har den en ande med sig utan den läser av pesonens energie och läser av den  och har inget med andekontakt att göra. 

Eller som vid en Seans då mediumet berättar att den har kontakt med min guide och en guide som jag aldrig stött på. 

Jag har full koll på de 7 guiderna i mitt andeteam och känner dem väldigt väl i dag. 

När jag då säger till mediumet att denna guide är då ingen jag har träffat vid något tillfälle så har mediumet sagt oooo då är det någon som du levt med under ett tidigare liv. Rent lurendrejeri. 

Sluta lägga pengar på sådant tjafs utan kräv bevis på att mediumet verkligen har en kontakt är du medium själv så är det inga problem att se att sluta mediumet har en kontakt. för något som vi också lät ut på mediumkurserna på hur du kan se anden mediumet har med sig och hur du kan gå in och medlänka och samtala med anden som mediumet har med sig. 

Så sluta att vara så jäkla godtrogna utan ställ krav på det medium ni besöker och kan ni inte känna igen andarna som mediumet beskriver eller om den inte beskriver anden alls ja ska ni inte betala för sittningen. 

Går du däremot till en medialvägledare. siare  tarotläggaare, healer mm 

ja då är det en annan sak för då är det inte andekontakt utqn intuitions vägledning. 

En vägledning där man kan vägleda om den troligaste vägen inte på vad som sker. 

För finns inte en enda siare tarotläggare medialvägledare som kan säga vad som sker i framtiden. 

Ger jag en vägledning till någon att byta jobb och  arbeta i en affär och personen inte söker ett jobb i en affär så  följer man inte vägledningen och får då ett annat resultat. 

Som vid en mässa då jag och en kollega  la kort på varandra. 

Då min kollega berättade att jag skulle på en fest veckan därpå och på denna fest skulle jag bli uppvaktad av två kvinnor och att jag skulle välja kvinnan i rött för det skulle bli en mycket lyckad kärleksrelation. 

Mycket riktigt så skulle jag på en fest och mycket riktigt så blev jag uppvaktad av två kvinnor och den ena hade en röd klänning på sig. 

Men kvinnan i rött så hennes barn och mina barn de gick inte alls i hop med varandra. Och den andra kvinnan var en kvinna med full av humor och galna upptåg och väldigt vacker och som jaq tittat ett tag på. 

Så jag valde tvärtemot vad tarotläggaren sa den andra kvinnan och följde med henne hem  och  visst  vi hade väldigt trevligt den natten. 

Men det där kärleksparet det var vi inte men vi blev bra vänner med varandra. 

Eller om  siaren säger att du ska byta arbete men sitter du hemma vid köksbordet och rullar tummarna och inte söker något jobb. 

Så lär inte arbetsgivaren gå hem till dig och erbjuda dig detta jobb. 

Spådommen ger dig rådpå hur du kan göra men den gör inte själva handlingen åt dig den måste du göra själv 

Så det vi får till oss  genom siandet, tarotläggningen är en rådgivining och vägledning på hur vi kan göra inte på hur det blir. 

Jag kan gå till vem som  det kan var den som anses vara bäst i världen eller  vara den mest erkända siaren och mest träffäkra. 

Men gör jag precis tvärtom vad denna siare säger så kommer inte något av spådommen stämma och detta är väldigt viktigt att berätta för klienten om man är en seriös siare. 

Det är alltså en enorm skillnad på ett medium, eller på en medial vägledare eller siare,  man arbetar på helt olika sätt. 

Men här i Sverige kallar sig vem f-n som helst för medium oavsett de jobbar med ande världen eller på annat sätt tyvärr. 

När det gäller tystnadsplikten så har vi i mediumbranchen en mycket hårdare tystnadsplikt en vad den Svenska lagstiftningen säger. 

Det finns en rad olika saker som undantas från den Svenska lagstiftningen. 

Brott som överstiger 2 års fängelse straff. Brott som gäller sexuella övergrepp. 

När barn far illa eller riskerar att fara illa listan är lång på vad som inte gäller under tystnadsplikte. 

Medium är  som präster som hellre avtjänar ett fängelse straff. en berättar om vad en person sagt i förtroende oavsett vad den Svenska lagstiftningen säger. 

Men du får i informstions syfte och i utbildnings syfte berätta om ett fall och en sittning  men då på ett sådant sätt så det inte går att identifiera personen. 

Men berättar du på ett sätt så man kan identfiera de inblandade ja då bryter du mot tystnadsplikten oavsett du går efter den Svenska tystnadsplikten eller den tystnadsplikten jag fått lära mig  på min Medium utbildning.  

Lasse 

Anmäl
    2015-01-20 02:59 #18 av: GunillaF

#17 Det du skriver om tystnadsplikten håller jag ju med dig om. Vi ska inte/får inte berätta för andra om vilka som söker oss, vilka klienter vi har och det är därför jag tycker det är så konstigt att du skriver i #13 att andra i mediumvärlden har åsikter om vilka du kanaliserar till och vilka du healar. Hur i hellskotta kan andra veta det om du håller tystnadsplikten som du hedrar så högt?!
    Du talar mot dig själv, är du medveten om det?!
    Klanka inte ner på och dra inte alla över samma skitiga kam. Se först till att uppföra sig som ett föredömma innan du börjar gnälla och kasta skit på oss andra!

Anmäl
    2015-01-20 08:29 #19 av: Magi-cat

#17 Det är enligt lag förbjudet för ett medium att beskriva tidigare liv, Guider. Det är även förbjudet för ett medium att lägga tarotkort. sia  eller läsa av personers energier. 

Enligt lag? (I Storbritannien) Det låter väldigt egendomligt om en lag förbjuder vissa människor att lägga tarotkort och jag ställer mig tvivlande till uppgiften.

"A physicist is just an atom's way of looking at itself." (Niels Bohr)

Sajtvärd Oförklarade Fenomen och Finland iFokus

Anmäl
    2015-01-20 11:03 #20 av: tarotlasse

#19 I England så är Medium ett lagstadgat yrke precis
    som läkare, sjukskörtorskor  advokater, poliser mm.

Så lagstiftningen ställer vissa krav på personer som arbetar som medium i England.

Så vem som helst får inte kalla sig medium i England utan då ska du ha utbildning och du ska då arbeta på ett visst sätt och då med andekontakt för att få kalla dig medium.

Det är nog även därför att Medium yrket är accepterat på ett helt annat sätt i England och där man även kan finna anställda medium inom den offentliga Engelska sjukvården.

Naturligtvis så är det inte förbjudet att arbeta på andra sätt men då får du inte kalla dig  för medium. 

Om du vill syssla med tidigare liv regressioner, Guidekontakt och tarotläggningar får du inte kalla dig för  Medium enligt deras lagstiftning  utan då får du kalla dig psycich reader  eller något annat men inte Medium.

Lasse

Anmäl
    2015-01-20 11:20 #21 av: Magi-cat

#20 Kan du visa mig en text hur det är reglerat i lagen?

Anmäl
    2015-01-20 19:03 #22 av: tarotlasse

Är du intresserad så sök själv i den Engelska lagboken.  

Eller sök på den Engelska motsvarigheten till Socialstyrelsen General Medical Council eller på Departmant of Helath där kan du finna reglerna på vad som gäller inom den Engelska sjukvården och på  vad som gäller Medium och Healer arbete inom vården. De länkar  även till lagtexten om vad som  gäller för  att arbeta som medium i England. 

På vilken av dessa myndigheter jag hittade länken kommer jag inte i håg i dag. 

Eller kontakta  SNU spiritualists National Union på deras hemsida. 

SNU är den största spirituella orginisationen i England och en av de orginisationer som certifierar medium i England.

De kan hjälpa dig och hänvisa till var du kan finna denna lag text 

Eller kontakta The Arthur Findlay College den spirituella skolan i England  som också certifierar Engelska Medium de kan också informera dig på var du kan finna denna lagtext. 

Någon stans bland alla mina papper har jag det nedskrivet var man finner denna lagtext  men jag varken orkar eller har tid och lust att lägga  ner den tiden på att ta  mig till det förrådet och gå  igenom alla dessa papper. 

Så sök på nätet själv eller kontakta någon av de förslagen jag lämnade så finner du det. 

Lycka till.

Lasse  

Anmäl
    2015-01-20 20:41 #23 av: tarotlasse

#16 Tack Gunilla för påminnelsen om att ändra på  min presentation. 

Det hade jag helt och hållet glömt bort eftersom det är så sällan jag är här inne nuförtiden. 

Nej det kanske inte är speciellt snällt att kalla folk för lurendrejare och idioter. 

Det kan jag helt och hållet hålla med dig om  därför jag använde det här milda språkbruket om det som sker idag. 

När man både medvetet och av okunskap lurar folk med sitt mediala arbete.. 

Men precis som innan så blir jag lika förvånad när man blir upprörd när  jag påpekar att det finns oseriösa medium och när man uppmanar folk att resa sig och gå därifrån utan att betala när man stöter på dessa oseriösa medium. 

Varför är det så fel att kräva att ett medium lämnar en sådan konkret information  och bevis på att den verkligen har den andekontakten som den påstår sig ha?

Lasse

Anmäl
    2015-01-20 22:03 #24 av: Magi-cat

#22 Tack, men jag varken orkar, har tid eller lust heller att söka. Jag trodde du hade det tillgängligt.

Du skrev förut:

Så lagstiftningen ställer vissa krav på personer som arbetar som medium i England.

Så vem som helst får inte kalla sig medium i England utan då ska du ha utbildning och du ska då arbeta på ett visst sätt och då med andekontakt för att få kalla dig medium.

Undrar hur de säkerställer att du har kontakt med en ande, eller vilka kriterier man har och vem som kontrollerar det? Jag tror kort sagt inte att det är en uppgift för lagstiftningen.

Anmäl
    2015-01-21 17:12 #25 av: tarotlasse

Ja du Magic-Cat  och det har dessutom skärpt denna lagstiftning  sedan jag  själv läste det. 

För vid det sista medium konventet jag deltog på i England jag tror det var 3 år sedan  eller om det var 4 år sedan.

Så var ett av ämnena som togs upp på konventet att man precis uppdaterat  och skärpt den Engelska  lagstiftningen om Medium arbetet.

Efter  man uppdaterade lagen så ställer man i dag  helt orimliga krav på ett medium i England. Nu kräver  man att mediumet även i domstol ska kunna bevisa  inför domstolen att den verkligen har  haft denna specifika andekontakt om en klient anmäler mediumet. 

Så det var ett ramaskri bland de Engelska mediumen på detta möte.

För som medium kan vi  inte bestämma vilken ande vi ska få kontakt med och att då ett medium  i en domstol skulle vara skyldig att ta kontakt med den  specifika anden och bevisa för dem att mediumet verkligen  har haft denna ande kontakt om en klient skulle anmäla ett medium.

Denna nya skärpta  lagstiftning har inneburit att  man  kallar sig inte för Medium längre.

Utan idag  kallar  de sig för Psychic reader eller Psychicmedium istället.

Seanser inför publik har man i dag döpt om  från seans till pcychic demostration.  

Den skärpta  lagstiftningen innebar också att  offentliga fysiska seanser numer är olagliga att hålla i England. Så fysiska seanser kan idag bara hållas i slutna sällskap med inbjudna gäster. 

Så det var stora protester från de Engelska mediumen som  menade på att man  nu var tillbaka till 30 talets lagstiftning där polisen stormade och fängslade medium som höll fysiska seanser.  

Lasse 

Anmäl
    2015-01-22 20:05 #26 av: tarotlasse

#16 Gunilla nu när jag läste igenom trådarna såg jag att jag inte besvarat din fråga om hur andra medium kunde veta detta om mitt arbete när jag nu månar så om tystnads plikten. 

Jo det var så att inne på ett annat spirituellt forum var det en ung tjej som utvecklade sitt mediumskap och som hade frågor om att gå vidare i sin utveckling och att börja ta emot okända personer för sittningar.

Hon undrade då var det var för personer som brukar komma på sittningar och vad de oftast ville ha hjälp med. Om hon skulle ta emot personer i sitt hem eller i en lokal och vad hon skulle tänka på när hon började arbeta som medium och  ta emot okända personer. 

Jag svarade då på hennes frågor med att personer från alla samhälles kategorier och kulturer och religioner besöker medium. 

Att det allra vanligaste besökarna  är  kvinnor som ville ha hjälp med relations frågor, ekonomi, yrkesval mm. 

Men att allt från präster, psykologer. poliser  till de med västar på ryggen besöker medium. 

Att jag tagit emot kvinnor som blivit misshandlade och våldtagna i sina relationer.

Att jag även tagit emot våldtäktsmän. pedofiler. mördare, grava missbrukare och hemlösa. 

Att problemen är enormt olika från fall till fall att som medium får man i bland uppleva de mest bissara saker och ibland få höra personer lätta på sitt samvete  om fruktansvärt grymma händelser som man  inte ens kan fantisera om . 

Att som medium måste man inse att vi  kan inte hjälpa alla personer utan  det vi kan göra är att  få personer att få en insikt om sina problem och då söka annan professionell hjälp. 

Vi kan inte få en  missbrukare att sluta missbruka men vi kan få den att inse att den behöver söka  hjälp och då lägga in sig på ett behandlingshem. 

Att som medium får man ofta kontakta hjälpen åt personer som kanske är rådda eller skäms för att söka hjälpen själva.. 

Att jag fått ringa kvinnojouren åt  klienter eller som en pedofil som inte själv vågar söka hjälpen så har jag fått ringa sexualrådgivningen för att boka en tid åt personen för att få hjälp att bryta sitt betende. 

Jag har som medium följt med personer som ett stöd när det gått till  AA. AN SOC mm

Att jobba som medium och hjälpa människor är till 90%  ett positivt arbete men allt är inte en dans på rosor när man arbetar som medium. 

Det händer att man får stalkers att  klienter blir förälskade i en och förföljer en, Jag har råkat ut för sjuka personer som ska röva bort mig med hjälp av rymdvarelser.  Jag har blivit mordhotad av olika  personer och av religiösa samfund. 

Så att jag rådde  henne att noga fundera på detta om hon verkligen skulle ta emot för sittningar i sin privata bostad. 

Jag berättade att jag tagit emot både ateister. kristna,hinduer, jehovas och muslimer på sittningar  och att  det även kan vara  så otroligt stora skillnader och skäl beroende på religons tillhörighet varför man söker ett medium. 

Att  jag tyckte hennes undran o frågor innan hon började arbeta som medium  var väldigt kloka. 

Att det fanns mycket att tänka på innan man börja ta emot främmande personer för vägledning i sitt hem. 

Framför allt skulle hon tänka på sig själv och om hon själv kan hantera dessa situationer eller om  kan hantera att ta emot personer som mår väldigt dåligt och i vissa fall står i begrepp att avsluta sina egna liv. 

Efter mitt svar blev det ett rama skri på det forumet från ett flertal kända medium om att jag tog emot fel sorts klienter. 

Att det var helt fel att ta emot missbrukare, kriminella och det värsta var enligt ett medium  att jag tog emot muslimer. 

Dessa medium som pratade om villkorslös kärlek och en förlåtande andevärld. 

Men tydligen gäller detta inte för alla personer i vårt samhälle. . 

Enligt mig så skall alla människor ha rätt till andlig  hjälp oavsett vad man har för religion eller vilken samhällskategori och bakgrund man har. 

Jag tyckte detta var högsta graden av hyckleri att förespråka villkorslös kärlek och sedan neka folk hjälp för att de begått  fel och misstag  i livet eller för att de tillhörde en annan religon .

Jag tycker det är oseriöst att göra så  andra tycker att det är jag som är oseriös som tar emot dessa personer. 

Mitt ord val jag använde mig av då till dessa medium  var av betydligt hårdare slag  en vad jag använt mig av i denna tråd och jag blev därmed avstängd från det forumet. 

Om mitt svar var att bryta mot tystnads plikten ja det får i sådana fall stå för dig. 

Enligt mig är detta inte att bryta mot tystnadsplikten utan att jag  berättade om hur arbetet kan se ut när man arbetar som medium och  att alla sorts problem i samhället även existerar bland våra besökare. 

Jag anser inte att jag pekar ut enskilda personer eller berättar om samtal  som skett i förtroende när jag beskriver ett medium eller medial vägledares arbete. 

Lasse  

Anmäl
    2015-01-25 07:50 #27 av: Magi-cat

#25 "Efter  man uppdaterade lagen så ställer man i dag  helt orimliga krav på ett medium i England. Nu kräver  man att mediumet även i domstol ska kunna bevisa  inför domstolen att den verkligen har  haft denna specifika andekontakt om en klient anmäler mediumet. "

"Denna nya skärpta  lagstiftning har inneburit att  man  kallar sig inte för Medium längre."

"Den skärpta  lagstiftningen innebar också att  offentliga fysiska seanser numer är olagliga att hålla i England"

Lasse, tidigare i tråden (och i tidigare trådar) har du låtit så positiv till den engelska modellen där det (om det stämmer) finns väldigt bestämda krav på medier och mediumskap.

Det du skriver sedan låter mer som ett något häxbål i modernare termer men där medier inte vågar kalla sig medier, seanser hålls i slutna rum och där medier kan lagföras om de inte kan bevisa att de haft kontakt med en ande.

Är det en utveckling du önskar i Sverige, eller hur går det ihop?

Du kallar andra medier för lurendrejare och idioter, okunniga och en hel hop andra saker. Samtidigt vill du inte längre kalla dig själv medium. jag får inte ihop det heller. Varför låter du "idioterna" bestämma vad du ska göra och kalla dig?

Att "andliga" personer och medier är som folk är mest, vissa otrevliga och många underbara, blandade sorter, är väl inget att förvåna sig över?

Borde medier vara som änglar i människohamn, Lasse?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.